Motor / Transmisie
Sigla ST a făcut o pauză de vreo patru ani pe Fiesta, timp în care noua generaţie a modelului Ford a încercat să se impună pe piaţă fără a beneficia de ajutorul moral al unei versiuni de performanţă. Odată cu recentul facelift operat modelului lor de segment B, oficialii Ford au decis că Team RS - echipa care se ocupă de dezvoltarea versiunilor sport la Ford - trebuie să-şi pună burta pe cărţile de inginerie şi să lanseze un nou Fiesta ST. Astfel, după nici un an de la lansarea fratelui mai mare Focus ST, noul Fiesta ST are rolul de a duce mai departe moştenirea unei mărci cu modele sportive unanim apreciate şi recunoscute.
Pentru a reuşi acest lucru, Ford s-a înarmat cu răbdare şi cu EcoBoost. Pentru că sub capota noului Fiesta ST stă un motor turbo de 1.6 litri care dezvoltă pe hârtie 182 de cai putere, nivel atins la 5700 rpm. Altfel spus, ne aflăm la începutul plajei de putere a gamei de performanţă pe segmentul B, cei 180 de cai fiind limita de jos într-un grup de modele care urcă până la 207 CP în cazul lui Citroen DS3 Racing.
Dar, aşa cum am putut vedea în testul care a avut loc în sudul Franţei, vorbim de un model care îţi fâlfâie caseta tehnică în faţă şi apoi te lasă să admiri pusee de dinamism, reprize demne de un model sport pur şi performanţe care nu lasă să se vadă că are 180 de cai şi atât. Cuplat cu o transmisie manuală cu şase trepte etajată perfect pentru a scoate tot ce-i mai bun din maşină în treptele 3, 4 şi 5, motorul EcoBoost de 1.6 litri concertează bariton şi te aruncă în scaun la cerere cu un elan demn de o maşină care a fost calibrată prin câteva mii de kilometri de teste pe Nurburgring. Iar cei 180 de cai se amestecă cu cei 240 Nm disponibili de la 1600 rpm şi te transformă în pilot de ocazie. Fantastică prestaţia motorului între 80 şi 120 km/h în treptele 4 şi 5, în timp ce al şaselea raport e ceva mai lung şi dezvoltat pentru ca rularea pe autostradă să nu se transforme într-un malaxor de benzină.
Poza 48 din 55 (cea pusa la sectiunea Tehnologie) arata bordul de Ford Focus :)