Tehnologie
Volvo XC60 impresionează în primul rând prin lista lungă de sisteme de siguranţă. Totuşi, confortul şi lista de opţionale care fac mai plăcută viaţa celor de la volan vând maşina. Clienţii sunt atenţi la noile tehnologii de care pot beneficia la bordul SUV-ului suedez.
Acesta nu duce lipsă de nimic. Scaunele încălzite îşi fac foarte bine treaba, ba uneori cu prea mult zel, acum în sezonul rece. Climatizarea se face pe două zone, scaunele beneficiază de reglare electrică şi dispun de memorie, senzorii de ploaie şi de lumină funcţionează prompt, iar sistemul audio este primitor pentru urechile tuturor.
Şi fiindcă tot a venit vorba de sistemul audio ar trebui să semnalez viteza de reacţie a butonului de volum. Pardon. Am vrut să scriu „viteza”. Mai exact, sistemul de sunet are un uşor delay atunci când bruscaţi butonul de volum. Nu e vina lui. E vina sistemului multimedia, care nu are timpi de reacţie foarte buni.
Practic, dacă eşti obişnuit cu rapiditatea unui smartphone d eultimă generaţie s-ar putea să te enerveze calmul cu care se mişcă unele chestii. Să nu mai vorbim despre intuitivitatea sa şi grafica hărţilor sistemului de navigaţie.
La capitolul uşurinţă în utilizare aş nota două aspecte. Unul negativ, altul pozitiv. Primul se naşte după ce îţi doreşti să porneşti XC60 fără să fie necesară înfigerea cheii în bord (pornirea fără cheie pentru cei mai scrupuloşi). Al doilea ar fi acţionarea electrică a habitaclului, foarte utilă.
mda. consumul exagerat si globalizarea au adus societatea sa catalogheze masini de genul Volvo XC60 ca "facuta pt autostrada". Trist dar cam adevarat. Urmatoarea intrebare ar cam fi : Porsche 911 pentru ce mai e facuta, pentru strazi intergalactice ?