Opel Corsa

1.0 Benzina Turbo 115CP S/S Man6 Color Edition
de Bogdan Mirică, Foto: Ciprian Mihai, luni, 9 mai

Final de test cu Opel Corsa 1.0 Turbo: puncte forte, puncte slabe, buget de utilizare

La început a fost vorba că ne va fi alături vreme de patru luni. Ne-am îndrăgostit însă repede de #crazycorsa și am continuat să vedem verde în fața ochilor pentru alte două luni. Suficient cât să aflăm dedesubturile modelului construit la Russelsheim.

Am traversat trei anotimpuri alături de Corsa și, indiferent de cât de capricioasă a fost vremea, am zâmbit. Pentru că o mașină vopsită în culoarea Grasshoper Green nu îți poate insufla decât veselie. La finalul testul de anduranță am pregătit pentru voi o balanță, în talerele căreia vom așeza punctele slabe și punctele forte ale actualei generații Opel Corsa.

Așa cum am mai procedat și în trecut, când am mai avut de pus în balanță atuurile și punctele slabe ale unei mașini aflate în aduranță, începem cu bilele negre, însă doar pentru a putea încheia aventura noastră cu lăcusta cea verde într-un mod pozitiv.

Puncte slabe

Așadar în cele șase luni petrecute împreună, Opel Corsa m-a enervat pentru că:

- amplasarea camerei de marșarier sub număr face ca ea să se murdărească mai tot timpul. M-am împrietenit cu o cârpă din bumbac, pe care am păstrat-o mereu în portbagaj și am folosit-o cu încredere atunci când a plouat sau a nins. Acum, la despărțire, măcar voi avea o cârpă care să-mi amintească de Corsa cea verde.

- deși au o susținere laterală bună, atât în zona șezutului cât și a spătarului, scaunele sunt inconfortabile. Sunt cam tari și pe o distanță ceva mai lungă pot să îți dea chiar și dureri de spate, mai ales în zona superioară.

- știți fetele acelea sensibile pe care nu le poți atinge nici măcar cu o floare? Așa este și Corsa. Senzorii de parcare sunt extrem de sensibili și pe timp de iarnă se pot speria foarte ușor de câte un fulg. Important e să fii tare de inimă și să nu te sperii de un țiuit care poate apărea din senin.

- față de generația precedentă, Corsa a crescut destul la capitolul calitate și materiale. Cu toate acestea există multe zone cu plastic tare și neprietenos. Mai ales în zona inferioară a planșei de bord. De asemenea, finisajele sunt perfectibile.

- pe timpul iernii am blamat de mai multe ori motorul de un litru turbo pentru că se încălzea extrem de greu. Erau situații când acest aspect ne exaspera. Am aflat puțin mai târziu că nivelul lichidului de răcire era extrem de scăzut, iar prin instalație circula mult aer. Probabil, cineva de la fabrică, a uitat să pună cantitatea necesară de lichid, iar noi am mers pe încredere.

- sistemul start-stop are toane pe timp de iarnă. Are momente când este complet debusolat, mai ales dimineața, la pornire. Te trezești că la viteze mici, cu ambreiajul călcat, motorul se oprește. E nevoie să-l ridici, să apeși din nou și el repornește. Apoi te asiguri din nou la ieșirea de pe străduța blocului tău.

- antifonarea noului Corsa nu este dintre cele mai bune. Sunetele din exterior nu sunt separate corect, iar zgomotul la rulare este destul de prezent la peste 100 de km/h. Deși motorul este foarte silențios, din compartimentul motor poți avea surpriza să mai auzi sunete ciudate: la pornire, chiar și la repornirea sistemului Start-Stop, deasupra volanului se aude sunetul de scurgere al unui lichid.

- indicatorul de carburant nu este tocmai un instrument precis. Asta pentru că unele liniuțe din afișaj se scurg foarte repede, iar ultima pare să țină o veșnicie. În funcție de stilul de mers, mașina poate indica autonomie chiar și de 200 de kilometri când rămâne cu o singură liniuță în bord.

- suspensia noului Corsa rămâne ușor zgomotoasă, ca în cazul generației anterioare. În plus, relaxarea ei va face să resimțiți un ușor ruliu atunci când abordați trasee virajate. Nu vă așteptați la un ajutor in partea direcției, întrucât aceasta nu oferă un feedback foarte bun și nu este nici extrem de precisă.

Puncte tari

Opel Corsa este însă și o mașină minunată pentru că:

- vine cu o mulțime de sisteme de siguranță, pe care le găsești de obicei în segmentele superioare. Mă refer aici la recunoașterea semnelor de circulație, la avertizarea depășirii benzii de circulație, la monitorizarea unghiului mort și la frânarea automată de urgență.

- chiar dacă cea mai mică ploaie murdărește camera video pentru marșarier, novicii au la dispoziție și un sistem de parcare automată, destul de rar întâlnit în segment.

- am fost circumspecți atunci când am văzut sistemul multimedia, însă ne-am convins rapid că răspunde bine la comenzi. Sistemul tactil nu face figuri și te obișnuiește repede cu intensitatea de care are nevoie. În plus, meniul nu este foarte stufos și permite o acomodare ușoară.

- pentru că am traversat iarna la volanul lui #crazycorsa pot spune că am descoperit scaunele care se încălzesc cel mai repede. E drept că au o singură treaptă și s-ar putea să te cam frigă

- noul motor de un litru este primul benzinar util pe care l-a avut vreodată Corsa. Are un cuplu foarte bun, livrat devreme, iar caracterul dinamic îi va impresiona chiar și pe cei mai cârcotași. Resursele sunt generoase și când mașina este aproape goală și când este încărcată la maxim.

- ne-a demonstrat și că poate consuma extrem de puțin. În mediul urban, rularea invernală ne-a adus un consum de 7.5-8 litri/100 de kilomeri. În afara orașului însă, Corsa a luat-o ”razna”. În cadrul testului de consum a ajuns să consume doar 3.5 litri/100 de km. Într-un ritm normal, consumul oscilează între 4.8 și 5.5 litri/100 de kilometri.

- chiar dacă este un model de clasă mică, actualul Corsa are multe spații de depozitare: de la buzunarele generoase ale ușilor, la suporturile de pahare, suportul pentru telefon și torpedoul.

- la capitolul spațiu interior, Corsa oferă surprinzător de mult loc pe bancheta din spate. În plus, fundul dublu al portbagajului se va dovedi extrem de util.

- suspensia, chiar dacă nu are urme de sportivitate, rămâne o alegere extrem de confortabilă, reușind să treacă pe nesimțite peste orice groapă. Chiar dacă mașina este încălțată cu jante de 16 inch.

- ergonomia este bună, iar comenzile de pe volan și cele ale climatizării sunt ușor de intuit. Șoferii și pasagerii se vor obișnui rapid cu folosirea lor corectă, dar și cu sistemul multimedia.

Dincolo de aceste avantaje evidente, pe care le resimți atunci când folosești mașina zi de zi, Opel Corsa poate să te fericească și cu niște costuri destul de reduse de întreținere. Asta pentru că vorbim despre un motor de cilindree mică, în cazul căruia taxele și reviziile vor fi mai mici.

Costuri întreținere Anul 1
30.000 km
Anul 2
60.000 km
Anul 3
90.000 km
Anul 4
120.000 km
Anul 5
150.000 km
Anul 6
180.000 km
Revizii 265 lei 800 lei 265 lei 800 lei 460 lei 800 lei
Asigurare RCA* aprox. 600 lei
Impozit 40 lei 40 lei 40 lei 40 lei 40 lei 40 lei
Taxa de drum 126 lei 126 lei 126 lei 126 lei 126 lei 126 lei
Anvelope 2400 lei 2400 lei 2400 lei
Carburant**
(consum mediu 6 l/100 km)
4500 lei 4500 lei 4500 lei 4500 lei 4500 lei 4500 lei
valori calculate la un curs euro de 4.5 lei
* valoarea RCA va scădea în următorii ani în funcție de clasa de bonus.
** valoare calculată la o valoare de 5 lei/litru. Rulaj mediu: 15.000 km/an

  • Andy, luni, 09.05.2016 14:31

    La anvelope pretul e maxim 1500 pentru 205/55/R16. In general sunt la 1200-1300 setul. La 195/65/R15 sunt 900-1000. Si ma refer la anvelope de firma nu Tigar, Riken, Debica etc. Daca avea 225 sau 235 poate pretul vostru era corect... P.S. Nu ati precizat, insa din poze par 205.

  • mishazaitev, luni, 09.05.2016 15:00

    @Andy Poate ca au luat in calcul pretul de achizitionare al anvelopelor de la dealer.... Si n-as include Debica in aceeasi categire cu Tigar si Riken. Fac totusi anvelope de peste 50 de ani.

  • bogdanm, luni, 09.05.2016 15:22

    @Andy Prețul este calculat în magazinul de anvelope Automarket. Mașina noastră de test a venit cu anvelope premium, prin urmare am ales un set de pneuri Michelin.

  • Kap, luni, 09.05.2016 16:38

    ”Am aflat puțin mai târziu că nivelul lichidului de răcire era extrem de scăzut”. Aoleu, Bogdan, ați avut mașina atâta timp și n-a ridicat nimeni capota? Verificările astea (ulei, antigel, frână, ulei hidraulic, parbriz...) sunt la ABC pentru orice șofer, n-ar trebui trecute cu vederea mult timp.

  • Andy, luni, 09.05.2016 17:08

    @bogdanm Anvelopele Michelin pentru dimensiunile Corsei cu motorul mic sunt sub 400 de lei/bucata la pret intreg. Exista magazine care au mereu reduceri si promotii, astfel in cat un set complet de Primacy 3 sau Energy Saver + Grnx nu depasesc 1300-1400 de lei. E cale lunga pana la 2400. Nu e Insignia totusi lol.

  • Seat, marţi, 10.05.2016 07:44

    pt zgomot mai redus conteaza si modelul/firma anvelopei. pt sportivitate un talon mai mic ar fi indicat, plus o presiune mai mare. apropo, ce benzina folositi, evo cumva? :)

  • unckle, marţi, 10.05.2016 10:13

    frateMLu' ... da tu rupi doua seturi de anvelope pe 30000km ? 2400lei costa 8 pneuri bune si, fiind set de iarna si set de vara, inseamna ca faci 15k pe fiecare ... sau poate esti vre-un pilot de curse de DrumulTaberei si nu stim noi ... (sa nu exageram cu costurile, pe la 300lei/anvelopa cumperi lucruri bune, poate nu Michelin PilotSportClub2, dar bun. Zic si eu :) ) As merge la un 7000lei/an in primii 3 si apoi as mai ridica un pic cu diverse servicii necesare masinii. Mai ai nevoie si de o spalare generala la baietii care fac detailing, ca asa-i frumos, si costa 100E+. Poate, avand masina noua, faci un CASCO s.a.m.d. As pune prin anul 3 un set de discuri de frana, in anul 4-5 un set nou de amortizoare, iar in anul 6 deja ne gandim la pivoti, capete de bara si alte treburi care nu supravietuiesc drumurilor romanesti. Evident, astea sunt dependente de multi factori, dar sunt motivul pentru care as plusa un pic la costuri introducand un capitol nou, respectiv aceste piese care sunt consumabile.

  • Kirotractor, marţi, 10.05.2016 10:33

    Dincolo de variabila pretului anvelopelor (wow, cele pe 17" trebuie sa coste si mai mult), bravo AM / Bogdan in orice caz pentru publicarea costului reviziilor! Cit despre minusurile senzorilor de parcare, cine are totusi nevoie de asa ceva la o masina de doar 4 metri?! Bajbaielile sistemul Start-Stop sint mai importante ce-i drept, dar tot e bine ca-i decuplabil (si optional pe alte versiuni de motorizare.) Concluzie (strict personala): Corsa 1.4 T (150 CP) cu doua usi ramine in "lista scurta" a cumpararii unei masini noi in vara asta - cauza fiind diferentza de pret substantiala vs. o Astra similara ca putere / echipare - varianta preferata de nevasta, da' nu si de banca... :-). Posibil sa nu intereseze pe nimeni preferintzele mele / altuia, dar unele detalii ale motivatiilor alegerii pot fi utile unora. De ex.: in lista mea ultrascurta :-) au mai ramas doar Suzuki Swift Sport 1.6 de 136 CP (plusuri: motor "aspirat", rapida, f. fiabila si cu revizii convenabile, dar ceva mai scumpa incluzind discount-ul si cu garda la sol cam mica) si SEAT Ibiza 1.4 TSI FR tot de 150 CP (mai vioaie-n viatza reala ca Opelul si mai economica "pe hartie", dar si mai scumpa - inclusiv ca intretinere.) ...Voi pe care ati alege-o insa din trio-ul asta citadino-sportiv (warm-hatches adica), stimabili colegi de discutii?

  • Kirotractor, marţi, 10.05.2016 10:53

    P.S. Un test comparativ AM cu astea trei "warm-hatches" ar fi binevenit - si nu doar pentru mine cred. Clar ca am citit cam tot ce-a aparut pe la altii, dar niste opinii avizate-n plus nu strica niciodata (ex.: Swift Sport e cam inghesuit, nu prea are portbagaj dar poseda cel mai bun tren de rulare, urmat p-aproape de Ibiza FR... al carei ABS mai face insa figuri la franarile hotarite in viraje, consumul real al "aspiratului" 1.6 japonez e f. aproape de datele oficial comunicate spre deosebire de hiper-optimismul Turbo-downsized, Corsa 1.4 T e OK in general, are reprize excelente dar nu-i sportiva decit ca motorizare etc. etc.)

  • Kirotractor, joi, 09.06.2016 11:27

    Comentariu final: multumesc AM pentru impresii (peste cele proprii post-drive-test la Opel), care m-au facut sa iau, in fine, o decizie... non-turbo. :-) Mai clar: Swift Sport 1.6 de 136 CP - cu 4 usi totusi, ca sa nu mai caraie nici sotia - si cu un discount bunicel. Clar ca niciuna din optiunile "warm-hatch" de pe piatza nu-i "ideala", dar argumentele ce tin de fiabilitate si costuri (inclusiv consum REAL si nu iluziile Turbo-Downsized) m-au condus in final spre oferta japonezilor. O sa va tin oricum la curent cu impresiile Swift Sport din viatza reala, desi mai am un pic de asteptat (nu-s pe stoc decit exemplare cu 2 usi.)