Motor / Transmisie
Deşi poate fi comandat împreună cu versiunile de 1.2 litri pe benzină şi 1.3 litri Multijet, noi am fost privilegiaţi să percepem experienţa Diesel la volanul vârfului de gamă pe benzină, de 1.4 litri şi 100 de cai putere. Aşa e! Vorbim de un Fiat 500 by Diesel pe benzină, un paradox care poate crea confuzie pentru cei mai puţin familiarizaţi cu asocierea celor două branduri. Motorul cu patru cilindri îşi expune potenţialul abia la 6000 de rotaţii, în timp ce cuplul motor, destul de zgârcit, de numai 131 de Nm, vine abia la 4250 de rotaţii. Trăsăturile sunt însă normale pentru un astfel de propulsor, care nu îşi propune performanţe notabile, cel puţin nu în materie de acceleraţie sau viteză maximă. Fiat a găsit însă butonul care rezolvă situaţia. El se numeşte cum altfel decât "Sport" şi trebuie acţionat imediat ce porniţi motorul. Spunem "trebuie" pentru că altfel 500 ar putea fi catalogat ca fiind leneş. Bineînţeles, modul "Sport" aduce cu sine o rigidizarea a direcţiei. Forţa celor 100 de cai este exploatată cu ajutorul unei transmisii cu şase rapoarte, etajate bine, pentru un demaraj rapid, dar cu rapoarte extraordinar de greu de găsit, din cauza cursei imprecise a schimbătorului. Avem un 500 pe benzină care poate fi însă uşor confundat cu un diesel, şi nu din cauza alăturării numelui designerului vestimentar, ci din cauza insonorizării slabe a habitaclului, care permite celor din interior să audă ce se petrece sub capotă. Tocmai această trăsătură, împreună cu comportamentul cutiei şi lipsa cuplului depunctează mult modelul italian.
Masinuta e ideala pt. fete, dar unele peste medie, neintretinute de vreun cocalar cu burta peste curea!