Ford Fiesta

1.4 96CP Titanium

Motor / Transmisie

3.5
Dupa ce Automarket a testat acum o luna versiunea diesel de 68 de cai putere, a venit randul unei versiuni pe benzina a noii generatii Fiesta sa iasa in fata "juriului". 96 de cai putere si cutie manuala cu cinci trepte. Acestea au fost premisele de la care am plecat la drum intr-un test de weekend cu Ford Fiesta. Iar unitatea testata combina foarte bine avantajele unui motor compact, dedicat segmentului mic, si cele ale unui consum adecvat pentru cilindreea si plaja sa de putere. Vorbim de o unitate care isi gaseste cuplul maxim foarte sus, la aproape 6000 de turatii pe minut, astfel ca impartirea plajei pe turatiile mai joase trebuia facuta cu multa inteligenta. Iar inginerii Ford au reusit asta. Masina tasneste undeva de la 3200-2500 rpm, treptele a treia si a patra fiind cele mai potrivite pentru "alergare". Normal, simti mai multe cu cat inaintezi mai mult pe turometru. Cuplul maxim al propulsorului testat este de 128 Nm si este atins la 4200 rpm. Avem de a face, asadar, cu un motor de turatie, unul care poate fi utilizat la capacitate maxima de abia dupa ce sunetul sau placut, de benzinar, incepe sa umple habitaclul. Cutia i se alatura acestuia, schimbarile de trepte avand loc ceva mai usor decat la diesel. Per total, duetul cutie-motor reuseste sa te faca sa te simti intr-o masina usoara, extrem de lejera si abila in oras. Iar zumzaitul placut al propulsorului iti smulge un zambet la viteze inalte, pe autostrada. Insa fara a excela din punct de vedere dinamic. Te afli, totusi, intr-o masina care are sub 100 de cai.
  • xxx, marţi, 31.03.2009 08:19
    motor de 1600

    Cel mai puternic motor pe benzina la Fiesta este cel de 1.6 si are vreo 120 cp.

  • adry2486, marţi, 31.03.2009 09:05
    misto tare masina

    BRAVO FORD.AM VAZUT-O IN REALITATE SI E SUPERBA SI MARE .MULT PREA MARE DECAT MODELUL ANTERIOR.BRAVO

  • Bogdan, marţi, 31.03.2009 09:52
    SCUMP

    "pretul de pornire al acesteia este de 11.360 de euro fara taxe," daca e adevarat ce scrie mai sus mie unul mi se pare ff scump, 1.4 benzina la 13.500 cu TVA. Gusturi si preturi pt toti.

  • Alex, marţi, 31.03.2009 11:18

    Da, intradevar, e foarte frumoasa, dar nu mai reprezinta numele de Fiesta. Modelul precedent, MK5 Facelift a fost cel mai potrivit cu numele si sincer am crezut ca cei de la Ford vor pastra designul "distractiv" al Fiestei precedente. Acum, mai mult sau mai putin, este un Focus mai mic. Dar sa nu ma inteleaga lumea gresit, este foarte reusita, arata mortal, doar ca, trebuiau cei de la Ford sa o scoata sub alt nume, sa creeze o linie noua, iar Fiesta sa ramana Fiesta. Parerea mea.

  • andrei, marţi, 31.03.2009 11:19
    ce notare

    sa mai spun ca data trecuta cand ati testat fiesta ati dat alte note la tehnologie si design? nu mai spun

  • Claudiu, marţi, 31.03.2009 11:25
    concurs fara premii

    "Nu ne-a placut: Performante limitate" Numiti o masina(una, 1) care nu are performante limitate.

  • mircea, marţi, 31.03.2009 11:25
    @andrei

    Fiecare versiune testata este notata in functie de dotarile tehnologice si estetice pe care le detine. Versiunea diesel fusese notata cu un punct mai jos din cauza faptului ca avea jante cu diametru redus. Aici nu e cazul. In plus, varianta testat acum avea eleron posterior, un boost puternic de imagine. La capitolul tehnologie, Fiesta 1.4 pe benzina in echipare Titanium bate clar dieselul de intrare in gama testat anterior. Am enumerat in test avantajele tehnologice. Sper ca te-ai lamurit :)

  • john q, marţi, 31.03.2009 11:52
    poze

    Articolul - bunicel... dar aveti un fotograf de toata jena!

  • mihai_sim23, marţi, 31.03.2009 12:22

    stilul kinetic i se potriveste micutei fiesta care ii confera un aer tineresc si vesel...arata mult mai bine fata de precedenta versiune.

  • gabi, marţi, 31.03.2009 13:00
    Fraier tre sa fii

    sa dai atatia bani pe masina asta. A piece of shit. Oare are si tamburi pe spate???:->

  • cosmo, marţi, 31.03.2009 13:07
    f tare masina

    buna prezentarea, poze suficiente, informatii detaliate. ati facut treaba buna! bv baieti! cat despre masina, mi se pare f frumoasa si cu un raport pret/calitate f bun.

  • Florin, marţi, 31.03.2009 14:16

    13.500 E o fiesta?Doamne fereste,cand putem alege la 16600 o honda civic sedan,care rupe multe masini la orice capitol,de fiesta nu mai zic nimic ,este enorm pt o asa masina mai bine iau Logan la 8600 motor 1.6 .

  • Alex, marţi, 31.03.2009 14:23

    Am condus un Fiesta 1.4 cand au fost porti deschise la Ford, mi-a placut mult cum se conduce si senzatia data de motor, era destul de puternic pentru un test drive in oras; dar ceea ce mi s-a parut cam mare si nu am vazut aici mentionat in mod special, este zgomotul in interiorul masinii, chiar si la turatii mici mi s-a parut destul de mare si, la turatii de peste 3000 devenea chiar deranjant. Cat despre tinuta de drum, mi-ar fi placut ca masina de test sa fi avut volan imbracat in piele, cel de plastic mai mult iti strica placerea de a conduce aceasta masinuta micuta decat sa o amplifice.

  • Flaviu C, marţi, 31.03.2009 16:42
    fiesta

    se vede calitatea proasta a materialelor din poze.....ce mai in realitate...luati-va masini premium second hand....pana ne permitem noi;)

  • Gaby, luni, 28.09.2009 18:32
    Yeah

    Dap, am dat comanda :) 1.6 titanium squeeze. 2 luni pana vine :X abia astept. Cea mai tare masina a secolului