
Dacia Duster
Duster, la prima ieşire în off-road
Mulţi dintre voi au aşteptat încă de la începutul lunii acest episod cu Duster pentru că SUV-ul din Mioveni a prezentat încă de la lansare simptomele unui model extrem de capabil în off-road. Masa redusă, unghiul de atac şi de degajare, garda la sol, bosajele largi, cuplul dieselului, cutia de viteze optimizată şi nu în ultimul rând preţul redus au fost premizele unei adevărate jucării pentru băieţii mari, care preferă noroiul, şleaurile şi pantele abrupte.
Deşi ne propuneam un episod off-road ceva mai încolo, am profitat de ocazia oferită de organizatorii concursului "Cel mai 4x4" şi ne-am decis să murdărim puţin maşina pe care o avem în garaj. Ce-i drept, traseul gândit de organizatori nu a solicitat la maxim capacităţile maşinii, dar a fost suficient pentru a trage nişte concluzii preliminare. De la început trebuie să subliniem că Duster se descurcă fluierând pe segmentele de teren accidentat cu un grad de dificultate mic.
Şleauri traversate fără probleme
Ne-am avântat pe o porţiune de drum cu şleauri adânci, uscate însă de toropeala unor zile de iunie caniculare. Am urcat la volan, ne-am potrivit scaunul şi oglinzile pentru off-road şi am pornit-o lejer peste dâmburile înşirate de-a lungul. Porţiunile mai dificile au fost reprezentate de o serie de şleauri, adânci de aproximativ 20 de centimetri, pe deasupra cărora am trecut fără probleme. Garda la sol, de 21 de centimetri, ne-a ajutat mult în acest sens.
Sistemul de tracţiune integrală nu a fost extrem de solicitat, însă l-am cuplat pentru un plus de aderenţă pe buzele şleaurilor. Motorul şi-a făcut datoria cu sârg, ne-a oferit cuplu acolo unde am avut nevoie şi nu a transpirat decât atunci când am urcat dincolo de plaja de cuplu.
Treapta întâi, utilă în off-road
Aţi blamat cutia de viteze introdusă de Dacia din cauza primului raport, extrem de scurt. Am blamat şi noi maşina atunci când am rulat în oraş. Aici însă ne-am dat seama cel mai bine de utilitatea ei. Proba a fost o pantă cu o înclinare ceva mai pronunţată. Am cuplat treapta întâi şi am aşteptat răbdători coborârea lentă. Frâna de motor este extrem de utilă, însă va trebui să ne convingem de eficienţa ei şi pe porţiuni alunecoase, acoperite de noroi sau de iarbă udă.
Nu în ultimul rând, proba de off-road traversată în cadrul concursului "Cel mai 4x4" ne-a reconfirmat o calitate pe care am mai elogiat-o şi în episoadele trecute. Suspensia este extrem de confortabilă, reuşind să filtreze excelent orice suprafaţă de rulare.
Concluziile primei ieşiri în off-road cu Dusterul nostru de anduranţă sunt pozitive. Maşina este capabilă de multe, cu condiţia de a nu-i duce la extrem limitele. Noi vom încerca totuşi să o facem în episoadele viitoare, când sperăm că vremea ne va ajuta să încropim un traseu ceva mai dificil.
Mod de rulare | Kilometri parcurşi | Consum mediu | Combustibil consumat | Costul combustibilului |
Urban | 295 | 8.5 litri/100 km | 25.4 litri | 135 lei |
Extraurban | 278 | 6.5 litri/100 km | 19 litri | 100 lei |
Total Ep. 5 | 573 | 44.4 | 235 lei | |
EPISOADE ANTERIOARE | ||||
TOTAL Ep. 4 | 2114 | 123.6 litri | 655 lei | |
TOTAL Ep. 3 | 612 | 47.3 litri | 250 lei | |
TOTAL Ep. 2 | 821 | 57 litri | 302 lei | |
TOTAL TEST | 4120 | 6.9 litri/100 km 80% extraurban 20% urban |
272.3 litri | 1442 lei |
pe-acolo o dacia 1300 merge mai lejer ca dusterul vostru