Motor / Transmisie
Faceliftul a încăput pe mâinile noastre alături de motorizarea diesel de 2.4 litri şi 215 cai putere, un motor care a încărunţit alături de modelele Volvo. Este un diesel de modă veche, care sună ca un bătrânel ce bolboroseşte încontinuu.
Bolboroselile lui pot deveni supărătoare în condiţii normale de rulare. Când apăsaţi însă pedala de acceleraţie, cei cinci cilindri se trezesc parcă din amorţire şi bătrânelul înlocuieşte bolboroselile cu poveşti de război. Poveşti de război sinonime cu un sunet baritonal, extrem de puternic şi bărbătesc. Un sunet neprelucrat, pur şi plin de adrenalină.
Şi fiindcă tot veni vorba de hormonul care creşte frecvenţa cardiacă, ar fi bine să vă spunem şi când apare acesta. XC60 nu-l va scoate la iveală de prea multe ori. Cei 215 cai putere sunt suficienţi pentru un comportament dinamic, însă nu şi pentru puseuri de adrenalină.
Poate cei 440 de Nm să mai salveze din situaţie. Se simt devreme, la 1500 de rotaţii şi continuă până departe, dincolo de 3000 rpm. E o senzaţie plăcută de îndestulare, însoţită spre final de sunetul baritonal de care vă vorbeam.
Despre cutia automată nu aş avea foarte multe să vă spun. E destul de liniară, dar e ca un copil care prinde greu tabla înmulţirii atunci când retrogradezi. Problema se rezolvă când treceţi pe modul manual. Alternanţa rapoartelor se face rapid.
mda. consumul exagerat si globalizarea au adus societatea sa catalogheze masini de genul Volvo XC60 ca "facuta pt autostrada". Trist dar cam adevarat. Urmatoarea intrebare ar cam fi : Porsche 911 pentru ce mai e facuta, pentru strazi intergalactice ?