Nissan Murano

Motor / Transmisie

4.0
Versiunea anterioara a lui Murano a avut aceeasi problema pe care a avut-o pana nu demult si Mazda CX-7: singurul motor disponibil in gama era o unitate pe benzina. Si nu e neaparat un lucru care a facut rau (Murano a sarit de la 48.000 de unitati vandute in 2003 la 81.000 in 2006), ci unul care lasa loc de si mai bine. Nissan a rezolvat problema la Geneva, cand a anuntat ca noul Murano primeste un motor diesel care se va alatura in gama motorului V6 pe benzina de 3.5 litri imbunatatit pentru modelul actual. Pana sa punem mana pe diesel, am testat insa benzina. Motorul de 3.5 litri de sub capota lui Murano dezvolta 252 de cai putere la 6000 rpm si 334 Nm la 4000 rpm, cu peste 20 de cai mai mult decat ceea ce cunosteam de pe generatia anterioara. Motorul este cuplat de aceasta data la o cutie CVT cu sapte trepte, singura disponibila pe noua generatie a crossover-ului japonez. Colaborarea dintre unitatea pe benzina si cutie este una foarte interesanta: in timp ce motorul ar avea toate caracteristicile necesare pentru a fi unul destul de sportiv, cutia este inclinata mai degraba inspre confort. Nu veti gasi pe noul CVT dezvoltat de Nissan imbrancelile dinamice pe care le regasiti pe Infiniti, de exemplu, si nici alura atletica pe care o imprima un comportament de acest tip. Va veti bucura insa de o cutie care va va face sa uitati cunoscutele "sughituri" ale automatelor din momentul schimbarii de rapoarte, transmisia dand dovada de eleganta si rafinament. Evident, la kick-down, cutia isi incoarda muschii si ii permite motorului sa urce brusc turatiile pentru a-ti confirma ca sub capota ai la dispozitie peste 250 de cai putere. Foarte interesant este faptul ca motorul de 3.5 litri se aseamana foarte mult in oras cu cel de 3.7 litri de pe varul mai mic Infiniti EX, testat de noi, si are un comportament aproape identic la regim jos de turatii cu cel al lui FX37. Diferentele se simt abia la regim inalt sau la iesirea de pe strazile orasului, acolo unde plusul de aproape 70 de cai putere isi face cu adevarat simtita prezenta.
  • Denim after shave de calitate, luni, 29.03.2010 02:01

    Pt mine Nissan=Renault adica lucru facut de mantuiala.Aia care imi dati voturi rosii, daca nu va place de comentariul meu, ziceti si o sa vin cu argumente forte.Doar asa macar ca votul ala sa primeasca 2 voturi verzi! :D

  • icon, luni, 29.03.2010 08:57

    cand scriu io comentul asta ai 9 (noua) voturi rosii. Ai dreptul la 9 argumente forte care sa iti sustina firmatia. Spor.

  • adrian, luni, 29.03.2010 09:14
    @Denim

    Afirmatia ta demonstreaza, cu parere de rau, ca nu cunosti detaliile aliantei Renault-Nissan. Doar atat iti spun: acest Murano nu are nimic de-a face cu nici un fel de Renault. Poate, cel mult, faptul ca motorul V35Q de pe Nissan Murano il regasim si pe unele modele Renault.

  • reddog, luni, 29.03.2010 09:21
    nissan

    Spatele seamana cu ce al lui Qashqai,de fapt de la jumatatea masini in spate.

  • ..............., luni, 29.03.2010 11:34
    ...............

    urat ca noaptea

  • Semtex, luni, 29.03.2010 12:31

    1. Chiar daca nu a fost testat EuroNcap, nu cred ca Murano va fi sub standardele de siguranta ale unui Qashqai de 5 stele (cel mai sigur autoturism in 2007), deci nota 8 mi se pare nedreapta. Murano merita cel putin 9 la siguranta. 2. Calitate/pret 7?! De ce? Mazda CX-7 nu se incadreaza in clasa cu Murano ! Comparatia e aberanta ! Daca spuneai CX-9 intelegeam. Ce? Nu exista pe piata romaneasca? Nu e problema noastra! Comparatia cu CX-7 nu trebuia facuta ! E gresita ! iar hyundai-ul corean mai are cateva decenii pana sa egaleze calitatea japonezilor... nu poti sa jignesti chiar asa Murano apropiindu-l de un Veracruz si sa spui ca hyundai-ul are un raport calitate/pret mai bun doar ca e cu cateva mii de euro sub pragul Nissan-ului. Asta inseamna sa desconsideri total calitatea asamblarii si a materialelor unui Murano. Hyundai e cu 30-40 de ani in urma japonezilor. 3. La tinuta de drum, daca merge cel putin la fel de bine ca vechiul Murano, atunci merita un 9. Si uite cum ati luat cel putin 3 puncte unui Nissan care merita mai mult respect ... m-ati dezamagit :(

  • gelutzu, luni, 29.03.2010 12:34
    murano

    Pt.DENIM. E usor a scrie versuri ....cand nu ai vreo treaba cu masinile.Intereseaza-te in prealabil ce inseamna Nissan in materie de automobile si mai ales Off-road si apoi da-ti cu parerea.Am mers cu Navarra decat ai mers tu cu Dacia si-ti pot spune ca Nissan nu este egalul lui Renault nici la imagine nici la calitatea fabricatiei, fiabilitate si ce mai vrei tu.Comentariul tau nu face parte decat din categoria frustratilor care nu ajung la struguri si spun ca sunt acri

  • Semtex, luni, 29.03.2010 13:40
    @denim = mancare pentru pesti

    Nissan are cu totul alta identitate de marca fata de Renault. Sa pui semnul egal intre astea 2 marci inseamna ca esti de o prostie crasa si nu ar trebui sa consumi oxigenul degeaba... mai bine te duci in mare... cat mai in larg... fara colac de salvare... bye bye!

  • Freeman, luni, 29.03.2010 14:06
    Made in Japan = calitate, fiabiliate

    Nissan = Made in Japan. Chiar daca exista si alte locuri de asamblare, Nissan ramane o firma nipona, care se respecta.

  • nou, luni, 29.03.2010 14:54
    poze interior

    O intrebare: pentru voi, exista doar un calator, maxim doi, in aceste masini? Poze cu bancheta, randul 2 de scaune, comentarii despre confort, cum stau 4 -5 oamenii in acele masini .... etc.??? Chiar nimic??!!!???

  • dogy, luni, 29.03.2010 17:42
    poza...

    poza din fata asa mica zici ca este a unei honda civic...nu are nimic original din fata........

  • cs, luni, 29.03.2010 18:30
    @dogy

    partea frontala este o evolutie de la vechiul Murano (2003) care a aparut inainte de Civic (2006) ... toata lumea se pricepe la masini :))

  • dmc, marţi, 30.03.2010 01:03
    toba

    In poza 5 de vede cumva toba intermediara???Daca da e cam nasol deoarece in teren accidentat la primul bolovan ascutit risti sa o perforezi zic eu!!! In rest cred ca e ok masina!!!

  • xss, marţi, 30.03.2010 01:21
    @dmc

    Cine ia Murano sa faca offroad profesional mah?! :)) Atat timp cat nu se exagereaza, garda la sol de 18 cm e suficienta pentru teren accidentat.

  • YO, miercuri, 31.03.2010 13:05
    Murano

    Astia cu critcatul sunt cei mai tari, vorbesc de fiabilitate cand Nissan e super ok si asta pe drumurile din Romania. Pentru ei : sa compare masinile in aceleasi conditii - adica nu 1 din Germania cu 1 din Romania, ci amandoua fie in Romania, fie in Germania si apoi vorbiti de fiabilitate (Masina discutata in articol nici macar nu am vazut-o pe strada si incep sa vorbesc de fiabilitate.... rusine)

  • anti-prostie, joi, 08.04.2010 11:57

    cum ramane cu "argumentele" alea mai denim ?? ti-a inghitit pisica limba? taci chitic acum, huh? :))