Mazda 3

Tinuta de drum

4.0
Modelele pe care Mazda si-a pus amprenta pana in prezent au oferit clientilor o tinuta de drum deosebita. Comportamentul japonezelor a fost intotdeauna laudat de presa de specialitate, ceea ce inseamna ca noua Mazda3 nu putea face o exceptie la acest capitol. Pentru o compacta cu tractiune fata, Mazda3 se tine foarte bine "pe picioare", oferind soferului si pasagerilor o siguranta deplina, indiferent de suprafata de rulare. Suspensiile destul de rigide au grija ca masina sa se mentina stabila indiferent de viteza cu care circula. La peste 180 de km/h, singurul lucru deranjant este zgomotul resimtit in habitaclu si nicidecum senzatia de nesiguranta. Aceeasi senzatie ii este indusa soferului si in virajele stranse, unde Mazda3 se inclina gratios fara a da semne de "dezechilibru". Comportamentul subvirator este prezent, ca in cazul oricarui model cu tractiune fata, insa efectul este resimtit destul de tarziu in viraj si estompat rapid de sistemele de siguranta. Bineinteles, suspensiile nu vor fi o incantare pentru cei care isi dedica majoritatea timpului lor "excursiilor urbane", unde gropile si sinele de tramvai vor zgaltai serios pasagerii.
  • Titi, luni, 13.07.2009 21:39
    cat cantareste ???!!!

    Mai uitati-va sau verificati din alte surse datele tehnice este imposibil sa cantareasca doar atat. 1180 kg are varianta cheala cheala, fara AC fara altele, fara nimic Conform specificatiilor fabricantului la 1.6 5 usi benzina, greutatea poate sa varieze in functie de echipare intre 1255 si 1332 kg.

  • cineva, luni, 13.07.2009 22:13
    rusine

    frate vb de masina asta de parca ai avea acasa cel putin r8. este un motor mic care isi face treaba. rusine! ati inceput sa fiti fitzosi?

  • Crysty, luni, 13.07.2009 22:37
    Design

    Mie mi se pare ca designul seamana cu cel Peugeot !

  • asd, marţi, 14.07.2009 01:09
    cum asa?

    cum e posibil sa primeasca asa nota mare la calitate-pret......mi se pare aberant sa coste atat fara motor pe ea...si de golf dc ati amintit de versiunea cu dsg,pai la 20000 imi iau golf tsi 160 cai si cu mai multe dotari....

  • dani, marţi, 14.07.2009 03:53
    bose

    un audiofil ...eu adica, as lua masina doar pentru sistemul audio.ma rog, nu sunt multi cei care au auzit de bose. am un prieten bine pus si datorita anumitor circumstante am vazut si eu masina asta si pe cat am putut si eu s-o vad cum se comporta, sunt de acord cu baietii de la automarket

  • Mutulica Cuculescu, marţi, 14.07.2009 08:13
    whatever

    Orice model are mai multe motorizari. Voi o testati pe cea mai slaba si va plingeti ca e cea mai slaba. Ia spuneti domnilor ziaristi auto, pe cite dintre modelele compacte de azi care au motorizari de 1.4-1.6 benzina in jurul a 100-120cp regasim si ceva precum 2.3 DISI TURBO, care a fost motorul anului vreo 3 ani la rind, si care cel putin pe mine dupa 18 luni de condus inca ma mai uimeste, surprinde si satisface la fiecare apasare a acceleratiei? Doar asa ca fapt divers, v-ati putea pastra obiectivitatea si sa incercati sa vedeti si ce model de compacta mai are ca optiune un diesel de 2.2 litri si 185CP, cu un cuplu imens. Pe tot parcursul articolului va plingeti ca motorul e lenes, pai ati ales varianta cu motorul cel mai lenes. In plus dati dovada de un TDI-ism stupid.

  • semtex, marţi, 14.07.2009 09:34
    ANORMAL !

    cum dracu are masina asta acelasi punctaj la design ca golful ??? mazda arata mult mai bine...

  • Sylver, marţi, 14.07.2009 09:34
    Comparatie ciudata

    Ati facut o comparatie ciudata de pret cu Golf. Pai Golful 6 cu DSG costa atat numai prin prisma faptului ca DSG-ul costa 2000 euro. De ce comparati o masina cu manuala cu alta cu automata? Pai la 20.000 euro iti iei TSI de 160 cai cu dotari cel putin ca pe mazda. Sa nu mai mentionez ca la concurenta (focus, leon, lancer) o data cu reducerile, gasesti o gramada de alte alternative. Nota data la calitate/pret este exagerata si subiectiva; una corecta era 4 sau 5. Mazda 3 costa foarte mult pt ce ofera (sa vedem ce reduceri vor baga) si pt ce concurenta are.

  • miau, marţi, 14.07.2009 10:27
    kg

    Masina aia nu are doar 1180 kg ci undeva la 1300 . Tinand cont ca cel ce a testat-o cantareste vreo 120kg :) , a facut si plinul masina a ajuns la vreo 1500 kg astfel rezultatele de consum sunt chiar exceptionale pt un motor de 1.6 :))

  • anonim, marţi, 14.07.2009 10:39
    nu sunt de acord cu

    1. nota pentru design trebuia sa fie mai mare decat a golfului, mai precis golful sa aiba un 8. 2. la ce va asteptati de la un motor 1.6 si 105CP? sa faca 0-100km/h in sub 10s ?? 3. nu vad care e problema cu atinsul puterii maxime la 6000 rpm, avand in vedere ca nu e diesel (acel comentariu sunand ca si cand ar fi venit de la un TDI-st convins).

  • ignis, marţi, 14.07.2009 10:40
    submotorizata

    Pacat de masina ca este sub motorizata. 12,2 secunde pt 100 km/h e mult. Pana si troaca mea de ignis 4x4 scoate 11 s pana la 100 km/h. Totusi acceleratia nu e un moft. Este o chestiune de siguranta in depasiri. Degeaba ai Bose in masina daca apesi si apesi pe acceleratie si masina se chinuie pe contrasens sa depaseasca un TIR.

  • mz, marţi, 14.07.2009 11:04
    gf

    Ce gluma, golful TSI de 160cp cu dotarile mazdei e 21000+TVA!! Informati-va prima data. Iar la capitolul intretinere 2.0i de la mazda vs TSi-u de la gf diferenta e de la cer la pamant, gf te usuca la bani. Sa il comparam cu LEON?! : ))) asta e banc?? E un plastic curat Leonul. FOCUS? Scump. Lancer? La aceleasi dotari e aproape peste 20000+TVA. Tocmai mi-am luat M3 2.0i si cele de mai sus le-am testat. Oricum singurul care intra in discutie a fost Lancerul, dar era prea mare/scump si consuma prea mult pt un 1.8 de 140cp. Reduceri?! alt banc bun. Reduceri ai la echiparile chele submotorizate si atat. Adica ai reducere la Lancer de 100cp, gf6 la 13k E chel. Mazda e o masinuta pe care nu o vezi pe toate drumurile si care nu a fost inca descoperita de sh-istii ce conduc nemtesti.

  • my, marţi, 14.07.2009 11:38
    nu-i rea...

    masina arata destul de bine cu siguranta e peste golf la design macar cu un nivel (golf undeva la 8 mazda 9). pretul pt versiunea asta totusi mi se pare cam mare. ar fi trebuit testat un motor mai puternic pt k se fac aici niste comparatii cam ciudate...

  • asd, marţi, 14.07.2009 12:46
    pt mz

    mai bine te-ai informa tu.un golf tsi 160 in echiparea highline costa 16450 fara tva....acum cate dotari poti sa pui tu pana la 21000 fara tva.

  • @ Anonim, marţi, 14.07.2009 14:34

    Alfa 147 1.6 tspark 0-100 105 cai =0-100 11.2, 120 CP=10.4.. deci se poate si mai bine.

  • 1923, marţi, 14.07.2009 16:38
    super masina

    din punctul meu de vedere, daca iti cumperi Mazda 3, nu se merita sa nu-ti cumperi versiunea GTA cu motor diesel 2.2 185 CP -> 25k

  • Andrei.P, marţi, 14.07.2009 17:00

    GTA e la alfe. La mazda e MPS

  • Cris, marţi, 14.07.2009 17:39
    Mazda 3

    Arata foarte bine comparativ cu vechea generatie. Referitor la motorizare ar trebui sa testati un motor mai mare si mai puternic. Pretul este destul de mare, dar asta este politica constructorilor pentru modelele noi. Asteptam test cu varianta de top MPS.

  • Maz, marţi, 14.07.2009 19:44

    consumul e putin mai mic decat la o Skoda 1,2 HTP ........ Sunt alte masini pe care merita cheltuiti banii, asta la fel ca multe altele tin doar umbra la asfalt, nimic altceva.

  • VLAD, vineri, 17.07.2009 16:35
    G6 TSI 122 COSTA 20/21K

    DE UNDE NAIBA ALA DE 160?! ORICUM, MAZDA 3 STA M BINE LA CAPITOLUL DIESEL DECAT BENZINA (EXCEPTIE MPS). CA VARIANTA DE BAZA SE MERITA 1,6 DIESEL, 110CP SI CUPLU BUNICEL

  • raaul, luni, 20.07.2009 16:10

    dintr-o expozitie intreaga de masini...mazda 3 a fost printre putinele care m-au incantat cu ceva...fara sa le conduc. daca ai un motor bun, e chiar reusita masina.

  • radu, luni, 20.07.2009 16:13
    cd150

    Lucrurile neplacute detectate de ziarist sunt legate de motor (care este si cel mai slab din gama). O estimare simpla ne spune ca masina cu un motor corect (CD150 de exemplu) ar trebui sa obtina aproximativ 84-85 puncte, destul de bine, zic eu. Eu as interpreta chiar foarte favorabil articolul.

  • Teo, joi, 23.07.2009 15:51
    Mai multe informatii...vizuale

    Tot astept sa vad un videoclip facut in timpul testului, sa vad masina in miscare, interiorul etc. Si pozele alea..de apreciat ca ati facut o groaza pentru exterior, dar interiorul l-ati ratat...

  • tomita, luni, 27.07.2009 14:25
    iar notari aiurea

    vad ca inca nu s-a indreptat capitolul acesta. profesionalismul inca mai are de lucru. se zicea la un moment dat sa nu comparam mere cu pere. ei in acest articol si din notele oferite de catre automarket ziaristul sau ziaristii implicati prefera salata de fructe. dezamagire pt motor benzina aspirat de 1.6l. mai omule, daca nu stii lasa meseria asta. ma angajez si eu acolo, ca am si ceva experienta in domeniu media, si vad cva standardele nu prea sunt inalte, sa ma plimb si eu cu diverse masini si sa mai primesc si ceva bani. intr-adevar nu este varful tehnologiei, dar scuze, ca tot vorbim de vw, cat timp si la cate modele a fost prezent motorul de origine f f veche de 1.6 102 cp? mai mult nu intru in detalii ca tot articolul sufera. PS: trebuia sa noteze si ei mult raportul calitate pret ca altfel sponsorii mazda se suparau. probabil ca i-au cam tinut pe uscat si de aia notele mai proaste, ca sa se invete minte data viitoare. PPS: @mz - golf 6 tsi dsg cu 2 usi si cea mai slaba echipare costa ~16500 euro fara tva. comparat cu echiparea maxima de la mazda 3 manuala (asa ca mancam fructe si aici) @Andrei.P - nu numai alfa are GTA. consulta putin google si apoi mai comenteaza nu sunt fan mazda si nici contra, dar numai aberatii. pacat de ratingul care i se face la site, ca testele nu debordeza de profesionalism auto

  • mircea, luni, 27.07.2009 14:44
    @tomita

    In segmentul compact exista motoare care merg pana la 2.5 litri si 300 CP si echipeaza versiuni de top ale unor concurenti Mazda3. In acest context, inca ti se pare ca nota pe care a luat-o modelul testat la capitolul motor/transmisie? Automarket nu are "sponsori". Faci acuzatii gratuite. Pentru ca pe internet e simplu sa acuzi dintr-un scaun. Hai, cheer up. Te asteptam la un test cu noi, nu e interzis :)

  • alin, duminică, 10.01.2010 20:36
    am testat mazda 3 MPS:))))

    am avut ocazia sa testez mazda 3 mps......E SUPERRRRRRRRRRR....rupe tot nu mai vb de golf...mazda 3 motor benzina de 2.3...265 cv....eee...aaa.....si am testat si mazda 3 disel motor de 1.6 150 cv :).....cred ca renunt la golful 5 meu si ma duc pe japonezi"mazda"

  • dan, luni, 03.05.2010 23:19

    @anonim daca mai tinem cont ca alfa are motorul asta din 2001...mi se pare ca mazda aveau pe stoc niste motoare si nu stiau ce sa faca cu ele:)

  • RADU, duminică, 13.03.2011 20:19

    AM O MAZDA 3 TE. AMAVUT SI GOLF 5 SI SEAT LEON 2010. MAZDA E BETON. CE VRETI SA O FACETI AVION ? MAZDA FATA DE CELELALTE MASINI E DIFERITA MULT , E O ALTA MASINA , E ALTCEVA . BORDUL E BETON, STABILITATE, SIGURANTA. CE IMI TREBUIE SA FAC SUTA DE KM IN 5 SECUNDE ? MERG , MA PLIMB SI IMI FAC TREABA BINE . CE CONTEAZA 1, 2 SECUNDE ? CHIAR SUNTETI PENIBILI ? VEZI STABILITATE , FRANARE , SIGURANTA PE ZAPADA , GHEATA , VIRAJE, CONFORT. CARE NU STIE VORBESTE AIUREA. VE BMW DE 1,6 CUM E DE PUTUROS SI VEZI CONSUMUL. NUMAI ORAS CONSUM DE MAXIM 8% SI ASTA PE REZERVOR , LA 50 DE LITRI E CONSUMUL ASTA , LA DISTANTE DE 500 DE KM ! LA DRUM INTINS LA 800 KM CONSUM DE 5,8 - 6 %. SI INCA CEVA : INTREAPTA A 4 A LA 2000 TURATII CONSUM DE 4,2 PE DISTANTA DE 50 KM LA 75 KM /ORA. IN TREAPTA A 5 A LA 2000 TURATII CONSUM DE 5,2 % PE DISTANTA DE 50 KM LA 90 KM/ORA . LA 3000 ROTATII , 110 KM/ORA CONSUM DE 6,5 , CE MAI VRETI ?

  • balasa_petre, vineri, 21.09.2012 15:46

    Salut, Detin o mazda 3 1.6 diesel model 2011 si prin intermediul acestui forum doresc sa-mi exprim totala nemultumire fata de aceasta marca si chiar fata de producator si serviciile oferite de acesta. Mai jos o sa enumerez cateva din problemele pe care le-am intampinat de la momentul achizitiei: - de la 0 km scartie toate geamurile daca sunt deschise partial precum si alte elemente ale tapiteriei - la 15000 km a inceput sa scartie si sa coboare in trepte pedala de ambreiaj urmata de un mic soc la cuplarea respectiv decuplarea treptelor de viteza. La revizia de 20000 de km a fost remediata problema pedalei nu insa si acel soc despre care reprezentantii au spus ca este normal intrucat NU MAI ESTE O MASINA NOUA. - La 21000 s-a fisurat furtunul de turbo de la un defect de fabricatie sau montaj - Intre 21000 km si 28000 km actuali am sesizat de nenumarate ori service-ului zgomote ciudate in cutia de viteza si amplificarea acelui soc simtit inca de la 15000 km. Dupa mai multe deplasari la service si interventii telefonice la call-center-ul mazda, au fost de acord sa-mi investigheze mai aprofundat problema reclamata. Au ajuns pana la desfacerea cutiei de viteze si astfel temerile mele s-au adeverit constatand urmatoarele ca urmatoarele piese trebuie inlocuite (nu-si explica cum la doar 28.000 km): grupul conic – 380 euro, rulmentul de presiune si alti ceva rulmenti de pe-acolo. Nu stiu ce valoare totala va fi dar daca treceam cu vederea pana la expirarea garantiei? Mentionez faptul ca masina o utilizez foarte putin urban, majoritatea kilometrilor fiind in urma unei navete zilnice de aprox.100 km. Trecem si peste toate acestea dar nu pot trece peste faptul ca de 2 saptamani masina este inca in service din lipsa pieselor necesare reparatiei. Oare cat voi mai avea de asteptat? Am avut mai multe masini dar cu nici una asa de grave probleme si astfel ma intreb: se merita mazda? Se merita o japoneza la care nu sti cat astepti pentru piese de schimb? Drumuri bune!

  • Koss, miercuri, 12.06.2013 17:49

    Pt toti cei care spun ca modelul testat e submotorizat. Va invit sa o testati, sa faceti o depasire cu ea. Pt cei cu "TeDeI-uri din "1990 "la fel....care spun ca "a lor trage mai bine" :)) ....faceti un drive test cu masina.....o sa ramaneti suprinsi! Producatorul da un 0 100 in 12.2 secunde. Realitatea ? 10 sec......plus un 0 100 mult mai stabil si mai sigur decat orice e pe piata la pretu asta!