Mazda CX-5

2.2 Diesel BiTurbo (CD175) 175CP 4x4 Aut6 Revolution Top

Motor / Transmisie

4.5

La lansarea internațională din Spania, găzduită de primitorul oraș Barcelona, Mazda ne-a pus la dispoziție două motorizări. Am putut astfel încerca varianta pe benzină de 2.0 litri și 160 CP cu cutie manuală cu șase trepte, dar și puternicul diesel biturbo de 2.2 litri și 175 CP plus cutie de viteze automată cu șase trepte. 

Ca de obicei, motoarele pe benzină aspirate produse de Mazda sunt extrem de agreabile, dar în cazul modelului CX-5, unitatea de 2.0 litri parcă oferă cam puțin cuplu. O să analizăm acest propulsor la următorul test național și ne vom concentra acum pe versiunea diesel.

Chiar dacă motoarele diesel nu se află în cea mai bună formă la nivel de imagine, suntem de părere că vor fi în continuare alese de clienți - cât mai rămân pe piață - pentru faptul că oferă un consum redus și foarte mult cuplu, atât de necesar unui SUV de dimensiuni compacte. În plus, ele devin din ce în ce mai rafinate cu trecerea timpului.

Motorul de 2.121 cmc ce dezvoltă 175 CP la 4.500 rpm și 420 Nm la 2.000 rpm nu este nou, dar a devenit și el mai rafinat ca niciodată. Mazda a lucrat la insonorizarea cabinei, iar sunetul motorului este aproape imperceptibil în habitaclu. Pe autostradă, la viteze constante, sunetul vântului este unori mai pregnant față de cel al motorului. În unele cazuri ni s-a părut aproape ireal cât de silențios este acest propulsor diesel.

Motorul face parte din familia de propulsoare Skyactiv-D și este unul extrem de elastic. Oferă resurse indiferent de treaptă, iar reprizele sunt extrem de satisfăcătoare. Deși cilindreea mai mare față de propulsoarele concurenței aduce dezavantaje fiscale care se traduc prin câteva sute de euro plătite în plus pe durata medie de posesie, Mazda o preferă pentru că oferă mai mult cuplu. De fapt, Mazda CX-5 2.2 175 CP oferă cel mai mare cuplu din segment.

Cutia automată cu șase trepte a fost și ea ușor modificată în bine, treptele fiind schimbate imperceptibil. Există și poartă manuală pentru schimbarea treptelor, dar nu am simțit nevoia să o folosim. 

  • gogu, miercuri, 31.05.2017 10:21

    Am trait s-o aud si pe asta, Mazda are design conservator. In plus, mi se pare ca masina a fost un pic ciupita la capitolele consum, performante, interior, poate si pret de achizitie, avand in vedere cu ce vine in standard.

  • Barto, miercuri, 31.05.2017 10:43

    Nota finala e o gluma sinistra, ati ciupit putin de peste tot, sa nu cumva sa depaseasca vreo nemteasca obosita...

  • Barto, miercuri, 31.05.2017 10:50

    Un tiguan mai slab configurat decat mazda din test ajunge la 39k de euro... despre ce vorbim aici?

  • eu, miercuri, 31.05.2017 10:57

    Motor vechi si depasit moral...transmisie la fel...in rest facelift la facelift peste facelift. Pana si Honda s-a trezit si a venit cu tehnologie noua...doar astia si Toyota au mai ramas cu cvt-uri si automate de pe vremea lu bunicu. De motoare nici nu are sens sa mai discutam. PS. cine nu a condus un turbo sa se abtina de la comentarii!

  • Zamfir, miercuri, 31.05.2017 11:10

    Banuiesc ca e o gluma proasta nota pe care i-ati dat-o acestei Mazda. Trebuie penalizata pt. ca nu e facuta in Europa? Legat de pret, o Skoda Kodiaq cu dotari echivalente trece de 43.000 euro. Deci unde e pretul acela mare? In ultima perioada notele la testele voastre ma fac cam suspicios...

  • vianu, miercuri, 31.05.2017 11:24

    nota mica? si ce, japii se multumesc intotdeauna cu putin...un bol de orez si note mici. Cést la vie! Cred ca tras-o'n jos designul conservator...ca asta e.... daca cu frantuzoaiecele nu are prea mari sanse despre o comparatie cu germancele ce sa mai vorbim? ca astea din urma isi trag seva designului original direct din cele mai prestigioase universitati de profil.

  • Andi, miercuri, 31.05.2017 11:24

    Cx-7 :1.5 tone, 2.2 diesel de 170 de cai, consum in test 7.5 mixt. Ati dat 3 stele jumate la consum Seat Ateca: 1.55 tone, 2.0 diesel de 150 de cai, consum in test ~7 mixt. Ati dat 4 stele la consum. Sunteti obiectivi? in conditiile in care mazda are motor mai mare/puternic

  • Calingura, miercuri, 31.05.2017 11:45

    Si mie mi se pare nota injusta. Cred ca nu mai vedeti poza de ansamblu. Daca din calcule va rezulta 4.0 si va uitati la SX4 sau 3008 care au deja 4.1 atunci e clar ca e nevoie de o recalibrare.

  • @eu, miercuri, 31.05.2017 11:57

    Banuiesc ca te referi la dieselul din test cand zici ca e depasit. Sa stii ca daca 90% din piata se arunca din lac in put cu downsizingul asta nu inseamna ca restul de 10% trebuie sa faca la fel. Pentru unii downsizing, cresterea puterii, scaderea consumului si a taxelor este evolutie. Pentru altii fiabilitate ridicata, motoare care nu se chinuie si antitrend este evolutie... Si nu cred ca sunt multi care au condus diesele aspirate, daca la diesel te refereai cand ziceai ca cei care nu au condus turbo sa nu comenteze

  • andrei, miercuri, 31.05.2017 12:37

    Imi place Mazda cum araata, insa are o transmisie de toata jena daca accelereaza in 9.5 secunde. La banii pe care ii cere e dezamagitor. O caroserie frumoasa nu e suficient.

  • laurentiu, miercuri, 31.05.2017 13:44

    la un nivel echivalent de echipare , de la concurenta doar kia este sub ca pret

  • laurentiu, miercuri, 31.05.2017 13:48

    Ca aspect si calitate, oricum le bate pe toate...posibil doar tiguanul sa fie peste ca materiale

  • vianu, miercuri, 31.05.2017 13:57

    @andrei pere-se ca trendul este asta...caroseria frumoasa. Clientii numai alerga ca nebunii dupa secunde putere, etc. Performantele demne de F1 tin mai mult de marketing. Nu ai unde sa mai fugi, trafic intens cam peste tot, lumea nu se mai grabeste, povestile cu depasirile sunt foarte bune pentru prepubertari. Nu zic, sa aceelerezi vartos e o chestie faina (macar din cand in cand sa-ti faci damblaua), dar poti trai lejer si cu 9,5.

  • gigi_frana, miercuri, 31.05.2017 14:02

    tipic AutoBild,pardon Market Mazda CX5 - 4.0 Seat Rahateca - 4.5 E clar ca reflecta realitatea :)

  • nick, miercuri, 31.05.2017 14:07

    nimic obiectiv in test. Note proaste.... Cum poti compara masina asta cu Koreenii???Au aceleasi dotari?? calitatea materialelor e aceeasi?nimic spus de Skoda si VW la pret, optiuni.

  • Obbie, miercuri, 31.05.2017 14:49

    Sunt curios cati din comentatorii de mai sus carora le curg balele dupa CX-5 au detinut vreo Mazda (cumparata de noua) si au avut ocazia sa o compare cu modele concurente. Tind sa cred ca nici unul, datorita faptului ca toti ati facut compararatii bazate pe "pretul din configurator", poze, brosuri. Ehe...ca fost posesor de cazan din asta, va zic ca cei de la AM au avut dreptate sa o compare cu masinile coreene, cam pe acolo e nivelul. Si ma refer la motoare, cutii AT (cele Mazda sunt cu vreo 10 ani in urma fata de ce ofera concurenta), materiale interior (f cheap si se uzeaza prematur - desi la inceput iti iau ochii ca fiind "premium"), izolare fonica (nu ajunge la nivelul unui Tiguan ever), varietate optiuni, etc. Este o vorba: de cat dai, atata face. CX-5-ul vine cu un motor depasit, transmisie AT la fel de antica, dar impachetata intr-un design frumos. De asta costa (ceva) mai putin decat modele concurente. Sa nu credeti ca Mazda va da moka tehnologie de ultima generatie, finisaje premium (adica tot ce e 'best in class'). Daca ar face-o, altul ar fi pretul...

  • MarchenM, miercuri, 31.05.2017 15:22

    @ Obbie: Tu ai citit articolul? 36000 E ti se pare ”cheap”???Foarte putini au avut ocazia sa conduca noul model in Romania din simplul fapt ca modelul este abia intrat pe piata. Si daca la exterior design-ul este mai mult o evolutie, la interior el este o revolutie. N-am vazut inca nimic pe viu, doar pe YT recunosc, unde apropo, gasesti teste mult mai echilibrate. Insa am de gand sa fac un test. Insa daca mai aveam in trecut unele dubii legat de obiectivitatea AM, acum mi le-au spulberat cu totul. In opinia lor, noul CX-5 este cam cel mai slab in clasa (in conditiile in care Ateca si Kodiac respira numai plastic la interior) iar noul Civic are cea mai mica nota .... oameni buni, sinteti cu capul? CX-5 vinde peste 350000 de unitati in Europa, insa dupa parerea AM este printre cele mai slabe modele....

  • @obbie, miercuri, 31.05.2017 16:31

    Un motor bun sau o cutie buna nu tre neaparat scoasa din productie...vw a avut cele mai bune dieseluri la un moment dat ALH-urile erau indestructibile....ei! acu au cele mai proaste motoare si cutii asa ca ciocu mic...mi-am luat un passat 2012 am dat pe el anul trecut 11000 avea 170000km....dupa trei luni s-a dus cutia egr-ul si multe altele ,am bagat in el 2500 e acum are 212000 daca vrei ti-l dau si cu 8000....nu-mi mai tre passat in veci....masini nu proaste ,foarte proaste dar la fraieri merg ....stiu si eu am fost fraier dar am invatato lectie MASINI NEMTESTI NU_MI MAI TREBUIE IN VECI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • eu2, miercuri, 31.05.2017 16:42

    Numa fanii marcii p'acilea...cat v-ati ars la nota data :) E bine ca a luat 4 stele...e un refresh la refresh...cu tehnologie din secolul trecut. Cat trebuia sa ia? E ok, ramaneti voi cu motoarele voastre "performante" si continuati sa mestecati in mamaliga...pardon...cutie sau asteptati juma de ora cand calcati pedala sa se miste masina! Downsizing-ul este progres! Ca unii mai dau rateu...asta e partea a -2-a

  • Cri, miercuri, 31.05.2017 16:49

    M-am convins de testele voastre ,, obiective,, .Sunt curios daca veti raspunde acuzelor.

  • Barto, miercuri, 31.05.2017 16:50

    @eu2 Seful vw nu prea mai e de acord cu tine in ce priveste downsizing-ul, mai treci pe la sediu sa primesti noile directive.

  • andrei, miercuri, 31.05.2017 17:42

    @vianu Si daca nu conteaza catusi de putin performantele, de ce sa dam atat de multi bani pe o masina, pana la urma exista alternative mai ieftine. Nu spun ca 9.5s pana la suta e rau, dar e dezamagitor in banii astia, atunci cand altii au motoare mai mici cu transmisii net superioare. Ori asta e o treaba ce se simte in fiecare zi in exploatare, daca transmisia e slaba in zona superioara de turatie, cu siguranta este penalizata si pe plajele inferioare/medii, la retrogradari samd. Repet, masina arata bine, dar pare-se ca japonezii oricat de mult se chinuie sa faca un produs echilibrat, tot timpul gasesti un compromis mai ales pe partea tehnica.

  • Andi, miercuri, 31.05.2017 18:06

    Tutoror baietilor care considera transmisia de pe Mazda invechita. Hai sa vedem si peste vreo 10 ani ce parere are lumea de transmisia invechita comparativ cu cele mai performante tri quatro clutch DSG moloz. Performant nu inseamna neaparat rapid si tare, se poate referi si la rezistent si fiabil :d Stai ca mi-a picat fisa: mi se pare ca transmisia e cu convertizor pe Mazda nu? Daca o comparati cu vreun DSG.. e clar

  • Coco, miercuri, 31.05.2017 19:16

    Mazda face mașini moderne orice​ ar spune unii și alții. Dar un lucru este clar - nouă CX 5 trebuia să fie altceva. Și mai este clar un lucru - pentru acest model motorizarea 2.0 de 165 Cp pe manual este alegere mai inspirată tehnologic și mai puțin costisitoare.

  • @Mazdari, miercuri, 31.05.2017 20:42

    Cum e sa fi asa de incuiat???? Dupa capu vostru ar trebui sa ne incalzim la foc de lemne si sa traim in pestera ca e mai "sigur" ? WTF??

  • MarchenM, joi, 01.06.2017 13:24

    @mazdari: daca as zice si eu acuma ca tu esti VAG-i(ni)st ai zice ca sint rau. De ce sintem incuiati? ca avem o parere diferita? Daca tu spui ca motoarele de peste 2000 cm3 sint ca si incalzirea cu lemne, atunci inseamna ca SUA sint in epoca de piatra cu motoarele lor de 4, 5, 6 litrii... Si ne mai miram ca voteaza lumea PSD.

  • Mao, joi, 01.06.2017 21:06

    Punctajul este corect. E aceeasi masina cu cea din ultimii 5 ani, au umblat la grila frontala si la spate, care acum arata amblele oribil. Vechea generatie arata mult mai bine decat exercitiul asta nefericit de design.

  • razvan, vineri, 02.06.2017 10:06

    cr-v si rav4 hybrid sunt peste cazanul asta si peste altele ca tiguan etc.Iar despre inca un test cu un diesel arhicunoscut nu mai zic nimic.Sa isi ia autorul articolului si fanii diesel acest motor si ce iese pe teava sa le dea copiilor lor sa respire.Sa va fie de cap cuplul si consumul.

  • @MarchenM, vineri, 02.06.2017 18:23

    si ce ti se pare asa de WOWWW ca retarzii aia conduc aproape toti motoare de 5-6 litriii ? acolo se duc majoritate resurselor de petrol ale acestei planete? mai vine si senilu T. si ne zice ca planeta defapt se raceste nu se incalzeste, Dumnezeu "binecuvanteze' america

  • MarchenM, sâmbătă, 03.06.2017 13:18

    Cand o sa ajungi pe acolo vreodata, o sa vezi cam cati ani avem in spatele lor, sau mai bine zis, cati au ei inainte. Nu judeca tara dupa un singur om. Primele 10 companii din lume sint americane. Pe ce loc e prima companie romaneasca?

  • r, marţi, 06.06.2017 10:45

    Motor 2,2 D BI TURBO ?!!! Și doar 175 HP (și ăștia la 4500 rpm) ? Deci înseamnă că lumile paralele întradevăr există.

  • o experienta, marţi, 06.06.2017 13:10

    Ca fost proprietar de CX le doresc multa sanatate si bani in cont celor care vor sa-si achizitioneze un SUV Mazda. Este o masina foarte frumoasa, chiar sexy as spune, dar aici se opresc aprecierile pozitive. Eu mi-am adus contributia la bunastarea japonezilor si nu am de gand sa mai repet experienta. Dupa 6 ani am dat-o la 20% din pretul de achizitie, practic doar ce mi-am scos banii lasati prin service dupa garantie, Cu alte cuvinte, am dat pe Dambovita 30 de mii de euro. Cum zicea regretatul Gyuri Pascu, mi-am facut seppuku'n prag! Daca esti un om cumpatat si vrei neaparat SUV, iti iei o Kia , Tucson sau Qashkai si ai avantajul ca economisesti 5,000 euro la achizitie si inca 3-400 euro anual din impozite si asigurari. Daca esti germanofil si nu te tine punga de un SUv premium sau macar un Tiguan, atunci cu siguranta ca la 37mii iei un Kodiak foarte bine dotat (iti ajung banii si de tapiterie de piele ventilata), mult mai spatios si cu o valoare de revanzare mai buna. pana la urma este chestie de gusturi si de preferinte, dar ca Stan Patitul va spun: cascati ochii, ca altfel vai de punga voastra! Mai ales ca service-ul Mazda este cam la acelasi nivel (lucru explicabil avand in vedere vechile relatii de rudenie) cu Ford. Cunoscatorii stiu ce spun.

  • @Andi, marţi, 06.06.2017 16:07

    bai ouatule omu si-a spus patania iar cu restul povestii a fost destul de obiectiv, pentru ca adevarul cam asta e, tu ia-ti mazda, desfa berica si admir-o toata ziua.... de ouat ce esti

  • ....., joi, 08.06.2017 14:42

    Interesant pebtru mine este faptul ca Renaul Captur facelift 1,5 dci are 4,1 puncte .... comentariile sunt de prisos !

  • DA, vineri, 09.06.2017 21:59

    acceleratia mi se pare cam lenta , insa va spun ca mai bine dati 8 miloane pe an pe impozit pentru a avea un motor extrem de fiabil. Eu am o vectra c gts 2.2 dti de 125 cp si anul asta a implinit 13 ani fara sa umblu vreodata in motor - 238 de mii de km pana in prezent. Daca ma luam dupa altii o vindeam de mult sa mi iau motor sub 2000. Tocmai faptul ca motorul e mai mare face ca masina sa se miste mai lejer si sa nu fie stors acel motoras. Deci eu sunt pentru acest motor si nu pt un 1.2 , 1.4 cum se poarta pe la WV mai ales.

  • Mioveni, sâmbătă, 26.08.2017 15:53

    Frumoasa masina. Varianta pe benzina probabil cea mai buna alegere din clasa ei. Dar nu m-as atinge de o Mazda cu motor diesel. Dieselul trage brandul in jos.