Ford Fiesta ST facelift

1.6 EcoBoost 182CP

Motor / Transmisie

4.5

În ultimii trei ani, Ford a plecat mereu acasă cu distincţia pentru „International Engine of the Year”, oferită micului 1.0 Ecoboost. Conştient sau nu am obiectat de fiecare dată, convins că motorul anului nu se află în gama Ovalului Albastru. M-am înşelat. Recunosc. Motorul anului se afl[ ]n gama Ford, dar nu este unitatea Ecoboost de 1.0 litri. Este agregatul 1.6 Ecoboost instalat pe Fiesta ST. Cel puţin în opinia mea.

Motorul cu patru cilindri dispune de 182 de cai putere la 5700 de rotaţii şi un cuplu motor de 240 de Nm. Avantajul acestui propulsor este dat de plaja generoasă a cuplului motor, resimţită încă de la 1400 de rotaţii. Tocmai această trăsătură face ca micul Fiesta ST să tragă voiniceşte în orice treaptă de viteză îl aşezi. E ca un sac fără fund, în care găseşti mereu câte o rezervă de putere şi chiar un powerboost dacă eşti suficient de ascultător şi îngăduitor cu turbina. Am căutat, dar n-am găsit explozia vechiului Clio RS dincolo de 5000 de rotaţii. Poate aşa ecuaţia ar fi fost perfectă.

Pentru performanţe demne de invidiat, motorul a intrat în parteneriat cu o transmisie manuală cu şase trepte. Puţin cam lungi uneori, dar precise şi bine etajate. Chiar şi în treapta a şasea, dincolo de 120 de km/h, Fiesta ST se trezeşte la viaţă dacă piciorul tău bruschează acceleraţia. Senzaţia de saţietate nu conteneşte, este mereu acolo şi este acompaniată de un sunet plăcut al evacuării.

  • Mihai, marţi, 05.08.2014 16:46

    Foarte tare masina. Nu ai nevoie de mai multa putere in Romania. E mica, agila economica. Pentru cine vrea o masina sportiva e o optiune foarte buna.

  • Gica, marţi, 05.08.2014 17:59

    Analizando la toate detaliile chiar merita.Este o mica racheta de buzunar agila,manevrabila,rapida,spatioasa,frumoasa,economica si nu se va atinge nimeni de ea cand o vei lasa in oras noaptea sau la ora de varf, pt ca hoti,tagani si cocalarei vor spune ca e doar o fiesta prapadita.Si pretul e atractiv. Totusi e adevarat ca suspensia e ca piatra pacat pt ca avea o garda buna si aici in romania o masina cu suspensie rigida e un gunoi.Deacea loganul are o suspensie moale ca dreacu.Tocmai suspensia ma impiedica sa cumpar o fiesta pacat

  • Suleyman Cunoscatoru, marţi, 05.08.2014 19:38

    Are un pret foarte bun (stiu ca 20.000 vi se pare mult), dar comparati putin cu Micra 1.2 compresor de 85cp sau cat are, care este oferit la 18.000 si ceva de euro.

  • mdea, marţi, 05.08.2014 20:27

    Pare o introducere regizata de Ford... mai scutiti-ne!

  • mog, miercuri, 06.08.2014 12:36

    Suleyman Cunoscatoru: as lua Kia Ceed GT cu 19000eur. Da, probabil e mai fun Fiesta asta, dar daca ai o singura masina, e complicat cu un coupe de clasa mica. Vorbesc din perspectiva mea insa.

  • OPC, joi, 07.08.2014 21:41

    +La acest nivel si daca tot as prefera o masina din aceasta clasa aceea ar fi pentru mine si preferintele mele una singura : Corsa OPC , daca s ar putea si versiunea Nur' Edition deja ar fi un vis devenit realitate :) si cred ca cel putin acesta din urma este cea mai buna masina din aceasta clasa ca si hot hatch mini, lucru recunoscut de altfel si de top gear fiind desemnata masina anului 2013 parca. Oricum cred ca ar fi si mai scumpa cu vreo 10 mii decat st si opc. Arata foarte bine si st-ul.

  • Catalin, sâmbătă, 09.08.2014 14:30

    Nici Peugeot 208 Gti nu cred ca ar fi rau.

  • asd, sâmbătă, 09.08.2014 18:25

    Frane nu are???

  • hazard, luni, 11.08.2014 12:36

    Fabia are cutie DSG, un plus notabil fata de Ford...