Toyota Aygo

Tehnologie

3.0

De la început trebuie să semnalăm absenţa unui amănunt extrem de important. Deşi ne aflăm deja în al doilea deceniu al secolului XXI, modelul japonez nu vine cu o dotare esenţială: computerul de bord.

Un instrument atât de util celui de la volan nu ar trebui să lipsească de pe modelul unui constructor de talia lui Toyota.

În rest, Aygo are cam tot ce poate dori un om cu pretenţii normale. Aer condiţionat, un sistem audio cu CD, radio, patru difuzoare şi conexiune USB, geamuri electrice faţă şi o direcţie asistată electric.

Deşi am avut pe mâini versiunea de top, aceasta nu a venit cu oglinzi reglabile electric.

  • kretzoooo, joi, 26.07.2012 20:48

    Nici nu vreau sa ma gandesc ce comentarii o sa curga pe aici. Masina e mult peste cea veche atat la interior cat si exterior.

  • LauCalin, joi, 26.07.2012 20:50

    Masinuta din care s-a inspirat unul din cele mai bune modele ale clasei mini la ora actuala, VW Up! si fratii lui, a cam imbatranit. Mai mult, fata de 107 ci C1, Aygo a avut mereu dezavantajul pretului mai mai mare cu cel putin 1000 de euro. Ori la niste masini ieftine asta se simte la portofel. Sa nu uitam totusi ca tripletii sunt pe piata de prin 2005, iar concurenta si-a lansat masinile de clasa mini in urma cu cel mult 3-4 ani. Si asta se simte.

  • Mafia, joi, 26.07.2012 20:53

    @LauCalin.....Este mai scumpa pt ca este o Toyota,de accea,iar Toyota pune mult mai mult accent pe fiabilitate decat ceilalti 2 producatori francezi.

  • LauCalin, joi, 26.07.2012 20:53

    Ah, inca ceva: Automarket, Aygo are autonomie de aproape 600 de km, cum?... urban, extraurban, combinat, cu aerul conditionat pornit, oprit, ce trafic? Ok, nu ma intereseaza testele de consum la mililitru, dar nu ati precizat cum v-ati dat seama de autonomia aia.

  • Observator, joi, 26.07.2012 20:54

    La fiecare pas in articol ne tot impui capul cu Vw Up, Spark etc, dar pe langa Panda, una dintre cele mai vandute masinute in Europa e Twingo. Twingo e mult mai simpatic si mai neconformist decat oricare din cei mentionati de voi. Si il pot lua la 8.300 pret de pornire. PS: cate mini-uri se pot lauda ca sunt din 1991 pe piata?

  • LauCalin, joi, 26.07.2012 20:56

    Vechea poveste... Twingo. Amice nu iti convine ce scriu, nu mai citi ;)

  • Observator, joi, 26.07.2012 20:58

    Eu comentam la articolul scris de Bogdan Mirica. Te crezi mult prea important "amice".

  • LauCalin, joi, 26.07.2012 21:03

    Ah, ma scuzati pentru limbajul impulsiv pe care v-am facut sa-l prezentati. Am crezut ca dvs va refereati ma mine. Imi cer scuze ca am indraznit sa ma leg de dvs in conditiile in care tocmai scrisesem si eu de VW Up! si nu ati precizat concret la cine va referiti. Dar cred ca pot sa ma cred cum vreau, la fel cum va puteti crede si dvs. ;)

  • Pinguinul_nuclear, joi, 26.07.2012 21:12

    Mica si jucausa! Masinuta asta are un cuplu f bun,si este foarte fasneata in traficul urban,se strecoara f repede pe langa alte matahale ( SUV-uri puternice si alte asemenea).

  • Vasilica, joi, 26.07.2012 22:26

    Imbatranita, fizic, moral, depasita din orice punt de vedere asta in mod cert.

  • Am avut..., joi, 26.07.2012 22:33

    ...e un cazan. Ambreiajele s-au dus la toate (C1/107/AYGO) in jurul a 50.000km (inclusiv la a mea), pompa de apa a crapat la 40.000km (la fel ca la majoritatea), imi ploua inauntru, in viteza intra execrabil de noua, ce sa mai, MASINA DE COSMAR... Nu stiu alte Toyota cum ori fi, dar asta e un gunoi de masina, orice numai fiabila nu.

  • EfficientDynamics, joi, 26.07.2012 22:54

    Mica si zgomotoasa degeaba, ca tot neobservata e..:)) Si acum sa citim impresiile la Up si sa vedem pe ce am da 11 000 euro.

  • Samba, joi, 26.07.2012 23:50

    O masina de oras interesanta,si care este in stare sa scoata un consum foarte mic.Dar anii trec,iar acest model va trebui reimbunatatit la aspectul interior.De motoare nu ma leg,pentru ca sunt sigur ca toyota pune foarte mult suflet pe fiabilitatea motoarelor sale.

  • Pinguinul_nuclear, vineri, 27.07.2012 00:07

    @EfficientDynamics Pai si pt ce iti trebuie tie sa treci observat cu aceasta masina.Masinuta asta a fost construita pt . a scoate consumuri bune,si sa iti faci treaba cu ea in traficul urban,nu pt a te da ''jmeker'' .Eu nu ii vad rostul la un astfel de argument.

  • aha, vineri, 27.07.2012 06:56

    bine ca ati dat note mari la o cutie pe 4 roti care abia a iesit pe piata si unei masini cu istorie nu dati si gasiti numai minusuri...defapt nu e germana mi se pare firesc sa nu o preaslaviti......multa sanatate!!

  • juliusheide, vineri, 27.07.2012 09:09

    @pinguinul consum bun cu asta ai doar cu motor diesel, benzinarul e flamand cam 7-8 in oras, in conditiile in care detin si un focus 2 tot benzinar 1.6 si scot consum de 9,1 in aceleasi conditii

  • LauCalin, vineri, 27.07.2012 09:41

    Cel care a avut... ai avut Aygo sau 107? Te intreb pentru ca ambreiajul pica mai repede la 107 si C1, desi se spune ca este acelasi producator... mda, cam ciudat. Iar aia cu apa inauntrua e din ciclul "asa face toate". Am mai auzit si eu din astea la micuti. O alta chestie, butonul de la avarii se crapa usor. Oricum ce ai spus tu acolo fac parte din problemele generale ale micutilor, asa cum fiecare masina are slabiciunile ei (sti tu, nobody is perfect). Dar in privinta consumului... eu stiu ca intr-un oras ca Bucurestiul ia undeva in jur de 7 l/100 maxim. In afara unii se lauda ca au mers si cu 4.5 l/100 km si nu au menajat-o.

  • kumite, vineri, 27.07.2012 09:57

    Another toyo shit box!

  • Am avut..., vineri, 27.07.2012 10:45

    @LauCalin Consumurile mele: Oras mai sportiv: 7,5l (schimbat des la 4000-4500RPM) Oras normal: 6,5l Extraurban pe autostrada + drumuri nationale: 5,2l Autostrada: 4,5l (mers FOARTE constant, 110km/h) Nimic de reprosat in privinta consumului sau al motorului in general (care pentru un motor de 998cm3 aspirat trage superb). Pacat ca e montat pe o transmisie de kko, si o masina asemenea.

  • C-G-C, vineri, 27.07.2012 11:57

    A fost si ramane cea mai neinteresanta dintra tripleti. Mai scumpa cu cel putin 10% decat "fratii" sai fara sa aiba parte de discount-urile care se fac la Citroen. Tinand cont de pret vs. ce ofera cred ca dintre cele trei mini-uri Citroen a fost intotdeauna cea mai buna alegere. Masina ofera un nivel "basic" de confort, unde de altfel are si cele mai multe lipsuri, optiuni si finisaje. Vine totusi si cu cateva atu-uri: consum mic, ideala pt oras, ideala pt domnisoare, fasneata etc.

  • LauCalin, vineri, 27.07.2012 13:39

    C-G-C, cam asa e. Pe de alta parte, masinile astea au fost concepute la comun, iar apoi fiecare si le-a vandut cum a stiut mai bine. C1 are cel mai mic pret de pornire, insa in standard nu are nici macar servodirectie. Aygo este mai scump, insa si dotarea standard e ceva mai buna (gen aer conditionat, sistem audio sau geamuri electrice - din start astea sunt peste 1000 de euro). In plus garantia e ceva mai mare. iar in privinta fiabilitatii, chit ca asa cum a mai spus cineva mai pica un ambreiaj pe la 50-60000 de km sau mai intra apa prin spate, s-a dovedit o masina fiabila. Totusi sunt si puncte forte: motorul ala a fost considerat multi ani cel mai bun din clasa, spatiu (era la apartie) bun pentru clasa asta, ABS si airbaguri frontale standard la clasa mini acum 7 ani cine mai oferea, caroserie galvarizata... Ideea e ca daca trageai linie masinutele astea aveau si destule calitati. O dovada ca au fost niste masinute reusite, VAG s-a inspirat din ele cand a proiectat pe Up! si ceilalti 2. Dar noua in momentul asta... nu stiu daca mai renteaza vreunul din tripletii PSA-Toyota. Pentru ca, asa cum am mai zis, concurenta e la un pas in fata... in 7 ani s-au schimbat multe in clasa asta. @Am avut... .6.5 in oras, mers lejer... nu stiu ce sa spun, nu mi se pare mare. Iar un consum mediu dla drum intins de 5.2 sincer mi se pare ok. Din cate stiu nu se ofera standard computer de bord. Sau am uitat eu?

  • C-G-C, sâmbătă, 28.07.2012 07:47

    Nu se ofera Caline, in standard nu are nici macar turometru :) de unde atata CB. Eu zic ca sunt fiabile, nu am auzit sa aiba probleme majore sau ma rog, poate am intalnit posesori norocosi. Eu stiu ca la un momendat un C1 cu servo+AC+3rable era undeva la 5k cu discount de 2-3k euro. In schimb nu stiu daca la Toyota se ofera in standard tetiere spate, pt ca la Citroen nu si mi se pare o faza de rahat. La tipul asta de masini unde luneta iti este lipita de cap, tetiera ar trebui sa fie obligatorie. A si apropo... asta stiu sigur ca este o boala Citroen, astia nu ofera manere de viraj in standard, pt locurile din spate (am obs treaba asta si la C3). In masinile astea se simte al naibii lipsa acestor manere daca stai pe locurile din spate, deoarece nu ai de ce altceva sa te sprijini, bancheta este destul de mica si atunci te balangani ca un sac de cartofi. Insa este misto sa le conduci, au niste scaune interesante si motorul + antifonarea de cacao (care te face sa te simti intr-o masina sport si iti mai adauga cam 10 km/h in plus la feeling) iti creaza toate conditiile pt o "talpa sanatoasa. Si chiar se tin bine in viraje...

  • Mitica, sâmbătă, 28.07.2012 20:00

    Macar la facelift, desi cuprinde doar bara si grila, grupul PSA a venit cu ceva diferit, chiar vezi ca-i facelift dar la Toyota, linia de design a ramas aproape la fel incat nu prea are rost sa-i spui facelift. In orice caz, tot exagerat de scumpi raman tripletii, nu se merita. Aveti voi ceva cu Loganul dar totusi...11.000 pe o cutie ingesuita si anosta fata de 10.000 pe o masina spatioasa...cu scaune oribile, tabla subtire dar e spatioasa, bine echipata pentru pretul ei. Stiu ca masinile mici sunt scumpe pentru profit dar unele chiar nu-si merita banii.