Fiat 500

Motor / Transmisie

3.5

Deşi poate fi comandat împreună cu versiunile de 1.2 litri pe benzină şi 1.3 litri Multijet, noi am fost privilegiaţi să percepem experienţa Diesel la volanul vârfului de gamă pe benzină, de 1.4 litri şi 100 de cai putere. Aşa e! Vorbim de un Fiat 500 by Diesel pe benzină, un paradox care poate crea confuzie pentru cei mai puţin familiarizaţi cu asocierea celor două branduri. Motorul cu patru cilindri îşi expune potenţialul abia la 6000 de rotaţii, în timp ce cuplul motor, destul de zgârcit, de numai 131 de Nm, vine abia la 4250 de rotaţii. Trăsăturile sunt însă normale pentru un astfel de propulsor, care nu îşi propune performanţe notabile, cel puţin nu în materie de acceleraţie sau viteză maximă. Fiat a găsit însă butonul care rezolvă situaţia. El se numeşte cum altfel decât "Sport" şi trebuie acţionat imediat ce porniţi motorul. Spunem "trebuie" pentru că altfel 500 ar putea fi catalogat ca fiind leneş. Bineînţeles, modul "Sport" aduce cu sine o rigidizarea a direcţiei. Forţa celor 100 de cai este exploatată cu ajutorul unei transmisii cu şase rapoarte, etajate bine, pentru un demaraj rapid, dar cu rapoarte extraordinar de greu de găsit, din cauza cursei imprecise a schimbătorului. Avem un 500 pe benzină care poate fi însă uşor confundat cu un diesel, şi nu din cauza alăturării numelui designerului vestimentar, ci din cauza insonorizării slabe a habitaclului, care permite celor din interior să audă ce se petrece sub capotă. Tocmai această trăsătură, împreună cu comportamentul cutiei şi lipsa cuplului depunctează mult modelul italian.

  • slv83, marţi, 25.05.2010 19:57
    just for girls

    Masinuta e ideala pt. fete, dar unele peste medie, neintretinute de vreun cocalar cu burta peste curea!

  • PhantomTheWierdClown, marţi, 25.05.2010 20:24
    Haha!

    de acord cu slv83! sa fie blonda, inalta, sa arate sexy! yummy girl !

  • Hadouken, marţi, 25.05.2010 20:27

    singurele puncte slabe ar fi motorul (erau bineveniti mai multi caluti cel putin pentru varful de gama), consumul cam mare pentru o masina asa mica si interiorul acela...... in rest.... pacat ca nu mai e ce era 500-le acum o generatie.

  • Vortex66, marţi, 25.05.2010 21:18
    cea mai urata masian ever

    Am si eu un Punto de care is multumit, ca sa nu ziceti ca am ceva cu Fiat. Dar.. 500'le asta ii atat de urat ca n-ai cum :|

  • ..., marţi, 25.05.2010 21:42
    @ VORTEX

    bine mai ca este fiesta mai cool...

  • Bogdan, marţi, 25.05.2010 22:10
    500 diesel

    "Bineînţeles, modul "Sport" aduce cu sine o rigidizarea a direcţiei şi suspensiei" In locul tau as arunca o privire atenta asupra mapei de presa... nu vei gasi amortizoare reglabile pe aceasta masina. In rest textul nu e rau.

  • Excomunicatorul, marţi, 25.05.2010 22:14
    :)

    De ce sa-mi cumpar eu aceasta masina? Argumente pro: 1.Pentru individualismul debordant. 2.Pentru design placut. 3.Pentru simplitatea la condus. 4.Pentru ca sunt un sofer prost si nu ma descurc in parcari. 5.Pentru consumul mic. 6.Pentru a spori veniturile celor de la Fiat. Argumente contra: 1.Pentru ceea ce ofera,este scumpa. 2.Dezavantajele masinii tip cutie de chibrituri. 3.Exista variante break cu consum mai mic decat gandacul asta.[Diesel bineinteles] 4.Daca stai la tara,cand iti cade o roata,cand lovesti o aripa,cand nu poti iesi cu ea nici pana la cotet.[Posibil sa ploua mai tare si se impotmoleste in...] 5.Nu poti face sex,intr-o maniera cat de cat comoda,in ea. 6.E prea mica.[Uneori este posibil,ca vreun sofer orb sa intre in tine pentru ca nu te-a vazut.] In concluzie,vedeti voi,unele masini nu sunt facute pentru mine.

  • Vortex66, marţi, 25.05.2010 22:37
    @...

    Decat cotetul ala, mai fain ii si un Aveo :)

  • dice, marţi, 25.05.2010 23:20
    @Vortex66

    pai si cum... fiesta?.... zine de fiesta

  • RTI, miercuri, 26.05.2010 09:09
    gargarita nebuna

    are performante bune, arata foarte bine sa speram ca este si fiabila, daca as avea bani disponibili era minunata pentru sotia mea

  • octav71, miercuri, 26.05.2010 09:45

    Interesanta? Poate pentru altii! Sa nu uitam ca exista Panda, masina chiar ok. Iar daca un client vrea ceva exclusivist, de ce nu Abarth ce contine ceva mai multe chestii tehnologice? Sa faci o masina cu motorizarea pe benzina care sa "poarte" un nume cu diesel e un pic fortat, dar tipic pentru italieni. Maine-poimaine vor scoate 500 "by Gucci" sau "by Vuitton". Iar masina in afara de ceva tente elegante la interior nu prezinta multe diferente fata de standard. Interiorul era mai frumos cu alb, mai tineresc si pana la urma mai optimist. "By Diesel" este o tesla in vintre data de Fiat dupa ce au mai scos capul din multele probleme financiare. Pace si taxe mici :)

  • I.O.N, miercuri, 26.05.2010 10:59

    Interesanta buburuza dar cam trasa de par nota!!

  • VSZ, miercuri, 26.05.2010 15:46
    :)

    schimbatoru nu prea imi place in ce consola e bagata, iar pe langa schimbator is puse si butoanele pt ceamuri, ceva de gen ca si la golan, in rest sa mai adaug ceva @slv83 ai dreptate numai sa completez cu ceva "Masinuta e ideala pt. fete, dar unele peste medie, neintretinute de vreun cocalar cu burta peste curea!" si cu un lantisor din aur in gat, genul acela cu ce se leaga vacile asa de cativa cm in diametru, si cu o cruce in varf. :)

  • Vortex66, joi, 27.05.2010 18:43
    @dice

    Ce-ai mah :)), compari cotetu ala cu un ford?:)) revino-ti

  • cbo, sâmbătă, 28.08.2010 12:23

    Frumoasa tara pacat ca e locuita

  • un bucurestean, luni, 05.03.2012 11:44
    alee

    aia e alee pietonala, nu e garaj pentru tractoarele voastre.

  • D@vid 46™, sâmbătă, 17.03.2012 21:33
    500 [de lei :)))]

    Da desngul este destul de placut...dar nu in deajuns:) La spate mai trebuie lucrat putin...seamana cu o buburuza...mai trebuia sa aibe o culoare rosie deschisa:) Despre interior: ce pot spune despre interior este frumusel ...bordul este putin copiat de la Toyota Corolla [2007] Despre motorizari: Eu as alege un 1.3 Multijet s-au un 1.4 diesel 100 cp care mai avea nevoie de un cal putere si ajungea la egalitate la Skoda Fabia I 1.4 16 v 101 cp:) in sfarsit nu este vb de chestia asta In concluzie : Nu merita sa dai atatia bani pentru Un Fiat mai ales fiind Fiat 500 ...daca era un Bravo-Linea mai intelegeam...dar asa mai bine un Vw Up si o Skoda Citigo de banii aia:)))