
Interior
Recunosc că eu nu am fost atras niciodată de interiorul lui Focus. Aglomerarea de butoane de pe planşa de bord îmi crea ameţeli, iar ecranul mic mă făcea să cred că am nevoie de ochelari. În condiţiile astea, era clar că nu se putea merge înspre mai rău. Iar logica nu mi-a fost contrazisă, pentru că inginerii şi designerii şi-au dat mâna, iar din hora ideilor lor a ieşit unul dintre cele mai reuşite interioare ale segmentului compact.
O să vorbesc mai întâi despre starea de ameţeală anterioară şi cum a fost ea combătută. Este simplu: cu o ergonomie bună, cu un sistem de climatizare care dispune de comenzi simple, cu un ecran tactil generos şi intuitiv şi cu câteva butoane deştept amplasate pe volan. E drept că sunt cam multe şi s-ar putea să te încurci la început.
O să trec apoi la designul modelului. Totul a devenit mai simplu şi mai practic. Au fost create spaţii de depozitare cu fixare pentru spaţiul dintre scaunele faţă, iar locu din portiere destinat sticlelor este mai mult decât generos. Vorbind tot despre spaţiu este drept că pe locurile din spate se călătoreşte confortabil, însă spaţiul pentru picioare nu este la fel de mare ca în cazul altor modele.
Calitatea a crescut şi ea, cu materiale mai prietenoase, cu plastic moale şi cu finisaje bune, dar perfectibile pe alocuri. În portbagaj nu s-au schimbat prea multe. Ford Focus rămâne un model zgârcit la acest capitol. În cazul versiunii testate de noi, echipată doar cu kit de reparaţie, nu şi cu roată de rezervă, capacitatea urcă până la 363 de litri. Este ceva mai mult decât în cazul lui Mazda3, foarte aproape de Opel Astra şi cev amai puţin decât în cazul lui Seat Leon.
Revedeti partea de performante ca spuneti prostii...datele sunt pentru varianta de 150 cai ;)