Ford Focus facelift

Motor / Transmisie

4.5

Băiatul popular s-a prezentat la testul convingerii cum nu se putea mai bine: cu o unitate pe benzină, de 1.5 litri Ecoboost, înlocuitorul vechiului 1.6 Ecoboost. Pus la punct cu tot ce înseamnă putere şi cuplu, motorul de 1.5 litri poartă o şi mai mare încărcătură pentru mine, jurnalistul român aterizat în Spania. Este construit la Craiova. Acolo unde în urmă cu câteva luni asamblam un Ford B-Max alături de muncitorii olteni.

REPORTAJ: Confesiunea omului-robot

Construit din aluminiu, noul propulsor beneficiază de injecţie directă şi de nu mai puţin de 182 de cai putere. Resurse care îl apropie destul de mult de titulatura de hot-hatch. Sunt mulţi cai pentru un şofer de ocazie, dar sunt extrem de savuroşi pe orice segment de drum.

Ceea ce face ecuaţia şofatului şi mai plăcută este cuplul motor. Sunt 240 de Nm, resimţiţi pe o plajă de turaţii extrem de lungă, cuprinsă între 1600 şi 5000 de rotaţii. E ca o plajă cu nisip fin care nu se mai termină şi de care nu conteneşti să te bucuri. Este o senzaţie permanentă de resurse, o senzaţie că mereu există „ceva acolo”.

Atât de îndestulător e cuplul încât pe traseul virajat croit la nord de Malaga nu am avut nevoie decât de treapta a treia de viteză pentru a rămâne în plaja de cuplu. E ciudat, având în vedere că eşti obişnuit mereu să retrogradezi pentru a găsi mai multă putere. Aici o ai mereu, fără a face asta. Ba dimpotrivă, uneori s-ar putea să ieşi din ea atunci când cauţi treapta a doua, având în vedere că peste 5000 de rotaţii motorul îşi pierde din suflu.

Transmisia cu şase trepte asociată acestei unităţi este etajată lung şi vine cu o timonerie care te bate pe umăr şi-ţi aduce aminte că nu te afli într-un hot-hatch. Este ceva cam lungă şi uneori nu atât de implicată pe cât ai vrea.

Sunetul celor patru cilindri este bine anesteziat. La turaţii mari, atunci când pătrunde în habitaclu, este gâlgâit şi nervos ca cel al unui diesel.

  • Radu, vineri, 19.09.2014 13:45

    Revedeti partea de performante ca spuneti prostii...datele sunt pentru varianta de 150 cai ;)

  • someone, vineri, 19.09.2014 14:09

    de ce omoara oamenii astia niste motoare bune cu cutiile lor etajate lung? stiu ca e din cauza economiei, dar ma intrebam si eu ,asa, retoric putin

  • vianu, vineri, 19.09.2014 14:11

    @Radu daca n-au facut modificarile fara sa specifice, datele cu privire la performante sunt corecte cat despre masinuta.....o, da, arata intr-adevar super bine si ceea ce au scos acum cei de la ford se poate numi lejer ca facelift. Pentru un model care se vinde mai mult decat rezonabil, modificarile de ordin estetic si imbunatatirile tehnice ar fi putut sa poarte titulatura de "generatie noua". Sau 8?

  • Radu, vineri, 19.09.2014 14:29

    Suta la suta nu sunt corecte ;) Chiar astept sa vad ce au de spus cei de la Automarket :D.A mai fost testata deja saptamana trecuta masina de publicatiile britanice iar specificatiile sunt de 7.9s pentru 0-100. Exact ca si ecooboost-ul vechi de 182 de cai

  • Miahi, vineri, 19.09.2014 15:08

    Arata bina masina. In special varianta break. Si cred ca motorizarile turbo pe benzina sunt ideale pentru un utilizator care nu face foarte multi km.

  • norton, vineri, 19.09.2014 16:18

    E cel mai reusit model din segment,fara indoiala.

  • daniel, sâmbătă, 20.09.2014 20:52

    Abia astept versiunea diesel de 184 cp

  • Claudiu, sâmbătă, 20.09.2014 21:20

    Imi place mai mult versiunea actuala a Focus MK3 la exterior. La interior facelift-ul arata MULT mai bine. Avand in vedere dotarile de top, fiabilitatea, varietatea motorizarilor oferite, dar si faptul ca Focus este cea mai buna optiune de pe piata, acest model va fi cu siguranta in continuare cel mai vandut model pe plan mondial. Focus a reusit acest lucru atat in 2012, dar si in 2013. De asemenea, motorul Ecoboost 1.5 se anunta un candidat serios la titlul de International Engine Of The Year. Dupa ce Ecoboost 1.0 a castigat detasat acest titlu, timp de 3 ani la rand, ma astept ca Ford sa castige pentru a patra oara acest titlu.

  • wld, duminică, 21.09.2014 15:07

    "Nu ne-a placut: dimensiunile portbagajului" sunteti siguri ca are 363l ? cred ca trebuie modificat putin.

  • rotila, luni, 22.09.2014 10:04

    tinuta de drum ..."caroseria a fost torsionata mai mult in partea frontala" cred ca tu ai iesit torsionat din intalnirea cu baiatul popular,si ai ramas cu sechele.

  • confuzul, luni, 22.09.2014 11:38

    In toate comparativele pe care le-am citit, intre FOCUS si GOLF, premiantul era intotdeauna VW GOLF. Pana la urma care era si care este cel mai bun? Care a avut cele mai mari vanzari pe plan mondial?

  • Radu, luni, 22.09.2014 16:10

    Focusul a vandut mai multe. Golful este considerat mai bun all around . Parerea mea ca la noi in tara,unde sunt discount-uri mai mari la Ford decat la VW, are un raport calitate pret mai bun.

  • Mihai, luni, 22.09.2014 16:39

    VW Golf este o masina foarte OK. Dar pretul e semnificativ mai mare decat la Focus. De banii unui Golf 1.6 TDI cumperi un Focus 2.0 diesel varianta de top super bine dotat. Eu personal prefer un Focus mai bine dotat cu motor mai puternic, decat un Golf chelios si submotorizat. Ambele sunt masini bune, e vorba de ce iti place si de cum te simti in acea masina.

  • @claudiu, luni, 22.09.2014 22:04

    ref World engine Awards, din pacate motorizarile lui ford cu exceptia lui 1.0 ecoboost nu sunt f bine vazute de presa de specialitate in clasa 1,6 ford nu exista din pacate, deci se pare ca noua motorizare 1,5 ecoboost nu e o mare sfaraiala., bine nu e chiar noua ca e pe piata deja de 2 ani.

  • George, marţi, 23.09.2014 00:02

    Eu am avut un Focus 2.0 TDCi 136 CP cu 6 trepte din 2007. Masina mergea super bine. Tragea de rupea si consumul era mai mult decat rezonabil. Rar sarea de 6% extraurban si de 8% urban. Asta in conditiile in care nu conduceam economic deloc. Masina era de la munca si aveam card de motorina. Nu am mers cu ultimile motorizari, dar banuesc ca nu sunt mai proaste decat motorul din 2007.

  • testat, joi, 02.10.2014 21:30

    Un punctaj exagerat de mare! Chiar nu merita masina asta.