Ford Focus facelift

Tehnologie

5.0

Noul Ford Focus facelift este un băiat popular care şi-a făcut conştiincios temele în materie de tehnologie. Pentru a câştiga inimile pasionaţilor de gadget-uri, dar şi celor care vor să îşi simplifice viaţa, Ford a gândit noul SYNC2.

Este a doua generaţie a sistemului multimedia brevetat de Ford, care înglobează majoritatea funcţiilor maşinii. Sistemul de navigaţie este prompt şi anunţă dinainte schimbarea de bandă, ilustrând totodată foarte bine. De asemenea, pentru ca şoferul să fie cât mai bine notificat, schimbările de traseu pot fi afişate şi pe ecranul din mijlocul instrumentelor de bord.

Ford pune un accent deosebit pe comenzile vocale ale noului SYNC2. Este cam cel mai complex sistem de acest gen din segment şi este similar cu introducerea lui SIRI pe telefoanele mobile Apple. Vocea care îţi răspunde şi este mereu gata să te ajute are personalitate.

Poţi spune un simplu „Mi-e foame” şi o listă cu restaurante din apropiere sau de la destinaţie îţi va fi afişată pe ecranul de 8 inch. Ca lucrurile să fie şi mai simple, sistemul poate apela restaurantul dorit pentru ca tu să faci o rezervare. Eu, personal, l-am încercat, însă am închis telefonul atunci când am relizat că spaniola mea nu va fi suficientă nici măcar pentru un „Bună ziua” inteligibil.

Ambientul sonor poate fi comandat tot prin intermediul comenzii vocale. Poţi reda orice melodie din telefon. E drept că îţi va lua ceva timp până vei învăţa toate comenzile pe care SYNC2 le ştie, pentru că sunt foarte multe. Însă cu timpul vei vedea că poţi lega chiar şi o conversaţie care să-ţi alunge plictiseala.

Tot pe lista de tehnologii inovative trecem şi asistentul la parcare. Acesta preia o parte din sarcinile şoferului la parcarea laterală. Mai nou însă, el poate face şi parcare cu spatele, o noutate în segmentul compact.

  • Radu, vineri, 19.09.2014 13:45

    Revedeti partea de performante ca spuneti prostii...datele sunt pentru varianta de 150 cai ;)

  • someone, vineri, 19.09.2014 14:09

    de ce omoara oamenii astia niste motoare bune cu cutiile lor etajate lung? stiu ca e din cauza economiei, dar ma intrebam si eu ,asa, retoric putin

  • vianu, vineri, 19.09.2014 14:11

    @Radu daca n-au facut modificarile fara sa specifice, datele cu privire la performante sunt corecte cat despre masinuta.....o, da, arata intr-adevar super bine si ceea ce au scos acum cei de la ford se poate numi lejer ca facelift. Pentru un model care se vinde mai mult decat rezonabil, modificarile de ordin estetic si imbunatatirile tehnice ar fi putut sa poarte titulatura de "generatie noua". Sau 8?

  • Radu, vineri, 19.09.2014 14:29

    Suta la suta nu sunt corecte ;) Chiar astept sa vad ce au de spus cei de la Automarket :D.A mai fost testata deja saptamana trecuta masina de publicatiile britanice iar specificatiile sunt de 7.9s pentru 0-100. Exact ca si ecooboost-ul vechi de 182 de cai

  • Miahi, vineri, 19.09.2014 15:08

    Arata bina masina. In special varianta break. Si cred ca motorizarile turbo pe benzina sunt ideale pentru un utilizator care nu face foarte multi km.

  • norton, vineri, 19.09.2014 16:18

    E cel mai reusit model din segment,fara indoiala.

  • daniel, sâmbătă, 20.09.2014 20:52

    Abia astept versiunea diesel de 184 cp

  • Claudiu, sâmbătă, 20.09.2014 21:20

    Imi place mai mult versiunea actuala a Focus MK3 la exterior. La interior facelift-ul arata MULT mai bine. Avand in vedere dotarile de top, fiabilitatea, varietatea motorizarilor oferite, dar si faptul ca Focus este cea mai buna optiune de pe piata, acest model va fi cu siguranta in continuare cel mai vandut model pe plan mondial. Focus a reusit acest lucru atat in 2012, dar si in 2013. De asemenea, motorul Ecoboost 1.5 se anunta un candidat serios la titlul de International Engine Of The Year. Dupa ce Ecoboost 1.0 a castigat detasat acest titlu, timp de 3 ani la rand, ma astept ca Ford sa castige pentru a patra oara acest titlu.

  • wld, duminică, 21.09.2014 15:07

    "Nu ne-a placut: dimensiunile portbagajului" sunteti siguri ca are 363l ? cred ca trebuie modificat putin.

  • rotila, luni, 22.09.2014 10:04

    tinuta de drum ..."caroseria a fost torsionata mai mult in partea frontala" cred ca tu ai iesit torsionat din intalnirea cu baiatul popular,si ai ramas cu sechele.

  • confuzul, luni, 22.09.2014 11:38

    In toate comparativele pe care le-am citit, intre FOCUS si GOLF, premiantul era intotdeauna VW GOLF. Pana la urma care era si care este cel mai bun? Care a avut cele mai mari vanzari pe plan mondial?

  • Radu, luni, 22.09.2014 16:10

    Focusul a vandut mai multe. Golful este considerat mai bun all around . Parerea mea ca la noi in tara,unde sunt discount-uri mai mari la Ford decat la VW, are un raport calitate pret mai bun.

  • Mihai, luni, 22.09.2014 16:39

    VW Golf este o masina foarte OK. Dar pretul e semnificativ mai mare decat la Focus. De banii unui Golf 1.6 TDI cumperi un Focus 2.0 diesel varianta de top super bine dotat. Eu personal prefer un Focus mai bine dotat cu motor mai puternic, decat un Golf chelios si submotorizat. Ambele sunt masini bune, e vorba de ce iti place si de cum te simti in acea masina.

  • @claudiu, luni, 22.09.2014 22:04

    ref World engine Awards, din pacate motorizarile lui ford cu exceptia lui 1.0 ecoboost nu sunt f bine vazute de presa de specialitate in clasa 1,6 ford nu exista din pacate, deci se pare ca noua motorizare 1,5 ecoboost nu e o mare sfaraiala., bine nu e chiar noua ca e pe piata deja de 2 ani.

  • George, marţi, 23.09.2014 00:02

    Eu am avut un Focus 2.0 TDCi 136 CP cu 6 trepte din 2007. Masina mergea super bine. Tragea de rupea si consumul era mai mult decat rezonabil. Rar sarea de 6% extraurban si de 8% urban. Asta in conditiile in care nu conduceam economic deloc. Masina era de la munca si aveam card de motorina. Nu am mers cu ultimile motorizari, dar banuesc ca nu sunt mai proaste decat motorul din 2007.

  • testat, joi, 02.10.2014 21:30

    Un punctaj exagerat de mare! Chiar nu merita masina asta.