Ford Focus facelift

Tinuta de drum

4.5

După cum vă spuneam la început, băiatul popular trebuie să fie formidabil şi la fotbal sau la orice alt sport. Ford Focus se achită şi de asta. E suficient să căutaţi un drum virajat pentru a înţelege ce s-a întâmplat cu Focus facelift.

După plângerile aduse de clienţi odată cu lansarea noii generaţii, inginerii Ford s-au pus pe treabă şi au fixat un singur scop: să readucă Focus-ului plăcerea de a conduce, de care se bucura şi înainte. Bucşile şi amortizoarele au fost revizuite, caroseria a fost torsionată mai mult în partea frontală, iar direcţia a fost mult ajustată. Ce a ieşit? O maşină care se caracterizează cu un simplu cuvânt: înveselitoare.

Emoţia, combinată cu un puseu de adrenalină, îţi vor aşterne pe faţă un zâmbet tâmp pe care e greu să-l şteargă ceva. Maşina se lipeşte extrem de bine de asfalt şi dă senzaţia că limitele pot fi împinse mai mult decât în cazul oricărei compacte. Poate doar Volkswagen Golf şi Mazda3 să fie la fel de plăcute la condus.

Sunt şi momente în care spatele pare să nu mai ţină pasul cu setea ta de a înşira cât mai repede virajele. Aceste momente sunt puţine şi sunt favorizate doar de un asfalt cu o suprafaţă proastă.

Direcţia a devenit mult mai precisă. Aş putea spune că se apropie de cea a unui hot-hatch. S-a lucrat mult la răspunsul ei, iar cursa volanului a devenit legată mai strâns de capacitatea şoferului de a intui trasa ideală.

Pe unii poate i-am încurajat, iar pe alţii poate i-am speriat. Mă refer la cei care îşi doreau o maşină compactă confortabilă. Nu e cazul. Ford Focus poate fi şi asta. Suspensia nu a fost niciodată mai echilibrată. Ea poate absorbi foarte bine denivelările. Drumurile destul de proaste din Spania au demonstrat asta.

  • Radu, vineri, 19.09.2014 13:45

    Revedeti partea de performante ca spuneti prostii...datele sunt pentru varianta de 150 cai ;)

  • someone, vineri, 19.09.2014 14:09

    de ce omoara oamenii astia niste motoare bune cu cutiile lor etajate lung? stiu ca e din cauza economiei, dar ma intrebam si eu ,asa, retoric putin

  • vianu, vineri, 19.09.2014 14:11

    @Radu daca n-au facut modificarile fara sa specifice, datele cu privire la performante sunt corecte cat despre masinuta.....o, da, arata intr-adevar super bine si ceea ce au scos acum cei de la ford se poate numi lejer ca facelift. Pentru un model care se vinde mai mult decat rezonabil, modificarile de ordin estetic si imbunatatirile tehnice ar fi putut sa poarte titulatura de "generatie noua". Sau 8?

  • Radu, vineri, 19.09.2014 14:29

    Suta la suta nu sunt corecte ;) Chiar astept sa vad ce au de spus cei de la Automarket :D.A mai fost testata deja saptamana trecuta masina de publicatiile britanice iar specificatiile sunt de 7.9s pentru 0-100. Exact ca si ecooboost-ul vechi de 182 de cai

  • Miahi, vineri, 19.09.2014 15:08

    Arata bina masina. In special varianta break. Si cred ca motorizarile turbo pe benzina sunt ideale pentru un utilizator care nu face foarte multi km.

  • norton, vineri, 19.09.2014 16:18

    E cel mai reusit model din segment,fara indoiala.

  • daniel, sâmbătă, 20.09.2014 20:52

    Abia astept versiunea diesel de 184 cp

  • Claudiu, sâmbătă, 20.09.2014 21:20

    Imi place mai mult versiunea actuala a Focus MK3 la exterior. La interior facelift-ul arata MULT mai bine. Avand in vedere dotarile de top, fiabilitatea, varietatea motorizarilor oferite, dar si faptul ca Focus este cea mai buna optiune de pe piata, acest model va fi cu siguranta in continuare cel mai vandut model pe plan mondial. Focus a reusit acest lucru atat in 2012, dar si in 2013. De asemenea, motorul Ecoboost 1.5 se anunta un candidat serios la titlul de International Engine Of The Year. Dupa ce Ecoboost 1.0 a castigat detasat acest titlu, timp de 3 ani la rand, ma astept ca Ford sa castige pentru a patra oara acest titlu.

  • wld, duminică, 21.09.2014 15:07

    "Nu ne-a placut: dimensiunile portbagajului" sunteti siguri ca are 363l ? cred ca trebuie modificat putin.

  • rotila, luni, 22.09.2014 10:04

    tinuta de drum ..."caroseria a fost torsionata mai mult in partea frontala" cred ca tu ai iesit torsionat din intalnirea cu baiatul popular,si ai ramas cu sechele.

  • confuzul, luni, 22.09.2014 11:38

    In toate comparativele pe care le-am citit, intre FOCUS si GOLF, premiantul era intotdeauna VW GOLF. Pana la urma care era si care este cel mai bun? Care a avut cele mai mari vanzari pe plan mondial?

  • Radu, luni, 22.09.2014 16:10

    Focusul a vandut mai multe. Golful este considerat mai bun all around . Parerea mea ca la noi in tara,unde sunt discount-uri mai mari la Ford decat la VW, are un raport calitate pret mai bun.

  • Mihai, luni, 22.09.2014 16:39

    VW Golf este o masina foarte OK. Dar pretul e semnificativ mai mare decat la Focus. De banii unui Golf 1.6 TDI cumperi un Focus 2.0 diesel varianta de top super bine dotat. Eu personal prefer un Focus mai bine dotat cu motor mai puternic, decat un Golf chelios si submotorizat. Ambele sunt masini bune, e vorba de ce iti place si de cum te simti in acea masina.

  • @claudiu, luni, 22.09.2014 22:04

    ref World engine Awards, din pacate motorizarile lui ford cu exceptia lui 1.0 ecoboost nu sunt f bine vazute de presa de specialitate in clasa 1,6 ford nu exista din pacate, deci se pare ca noua motorizare 1,5 ecoboost nu e o mare sfaraiala., bine nu e chiar noua ca e pe piata deja de 2 ani.

  • George, marţi, 23.09.2014 00:02

    Eu am avut un Focus 2.0 TDCi 136 CP cu 6 trepte din 2007. Masina mergea super bine. Tragea de rupea si consumul era mai mult decat rezonabil. Rar sarea de 6% extraurban si de 8% urban. Asta in conditiile in care nu conduceam economic deloc. Masina era de la munca si aveam card de motorina. Nu am mers cu ultimile motorizari, dar banuesc ca nu sunt mai proaste decat motorul din 2007.

  • testat, joi, 02.10.2014 21:30

    Un punctaj exagerat de mare! Chiar nu merita masina asta.