Ford Fiesta ST facelift

1.6 EcoBoost 182CP

Tinuta de drum

4.5

Ford Fiesta ST şi drumurile din România nu fac o pereche foarte bună. Hot-hatch-ul este atât de îndârjit să-ţi arate ce poate şi cât de bine se înţepeneşte el în asfalt, încât uneori ar putea să devină deranjant de insistent.

Mai exact, suspensia, calibrată de ingineri strict pentru performanţă, ar putea să solicite mai multe decât recomandă doctorul coloana, rinichii şi alte organe interne afectate de zdruncinături. E drept că la astfel de simptome concură şi starea dezastruoasă a drumurilor noastre. Într-o ţară civilizată suspensia lui Fiesta ST mi s-ar fi părut senzaţională.

Recomandarea mea înainte de a urca la volan? Mai uşor cu mâncarea. S-ar putea să nu vă pice bine chiar şi în cazul unui drum drept.

Aş putea spune că afli cu adevărat starea drumurilor din România după ce te urci la volanul unui Fiesta. ST. Nu are rost să mai vorbim despre feedback, extrem de prezent. Totuşi, dacă a venit vorba despre direcţie trebuie să precizez că ea este poate la fel de bună ca acea a lui Clio RS. Dispune de o greutate echilibrată, de un răspuns excelent şi de o precizie care ar putea servi drept exemplu în acest segment. Ce nu ar fi trebuit să găsim este un uşor torque-steer resimţit la plecarea de pe loc şi la forţarea acceleraţiei pe carosabil ud.

M-am tot plâns de suspensia rigidă, deşi nu ar fi trebuit. Pentru că ea se dovedeşte incredibilă pe segmentele de drum virajate. Este o plăcerea de care nu te saturi nici măcar atunci când anvelopele scârţâie puternic, anunţând limitele fizicii.

Pentru cei care vor să le încalce cu orice preţ, există şi două setări ale sistemului ESP, care devine mai permisiv şi invită la joacă.

  • Mihai, marţi, 05.08.2014 16:46

    Foarte tare masina. Nu ai nevoie de mai multa putere in Romania. E mica, agila economica. Pentru cine vrea o masina sportiva e o optiune foarte buna.

  • Gica, marţi, 05.08.2014 17:59

    Analizando la toate detaliile chiar merita.Este o mica racheta de buzunar agila,manevrabila,rapida,spatioasa,frumoasa,economica si nu se va atinge nimeni de ea cand o vei lasa in oras noaptea sau la ora de varf, pt ca hoti,tagani si cocalarei vor spune ca e doar o fiesta prapadita.Si pretul e atractiv. Totusi e adevarat ca suspensia e ca piatra pacat pt ca avea o garda buna si aici in romania o masina cu suspensie rigida e un gunoi.Deacea loganul are o suspensie moale ca dreacu.Tocmai suspensia ma impiedica sa cumpar o fiesta pacat

  • Suleyman Cunoscatoru, marţi, 05.08.2014 19:38

    Are un pret foarte bun (stiu ca 20.000 vi se pare mult), dar comparati putin cu Micra 1.2 compresor de 85cp sau cat are, care este oferit la 18.000 si ceva de euro.

  • mdea, marţi, 05.08.2014 20:27

    Pare o introducere regizata de Ford... mai scutiti-ne!

  • mog, miercuri, 06.08.2014 12:36

    Suleyman Cunoscatoru: as lua Kia Ceed GT cu 19000eur. Da, probabil e mai fun Fiesta asta, dar daca ai o singura masina, e complicat cu un coupe de clasa mica. Vorbesc din perspectiva mea insa.

  • OPC, joi, 07.08.2014 21:41

    +La acest nivel si daca tot as prefera o masina din aceasta clasa aceea ar fi pentru mine si preferintele mele una singura : Corsa OPC , daca s ar putea si versiunea Nur' Edition deja ar fi un vis devenit realitate :) si cred ca cel putin acesta din urma este cea mai buna masina din aceasta clasa ca si hot hatch mini, lucru recunoscut de altfel si de top gear fiind desemnata masina anului 2013 parca. Oricum cred ca ar fi si mai scumpa cu vreo 10 mii decat st si opc. Arata foarte bine si st-ul.

  • Catalin, sâmbătă, 09.08.2014 14:30

    Nici Peugeot 208 Gti nu cred ca ar fi rau.

  • asd, sâmbătă, 09.08.2014 18:25

    Frane nu are???

  • hazard, luni, 11.08.2014 12:36

    Fabia are cutie DSG, un plus notabil fata de Ford...