
Hyundai i20
Interiorul lui i20
O lună de zile deja a trecut de când Hyundai-ul i20 negru a venit în redacţia Automarket. În continuare este folosit exclusiv ca automobil de oraş, făcând naveta zilnic între redacţie şi cartierul Titan. Nu am reuşit încă să îl scot la drum lung, dar sărbătorile de iarnă vor fi un prilej bun pentru un drum mai lung.
Până atunci am de raportat lipsa unui căpăcel de la ventilul roţii stânga faţă. Cuiva i s-a părut atrăgător şi l-a subtilizat. Şi nici măcar nu era verde. Încă nu am reuşit să cumpăr un set de căpăcele pentru a îl înlocui. Nu cred că o să găsesc de vânzare un singur căpăcel.
O altă problemă specifică sezonului rece este menţinerea automobilului curat. Culoarea neagră este cea mai dificilă când vine vorba de spălătorie. Este extrem de greu să păstrezi exteriorul curat mai ales după ploaie, de aceea am devenit un obişnuit al spălătoriilor gen tunel. Le prefer pentru că un spălat durează doar câteva minute spre deosebire de cel puţin jumătate de oră la o spălătorie clasică. Şi pentru că periile nu fac bine vopselei, mai ales cea neagră, sunt fericit că am descoperit o spălătorie de tip tunel care schimbă periile cu jeturi de apă extrem de puternic.
Să vorbim un pic şi de interior. Hyundai i20 în echiparea Comfort are suficiente dotări pentru a îţi asigura starea de bine zi de zi. Lipsesc geamurile electrice spate, dar acestea nu sunt esenţiale. Avem oglinzi electrice şi încălzite, aer condiţionat manual şi torpedou refrigerat, computer de bord, radio CD cu conectivitate USB şi AUX şi un cablu prin care poţi conecta un iPod la sistemul audio. Atmosfera la interior este înveselită de plasticul de culoare argintie de pe bord şi de culoarea albastră a display-ului central. Nu pot sa spun că sunt un mare fan al levierului cutiei de viteze cu cinci trepte. Este suficient de precis, dar este din plastic şi este identic cu cel de pe modelul Getz. La fel cu şi volanul. Aş fi preferat unul îmbrăcat în piele. Dar m-am obişnuit, plasticul din care este făcut este suficient de moale şi după o vreme uiţi că nu e din piele.
Mai avem şi un indicator pentru schimbarea treptei, dar este mic. Săgeata care îţi spune că este un moment oportun pentru a schimba treapta apare lângă kilometraj şi este greu de observat. pe de altă parte, comenzile de pe volan sunt suficiente. Poţi controla volumul sistemului audio şi sursa. Mai avem şi un foarte util buton de mute. Mă enervează însă faptul că ştergătorul de la lunetă nu poate fi temporizat. Poate fi doar pornit sau oprit.
Portbagajul este suficient de mare pentru această clasă. Are aproape 300 litri şi este suficient de adânc pentru a fi umplut cu cumpărături la supermarket.
În ceea ce priveşte consumul în mediu urban, acesta a variat între 7.5 şi 8.2 l/100 km.
Costuri de exploatare test-drive (5.5 lei/litru benzină)
Mod de rulare | Kilometri parcurşi | Consum mediu | Combustibil consumat | Costul combustibilului |
Urban | 320 | 7.85 litri/100 km | 25.12 litri | 138.16 lei |
Extraurban | 0 | 0 litri/100 km | 0 litri | 0 lei |
TOTAL Ep. 3 | 320 | 25.12 litri | 138.16 lei | |
EPISOADE ANTERIOARE | ||||
TOTAL Ep. 1 | 145 | 8 litri/100 km | 11.6 | 63.8 lei |
TOTAL Ep. 2 | 305 | 8 litri/100 km | 24.4 | 134.2 lei |
TOTAL TEST | 770 | 7.95 litri/100 km | 61.12 litri | 336.16 lei |
Domnule Dragos cam ce ar trebui sa ceara o masina la 770 km ???e si normal ca trebuie doar benzina .....Testele astea plimbat de la munca acasa nu o sa aduca nimic nou ....sunt chiar de ras 770 km intr-o luna