Consum
În cazul lui Zoe consumul nu se măsoară în litri. În loc să vă uitaţi la o pompă de benzină, o să vă concentraţi privirea asupra contorului de curent de acasă. O să dureze cam 9 ore o încărcare completă de la o priză convenţională de 3 kW. Adică somnul de o noapte.
Pentru cei care vor să scurteze această aşteptare este nevoie de ceva mai mulţi kW şi de adaptorul botezat Chameleon. Acesta este practic un transformator, care se montează în garajul clientului şi poate oferi un ciclu de încărcare accelerat (22 kW, capabil să încarce 80% din baterie în 60 de minute) şi un ciclu de încărcare rapid (43 kW), care ajunge tot la 80% din capacitate în doar 30 de minute.
Zoe se poate lăuda cu cea mai mare autonomie din segmentul său: 210 kilometri. Cel puţin pe hârtie. Pentru că francezii recunosc că în condiţii reale de trafic autonomia se încadrează între 100 de kilometri (iarna, când frigul îşi spune cuvântul asupra bateriei) şi 150 de kilometri (vara).
La Lisabona au fost cam 15 grade şi, după fiecare încărcare, autonomia maximă a fost de 126 de kilometri. De-a lungul celor 80 de kilometri de test, sistemul de recuperare a energiei la frânare a mai adăugat ceva "suc" în baterie. Aşa se face că, la sfârşitul testului, după cei 80 de km, bateria era stoarsă abia pe jumătate.
-
unckle, luni, 18.03.2013 15:41
fanii "The Jetson's" sunt de varsta voastra/noastra ;)
-
slVW_83, luni, 18.03.2013 16:10
Masinuta asta-i mai grea decat o compacta, oricare ar fi ea. Nu cred ca masinile electrice sunt o solutie viabila. Mizez pe cele hibride.
-
un oarecare, luni, 18.03.2013 19:26
Frumoasa tare, cred ca o sa fie un succes!sa fim sinceri...asta e viitorul!
-
Mihai, luni, 18.03.2013 21:48
Super masinuta ! Sper s-o aduca si-n Romania. Avem nevoie de ea !!
-
ChuckNorris, luni, 18.03.2013 21:57
Mai bine ma autosinucid singur decat sa-mi iau ,,masina" asta...
-
@ChuckNorris, luni, 18.03.2013 22:02
Do it ! Quick !
-
cuplu, luni, 18.03.2013 22:50
Cuplul e mai bun decat al dCi-ului de 110 CP de pe Megane, dar e disponibil INSTANTANEU. Dupa cum se spune in teste, tinuta de drum e asteptata sa fie foarte buna datorita centrului de greutate mai redus decat restul masinilor din segment.
-
Mihai, marţi, 19.03.2013 08:50
Ma usuca drumurile la pompa. Eu chiar ma gandesc serios sa-mi iau asa ceva. Pare foarte eleganta si se preteaza excelent pentru oras, luand in calcul ca 99% din timp mi-l petrec f*tand benzina in urbe.../
-
dan, marţi, 19.03.2013 11:26
E superba ! Asta da clasa, stil, rafinament...
-
frumoasa!, marţi, 19.03.2013 18:16
Chinezii n-au copiat-o degeaba ! La ei plagiatul e o forma de apreciere la adresa celui copiat. http://www.automarket.ro/stiri/chinezii-au-copiat-deja-electricul-renault-zoe-43761.html
-
George, miercuri, 20.03.2013 20:03
Foarte frumoasa !
-
Roger, joi, 04.04.2013 11:22
Dar cati KW inseamna un "plin"? Nu de altceva dar la 20,000 de euro, trebuie sa te gandesti ce inseamna consumul lunar + 78 euro chiria pe baterie. Sa zicem ca esti o mamica si mergi exclusiv in oras cam 35km/zi. Asta inseamna ca intr-o luna o incarci de 9 ori complet. Eu am calculat un "plin" la 13.2 lei (tinand cont de pretul/kw actual...desi s-ar putea sa mai fie niste costuri), asta inseamna 120 lei/luna. Adaugati la cei 78 euro inseamna 105 euro adica 464 lei/luna. Daca calculati la consumul vostru actual (valabil cam pentru orice motor pana in 2500 cmc) veti vedea ca ZOE nu isi are nici o justificare (tinand cont de tot disconfortul legat de "range anxiety"). Cu toate acestea, eu imi doresc o masina electrica si astept ca tehnologia sa evolueze suficient incat sa faca sens. Practic ZOE fara chiria la baterie are foarte mult sens. :) Dar daca te tine buzunarul sa-ti iei o Tesla Model S Performance si mai apar 3-4 statii electrice in tara....povestea se schimba dramatic. :)
-
Semtex, joi, 04.04.2013 12:23
@Roger Esti prost informat. Masina NU e 20000 euro, ci 13.700 euro in Franta. Renault Zoe se adreseaza momentan pietei Vest-Europene si are un target clar. E vorba pentru inceput de companii inovatoare si persoane deschise la minte, instarite, ce nu vad o problema in a-si pune masina la incarcat seara in garaj, la fel ca telefonul mobil si a pleca dimineata relaxat prin oras. Majoritatea europenilor nu fac mai mult de 100 km pe zi si s-a dovedit ca "range anxiety" dispare in momentul in care masina e condusa mai mult. Oricum, infrastructura de incarcare e bine dezvoltata in Vest. Deci asa-zisa ta analiza nu-si are rostul pentru o masina ce nu se comercializeaza in Romania. Hai sa-ti fac eu un calcul comparativ din punctul de vedere al unui francez cu 3.300 euro salariu mediu: Pret curent electric: 0.09 euro / kWh Pret litru benzina: 1.7 euro Renault ZOE electric 65 kW / 88 CP Pret de baza: ______________________________13.700 euro Pret baterie_________________________________2.844 euro -abonament 79euro/luna x 3ani, 12.500 km/an Consum urban (litri/100km) -- Rezervor (litri) -- Autonomie urban: 160 km Cost alimentare plin:__________________________ 5.8 euro Cost curent/carburant pe km____________________0.03 euro Consum urban (litri) -- Cost urban in 12.500 km ________________________453 euro Cost consum urban in 3ani, 37500km_____________1.359 euro ____________________________________________________ Costuri totale teoretice, fara revizii ______________17.903 euro Renault Clio 1.2 75 CP Pret de baza: ______________________________14.270 euro Pret baterie____________________________________0 euro Consum urban: 7.0 l/100km Rezervor : 45 litri Autonomie urban: 642 km Cost alimentare plin:__________________________ 76.5 euro Cost curent/carburant pe km_____________________0.12 euro Cost urban in 12.500 km ________________________1.490 euro Cost consum urban in 3ani, 37500km______________ 4.470 euro _____________________________________________________ Costuri totale teoretice, fara revizii________________18.740 euro Catava observatii: Tragand linie, in 3 ani si 12.500 km/an, Renault Zoe va costa 17.903 €, cu 837 euro mai putin decat Renault Clio 1.2. Masinile electrice au intretinerea mai ieftina decat masinile cu motoare termice, deci avantajul creste si mai mult. Legat de pret , Clio este in media segmentului, deci calculul e destul de elocvent. Zoe e bine pozitionat in comparatie cu alte masini de clasa mica. Ar trebui sa stii ca Zoe e gandit cu un nivel de echipare mai bogat decat Clio Authentique, cel din comparatia de mai sus. In Romania, energia electrica e chiar mai ieftina decat In Franta, deci costurile de alimentare sunt chiar mai mici. Oricum se vor schimba multe in bine pana apare Zoe in Romania.
-
Mihaita din Berceni, miercuri, 24.12.2014 13:27
@Semtex : Draga domnule, Roger nu este deloc prost informat, ci face o analiza pura a rentabilitatii acestei masini la noi in tara. In articol se spune ca masina costa 13.700 euro in conditiile in care statul francez ofera 7000 euro la achizitia unui model electric nou. Dupa cum bine stiti statul roman iti ofera o mare m*%e deci la noi va costa in jur de 21000 Euro + garantia care e posibil sa fie cam la aceeasi bani ca in Franta. Deci, cine e prost informat ?
-
@Mihaita din Berceni, marţi, 07.04.2015 12:14
NU ! Nu poti face o "analiza PURA a rentabilitatii acestei masini la noi in tara" DECAT in momentul in care ajunge sa fie comercializata efectiv aici. Pana atunci lucrezi doar cu supozitii /presupuneri. Hai sa lasam deprinderile formate la pariuri sportive in alta parte, ok? Ce este vezi mai sus e un calcul orientativ pentru Franta. Mai vorbim in cateva luni, ptr. ca in 2015 se lanseaza Zoe in Romania.
Haaa.... puiul de foca obez isi face din nou aparitia.