Motor / Transmisie
Dupa ce Automarket a testat acum o luna versiunea diesel de 68 de cai putere, a venit randul unei versiuni pe benzina a noii generatii Fiesta sa iasa in fata "juriului". 96 de cai putere si cutie manuala cu cinci trepte. Acestea au fost premisele de la care am plecat la drum intr-un test de weekend cu Ford Fiesta. Iar unitatea testata combina foarte bine avantajele unui motor compact, dedicat segmentului mic, si cele ale unui consum adecvat pentru cilindreea si plaja sa de putere. Vorbim de o unitate care isi gaseste cuplul maxim foarte sus, la aproape 6000 de turatii pe minut, astfel ca impartirea plajei pe turatiile mai joase trebuia facuta cu multa inteligenta. Iar inginerii Ford au reusit asta. Masina tasneste undeva de la 3200-2500 rpm, treptele a treia si a patra fiind cele mai potrivite pentru "alergare". Normal, simti mai multe cu cat inaintezi mai mult pe turometru. Cuplul maxim al propulsorului testat este de 128 Nm si este atins la 4200 rpm. Avem de a face, asadar, cu un motor de turatie, unul care poate fi utilizat la capacitate maxima de abia dupa ce sunetul sau placut, de benzinar, incepe sa umple habitaclul. Cutia i se alatura acestuia, schimbarile de trepte avand loc ceva mai usor decat la diesel. Per total, duetul cutie-motor reuseste sa te faca sa te simti intr-o masina usoara, extrem de lejera si abila in oras. Iar zumzaitul placut al propulsorului iti smulge un zambet la viteze inalte, pe autostrada. Insa fara a excela din punct de vedere dinamic. Te afli, totusi, intr-o masina care are sub 100 de cai.
Cel mai puternic motor pe benzina la Fiesta este cel de 1.6 si are vreo 120 cp.