Motor / Transmisie
Noutatea absolută, atât în gama C-Max, cât şi în portofoliul Ford, este reprezintată de motorul EcoBoost de 1.6 litri. În timp ce versiunea de 2.0 litri a debutat deja pe Mondeo, cel mai interesant membru al noii game EcoBoost este propulsorul de 1.6 litri. Ford ne-a pus la dispoziţie la testul realizat în Franța versiunea de 150 CP a acestui motor, echipată cu o cutie de viteze manuală cu şase trepte. Cuplul motor maxim este de 240 Nm şi vine între 1.600 şi 4.000 rpm, iar motorul EcoBoost poate furniza 270 Nm pentru o perioadă scurtă de timp în regim overboost. Graţie sistemului de injecţie directă, a turbinei cu inerţie redusă şi a sistemului de distribuţie variabilă dublă, motorul se comportă aproape la fel ca un diesel la turaţii sub 2.000 rpm, pentru ca apoi acul turometrului să urce fără niciun fel de efort până la linia roşie. Ce-i drept, cutia de viteze îl ajută realmente, dar cuplul motorului şi comportamentul acestuia sunt impresionante. Deşi nu beneficiază de un sistem Stop-Start, Ford ar putea să pregătească cu uşurinţă toate motorizările lui C-Max să respecte normele Euro 6.
Revenind la acest propulsor, reprizele sunt foarte bune pentru un MPV şi îţi dau impresia că eşti la volanul unei compacte puţin mai grele, dar cu valenţe sportive, în special pe accelerare. Cuplul mare al motorului de 1.6 litri te îmbie să nu apeşi prea tare acceleraţia atunci când nu te grăbeşti, sporind economia de carburant.
destul de ok ford-urile in general, sa speram ca si fiabilitatea la noua platforma sa tina pasul cu vremurile... asteptam update-ul cu preturile si un versus in clasa MPV