Kia Sportage

Motor / Transmisie

3.0
Pentru un SUV sau un crossover, motorul diesel si cuplul motor dezvoltat de acesta sunt atuurile principale atunci cand rulezi pe suprafete neprietenoase. Drept pentru care, am ales in cazul testului nostru o versiune echipata cu motorul diesel de 2.0 litri si 140 de cai putere, capabila sa livreze un cuplu total de 305 Nm, adica o limita a decentei in cazul unui crossover cu pretentii de escapade offroad. Valorile maxime ale momentului motor se resimt cel mai bine intre 1800 si 2500 de turatii in timp ce puterea maxima isi arata "coltii" abia la 4000 de rpm. Motorul cu patru cilindri este cuplat la o transmisie cu sase rapoarte care nu reuseste insa sa exploateze foarte bine diesel-ul. Rezultatul: crossover-ul "oboseste" repede in primele trepte. Tot la capitolul cutie de viteze trebuie sa vorbim si despre cursa imprecisa a schimbatorului si greutatea cu care se misca levierul unui exemplar cu doar 3000 de kilometri la bord. Practic, din cauza combinatiei neinspirate Sportage pierde multe puncte pretioase.
  • DOGY, luni, 02.02.2009 22:15
    ASTA RANESTE

    ochiul mai putin decat varianta anterioara.........si preturile sunt decente