Motor / Transmisie
Infiniti EX este un crossover intre un coupe si un SUV compact, iar ca dimensiuni sta cu putin deasupra compactelor premium lansate pe piata mai demult sau mai recent de Audi, BMW, Mercedes, Volvo sau Land Rover. In aceste conditii, Infiniti si-a permis sa atace segmentul printr-o unitate care nu are egal din punctul de vedere al performantelor si puterii cu ceea ce se gaseste in acest moment in segment. Vorbim de un motor V6 de 3.7 litri, un monstru care dezvolta 320 CP/7000 rpm si 360 Nm/5200 rpm, deci cu 35 de cai putere mai mult decat cel mai apropiat competitor direct din segment, Volvo XC60 T6. De altfel, motorul cuplat la o transmisie automata cu sapte trepte reprezinta unul dintre principalele avantaje ale modelului testat in comparatie cu adversarii sai. Diferentele se simt mai ales pe liniile drepte golite de trafic ale diminetilor de sambata sau duminica, atunci cand apasarea pedalei te transpune intr-un coupe care racneste si isi demonstreaza forta cu fiecare metru inghitit. Nu am avut niciun fel de problema legata de incapacitatea unitatii de aproape 4 litri de a-si arata potentialul in cei 1000 de kilometri de test, austostrada sau soseaua dovedindu-se peisajele optime pentru ca modelul japonez sa-si demonstreze capacitatile dinamice. Cutia cu sapte trepte isi face datoria acceptabil, intarzierea raspunsului fiind la kickdown fiind contracarata de zvacul brutal pe alocuri pe care il simti la retrogradarea automata a treptelor. Cutia de pe EX37 nu este singura cu sapte trepte din segment, cea de pe Mercedes GLK (testata insa pe un diesel) dovedindu-se ceva mai apropiata de o rulare sport adevarata. Fiind un motor de turatie, te obisnuiesti rapid cu gandul ca unitatea de 3.7 litri de pe EX iti serveste un ac al turometrului care isi face de cap la inaltimi, placerea pe care o simti atunci cand impingi asfaltul la kick-down fiind contracarata de consumul ridicat atat la rularea in oras, cat si pe sosea.
urata masina