Ford Fiesta ST facelift

1.6 EcoBoost 182CP

Motor / Transmisie

4.5

Sigla ST a făcut o pauză de vreo patru ani pe Fiesta, timp în care noua generaţie a modelului Ford a încercat să se impună pe piaţă fără a beneficia de ajutorul moral al unei versiuni de performanţă. Odată cu recentul facelift operat modelului lor de segment B, oficialii Ford au decis că Team RS - echipa care se ocupă de dezvoltarea versiunilor sport la Ford - trebuie să-şi pună burta pe cărţile de inginerie şi să lanseze un nou Fiesta ST. Astfel, după nici un an de la lansarea fratelui mai mare Focus ST, noul Fiesta ST are rolul de a duce mai departe moştenirea unei mărci cu modele sportive unanim apreciate şi recunoscute.

Pentru a reuşi acest lucru, Ford s-a înarmat cu răbdare şi cu EcoBoost. Pentru că sub capota noului Fiesta ST stă un motor turbo de 1.6 litri care dezvoltă pe hârtie 182 de cai putere, nivel atins la 5700 rpm. Altfel spus, ne aflăm la începutul plajei de putere a gamei de performanţă pe segmentul B, cei 180 de cai fiind limita de jos într-un grup de modele care urcă până la 207 CP în cazul lui Citroen DS3 Racing. 

Dar, aşa cum am putut vedea în testul care a avut loc în sudul Franţei, vorbim de un model care îţi fâlfâie caseta tehnică în faţă şi apoi te lasă să admiri pusee de dinamism, reprize demne de un model sport pur şi performanţe care nu lasă să se vadă că are 180 de cai şi atât. Cuplat cu o transmisie manuală cu şase trepte etajată perfect pentru a scoate tot ce-i mai bun din maşină în treptele 3, 4 şi 5, motorul EcoBoost de 1.6 litri concertează bariton şi te aruncă în scaun la cerere cu un elan demn de o maşină care a fost calibrată prin câteva mii de kilometri de teste pe Nurburgring. Iar cei 180 de cai se amestecă cu cei 240 Nm disponibili de la 1600 rpm şi te transformă în pilot de ocazie. Fantastică prestaţia motorului între 80 şi 120 km/h în treptele 4 şi 5, în timp ce al şaselea raport e ceva mai lung şi dezvoltat pentru ca rularea pe autostradă să nu se transforme într-un malaxor de benzină. 

  • Dan, vineri, 29.03.2013 10:33

    Poza 48 din 55 (cea pusa la sectiunea Tehnologie) arata bordul de Ford Focus :)

  • Calandru, vineri, 29.03.2013 11:01

    Nu-mi place noua grila fata. Arata ca o virgina siderata in fata unui "flasher" in halat :))

  • greenSnake, vineri, 29.03.2013 11:20

    Interesant micutul hot-hatch.

  • Mediocru, vineri, 29.03.2013 13:16

    interesant...acceptabil... designul este reusit pana la un punct unde devine prea feminizata iar evacuarea arata ca nuca in perete pusa in lateral si nu pe mijloc sau pe modelul golf r32 macar .Bordul din pacate arata ca la Disneyland si nu ma vad ca barbat in asa ceva niciodata. Mda..nu imi schimba cu nimic parerea ca dintre toate mini hot hatchurile din momentul asta cele mai bune 2 raman tot corsa opc nurburgring edition (desemnata de top gear hot-hatchul anului 2012) si clio rs cup. Ambele au acceleratii sub 7 secunde si chiar si in variantele mai "cuminti" sunt mult mai interesante decat st. Dar e doar parerea mea :)

  • momo, vineri, 29.03.2013 13:56

    @dan - seamana, asa e. fiesta, focus (si mai nou si kuga) au acum ca optiune sistemul ala sony, care e identic pentru toate. dar e fiesta ST in poza

  • Dan, vineri, 29.03.2013 14:18

    @momo Intre timp au corectat greseala (au schimbat poza) :-j nu mai conteaza :P

  • flavius, vineri, 29.03.2013 20:16

    Sunt inca departe de Renault.Mai ales de clasicul Clio Rs.Asa cum spun toti pilotii de raly,un turbo este departe de un aspirat ,in ciuda cuplului mai mare.

  • marius, vineri, 29.03.2013 22:40

    vad ca muti vorbesc de rau de ford, dar cati din voi ati mers cu fiesta st veche sau actualul model ca sa spuneti cai prost? AM a fost impresionat de el deci inseamna cai ceva de capul masini acesteia deci =cu zero parerea voastra pt, ca nici nu ati vazuto in realitate da'poi sa mai si conduceti. @flavius ai renault chiar ar fi culmea sa spui ceva de bine de ford :)

  • -Rolf-, sâmbătă, 30.03.2013 21:42

    O mica bomba pe roti, cu exceptia bordului destul de aglomerat, in rest imi place tot la aceasta masina. Astept insa raspunsul celor de la Peugeot cu 208GTI. Vad ca este inghesuiala serioasa la clasa mica a hot hacht-urilor, greu de ales un castigator!

  • Cosmin, duminică, 31.03.2013 19:23

    In primul rand as vrea sa felicit echipa AM pentru acest test(bravooo fratilor),iar in al doilea rand as vrea sa va zic ca aceasta masina chiar meita pozitia fruntasa in clasamentu hot-hatch-urilor de clasa mica din mai multe motive:consum redus,pret numai bun,design super,performante destul de decente pt puterea ei etc...Fratilor,parerea mea este sa faceti niste teste cu ea,sa vedeti ce poate,nu mai dati atatia bani pe alte porcari de genu acesta(nu dau nume de marci ca sa nu va suparati)care nu au nici macar acel sunet pe care aceasta masina il face mai ales la accelerari.Chiar mai mult,daca ar fi sa cumpar un hot-hatch din clasa mica mi-as lua sigur acest fiesta st.Iar pentru cei bagaciosi..lasati comentariile de prost gust!!Mai bine nu mai vorbiti fratilor de masinile altora.Mai intai uitati-va ce aveti in garaj...ce taxe platiti pt masinile respective,cat consuma etc...Si am o sugestie pentru totii romanii doritori de masini noi: nu cumparati fratilor sh-uri scumpe,veti da banii degeaba.De exemplu,eu mi-as lua mai bine un logan decat un bmw..Motivul alegerii:BUGETUL!!!Aici nu trebuiesc incadrati copiii de bani gata,rasfatati si fitosi.Revenind la ford fiesta st,singurul hot-hatch mic care-mi place!!!Mai bine iau o fiesta st decat un bmw second.SERIOS!!!Acum depinde si de mentalitatea fiecaruia...Nu toti gandim la fel ;) In final multumesc echipei AM pentru acest test si astept si altele la fel de bune!! MULTA BAFTA TUTUROR!!! ALL THE BEST!!!

  • @Cosmin, duminică, 31.03.2013 22:46

    Trebuia sa fie si unul care sa compare o Fiesta cu-n Bmw, fie el si sh, bravo tie pt alegerea pe care o vei face, un Logan nou, dar te rog nu mai crede ca deciziile tale sunt bune pentru toti, unii s-au saturat de comunism si inca n-am scapat de el.

  • so, luni, 01.04.2013 09:25

    pai VAG are 180cp dintr-un 1.4... doar atat poate ford?

  • @so, luni, 01.04.2013 11:41

    Ford scoate dintr-un motor de 1.0 litrii 205CP, uite mai jos: http://www.automarket.ro/stiri/un-monopost-formula-ford-10-ecoboost-a-obtinut-722-minute-pe-nurburgring-46559.html

  • so, luni, 01.04.2013 14:04

    si vw scoate din 1.6 peste 300 cp in WRC si e masina nu monopost! citeste mai jos: http://citynews.ro/auto/foto-faza-pe-muschi-vw-polo-r-wrc-1238023

  • unckle, luni, 01.04.2013 14:17

    foarte placut sa lecturezi colegii de mai sus care se intreaba daca ford "doar ata poate" ... reflecta clar nivelul de cunostinte intr-ale motoarelor si masinilor in general

  • @so, luni, 01.04.2013 15:23

    oamenii astia au scos din 180cp performante egale ca ale unui motor de 200cp, masinile avand aceeasi greutate (peugeot 208gti=1160kg // fiesta fs=1163kg), cred ca nu mai e nimic de zis...eventual sa recitesti capitolul Performante. Cat despre cei 300cp de la vw ii asteptam in editia de serie sa ne bucuram cu totii, dar nu uita ca o masina o poti duce la cati cai putere vrei, totul conteaza de cati bani esti dispus sa investesti. Ei bine aceasta fiesta st costa 19,200 euro fata de 25,000 euro cat este clio rs care e cu 0,1s mai rapid, dar are cutie automata, probabil ca despre acest polo de 300cp ne vei spune tu cat costa. toate bune.

  • so, marţi, 02.04.2013 09:41

    frate da monopostu de 1.0 ecoboost cat costa? poti sa ne dai un pret fara TVA? :))