Dacia Sandero Stepway

1.5 dCi 90CP Man Stepway

Motor / Transmisie

4.0

Dacia a decis să nu ofere prea multe alternative atunci când trebuie să alegem motorizarea noului Sandero Stepway. Astfel, clienţii pot alege între un propulsor pe benzină, deja celebrul 0.9 turbo TCe de 90 CP, sau un turbodiesel din baza de organe a grupului Renault. Acesta din urmă a fost inima de sub capota modelului testat de noi. Este vorba de motorul 1.5 dCi de 90 CP, un motor extrem de răspândit pe modelele grupului Dacia Renault Nissan şi care că aproape nu mai necesită nici o prezentare. Furnizează 90 CP la 3.750 rpm şi 220 Nm la 1.750 rpm. Puterea este transmisă roţilor de pe puntea faţă prin intermediul unei cutii de viteze manuale cu cinci trepte. 

Motorul oferă reprize excelente în orice treaptă, fiind foarte agreabil la drum lung. Cuplul este disponibil la turaţii joase şi asta face ca orice manevră de depăşire să se facă fără efort prea mare. Transmisia cu cinci trepte are o etajare realativ scurtă, iar levierul agaţă uneori la schimbarea treptelor, fară a fi însă enervant. 

  • dan, miercuri, 20.02.2013 11:15

    Eu nu inteleg de ce insistati pe faptul ca Stepway nu are nici un rival, pt ca este o afirmatie falsa. Exista cel putin unul si el se numeste Suzuki SX4. Nu inteleg de ce tot uita autorii materialelor auto de el. E constant in top 10 vanzari in Romania, are aproape acelasi pret la varianta 2wd, are si optiune 4wd, e adevarat, mai scumpa, are un pic mai putine dotari decat Stepway, dar si-a dovedit deja calitatea si robustetea in timp.

  • verde, miercuri, 20.02.2013 11:28

    Cum o fi reusit sa se murdareasca motorul ala asa?

  • eee, miercuri, 20.02.2013 11:59

    nu e greu sa murdaresti motorul daca te duci un pic pe macadam, in 10 minute e gri tot ...

  • cenzura, miercuri, 20.02.2013 12:02

    Stepway mai poate fi recunoscut după spoilerele diferite, pragurile laterale şi bările pentru palfon.Bările sunt de fapt BARE c-asa zice la DEX:báră (báre), s. f. – Bucată lungă de lemn sau de metal.

  • nubster, miercuri, 20.02.2013 12:13

    Masinuta e ok dar....eu vad jante din aliaj...nu capace de plastic!

  • Andy, miercuri, 20.02.2013 12:36

    Varul lui Suzuki SX4 e Fiat Sedici care vine si in varianta 4x4. Deci mai exista inca un rival. Articolul e facut de cineva care nu cunoaste nici piata auto si are probleme si cu limba romana. Si ne mai batem in piept ca la noi nu exista nepotism...

  • luca30, miercuri, 20.02.2013 12:50

    Normal ca incompetenta la nivel mare triumfa......!!!!!!!!!! Stepway fara 4x4 si un pret decent mi se pare degeaba...nu ii vad rostul..

  • LauCalin, miercuri, 20.02.2013 13:35

    Tractiunea integrala la asemenea clasa mi se pare o chestie cu dus si intors. Daca tinem cont ca masina asta a fost gandita pentru drumuri asfaltate si macadam nu prea greu, o tractiune fata si o garda la sol ceva mai intala, cum are masina asta, pot fi suficiente. Pe de alta parte, poate ca s-ar fi putut monta o tractiune integrala, dar pretul ar fi crescut cu vreo 1000 de euro. Ori pentru un low cost care ar ajunge pe la 13-13500 de euro ar fi cam mult. Cum spuneti si voi, nu ar mai fi mult si ajungi pe "terenul" lui SX4. Sau ai o solutie mai simpla, iti iei Duster. Ori Dacia e gandita si astfel incat sa nu aiba rival ca pret. Cat despre masina, mi se pare ok. Aspectul mai tineresc o prinde bine. Pacat ca tinuta de drum si directia nu prea au fost schimbate fata de fosta generatie. Dar merge si asa pentru acest pret.

  • RRR, miercuri, 20.02.2013 13:42

    Intradevar rival pt Stepway este SX4. Este o diferente de pret dar nu foarte mare si pt acei bani primesti tractiune integrala, aer conditionat automat....etc. @nubster - jantele sunt din tabla dar au niste capace de calitate [ramane de vazut] care se muleaza perfect peste spitzele de tabla Acum ca stau sa ma gandesc SX4 cu un set de roti mai mari este rival si pt Duster :) cu o diferenta de pret in favoarea SX4-ului de data aceasta.

  • XXX, miercuri, 20.02.2013 14:00

    Am masina de serviciu de 3 saptamani un Sandero motor benzina 0,9, un prieten are Stepway tot de 0,9 Nu ne-a placut Direcţie -> nu este ferma si masina este subviratoare Lipsa jantelor de aliaj -> nesemnicativ pe drumurile patriei este chiar OK, dar avem roti de 16 inch (nu ca pe vechiul model in Romania unde aveam 15) Lipsa unui motor de peste 100 CP -> nesemnicativ, motorul de 0,9 spre exemplu are suficienta putere pentru un om normal Ne-a placut Preţ -> pt un roman cu salariu decent, pretul nu este chiar o bagatela Pt un neamt, italian sau francez cred ca se gandeste ori Sandero+vacanta in R. Dominicana sau Polo Consum carburant redus -> pentru masina de serviciu hamalita motorul de 0,9 are un consum de 7,2 il gasesc onorabil Dotări standard -> dotari spartane, nu stiu ce se poate mai mult la banii acestia Aspect -> chestie de gust pentru mine este mai bine decat inainte

  • XXX, miercuri, 20.02.2013 14:10

    am uitat un lucru foarte important fata de generatia veche este zgomotul din interieur, este mult mai mic, pot sa vorbesc normal cu vecinul din dreapta (inainte am avut Logan 1,4) la 110km/h

  • RRR, miercuri, 20.02.2013 15:21

    @XXX - este bine ca acum avem si parerea unui utilizator de Sandero. "motorul de 0,9 spre exemplu are suficienta putere pentru un om normal" - :)))) asta este super tare, sa inteleg ca ceilalti suntem anormali?! Intr-o tara in care majoritatea drumurilor au o banda pe sens si un nr mare de nesimtiti care merg cu 20-30 de km sub limita de viteza pt ca asa vor ei, mi se pare total neadecvat ca o masina sa nu aiba nici macar 110-120 de cai /tona. Eu am 140 de cai si ma ingrozesc cand ma gandesc cum se baga unii in depasiri de tir-uri cu 4 persoane in masina si 90 de cai putere, ce sa mai zic de cei care au 75 de cai :( . Evident ca o masina mai puternica este mai scumpa si noi traim in romania, dar sa consideri ca 90 de cai este o putere normala mi se pare de absurd.

  • dj vasile, miercuri, 20.02.2013 15:36

    E frumoasa dar cam scumpa! Suzuki se pricepe la masinute 4x4. Jimny e si 4x4 si mai inalta. Are doar 2 usi, iar interiorul mai spartan. In schimb e o mare masina mica! Ar mai fi Daihatsu Terios care e cu 4 usi, insa nu stiu cat costa. A, nici daca are "bari" nu stiu...Dar poate macar o avea 2 beri :))

  • Andy, miercuri, 20.02.2013 17:00

    Cineva se plangea ca avem drumuri doar cu o banda pe sens si e riscant cu o masina sub 100 cp sa faci depasiri. In general redactorii auto considera masini "puturoase" pe cele care accelereaza de la 0-100 in mai mult de 13 sec. Insa, ganditi-va ca acum 40-50 de ani masinile europene aveau in medie 50-60 cp, tiruri erau si la vremea respectiva, iar in Romania drumurile erau la fel de "dezvoltate". E adevarat ca era circulatie exponential mai mica insa pe de alta parte sutele de cai din ziua de azi ii fac pe unii sa stea doar in depasiri. (cum zicem noi soferii ca isi cauta moartea ca de cele mai multe ori intra la cutie la limita). Nu caii putere dau siguranta.

  • unckle, miercuri, 20.02.2013 17:36

    Ciprian se cam joaca cu HDRul... frumoase poze ;) (masina tot o dacie...)

  • XXX, miercuri, 20.02.2013 18:57

    @RRR imi cer scuze pentru exprimare, nu am vrut sa jignesc pe nimeni Consider ca 90cp este o putere decenta Partea cu cei care merg cu 20-30km sub viteza legala este alegerea lor nu am vazut multe semne in Romania care sa indice cu albastru viteza

  • MRC, miercuri, 20.02.2013 19:36

    @Andy: Cam la atat se reduce cultura auto a unora: cati CP are masina. Mai bine sa nu-i bagam in seama. Se vor satura la un moment dat sa posteze si sa nu primeasca un raspuns.

  • antonny, miercuri, 20.02.2013 20:32

    @dan ..... Da domnule Stepway 2wd nu are nici un rival ......dotarii,garda la sol cea mai mare din segment si pretul imbatabil .....Opel Mokka are pret de catalog de aproape 17000 euro .....

  • RRR, miercuri, 20.02.2013 23:55

    @XXX - nici nu am luat-o ca pe o jignire, stai linistit. Este prevedere in codul rutier, cel putin cand am luat eu permis era, care mentioneaza ca daca circuli cu mai mult de 10 km sub limita de viteza nejustificat esti pasibil de amenda pt ca obstructionezi traficul. @Andy - intradevar mai demult masinile avea 40-50 de cai dar erau si cu cateva sute de kg mai usoare fatza de cele din ziua de azi [cu exceptii] iar viteza de croaziera a tirurilor era de 60-70 km nu 90-100km. Oricum eu nu oblig pe nimeni sa cumpere un motor mai puternic, iti respect parerea, doar ca in opinia mea o masina submotorizata este periculoasa. @MRC 1) ai un nivel scazut de inteligenta, 2) nu te-am rugat sa ma bagi in seama cu toate ca din moment ce scrii despre mine inseamna ca ma bagi in seama, vezi punctul 1, 3) eu postez destul de rar comentarii pe forum, vezi punctul 1.

  • nesimtiu cu sub-viteza, joi, 21.02.2013 00:22

    ntr-o tara in care majoritatea drumurilor au o banda pe sens si un nr mare de nesimtiti care merg cu 20-30 de km sub limita de viteza pt ca asa vor ei, @RRR....la faza asta esti de o nesimtire si impetinenta tipica romanului fudul ca are 140 de CP sub capota. Daca ai gandi si cu mai mult decat 1 neuron probabil ca ti-ai depasi conditia de muftangiu, Dar cer prea mult daca as vorbi de condus preventiv, siguranta, copii la bord, etc.

  • Sharks, joi, 21.02.2013 07:06

    On topic: Degeaba "lătraţi", Sandero (ca şi celelalte modele Dacia) este o maşină corectă până în măduva oaselor... Off topic: Cateva ganduri din partea cuiva care conduce un sedan de 140 CP, dar şi o citadină de 55 CP: Este inimaginabilă diferenţa de percepţie a celorlalţi participanţi la trafic de la una la alta! Cand sunt cu cea de 140 CP, să zicem că traficul se desfăşoară "normal", aspect care se schimbă RADICAL atunci când conduc citadina: aproape toşi şoferii parteneri de trafic îmi taie calea, mă depăşesc în tromba chiar dacă 50m mai încolo fac la dreapta, ma claxonează inutil la plecarea de la stop, nu mă lasă să intru în trafic sau în coloana formată la un stop de pe o stradă laterală şi exemplele pot continua... Repet, diferenţa e extraordinar de mare! Concluziile le trageţi singuri: mai avem de învăţat MULT despre arta de a conduce...

  • RRR, joi, 21.02.2013 09:58

    @Sharks - imi pare rau pt experienta care o ai cand conduci masina cu 55 de cai. Eu nu ma conport asa in trafic si banuiesc ca nici tu cand conduci celalata masina - dinpotriva acum 1 an la o intersectia din Cluj am acordat prioritate unei toyota aygo care astepta o eternitate sa faca la stanga si un sofer local care era in spatele meu vroia sa ma ia la bataie pt ca l-am incetinit + injuraturile de rigoare :)). Am oprit si eu masina daca tot era asa de dornic sa ma bata dar l-a parasit curajul imediat.

  • Gigi, joi, 21.02.2013 10:33

    @Sharks: Si noi avem o citadina de 60CP + un "Hot-Hatch" de 175. Cand merg cu cea de 60 am aceeasi senzatie ca si tine. In schimb, cand merg cu cealalta merg foarte incet pe strazile cu linii de tramvai si peste trecerile la nivel cu linia de tramvai unde de obicei e drumul foarte prost. La fel si pe stradutele care de obicei sunt pline de denivelari, nu prea depasesc 25 30 KM/h, spre disperarea unora mai "smecheri" si mai grabiti, care tot timpul au impresia ca treaba lor e mai importanta ca a mea si ca e vina mea ca strazile sunt proaste. Cand primesc flashuri si claxoane insa, merg si mai incet :) On topic: Dacia e o masina decenta, pentru cine vrea masina noua cu bani putini si vede masina ca 4 roti + volan si un mijloc cu care de deplasezi din A in B. Eu nu mi-as lua insa niciodata Logan sau Sandero, poate doar Duster ca masina de calarit prin tot felul de locuri dificile.

  • un oarecare, joi, 21.02.2013 16:16

    Vedeta in sandero:))))maxima asta

  • Sharks, joi, 21.02.2013 17:14

    Ma bucur ca au observat si altii problemele noastre, ale soferilor, dar nu ma pot bucura ca v-ati confruntat cu ele... Parerea mea este ca respectul de sine se castiga numai aratand respect celorlalti, nu prin aroganta si smecherie. @RRR - bineinteles, cand conduc sedanul, intotdeauna imi aduc aminte de "oropsiti" si incerc pe cat pot eu, sa-i ocrotesc :) @Gigi - buna tactica, imi place. BTW - m-am uitat mai bine pe fisa tehnica si nici macar n-am 55 CP la citadina, ci numai 51 ! (LOL)

  • ScorpyonVAG, joi, 21.02.2013 18:40

    @RRR - ZEMUL DIN CARPATI: Auzi nene. Daca este sa catalogam masinile dupa puterea motorului, pentru mine 140cp mi se par apa de ploaie. Pt mine o masina incepe de la 250cp in sus, asa ca lasa cei 140cp deoparte. Si ce masina ai ? Cand zici de 140cp, automat gandul pe toata lumea il duce la 2.0TDI 140CP ! Hai sa fac o mica paranteza: Sa zicem ca eu am un Matiz de 52cp (800cmc3). Mergem amandoi ca zmeii incarcati, pe un drum plin de tiruri. Esti in spatele meu. Ma bag in depasire, reusesc dupa cateva minute sa depasesc tirul. :)). Iar tu cand esti in dreptul capului de tir, iti cad injectoarele si te-ai dus ... in alta masina. =))))) Asa ca 140cai frumosi iti doresc. Sau a 2-a varianta. Ai un 1.8is de la e36 cu 140cp, inmatriculat pe BG, care se dezmembreaza cand treci pe langa un tir, datorita curentului produs de catre acesta. PS: Zi-mi si mie unde ai vazut tu persoane in Romania care merg sub viteza legala cu 20-30km/h ??? Eu am vazut numai zmei. Probabil traim in lumi diferite. Eu in cea a oamenilor normali, iar tu singur in lumea ta.

  • BaditzaEx, joi, 21.02.2013 18:59

    interesant , felicitari AM, Sandero Stepway este clar castigatorul Masinii 2013, la categoria masini accesibile

  • BaditzaEx, joi, 21.02.2013 19:01

    unde-s pozele facute ?, Harghita, Brasov ?

  • zumzy, joi, 21.02.2013 19:27

    Imi place cum arata chiar daca nu are tractiune integrala.

  • RRR, joi, 21.02.2013 21:15

    @ScorpyonVAG Am o Honda Civic 1.8 din 2007 inmatriculata in RO nu in BG, noua nu sh- putin probabil sa ma lase injectoarele. Ai perfecta dreptate cu puterea, 140 de cai este doar o putere adecvata, . Si mie mi-ar place sa am macar 200 de cai dar asta nu mai are legatura deloc cu ce incercam sa spun mai sus. In general nu depasesc in timp ce fac si altii depasirea tocmai pt a evita situatii in care greseste cel din fatza iar eu nu mai am timp si spatiu sa corectez sau manevra mea ii va pune in pericol pe altii. Daca tu nu ai intalnit pe drum persoane care sa mearga nejustificat mai incet si sa te forteze sa stai in coloana atunci Bravo Tie...sper sa ai acelasi noroc si in continuare, sincer iti zic, sau sa nu mai am eu ghinion. Daca te uiti atent in comentarii mai sus o sa vezi ca este cineva care se incadreaza in aceasta categorie ---- a postat si un comment :). In general ii intalnesti pe Valea oltului, Brasov-Sibiu, toata Valea Prahovei etc......

  • bogdan, joi, 21.02.2013 22:53

    "sunt de fapt din tablă şi au capace de plastic. O soluţie low-cost specific Dacia" aceasta solutie "low-cost specific dacia" am regasit-o si pe noul model de passat de cca 20.000 euro.

  • Serj, vineri, 22.02.2013 11:44

    O masina decenta, pe care am condus-o la drive test (atat varianta Stepway , cat si cea normal). Sincer, mi-a placut mult si era potrivita pentru nevoile mele. Dar... trebuie sa ai si vanzatori care sa isi faca bine treaba, ceea ce nu prea am gasit la Dacia. In final m-au fortat sa cumpar altceva

  • @RRR, vineri, 22.02.2013 20:47

    Am o Nubira II cu doar 133 cp motorul de 2.0 cmc si merge de rupe.Am lasat in urma multi manelari cu BMW-uri la semafor ,iar acum o luna doua am lasat in urma si un mercees E-Klass din 2011 cu motor diesel de 136 cp. Sa stapanesti sanatos Civic-ul ,e o masina foarte buna.....nici nu exista cuvantul asta ''o sa imi cada injectoarele'' findca nu vei vedea asta de la o Honda.

  • FAN, sâmbătă, 23.02.2013 17:20

    Din toata poveste asta mie imi place casa .... o fi ceva pensiune...as vrea si eu sa ajung acolo...unde o fi? - si apropo de subiectul auto ... sx-ul are dotari in plus...vezi keyless, scaune incalzite, clima automata, esp

  • Marian, joi, 07.03.2013 22:34

    De fapt jantele alea de tabla cu capace de plastic nu sunt specifice dacia ci Opel care le folosesc de cativa ani pe modelele astra clasic 3 si vectra!!

  • gelu, marţi, 04.06.2013 22:57

    eu traiesc de 33 ani in Germania ,dupa multe masini nemtesti,ultima vw sahran pret pe atuncea 46.000 dm,masina foarte scumpa,consumul cu30% mai mult ca cel indicat de Firma.In sfirsit am cumparat aceasta dacie sandero stepwey 1,5 l diesel, am fost cu ea acum de paste in Romania si am facut 3.500km ,Masina a mers superb,am fost 3 persoane,catelul de ca.20 kg,si pe acoperis o boxa de bagaje de 350l,am consumat 5,2 l,la suta ,cu saranul ma Costa ca.300€ mai mult acest concediu,Sunt pentru prima oara mindru sa conduc o Masina romaneasca.

  • ion, luni, 24.06.2013 16:02

    am noul stepway din ianuarie 2013,sunt f.multumit de cum se comporta si cum arata,are si ESP,apropo de sx.

  • Dacia STEPWAY 2, miercuri, 28.08.2013 11:45

    !!! ATENTIE la muchiile superioare ale usilor pasagerilor spate. Pot rani grav daca nu sunte-ti atenti.

  • mih, sâmbătă, 31.05.2014 18:32

    toate motoarele dacia diesel au probleme cu injectoarele .Masina ieftina dar macar motorul sa mearga