Fiat 500X

2.0 Diesel Turbo (Mjet) 140CP 4x4 Aut9 Cross

Motor / Transmisie

4.0

Nu puteam face cunoștință cu 500X într-un loc mai potrivit decât Torino, orașul în care pulsează inima brandului italian. Iar dimineața înmuiată în ploaia de peste noapte ne-a adus față în față cu versiunea de 2.0 litri diesel a crossover-ului italian. Este cel mai puternic diesel din gamă și opțiunea celor care vor visa la un 500X gata să o ia razna pe coclauri.

Cei patru cilindri, cu o carieră impresionantă în spate, poate prea lungă ar spune unii, livrează 140 de cai putere la 4000 de rotații și un cuplu motor de 350 Nm. Acesta din urmă se face simțit încă de la 1750 de rotații, ceea ce imprimă un spirit vioi plăcut.

Plaja de cuplu nu este impresionantă, însă cineva are grijă ca tu să te situezi mereu acolo unde trebuie. Iar acel cineva este transmisia automată cu nouă trepte, o a doua premieră în segmentul SUV-urilor mici, după fratele de concern, Jeep Renegade.

Cutia de viteze este nouă și alternează liniar cele nouă rapoarte. În plus, este și destul de intuitivă, fiind capabilă să retrogradeze rapid două sau trei trepte dacă piciorul tău caută ceva mai multe resurse de la pedala de accelerație. Schimbarea cu ajutorul padelelor amplasate în spatele volanului grăbește lucrurile și oferă un sentiment de sportivitate.

Tot sportivitate încearcă să mimeze și dieselul atunci când se face auzit în habitaclu, însă rezultatul nu este același. Din punct de vedere al silențiozității ar putea fi preferat motorul mai nou, de 1.6 litri și 120 de cai.

  • mishazaitev, joi, 20.11.2014 11:15

    @Automarket Daca modelul de baza va avea in Romania un pret de 22 000 de euro, cat ar putea sa coste modelul testat? De asemenea, varianta de baza va avea tractiune integrala?

  • joe.giorgica, joi, 20.11.2014 12:38

    acelasi "hibe"..pret prea mare, si istoricul fiabilitatii fiat

  • mircea1380, joi, 20.11.2014 13:01

    @mishazaitev: vezi preturile la Jeep Renegade si p'acolo se invart si cele ale lui 500X... Eu asteptam aceste doua modele (Renegade si 500X) cu oareshce infrigurare ca inlocuitoare pentru SX4, dar m-am lecuit... :-((( Acuma astept sa vad preturile pentru noul Vitara si pentru CX-3.

  • addeco, joi, 20.11.2014 14:40

    De fapt este Jeep Renegade remodelat si cu alta sigla. Sau invers, din pacate...

  • Andy, joi, 20.11.2014 15:50

    Am mers cu 500 din perspectiva soferului si m-am urcat si-n 500L pe locul pasagerului. Impresia pe care mi-au lasat-o e ca intr-adevar sunt altceva dpdv al designului, sunt simpatice insa au si multe hibe de care eu ca potential cumparator nu prea pot trece: sunt zgomotoase (antifonare slaba sau motoare galagioase); materialele sunt tari pentru banii respectivi (iar partile lucioase sa zgarie relativ usor); scaunele din fata sunt foarte inguste si nu le recomand la drum lung - sunt ok in oras; grafica monitorului e slaba (rezolutie foarte mica); preturile, preturile si iar preturile... Sunt modele coreene de la Kia/Hyundai la preturi mult mai ok care nu au hibele de care am pomenit. In categoria de pret a acestui 500x vom avea modele noi care vor fi superioare: Mazda CX-3, Honda HR-V. Acum fiecare isi cumpara ce doreste la banii pe care e dispus sa-i dea. Gusturile nu se discuta. Eu personal sunt mai practic/pragmatic.

  • antonny, sâmbătă, 22.11.2014 22:02

    ce provenienta are Cutia cu 9 trepte????

  • ztele, luni, 24.11.2014 10:15

    ZF Friedrichshafen AG

  • ztele, luni, 24.11.2014 10:26

    Varianta de baza , cu motorizare benzina 1.6 si tractiune fata, daca facem o comparatie cu preturile din Italia , se va situa in jurul valorii de 17.000 euro.

  • antonny, luni, 24.11.2014 18:16

    @Ztele ....Multumesc pentru raspuns

  • ztele, marţi, 25.11.2014 11:12

    @Antonny ...pentru putin.

  • costy, luni, 01.12.2014 12:52

    fiat din pacate are ceva probleme de fiabilitate care se regasesc si la modelele noi ..cunosc multi care se pling ca dupa perioada de garantie au bagat multi bani in reparatii ...dupa mine cea mai buna masina e aceea cu care mergi la mecanic pt consumabile

  • cristi, sâmbătă, 26.11.2016 18:47

    costy am avut skoda octavia 1z5 2.0 tdi luata la 227000km,, excelenta masina, am bagat in jur de 1000 euro in ea doar piese de origine sau de marca in 3 ani. am vandut-o la 278000km, si mi-am luat un fiat 500x diesel de oras, nou pt ca cu ducatii de servici am trecut de 200000km la unul cu un rulment de presiune, valeo, si un senzor de diferenta de presiune FP, bosch, iar la celalalt cu un suport de roata de rezerva

  • is tadalafil and cialis the sa, luni, 07.06.2021 22:08

    tadalafil vs cialis reviews vardenafil vs tadalafil tadalafil alcohol

  • pharmaceptica, miercuri, 23.06.2021 17:58

    will erectile dysfunction go away https://www.pharmaceptica.com/