
Tinuta de drum
După cum vă spuneam la început, băiatul popular trebuie să fie formidabil şi la fotbal sau la orice alt sport. Ford Focus se achită şi de asta. E suficient să căutaţi un drum virajat pentru a înţelege ce s-a întâmplat cu Focus facelift.
După plângerile aduse de clienţi odată cu lansarea noii generaţii, inginerii Ford s-au pus pe treabă şi au fixat un singur scop: să readucă Focus-ului plăcerea de a conduce, de care se bucura şi înainte. Bucşile şi amortizoarele au fost revizuite, caroseria a fost torsionată mai mult în partea frontală, iar direcţia a fost mult ajustată. Ce a ieşit? O maşină care se caracterizează cu un simplu cuvânt: înveselitoare.
Emoţia, combinată cu un puseu de adrenalină, îţi vor aşterne pe faţă un zâmbet tâmp pe care e greu să-l şteargă ceva. Maşina se lipeşte extrem de bine de asfalt şi dă senzaţia că limitele pot fi împinse mai mult decât în cazul oricărei compacte. Poate doar Volkswagen Golf şi Mazda3 să fie la fel de plăcute la condus.
Sunt şi momente în care spatele pare să nu mai ţină pasul cu setea ta de a înşira cât mai repede virajele. Aceste momente sunt puţine şi sunt favorizate doar de un asfalt cu o suprafaţă proastă.
Direcţia a devenit mult mai precisă. Aş putea spune că se apropie de cea a unui hot-hatch. S-a lucrat mult la răspunsul ei, iar cursa volanului a devenit legată mai strâns de capacitatea şoferului de a intui trasa ideală.
Pe unii poate i-am încurajat, iar pe alţii poate i-am speriat. Mă refer la cei care îşi doreau o maşină compactă confortabilă. Nu e cazul. Ford Focus poate fi şi asta. Suspensia nu a fost niciodată mai echilibrată. Ea poate absorbi foarte bine denivelările. Drumurile destul de proaste din Spania au demonstrat asta.
Revedeti partea de performante ca spuneti prostii...datele sunt pentru varianta de 150 cai ;)