Consum

5.0

Când vine vorba de consumul mașinilor electrice, o varietate de factori trebuie luați în calcul. Temperatura exterioară va avea cel mai mare impact asupra autonomiei oferite de bateria stocată între punți, în podeaua mașinii.

În cazul lui Mustang Mach-E ER AWD, conform testelor WLTP, autonomia cu bateria de 88 kWh ar trebui să fie suficientă pentru 540 kilometri. Reușeste modelul american să se apropie de datele oficiale? Probabil, pentru prima oară în istoria de peste 50 de ani a numelui Mustang, răspunsul este da.

Prin oraș, după parcurgerea a peste 100 de kilometri în traficul aglomerat din București, computerul de bord afișa un consum de 17 kWh/100 km. Luând în considerare capacitatea de 88 kWh utili a bateriei, teoretic, noul Mustang Mach-E ar trebui să aibă destulă energie pentru parcurgerea a aproximativ 517 kilometri în acest stil. Nu sunt chiar 540, dar e foarte aproape. În plus, nu am făcut rabat de la consumatori, rulând doar în modul Active, cu sistemul de climatizare pornit, având o temperatură exterioară de aproape 40 de grade.

În afara orașului, pe o porțiune de drum național, cu o viteză medie de 73 km/h, Mach-E a arătat un consum de 16 kWh/100 km, depășind estimările Ford de autonomie, ajungând la 550 de kilometri. Pe autostradă consumul a crescut până la 18 kWh/100 km conform computerului de bord, oferind o autonomie teoretică de 488 kilometri la o viteză medie de 130 km/h. Ceea ce ne dovedește că, în această configurație, mașina asta nu se teme de autostradă. Și, pentru o electrică, e mare lucru.

Comparativ, pe Skoda Enyaq consumurile obținute au fost de 18.5 kWh/100 km (oraș), 15 kWh/100 km (Drum Național) și 22.6 kWh/100 km (autostradă), în timp ce iD.4 a avut numere aproape identice cu fratele de platformă din Mlada Boleslav.

Tesla Model Y Long Range pretinde o autonomie de 507 kilometri potrivit acelorași teste WLTP, dar nu am avut încă posibilitatea de a o testa pentru a vedea cum se compară cifrele oficiale cu cele din viața reală.

Fiind o mașină electrică, pe lângă consumul de electroni, trebuie să iei în considerare și timpul de încărcare pentru fiecare model în parte. Ford Mustang Mach-E poate fi încărcat la stații de până la 150 kW. În cazul modelului nostru de test, cu o baterie de 88 kWh utili, asta se traduce într-un timp de încărcare de aproximativ 45 de minute de la 10% la 80%.

Skoda Enyaq și Volkswagen iD.4 se pot încărca cu puteri de până la 125 kW în timp ce Tesla Model Y oferă suport pentru încărcătoare de până la 250 kW.

  • Seriff, luni, 20.09.2021 14:27

    Urata masina, si-au batut joc de numele legendar ''Mustang''. De pret nu zic nimic, fiindca stiu, se vor ieftini electricele, vor costa 10.000 euro si cu prima de la stat de 10.000 euro le va lua romanul gratis.

  • Kirotractor, luni, 20.09.2021 15:15

    @Seriff: De gustibus -- mie de ex. nu-mi pare urâtă, dar la mangleala cu numele subscriu. Tesla Model Y e-n orice caz hidoasă pusă alături, nu mai zic că-i la fel de... ne-SUV ca e-Fordul. De salutat oricum considerațiile generale mai nuanțate ale autorului G. Nica, dar și testul bine scris. Ontopic, consumul specific real de curent e surprinzător de rezonabil pentru gabaritul falsului Mustang, nu și prețul totuși. ...Care ar trebui să fie o frână pentru e-pomana mioritică aberant de mare (era să zic generoasă :-)), dar asta-i valabil văd doar la vestul îmbuibat. P.S. Prețurile SH ale veritabilului Mustang V8 au luat-o deja la trap, mai ales în Franța micro-macronică (unde Malus-ul ICE-decimator urcă la 40.000 € peste 3 luni, pt +224 g CO2/km.)

  • Edikkk, luni, 20.09.2021 17:28

    Ford Mach-E e super ok, interior foarte ok, exterior, range, baterie, viteză, este realistic cu range afişat şi consumul, soft ok, etc Singurul minus - preţul. Dar nu trebuie să ne mire, dat fiind că Ford îl produce în serie mică şi cam atât, singura maşină electrică pe care o fac. Vedem, poate se vor schimba, pentru că Ford presează producţia lui F150 lighting ! Care ar putea ieşi chiar zilele astea! Toţi încearcă să iasă primii, înainte de Tesla Cyber truck, pentru că cine fură banii primii, îi lasă fără bani să cumpere altceva de la alţii. Bravo Ford. Vedem dacă sunteţi serioşi (nu au giga battery factory)

  • Nsrei, luni, 20.09.2021 18:44

    Ba chiar mai rău... Malus se va ridica la 40.000 EUR în 2022 pentru cei peste 223 grame de CO2 / km și la 50.000 EUR în 2023 pentru cei peste 225 grame CO2 / km. În așa condiții cred că mai cumpăr vreo câteva rable, de preferat passat B6 din alea de 131 de cai, fara dpf

  • ACE - Craiova, luni, 20.09.2021 19:47

    Are mult mai multe elemente pozitive decat negative: Plusuri: - autonomie generala foarte O.K. dincolo de orice cartoteli (autonomia de 488 km la viteza de 130/h dovedeste ca este o masina mult-asteptata de piata masinilor 100% electrice); - design modern; - usurinta in utilizare; - practicalitate in ceea ce priveste spatiul interior; Lucruri negative: - pretul (dat si de lipsa unei concurente reale in piata BEV); - garda la sol - mai degraba din zona berlinelor/crossoverelor. MULT SUCCES FORD!!!

  • Edikkk, luni, 20.09.2021 21:59

    SUA - Inca un automobil electric Chevrolet Bolt arde. În urma multor incidente de acest fel, posesorilor li se cere acum: - să nu mai parcheze în garaj, că e riscant - să lase trei locuri libere până la alte mașini parcate - să nu încarce bateria prea mult, căci crește riscul să ia foc - să nu descarce bateria până sub 100 km rază de acțiune Totul încurajat de statul socialist prin subvenții de la buget

  • Parere, marţi, 21.09.2021 09:31

    Interior tipic de auto american, ciudat si cu materiale de calitate indoielnica. Imi place exteriorul, dar interiorul este oribil.

  • Florin, marţi, 21.09.2021 12:33

    Pt cineva care conduce o electrica, chiar si Phev, de gabarit similar si care are in Buc. un consum cu AC pornit de 30kw/100 ii vine greu sa creada ca americanii au reusit sa eficientizeze consumul asa bine. Am mers si cu ID4 la test drive si nu am scos nici cu aia consum sub 30kw. Ce-i drept eram mai preocupat sa vd cum se infige, dar totusi nu am avut unde sa ii dau prea multa talpa. Eu am reusit sa scot, electric, in Bucuresti un consum de 17kw doar duminica si fara AC. Asa ca nu cred ca acel consum e real. Oricum nu imi iau masina in viitorul apropiat, din simplul motiv ca doar ce am luat-o pasta de o am, dar aviz amatorilor sa verifice si consumul cand fac test. Nu de alta dar pana prostului la o electrica se trateaza cu platforma.

  • Seriff, marţi, 21.09.2021 15:45

    Ce bord hidos, efectiv o ditai tableta pe mijloc plus una mica la sofer, oribil, nu am mai vazut nicaieri ceva atat de urat, aa mint, ba da, la Tesla

  • cos, joi, 23.09.2021 12:40

    "Lista cu dotări standard pentru modelul Tesla include jante Gemini..." ce tesla dom'le? parca era vorba de ford :))

  • Seriff, joi, 23.09.2021 16:31

    Designerii astia nu mai au nici un fel de inspiratie in ziua de azi, fac bordul dupa modelul Tesla, o stinghie obosita, ii trantesc o tableta imensa pe centru si aia e, asta e viitorul progresist, oribil.