Interior
Fiat a creat un interior spaţios pentru Doblo Panorama, dar acest lucru era aproape obligatoriu dat fiind clasa în care este încadrat acest model. La fel ca versiunea precedentă, modelul beneficiază de şapte locuri, iar cele două locuri din spate nu sunt nici acum deosebit de generoase în ceea ce priveşte spaţiul oferit pasagerilor care le ocupă. Vorbim de probleme la spaţiul pentru genunchi, care este insă suportabil pentru călătoriile scurte deoarece cel de-al doilea rând de scaune este moale şi îi permite pasagerului să îşi sprijine genunchii fără să îi provoace disconfort. Aşadar, întâlnim aceeaşi situaţie ca în cazul primei generaţii a lui Doblo, deşi dimensiunile exterioare s-au schimbat. La capitolul schimbări nefericite, italienii au decis să renunţe la geamurile laterale glisante oferite pentru cel de-al doilea rând de uşi în favoarea unor geamuri „fluture”, iar la nivelul hayonului a apărut o ușă cu deschidere verticală în locul celor două uşi care se deschideau ceva mai uşor. Fiind vorba de o portieră cu anvergură destul de mare, persoanele mai scunde sau mai puţin corpolente ar putea avea dificultăţi în manevrarea acesteia, din moment ce îţi trebuie un dram de forţă să poţi să o cobori înapoi în poziţia iniţială odată ce ai deschis-o. Cele şapte locuri ale acestui model sunt confortabile şi pot fi suportate de cinci pasageri pentru un drum ceva mai lung cât timp ultimul rând de scaune este eliminat în favoarea bagajelor, sau dacă pasagerii celui de-al treilea rând de scaune adoptă o poziţie mai neconvenţională, cu genunchii înclinaţi înspre centrul maşinii. Desigur, aceste probleme apar doar pentru pasagerii mai înalţi. În ceea ce priveşte materialele, am fost dezamăgiţi de suprafeţele care acoperă volanul şi maneta schimbătorului de viteze. Deşi cele două elemente au o formă ergonomică, plasticul extrem de dur în care sunt învelite are o textură deranjantă. Spaţiile de depozitare sunt numeroase, la fel ca în cazul generaţiei precedente, iar italienii au păstrat spaţiul de deasupra parasolarului pentru depozitarea diverselor obiecte. Există un singur suport de pahar pentru pasagerii din primul rând de scaune, iar acela este de dimensiuni reduse şi este amplasat lângă levierul frânei de parcare – la fel ca în cazul lui Fiat 500. În schimb, spaţiul pentru cap şi genunchi oferit pasagerilor din primele două rânduri de scaune este excelent. Avem de a face cu un model foarte spaţios, chiar şi pentru pasagerii ceva mai înalţi. Spaţiul pentru bagaje este şi el generos – 790 de litri dacă scoatem cel de-al treilea rând de scaune, iar acesta creşte până la 3.200 de litri dacă pliem sau renunţăm temporar şi la cel de-al doilea rând de scaune. De menţionat este faptul că Fiat oferă cel de-al treilea rând de scaune opţional, deci portbagajul are în standard un volum de 790 de litri.
decat cine ? roomster 1.6tdi cr 105cp , vw caddy 1.6 tdi 105 cp tot cr ? deci unde e motorul mai performant la fiat?