Opel Astra Sports Tourer
Înapoi la Bucureşti
Nu înţelegi utilitatea unui break decât atunci când îl utilizezi la adevărata sa valoare. Poate să nu-ţi placă forma unui break, poţi să-l urăşti pentru că break-urile ţi se păreau din alt film pe vremea împuşcatului, poţi să-l consideri o maşină care nu-ţi oferă atât de multe pe cât anunţă sau că un sedan este cel puţin la fel de încăpător. Nu judeca o maşină până în momentul în care urci la volan şi o conduci, Preferabil pe lungimea a câteva sute de kilometri. Cu familia şi cu bagajele aferente.
IDEAL PENTRU DISTANŢE LUNGI
Astra ST-ul pe care Automarket l-a testat până la Frankfurt şi înapoi s-a dovedit alegerea perfectă în condiţiile în care bagajele jurnaliştilor nu înseamnă doar haine de schimb, ci mai ales gadget-uri de toate felurile. Laptop-uri, tablete, aparate foto, accesorii, trepiede, umbrele, lumini şi husele aferente tuturor. O echipă de jurnalişti care porneşte la drum poate fi foarte uşor confundată cu una de spioni care pleacă în recunoaştere tehnologică undeva peste graniţă. Pe noi ne-au salvat acreditările la Salon şi legitimaţiile de jurnalişti, soluţie care funcţionează de fiecare dată la vamă sau la controale de orice tip. Evident, dezavantajul aparatelor este faptul că ele trebuie mutate în cameră şi coborâte de fiecare dată când înnoptăm. Nu ştim dacă logica asta are în spate o manie a persecuţiei căpătată în 20 şi ceva de ani petrecuţi în România sau e doar o luare de poziţie în faţa potenţialului românesc peste hotare, dar măsurile de precauţie nu pot fi niciodată rele.
CONSUM ÎN RITM CU VITEZA DE RULARE
După 4200 de kilometri, Astra ST arată un consum mediu mixt de 7.0 litri/100 km. Ar putea părea puţin cam mult pentru un motor CDTI de 1.7 litri şi 125 de cai putere, noi am considerat că e unul normal având în vedere faptul că am petrecut 40% din distanţă rulând cu viteze de peste 150 de kilometri pe oră. Pe de altă parte, o familie care merge prin Europa cu maximum 130 de km pe oră şi vizitează oraşele interesante de pe drum se poate aştepta la un consum de 6.0-6.5 litri/100 km. Dacă nu rulează în modul Sport.
Apropo de modul Sport, am avut ocazia de a-l testa la întoarcere, pe Valea Oltului, acolo unde funcţia overboost a motorului pare că-ţi oferă 20-30 de cai în plus. Răspunsul pedalelor este mult mai rapid, suspensiile se întăresc vizibil iar luminile din bord lasă albul de complezenţă pentru un roşu agresiv. Opel spune că şi direcţia se îmbunătăţeşte, dar modificările nu sunt neapărat radicale. Oricum, răspunsul volanului pe viraje este corect chiar şi în modul Standard.
Automarket va redacta un test ceva mai detaliat (în secţiunea noastră dedicată) în care vom prezenta comportamentul noului Astra ST în cursul acestei săptămâni. Până atunci, ne bucurăm că a mai trecut un mare salon auto, că am văzut maşinile care vor umple showroom-urile în următorii ani şi că toate acestea s-au tradus pe site-ul nostru printr-o secţiune dedicată foarte bine concepută şi desenată, care a crescut traficul portalului cu 15-20% în perioada Salonului Auto de la Frankfurt. Urmează şi alte trei interviuri interesante de la Salon (urmăriţi secţiunea de interviuri în următoarele zile!). De luni revenim la muncă. Ne revedem cu un road trip de salon în luna martie. La Salonul Auto de la Geneva. Următorul mare eveniment de acest tip care are loc în Europa.
Si 6,5% este mult pe autostrada, pentru un motor mic si diesel. In oras cat scoate? 8-9%? Un Focus 1,6 diesel de 109 cp cu 4 in masina si bagaje, scoate sub 5% pe autostrada la 130 kmh. Nu mi se pare rentabil sa dai aproape 10 lei pe suta de km in plus, pentru 16 CP extra.