Subaru Impreza
Fara pretentii sportive
Gama Impreza a avut un trecut un model entry-level echipat cu un motor
boxer de 1.6 litri ce dezvolta 95 CP. Odata cu schimbarea generatiei
acest model a disparut initial. Subaru a decis ca gama are nevoie
totusi de un model entry-level si a decis introducerea modelului
Impreza 1.5R.
Acesta este animat de un propulsor totalmente nou. Foloseste,
bineinteles, tot arhitectura boxer, are patru cilindri si o capacitate
cilindrica de 1.498 cmc. Puterea dezvoltata de noul motor este de 105
CP la 6.400 rpm. Ca toate modelele Subaru, 1.5R are tractiune integrala
simetrica.
Vizual, noul model Impreza 1.5R este aproape identic cu mult mai
puternicele versiuni 2.0R si WRX fara priza de aer de pe capota.
Diferentele sunt date de dimensiunile evacuarii care in cazul modelului
1.5R are proportii aproape comice in comparatie cu tunurile etalate de
fratii mai puternici. Noul model este disponibil atat in varianta sedan
cat si break, aceasta din urma fiind denumita Sport Wagon. Breakul
ofera in plus si un reductor ce permite abordarea de drumuri mai grele.
Teoretic, cu anvelopele corecte, un Impreza 1.5R poate strabate fara
probleme un drum noroios de tara sau troienele unui drum de munte. De
fapt, acesta este si clientul targetat. Locuitorul intr-o zona cu acces
dificil care are nevoie de o masina cu tractiune integrala fara
pretentii in ceea ce priveste motorizarea.
Tinuta de drum este excelenta asa cum ne-au obisnuit fratii mai
puternici. Desi motorul pare un pic fara suflu, cei 105 CP sunt
suficienti pentru a imprima modelului 1.5R o viteza decenta. Secretul
este sa mentii aceasta viteza prin intermediul tinutei de drum
impecabile si tractiunii integrale. Virajele pot fi abordate ceva mai
rapid decat cu un automobil cu tractiune fata. La limita, apare
subvirarea si in cazul Imprezei 1.5R.
Partea neplacuta este interiorul. Plasticele folosite nu sunt de cea
mai buna calitate iar per total, Instrumentele si comenzile par ramase
in urma cu o generatie. Acest lucru a fost intotdeauna un minus la
modele Subaru dar noul venit, SUV-ul Tribeca, a demonstrat ca se poate
si altfel. Subaru Impreza 1.5R este un model de baza excelent pentru
cei care vor o masina de zi cu zi cu pedigree Subaru dar fara
performantele naucitoare ale unei masini de raliu. Pretul unui Impreza
1.5R in Romania este de 14.500 euro CIP pentru varianta sedan,
respectiv 14.900 euro CIP pentru modelul Sport Wagon.
mda,frumoase poze pe calculator:P