Ford Fiesta facelift

Tehnologie

4.0

Ford a lucrat la o mulţime de gadgeturi pe care le-a pus pe lista de dotări ale modelului Fiesta cu facelift. Avem Active City Stop, sistemul care opreşte automat maşina în cazul unui impact iminent la viteze de până la 15 km/oră, avem SYNC, sistemul multimedia ce permite conectarea cu telefonul inteligent şi redarea muzicii sau apelarea unui contact din agendă prin comenzi vocale şi care poate suna automat la serviciile de urgenţă în cazul unui accident.

Apoi, avem MyKey, sistemul ce permite părinţilor să limiteze accesul copiilor la anumite funcţii ale automobilului când aceştia folosesc mașina. Dar lipseşte sistemul de navigaţie, care va veni abia anul viitor, conform celor de la Ford. 

Dacă despre SYNC am mai povestit, MyKey este un sistem interesant ce permite programarea unei chei de contact inteligente. Acesta poate fi folosită de un şofer tânăr sau de un angajat şi îi limitează acestui acestuia accesul la unele funcţii ale automobilulul. De exemplu, nu poate deconecta sistemul ESP, limitează volumul maxim al sistemului audio, sau nu poate depăşi o viteză maximă de 140 sau 160 km/oră. 

  • dmx, marţi, 27.11.2012 12:57

    Superba,e cea mai buna alegere din acest segment.

  • slVW_83, marţi, 27.11.2012 14:05

    Pai......inainte de facelift arata mai bine! Grila de Aston e supradimensionata pt. clasa din care face parte. Despre motor numai de bine! Spor la treaba celor de la Craiova!!!

  • Alecu_Ruso, marţi, 27.11.2012 14:28

    EcoBoost? Interesante motorizarile acestea,insa si mai interesant este ca aceste motorizari Ford le-a adaugat si pe concernul lor de lux ,adica pe Lincoln.

  • Fopel, marţi, 27.11.2012 14:29

    Superba. In sfarsit au facut fata pe masura spatelui.

  • Boogy, marţi, 27.11.2012 14:45

    Fiesta are 1.0 si 125cai si B-max 1.0 si 120 cai? Nu e acelasi motor? Ceva e pe invers, B-maxul care e mai grea are mai putini cai, oare unde i-a pierdut pe cei 5 cai frumosi?

  • sandman, marţi, 27.11.2012 14:53

    sa nu va asteptati, astia care o sa-si cumpere motorul de 1.0, sa aveti un consum mic. doar daca mergeti f linistiti si nu turati motorul. asta e boala motoarelor turbo pe benzina. consuma f mult daca te dai la ele. in rest, fiesta este o masina reusita, cu portbagaj f mic, si cu spatiu mic in interior. as opta pentru alte marci in clasa ei.

  • mntsn, marţi, 27.11.2012 15:08

    Eu am condus generatia precedenta si chiar si aceea era placuta la mers, era usurica si sprintena... Despre design-ul actualei, nu pot spune decat ca nu este chiar pe gustul meu, au exagerat un pic cu linia generala ascendenta si este un design de moment, care, cu cat vor trece anii, se va perima mai repede decat designul altor masini mai sobre, mai clasice. Desi este in general o masina reusita, nu pot sa-mi scot din cap episodul ruperii fara aparent niciun motiv a suspensiei spate a unui Fiesta, generatia actuala, fara facelift, in drive-testul realizat de Auto Motor si Sport imediat dupa lansarea din Romania undeva spre sfarsit de 2008, daca imi mai aduc bine aminte. Sper ca a ramas doar un incident izolat - cine stie...probabil un material necorespunzator din componenta respectivei suspensii a trecut neobservat la controlul calitatii la respectivul exemplar. @Alecu_Ruso: Lincoln, care a ajuns o umbra in curtea Ford-ului, cu cu greu se poate numi "concern". Iar faptul ca le pun motoare EcoBoost (nu stiam asta) n-are nicio relevanta pentru calitatile motoarelor EcoBoost: nici in +, nici in -. Sunt bune pentru ca sunt ele bune, vorba reclamei la o bere :)

  • andrey_1293, marţi, 27.11.2012 16:28

    Da, intradevar @sandman ai dreptate in legatura cu consumul. Eu detin Focusul cu 1.0 EcoBoost, este un motor excelent - suna bine, este sprinten si ofera consumuri decente. Media afisata este de 7.8 l/100 (condus exclusiv urban) in conditiile in care constructorul da o cifra de 6 fix. Stilul de condus este unul moderat; sunt situatii cand fac cateva plecari in forta si accelerari mai brutale. Am reusit sa obtin si 6.8 dar cu mers foarte linistit. Daca mergi normal (a nu se intelege subturat), consumul pentru oras este unul excelent. Situatia insa se schimba cand adopti un stil sportiv. Oricum FIesta Facelift arata bine iar in combinatie cu acest motor face o pereche foarte buna. Pacat insa de cutia cu 5 trepte. La Focus sunt destul de lungi treptele, atingi 100 cu a doua, insa aici chiar ca au exagerat. Fiesta dinainte de facelift a fost un succes, nu ma indoiesc ca si aceasta va fi.

  • Alecu_Ruso, marţi, 27.11.2012 18:02

    @mntsn se stie asta,oricum putin ma intereseaza.Eu sunt fanul marcilor Italiene care sunt cele mai tari din intreaga lume.

  • MRC, marţi, 27.11.2012 20:32

    Nu stiu de ce toata lumea se plange de calitatea materialelor din Fiesta. Inca de la inceput partea superioara a bordului a fost realizata dintr-un plastic moale. Cotierele de pe usi sunt acoperite, la fel, cu un material moale. E adevarat, partea inferioara a bordului era din plastic dur insa cam la fel gasesti la muuuulte masini. Am mers cu VW Polo al unui prieten si, sincer, nu m-a impresionat deloc. Mai ales partea superiora a bordului care este foarte tare. Deci, de ce se spune despre Polo ca ar avea materiale mai bune? Chestiunea nr. 2: de unde a rasarit dieselul de 1.5 litri si 75 CP? A debutat pe B Max dar de ce s-a renuntat la motorul de 1.4 (68 CP)? Cel de 1.5 are cu 7 CP mai mult decat cel de 1.4 dar si 100 cc mai mult. In rest, am testat si eu masina (inainte de facelift, bineinteles) si chiar mi-a placut. Directia este una dintre cele mai placute, foarte comunicativa, suficient de tare la viteze mari si suficient de "moale" in oras. Doar spatiul pe bancheta din spate poate pune probleme insa pentru deplasari scurte, pasagerii din spate n-ar trebui sa aiba probleme.

  • Mafia, marţi, 27.11.2012 22:46

    @Alecu,ti-am dat odata dreptate,insa acum esti pe departe.Scuza-ma ca te dezamagesc insa Japonezii sunt number one in tot.Asa ca ,te rog nu ma face sa vorbesc cu tine ca si cu Dan,nu stiu daca il stii.Hai sa iti zic ,este unul @dan_grc,care abereaza pe aici despre masini ghermane in specia BMW.

  • not, marţi, 27.11.2012 23:34

    nu arata rau, dar in nici un caz nu pare o masina de barbati...e prea feminina...cele mai bune alegeri din segment dupa mine sunt : corsa, ibiza, c3

  • kim_vl, miercuri, 28.11.2012 00:40

    Parca suna mai interesant Clio 4 1.2 TCE 120 CP si 190 Nm cu 6 trepte, manuala sau automata cu dublu ambreiaj.

  • Razvan, miercuri, 28.11.2012 10:44

    Dupa parerea mea e de departe cea mai buna alegere in segment. Am condus un an si 20,000 Km modelul fara facelift 1.25 82 CP. Masina e super pentru oras, la viteze mari evident nu se comporta la fel de bine ca un model mai mare. Motorul are 170 Nm, respectiv 200 Nm cu overboost, deci mai mult decat Clio 1.2 si mult mai mult decat orice motor de 1.0 existent pe piata. Nu stiu cum merge pe Fiesta motorul 1.0 EcoBoost, dar pe Focus e super ok, deci ma astept sa fie foarte placut de condus. Trepte lungi au cam toate masinile noi, toti o ard eco acum, si asta e urmarea.

  • kim_vl, miercuri, 28.11.2012 15:05

    Daca avea cutie automata cu dublu ambreiaj poate mai intra in calculele mele (de fapt ale sotiei). Asa, ma orientez spre Clio 4, care, parerea mea, cred ca arata si mai bine.

  • ShelbyV8, miercuri, 28.11.2012 18:50

    Dati 3 puncte la consum pentru un motor de 125cp, si Skodei City Lastun (cu 75 cp si un consum apropiat) 4,5 puncte????

  • andrey_1293, joi, 29.11.2012 00:29

    @not - am un prieten care are fiesta prefacelift 1.6 120 de cai cu 3 usi si kit sport din fabrica in culoare alba. Masina arata superb si este foarte nervoasa. in alte configuratii intradevar arata feminin

  • @kim_vl, joi, 29.11.2012 12:36

    Ai vazut in realitate clio 4? L-am vazut ieri prin Bucuresti si mi se pare un Kitsch .. Oricum aici vorbim de fiesta, care per total este in tot 3 la clasa sub-compacta.

  • kim_vl, joi, 29.11.2012 12:47

    Ambele (Clio 4 si Fiesta prefacelift si chiar Ibiza) arata foarte bine.

  • test, vineri, 07.03.2014 23:22

    fiesta rules