Fiat Croma

Motor / Transmisie

4.5
Am avut pe mana versiunea Multijet de 1.9 litri cu 16 valve, motor care a facut ceva valva de la lansarea sa si pana astazi prin calitatile sale legate de performanta si prin cifrele de consum. Am avut la dispozitie 150 de cai putere si un cuplu de 320 Nm, amanunte care reusesc sa transforme break-ul italian dintr-o masina de familie intr-una care nu te lasa cand ai nevoie de moment pentru depasiri sau de o viteza de rulare care sa nu te faca de rusine pe autostrazile din afara granitelor. Motorul reuseste sa urce bine in turatii, marele secret al sau fiind - ca in cazul majoritatii propulsoarelor diesel, de altfel - mentinerea constanta a turometrului in jurul valorii de 2000 rpm. Acolo este disponibil cuplul maxim si acolo incep sa isi faca prezenta caii putere. Dupa ce reusesti sa te intelegi cu acest regim de turatie pe sosele noastre si ai norocul de a gasi o sosea libera, esti liber sa functionezi in deplinatatea fortelor.