Motor / Transmisie
Am avut în faţă noul Ford Kuga în versiunea cu motorizare pe benzină de 1.6 litri. Este, dacă vreţi, versiunea entry-level de pe piaţa românească a noului SUV cu oval albastru. Mulţi vor strâmba din nas la ideea de SUV cu motor pe benzină, dieselul fiind preferatul multora când vine vorba de acest tip de caroserie. Pentru ei, Sebastian a testat deja varianta 2.0 TDCI a noului model Kuga în timpul lansării naţionale.
Să-i dăm totuşi o şansă şi variantei 1.6 Ecoboost. Ştiam că motorul este bun, experimentând-ul deja pe noul model Focus. Este primul propulsor născut în familia Ecoboost, o familie de motoare de cilindree mică, dar dopate cu ajutorul sistemului turbo. Ecoboost-ul de 1.6 oferă 150 CP în varianta sa de bază şi acesta este motorul pe care îl regăsim sub capota maşinii testate. Mai trebuie spus că această variantă de motorizare este asociată doar cu transmisia 4x2. Dacă dorim tracţiune integrală şi motor pe benzină, va trebui să optăm pentru varianta 1.6 Ecoboost de 182 CP şi cutie automată cu şase trepte.
Revenind la motorul nostru, acesta are 1.597 cmc şi dezvoltă 150 CP la 5.700 rpm, în timp ce cuplul motor maxim este de 240 Nm la 1.600 rpm. Cifre respectabile pentru un motor pe benzină. Puterea este transmisă roţilor din faţă prin intermediul unei cutii de viteze manuale cu şase trepte. În viaţa de zi cu zi, Kuga cu motor pe benzină se dovedeşte a fi extrem de agreabilă, mai ales datorită faptului că motorul este extrem de silenţios şi omogen. Este elastic şi suficient de puternic pentru a mişca decent cele 1.5 tone ale maşinii. Iar cutia manuală cu şase trepte este plăcută şi precisă la utilizare.
Daca ar fi sa cumpar o masina din aceasta clasa,cu siguranta Kuga ar fi alegerea mea.Cel putin la design e peste concurenta.