Ford B-Max

1.0 Benzina Turbo (Ecoboost) 125CP Man5 Titanium S/S

Vizibilitate

4.0

Ca orice monovolum, B-Max oferă o vizibilitate bună datorită poziţiei de condus mai înalte. Montanţii din faţă sunt destul de groşi, dar nu pun mari probleme la vizibilitatea laterală, ci doar uneori la virajele lente de stânga. Manevrele de parcare sunt uşor de realizat datorită dimensiunilor compacte. Modelul testat de noi în varianta Titanium era dotat şi cu senzori de parcare şi cameră pentru mersul cu spatele.

  • alinmarina, luni, 27.08.2012 19:29

    20.650 de EURO??? Fratilor sunteti sanatosi la cap????? E un automobil versatil, inteligent, inovator, dar cu banii astia imi iau o Fabia RS Combi!!! 180 CP, portbagaj de 500 litri, 1.4 TSI supraalimentat cu compresor si turbina... Si foarte multe echipamente in standard!!!!! Ce ziceti de asta?

  • alinmarina, luni, 27.08.2012 19:32

    Am uitat sa va spun ca azi nu aveam de lucru si am intrat pe pagina unui dealer VW... Am gasit VW Jetta 1.4 TSI Highline, 160 CP, adica modelul de top plus o gramada de dotari suplimentare, la 21.000... Voi ce ati alege?????

  • ian, luni, 27.08.2012 19:34

    ...era evident ca prin scaderea capacitatii cilindrice dar si cresterea puterii se obtine la viteze marisoare turatii nu tocmai neglijabile...si iaca reteta pt. un consum nu tocmai.........................neglijabil.deci,dieselu va ramane totusimai valabil in sensul acesta...

  • eee, luni, 27.08.2012 19:37

    Foarte bun review Dragos, ca de obicei, si din ce in ce mai bine. As avea cateva intrebari si sugestii daca se poate. La un astfel de model e destul de important interiorul, pe care ai si insistat. Din cate stiu la Meriva se pot muta scaunele din spate in fata si in spate, si se pot plia de tot, mai mult decat in imagini. Ceva detalii despre asta mergeau mentionate, dar presupun ca asta poate sa vada fiecare cand merge la reprezentatnta, insa e bine de stiut ca exista. In ceea ce priveste motorizarea, mi se pare ca 1.0 de 120 cp urca mult pretul masinii, si probabil ca nu va fi cea mai comercializata motorizare la noi. Asa ca as dori si eu teste cu motoarele mai slabe, de 1.4 90cp si 1.0 100cp, care vor reduce din pretul masinii. Nu de alta, dar e o subcompacta la pret de compacta la banii astia, nu? Poate si dieseluri in viitor. Poate mai sunt si altii care vor asa ceva. In rest, keep up the good work. Multumesc.

  • Thor, luni, 27.08.2012 20:35

    E urat cu spume mai ales din spate, o cutie pe 4 roti. Parerea mea

  • STARK, luni, 27.08.2012 21:27

    nu vreau sa iau din meritele compatriotilor nostrii care au asamblat masinuta, insa ca si design,ergonomie si motoare opel meriva mi se pare clar peste b-max si ca atare consider ca i-ati dat o nota prea mare...cel putin la design arata ca o utilitara ..iar la peste 20 de mii de euro gasim altceva si nu doar din curtea vw unde toate sunt cam la fel (@marina- fara suparare dar jetta e o penibilitate de masina taraneasca)

  • ironR, luni, 27.08.2012 21:42

    Felicitari pt review! Din toata povestea asta inteleg ca e o masina fabricata pe culmea tehnologiei: sistem sync, stalp B lipsa - deci proces tehnologic de executie anevoios, motor inovator, designul e bun, nu-ti dasenzatia de cutie, cel putin daca nu esti rau intentionat...arata ca orice alt MPV. Modul cum ai scris acest articol imi da senzatia ca este o masina lipita de sosea, chiar asa de buna e suspensia aia pt inaltima acestei masini?inseamna ca sunt magicieni inginerii de la Ford. Sunt uimit, chiar as face un test drive cu o asa masina. Poate cand veti reveni in tara veti avea chef si de un drive test cu motorul 1.4, cum zicea mai sus @eee tehnologia motorului de 1.0 turbo, nu e pt noi romanii... Pt noi romanii sunt fabia combi RS!!! cu portbagaj cat china, jetta, si mai asteptam variante de la binevoirorii ce vor mai posta. Stima!

  • catalin, luni, 27.08.2012 22:49

    Sunt de parere ca B-MAX e cel mai bun din clasa lui. Bravo,Ford!

  • alinmarina, luni, 27.08.2012 22:57

    Stiu ca raportul pret/calitate nu are nici o semnificatie realista... Nu sunt un mare fan al brandurilor grupului VW, insa oamenii astia dezvolta masini pentru oameni cu picioarele pe pamant, cu tehnologie ingenioasa, economica si fiabila! Cat priveste designul, sunt mai precauti... Ma declar mare fan al unor branduri ca Citroen, Volvo, Saab, etc... Dar in lumea reala aceste branduri nu vand si ajungi ca un client care ai cumparat o astfel de masina pentru a fi original, ca in urma unui faliment ca cel al Saab sa nu mai gasesti piese de schimb sau sa platesti pentru ele un pret exorbitant, perceput tocmai pentru faptul ca nu vei avea o alternativa... Asa ca exemple ca Skoda Fabia sau VW Jetta, care nu impresioneaza prin inovatii revolutionare dar care prezinta tehnologii sigure si fiabile, sa vanda in draci, iar originali ca SAAB sau Citroen sa ajunga in pragul falimentului tocmai datorita spiritului de originalitate, individualism... De-asta se fac studii de marketing pe lumea asta... Trebuie sa stii clar ce masina faci, pentru ce categorie de oameni faci si la ce preturi trebuie sa iti iasa... De-asta cred eu ca Ford B_max la un pret de peste 20000 de euro este deja exagerat... nu ii vad sensul... da rpoate ma insel eu, timpul va decide... asa am avut impresia despre BMW X6, pe care il consider inca un exemplu hidos de forma fara functionalitate adevarata... dar unii cica se vinde in draci! Asta este... Eu la banii aia as prefera un RANGE ROVER, dar asta sunt eu... imi cer scuze daca jignesc pe cineva cu parerile mele...

  • Andy, luni, 27.08.2012 23:20

    Alin are dreptate in mare parte insa trebuie sa ne gandim ca o firma ca Ford trebuia sa ia parte pe piata monovolumelor mici (sau subcompacte). Ca a venit cu niste motoare care pe hartie stau foarte bine la consum si performante insa in realitate consuma si "trag" ca niste motoare 1.6 aspirate de 120 cp e alta poveste. Se numeste marketing. Citroen nu e in pagul falimentului, grupul PSA a avut doar un profit mai mic anul trecut fata de 2010. Atata timp cat o firma are profit nu se poate vorbi de faliment. La Saab a fost alta poveste, intr-adevar.

  • Jean, marţi, 28.08.2012 00:33

    Citroen sta prost. Am facut un testdrive cu noul DS5 si impresia a fost nu prea buna. Mai rau este ca doi colegi care erau mari fani Citroen nu si-au mai pus comenzi pt DS5 ci pentru Volvo. S-or fi vorbit intre ei, probabil. B-Max nu e extraordinar de scump daca piata principala nu este Europa centrala si de est ci Europa de vest. Care acum e in criza, asa ca B-Max pica intr-o piata in scadere unde 9L/100Km vor face diferenta. Plus ca zona nu duce lipsa de autostrazi unde mai vrei sa mai si mergi, nu numai sa numeri camioanele ;) Iar daca ma insel si Europa centrala e luata in considerare, atunci pretul e cel care va fi dezavantajul major. In rest, drum bun si s-auzim numai de bine!

  • LauCalin, marţi, 28.08.2012 08:00

    Alin, nu confunda pretul de pornire cu pretul unei masini dotate aproape full. Evident ca pretul poate ajunge aproape dublu sau posibil mai mare decat dublu. Lucrul asta e un adevar general valabil, fie ca vorbim de Logan sau Clasa S. Asa este si cazul lui B-Max. Putini sunt cei care vor da 20000 de euro pe asa ceva. Insa faptul ca pentru testele jurnalistilor Ford a oferit o masina foare dotata este si asta o chestie de marketing. Doar nu vroiai sa se ofere o versiune cheala ... Si nu doar Ford procedeaza asa :) Da, e ok masina. Undeva in jur de 15000 mi se are un pret ok pentru o masina din clasa asta, raportata la Romania. Dar recunosc ca si mie imi place mai mult Meriva. Mi-ar lua ceva timp sa ma obisnuiesc cu usile spate.

  • Luci, marţi, 28.08.2012 09:22

    Deja la aproximativ 22.000 euro vorbim de Ford Mondeo, asta daca ne raportam tot la ograda Ford. Dar, asa cum a spus si @LauCalin, pretul masinii de test este cel al variantei de top cu multe optionale (altfel, varianta 1.0 Ecoboost 100CP Trend este 14.650 euro).

  • gogu, marţi, 28.08.2012 15:20

    pai se pare ca ecoboost asta e doar o vrajeala de marketing, daca ajunge sa consume in halul asta; care smecheria? motor mic - consum mare???

  • unckle, marţi, 28.08.2012 15:37

    @gogu - smecheria este exact asa cum scrie in articol. Daca te limitezi la un mers deent, cuminte, fara minuni soferesti dambovitene, o sa ai un consum apropiat de ceea ce declara producatorul pe ciclul standard UE. Daca dai in ea ca surdu' in clopot o sa iti consume cel putin dublu - exact ca si celelalte masini. Inca nu s-a inventat masina care sa consume 5% la mers normal si 5,5% cand ii dai blana non-stop. In alta ordine de idei : masina mare+motor mic = problema la consum !

  • Sebastian, marţi, 28.08.2012 17:12

    Masina nu e deloc ieftina, insa calitatea si tehnologia de ultima ora vin cu un pret. B max e la ora actuala cel mai evoluat MPV compact, nu cred ca exista dubii in privinta asta. Vine cu cel mai avansat motor din clasa lui (1.0 turbo), cea mai buna tinuta de drum, un aspect fluid si placut si un interior de asemenea, in ton cu restul masinii. In plus, pretul masinii va mai scadea, vor aparea discount-uri, etc. Eu zic ca ~ 15000 de euro vor fi justificati pentru B max intr-o echipare ok cu motorul 1.0 turbo. Iar cei care compara B max cu Jetta si cu Fabia RS Kombi, compara mere cu pere. Sa nu uitam ca Fabia e la final de generatie, e o masina buna dar invechita si depasita moral. Iar Jetta e deja de mai bine de un an pe piata, e firesc sa o poti lua la un pret rezonabil intr-o echipare si motorizare ok. Oricum am lua-o, fiecare poate gasi justificari pentru masina care ii place, si pana la urma, e ceva normal. Deci, cine vrea sa dea 20000 pe un Jetta, ii da, cine vrea sa ii dea pe un B max, la fel, ii da. Numai bine.

  • unckle, marţi, 28.08.2012 22:35

    "Mercedes-Benz a creat un best-seller. Producătorul de maşini premium din Stuttgart a înţeles că nu poate continua cu conceptul învechit al modelului A-Klasse. A renunţat după două generaţii ale unui model diferit şi ciudat şi a ales să creeze un model convenţional de clasă compactă." "Ford B-Max este un monovolum de clasă B, o soluţie pentru familiile tinere care au nevoie de o maşină încăpătoare, dar totuşi compactă pentru a putea fi folosită cu uşurinţă în oraş. Nu este genul de automobil care să atragă publicul românesc, deşi în ultima vreme parcă şi românii au început să aprecieze latura practică a unor automobile. Este un segement care este însă foarte căutat în Europa de Vest, unde majoritatea constructorilor oferă un model în această clasă" Spre surpriza mea aflu ca, desi MB a renuntat la aceasta idee "invechita" si "ciudata" ... toti ceilalti constructori au asta in oferta, chiar daca este ciudata :). Personal am o obiectie la adresa comentariului adresat catre W168 si W169. Se poate spune orice despre acele masini dar nu ca sunt "ciudate" si "invechite". Masinuta aia a inventat o clasa si a stat cu capul sus pana cand a fost scoasa din productie, sincer cred ca "Invechita" si ciudata" trebuie inlocuite cu "versatila" si "inovatoare". W168 a fost subiect de gluma pana cand ceilalti au inceput sa faca asa ceva. Mi se pare "aiurea" sa caracterizezi o masina ca "ciudata" si "invechita", iar dupa cateva luni sa iei una identica la test-drive si sa spui despre ea ca este o mega-super-masina-practica (nu comentez faptul ca in W169 stai muuult mai bine decat vei sta intr-un B-max ... sau un C-Max... sau in toti ceilalti din clasa..)

  • C-G-C, miercuri, 29.08.2012 11:35

    1. Nu va luati de masina lui @unkle ca ne suparam!!! 2. Dacia este singurul brand romanesc. Ford doar are o fabrica aici. 3. alinmarina (male or female?) este un fel de @mafia pt VW :))) 4.Nu ma intereseaza monovolumele, insa pretul mi se pare ok pt o astfel de masina. Cine compara pretului unui monovolum cu cel al unei Fabia break (gluma de masina!!!) este n00b! Plus de asta, B-max-ul arata chiar misto.

  • BBR91, miercuri, 29.08.2012 14:20

    Au fost publicate rezultatele EuroNCAP pentru B-Max. A obtinut 5 stele: 92% adulti 84% copii 67% pietoni 71% sisteme de siguranta http://www.euroncap.com/files/481_datasheet.pdf Masina mi se pare frumoasa, practica, motorul de 1.0 mi se pare foarte interesant, dar e prea scumpa. Si Fordurile in variantele entry-level sunt groaznice, deci nu sunt o varianta. @C-G-C Dacia este un brand frantuzesc care au o uzina in Romania, ca si Ford.

  • unckle, miercuri, 29.08.2012 14:29

    @C-G-C : este suficienta o chestie mult mai mica pentru a "ne supara" :)) dar vroiam sa subliniez un aspect care tine mai mult de inconsecventa presei decat de suparari. Mai toti au laudat MB pentru ca a renuntat la stilul de monovolum pentru A, aducand diferite argumente plus caracterizari negative ale vechii generatii, similare cu "invechit" si "ciudat" . . . in timp ce alte masini, cu aceleasi caracteristici primesc laude ... "ciudat" nu?

  • C-G-C, joi, 30.08.2012 06:50

    Caracterizare de "ciudat" si mie mi se pare improprie. Din pct-ul meu de vedere A-ul de la Mercedes, exceptand prima versiune denumita si "elanul" :), este o masina ok. Ti-am mai spus asta. As putea spune ca actualul, ma rog, modelul care tocmai a fost inlocuit de noul A, este chiar o masina reusita (desi consider ca B-ul este si mai potrivit pt ceea ce se vrea a fi masinile astea), insa in cazul A-ului nu masina in sine are o problema, ci ideea de monovulum Mercedes. Se pare ca nimeni nu vrea sa cumpere un monovolum Mercedes si in sfarsit nemtii s-au conformat. Spun asta pt ca nici B-ul, nici R-ul si parca imi mai scapa un model nu au avut succes in vanzari.Aduti aminte de Audi A2, o masina care din punctul meu de vedere arata formidabil pt un 'monovolum' acum mai bine de 10 ani, cu un interior mai mult decat decent pt acele vremuri, care avea caroseria integral din aluminiu (singura masina din gama Audi care la momentul ala avea ASF, inafara de A8) si cu toate astea vanzarile au fost dezastruoase. Concluzia este foarte simpla: monovolumele sunt pentru brand-urile de masa, asa cum este Ford! @BBR91, nu tata. Dacia este brand romanesc. Ca acum este detinuta de francezi este altceva, dar tot brand romanesc va ramane, asa cum este si Borsec, Ursus etc

  • ccp, duminică, 09.09.2012 19:48

    pt mine 9l/100km(chiar fortat e mult...,cine stie cit o lua daca ii dau eu in gura)) pt un piticot de 1l si aproape 20k pt un bmax e exagerat ...oricum succes la vinzari...a, si se pare ca motoarele termice si-au atins limita ..sa le vedem pe cele electrice(unde inceputu' e dezastruos)

  • Razvan, miercuri, 10.10.2012 21:37

    9% e mult in conditii de autostrada fara limita de viteza? Daca mergi de exemplu cu 200 Km/h un consum de 9% pentru un motor pe benzina e mult? Asa crezi tu. Eu nu cred ca e mult. Am mers cu un Focus 1.0 EcoBoost 125 CP 5 zile. Am facut aproximativ 1,000 Km. Concluzia mea e urmatoarea: daca mergi usor cu 90-100, fara sa fortezi masina scoti consumuri foarte apropiate de un diesel de 1.6. Daca schimbi la rosu, masina e destul de nervoasa, in nici un caz nu se simte submotorizata, insa nu mai are nici o legatura cu economia. Practic ai doi in unul: daca vrei economie, mergi potolit si o ai, daca vrei performante ii dai capace si le ai. Insa performante si economie in acelasi timp nu prea se poate. La cum se circula in Romania, unde toti manelistii merg cu X5-ul cu 90 pe autostrada sa le consume putin, cred ca masina e chiar ok.

  • Andrew, luni, 05.11.2012 21:25

    Ford B-Max...o masina excelenta...am avut ocazia sa o vad "live" la SAB-ul de anul acesta din octombrie...Am analizat-o pe toate partile si din toate unghiurile si nu i-am gasit cusur. Ma bucura in primul rand faptul ca o masina atat de avansata tehnologic se produce in Romania, ceea ce arata ca daca se vrea se poate...Este un model pe care personal l-as cumpara fara sa ma gandesc ce alte 157 de variante as mai avea la aceeasi bani pt ca imi place per ansamblu ca masina si pt ca este fabricata in Romania. Le doresc succes celor de la uzina Ford din Craiova cu acest model. Se vede ca au muncit la el profesionisti cu experienta...Bafta!

  • Ioan Brata, miercuri, 20.02.2013 10:48

    Am cumparat un Mitsubisi Colt motor 1,3 euro5 consum 4,3/100 are 95 cp si are ,demareaza in 10.8 sec.,este spatios si sunt indragosti de aceasta masina.A costat 12500 eu.Testati si va convingeti.