Skoda Octavia

Motor / Transmisie

4.0
Testul cu noua Octavia ne-a pus in fata unui motor pe benzina de 1.8 litri si 160 de cai putere, cuplat la celebra transmisie DSG cu sapte rapoarte, imprumutata de la parintele Volkswagen. Senzatiile sportive pe care nemtii incep sa le produca odata cu lansarea unor motorzari turbo incep sa se simta din plin si pe Skoda, cel putin in cazul acestei versiuni. Motorul pe benzina, cu turbocompresor, reuseste sa ofere soferului sub pedala de acceleratie 160 de cai si un cuplu motor de 250 Nm, o valoare foarte buna pentru un motor pe benzina cu o asemenea cilindree. Bagajul de putere incepe sa se simta cel mai bine intre 4500 si 6200 de turatii, in timp ce cuplul motor atinge valoarea maxima pe o plaja generoasa, intre 1500 si 4500 rpm. Cu asemenea resurse, chiar si un sedan de familie poate deveni o masina sportiva, capabila de o rezonanta acustica deosebita atunci cand acul turometrului patrunde in zona rosie. Si pentru ca ecuatia sa fie completa si performantele sa nu lipseasca, motorul a fost cuplat la transmisia cu dublu ambreiaj DSG. Aceasta reuseste foarte bine sa impace consumul eficient cu exploatarea la maxim a cifrelor de sub capota. Cele sapte rapoarte se succed rapid atunci cand pedala de acceleratie nu este fortata, insa retrogradeaza la fel de rapid atunci cand ai nevoie de resurse. Cutia DSG simte exact momentul in care incerci sa depasesti sau sa iesi din viraj si raspunde atat de rapid incat ai putea crede ca iti citeste gandurile. In treapta Sport, lucrurile se schimba radical pentru ca incepi sa vezi "rosu in fata ochilor". Aici, totul se traieste la intensitate maxima.
  • uivil, sâmbătă, 24.01.2009 08:13
    rectificare

    O mica rectificare, jantele pe care le are modelul din poze sunt pe 17', nu cum ati scris voi pe 15'. Le cunosc f bine pentru ca le am si eu pe Octavia mea (si daca te uiti doar la poze iti dai seama ca sunt mult mai mari de 15')

  • Ioan, sâmbătă, 24.01.2009 10:50

    "Tractiunea fata isi arata minusurile si in cazul acestui model, o usoara tendinta de supravirare fiind resimtita atunci cand abordati virajele mai indraznet. " Cum sa fie SUPRAVIRATOARE cu tractiune pe fata ? Poate vroiati sa spuneti SUBVIRATOARE... ( Posed o Octavia II fara facelift si stiu ce vorbesc. )

  • eu, sâmbătă, 24.01.2009 13:36
    skoda&VW

    Mult prea scumpe pentru ce ofera.Cam platesti brandul.E doar o parere, insa la 22.000 euro vorbim deja de laguna III privilege,vorbim de mazda 6, de citroen C5, si chiar Opel Insignia.Care fac parte din cu totul alta clasa.Chiar si Passat iti iei de banii astia...cu ceva reduceri de la delaer...si macar iei originalul si nu un surogat.Sa nu ma intelegeti gresit,Skoda face masini bune...dar ar trebui sa ma lase la pret, ca nu sunt vre-un super brand!

  • Ioan, sâmbătă, 24.01.2009 16:22

    Chiar nu inteleg ce vrei sa spui acolo. Cum adica "iei originalul si nu un surogat ? " Pai cauta tu ceva asemanator , adica nivel de echipare maxim + extra ( fara piele ) cu motor 1.8 TSI cu o cutie extraordinara DSG ( CATE FIRME NU AR DA SA AIBA ACEASTA CUTIE !!! ). Si sa imi spui la ce concluzie ajungi. Dar inainte de toate dute fa un test drive cu o Octavia 1.8 TSI + DSG. Aceasta combinatie este extraordinara. P.S: Nu mai amesteca clasele. LAGUNA III, C5, PASSAT , etc. fac parte din alta clasa si au un pret pe masura asa ca nu mai vorbi in necunostinta de cauza.

  • eu, sâmbătă, 24.01.2009 19:15
    @Ioan

    mai citeste odata ce am scris eu.Este o masina veche ca si design/development cu un facelift minor si 90% componente comune cu "vechiul" model.Singurul "+" al acestui model este reprezentat de ansamblul motor+cutie(dar care sunt facute de VW si care existau si pe varianta fara facelift daca nu ma insel).La fel ca si golful nu vine cu nimic nou in afara de design(poate doar cu un pret mai mare) Iar eu nu am dat intamplator ca exemple masinile din alta clasa...nu le amestec eu, ci pretul...laguna III echiparea de top este 22100 cu motor de 170 cp si cutie automata.Citroen C5 are un pret de 23000 pt o echipare asemanatoare(si desi nu vine cu hidramata la banii astia ARATA SI SE SIMTE INTR-UN MARE FEL), Mazda 6 costa exact 22.900 in varianta -II-a de echipare(din3) iar Insignia in echipare COSMO(cea mai buna) costa 22.650,e adevarat cu motor de 140 cp si cutie manuala.Dar e o masina noua 100%,cu un design aparte si cu o calitate peste media clasei. P.s...eu am honda...si nu as da-o pe nimic. Poate doar pe un scirocco 200 cp+dsg:-)))))(intra-devar cutia este excelenta...am incercat-o deja pe un passat si pe un A4). Nu am zis ca e o masina proasta, am zis ca e o masina scumpa pentru clasa/imaginea ei.un 19000 in ehiparea din test drive ar fi mai potrivit ca pret. Fara suparare Ioan...eu imi exprim o parere...mai ales ca am cu ce compara, avand de a face cu destule masini in profesia mea. Te salut.

  • Ioan, sâmbătă, 24.01.2009 19:33

    ".laguna III echiparea de top este 22100 cu motor de 170 cp si cutie automata" De curand un amic si-a achizionat o Laguna III , 2.0 DCI 150 CP , cutie manuala 6 trepte , pachet echipare PRIVILEGE + EXTRA inclusiv piele si trapa. Vrei sa stii pretul? Nu mai putin de 28.000 DDP. In concluzie nu cred ca , pretul de 22100 este unul real. P.S: De ce spui ca singurul + al acestui model este cutia si motorul? Trenul de rulare este unul eficace , suspensie independenta spate , sisteme de siguranta arhisuficiente ( cu exceptia airbag-urilor pt genunchi ), directie precisa, valente de sportivitate peste medie ( aici ma refer la 1.8 TSI ), si are un pret/calitate de neegalat. Nu e nicio suparare aici , doar ne exprimam punctul de vedere. Eu conduc o astfel de masina si iti pot relata pareri si impresii.( ii cunosc atat - cat si +. )

  • LUCCI, sâmbătă, 24.01.2009 23:40
    VOI DOI

    EU AM AVUT INTAI UN TRABANT ,APOI O JETTA 1,APOI UN BREACK 1310SI ACUM UN GOLF 4.SI SUNT FERICIT.NU MA DOARE NICAIERI ,CA PE VOI, CA SKODA E PREA SCUMPA SI N-AVETI BANI S-O LUATZI. TRAITI-VA VIATA MAI COPIIPT. CA NU AVETI HABAR CAT E DE SCURTA!!! P.S. .....SA VEZI REACTII...HA,HA,HA,HA!!!

  • Ungaro_, duminică, 25.01.2009 10:12
    Bravo

    Daca acest model este un facelift atunci si golf 5 este un facelift si nu un model nou ! Bravo Skoda,foarte tare !

  • Ungaro_, duminică, 25.01.2009 10:12
    !!!!

    Golf 6 am vrut sa zic !

  • Soryn, duminică, 25.01.2009 12:15
    bv skoda

    O masina ft reusita din punctul meu de vedere... as fi ft multumit la volanul ei , iar faceliftul e ft bine gandit... mi se pare mai aratoasa ca varianta precedenta

  • Spirica, luni, 26.01.2009 00:32

    "Desi versiunea testata de noi a fost una de top iar dotarile au fost numeroase, materialele de proasta calitate si-au facut simtita prezenta in cateva locuri. Este vorba de butucul central al volanului, care era de altfel imbracat in piele fina, foarte placuta la atingere..." Tipule esti haotic, plus ca tu nu stii ce e aia subvirare si supravirare....

  • Marian, luni, 26.01.2009 09:01
    Naspa

    Am asteptat foarte mult testul asta ca sa vad acelasi shit. Cate cutii din astea DSG se vand la Skoda de toate testele efectuate in Romania s-au facut cu asa ceva? Am inteles ca e grozava, fantastica si super extra mega, dar nu sunt dispus sa dau aproape 2000 euro pe o cutie de viteze, chit ca imi schimba in milisecunde viteza. De ce nu se testeaza si o masina normala care face grosul de vanzari? Cati ar da banii pe ecranul ala tactil? Sau e doar ca in bancul: blonda 90-60-90 licentiata in drept international si fizica nucleara, posesoare de rolls, lamorghini si alte nimicuri nu vand nimic, doar ma laud.

  • Gogu, luni, 26.01.2009 20:39
    Skoda

    Il contrazic in totalitate pe Marian care aminteste despre ecranul tactil cu touch-screen:intra pe orice site de dealer de skoda si fai o configuratie pt modul bussiness care vrei u si o sa descoperi ca acel ecran optional are un pret foarte mik...insa nu are navigatie(ceea ce nu reprezinta nu mare dezavantaj) ;)

  • Alexe, marţi, 27.01.2009 13:47
    Octavia

    2 ani de cand ai carnetul sunt necesari pt a face test-driveul,care stie ??Eu am 1 an juma si imi doresc f mult o skoda octavia dar inainte as dori si un test-drive pt ca nu am avut de aface niciodata cu aceasta marca si sunt curios sa vad care este prima reactie;).

  • Radu, marţi, 27.01.2009 19:22
    Skoda

    Sunt posesorul unei Skoda Octavia II fara face lift si sunt super multumit de masina.Am avut multe masini (Seat,VW,Ford) dar credeti-ma ca asta ma multumeste pe deplin din toate punctele de vedere : consum(1.9TDI),confort,stabilitate.Am varianta de echipare elegance si masina este super,cred ca este cea mai buna oferta pret-calitate. Referitor la ce spunea "eu" nu stiu daca putem compara o germana(chiar daca nu este autentica) cu masinile frantuzesti si aici ma refer la costuri de intretinere si nu numai. P.S.Am un prieten cu un Megane diesel si la 60000 de km a schimbat discurile frana si distributia-costuri service autorizat: 6000 lei fata de aproximativ 3500 lei pt o Skoda.

  • b76, marţi, 27.01.2009 23:05
    de ce asa tarziu?

    sunt curios de ce ati intarziat atat de mult cu acest drive-test si dati vina pe cei de la porsche, iar eu imi aduc aminte ca roata de rezerva a testat masina acum aproape 2 luni iar la roata de rezerva a testat-o chiar Mircea Mester. si mi se pare mie sau puctajul a scazut de la 74 la 73 de la o zi la alta? si inca un lucru, cum de croma este aproape la fel de bine ca octavia? am fost la toate show-room-urile si m-am uiat( mai putin la cele pe care nu le pot considera masini) iar fiat-ul este ingrozitor de prost lucrat si gandit, asta ma pune pe ganduri. io vorbesc din punctul de vedere al unui posesor de skoda octavia I din 2004 cu 162000 de km in care nu a dezamgit niciodata. poate la urmatoarele drive-teste nu mai punctati design-ul pentru ca nu poate fi un punct pe care sa il puteti puncta obiectiv.

  • adi, luni, 02.03.2009 17:22
    toata lumea se pricepe

    Sunteti toti niste teoreticieni si niste visatori! Va dati cu parerea fara sa stiti. Un face lift e un facelift. De aia se numeste facelift si nu evolutie/inovatie sau mai stiu eu. Adica schimbi un far, schimbi o oglinda si incerci sa o infrumusetezi. E o masina ok, la dotari medii si pret mediu, pentru concernul VW-Audi. Electronica e luata din colectia firmei, motoarele si cutiile de viteze la fel. Nimic nu e specific skoda sau special. Toata lumea de aici viseaza sute de CP si DSG-uri. Mare scofala! Oricum, cea mai buna masina e cea pe care o ai.

  • Razvan, duminică, 25.10.2009 00:41
    Bine punctat!

    Bine zis Adi!Cred ca acum le-ai inchis gura atotstiutorilor care nu fac alteceva decat sa-si dea cu parerea in necunostinta de cauza.Toate cele bune!

  • Razvan, duminică, 25.10.2009 00:42
    Greseala

    altceva*

  • baboon, marţi, 15.06.2010 02:18
    @adi

    fals,cea mai buna masina e aia de serviciu ;)

  • Daniel.D, joi, 28.08.2014 18:08

    Am o Skoda Octavia 2, de 1.8 TSI, de 160 CP. Am mers cu ea 12000 Km prin Europa si am facut un total de peste 61500 Km. Acum pot sa va confirm ca sunt foarte multumit de Skoda Octavia cu cutie manuala si de motorul de 1.8 Turbo pe benzina. Este o masina europeana, se conduce usor, nu te oboseste, este confortabila si pentru sofer dar si pentru pasageri, spatioasa (mai ales in spate), incapatoare, atat in portbagaj cat si in toate spatiile. Motorul a mers excelent, este puternic si elastic (pot conduce intr-a 3-a atat urban cat si extraurban) si accelereaza inclusiv in a 6-a si este silentios (mai tare uruiau cauciucurile pe beton).