Dacia Logan

Interior

3.5

Interiorul noului Logan a devenit un loc interesant. Materialele au fost îmbunătăţite, dar avem în continuare zone cu plastice tari şi neplăcute la atingere. Dar Logan-ul este la fel de spaţios atât în faţă, cât şi pe bacheta din spate, aceasta fiind atuul principal al acestui model. Plus un portbagaj cavernos de 510 litri, care poate fi acum extins prin rabatarea asimetrică a banchetei. Indicatoarele de bord sunt acum mai moderne, dar păstrează acelaşi stil simplu şi eficient, iar consola centrală este înobilată acum de prezenta sistemului Media Nav (opţional, 300 de euro), care oferă display tactil, bluetooth, navigaţie şi mufă USB. Opţional putem dota Logan-ul şi cu senzori de parcare şi tempomat, dar şi cu cotieră. Singurele lucruri enervante? Claxonul a rămas tot pe maneta de semnalizare, iar comenzile geamurilor electrice pe consola centrală. Dar acest lucru este aproape o semnătură specifică modelelor Dacia. A, şi încă ceva,: ca la toate Daciile noi, scaunul şoferului se mişcă ca şi cum nu ar fi fixat bine. 

  • dap, joi, 04.07.2013 12:56

    Ideala pentru timpurile pe care le traim!

  • verde, joi, 04.07.2013 12:57

    Automarket, daca tot vreti sa castigati bani cu publicitatea pe care ne-o bagati pe gat, macar incercati si voi sa scrieti articolele mai bine. Afirmatii discutabile, greseli de exprimare, greseli gramaticale, dati-o dracu' de treaba! Va tineti de ea sau nu?

  • ovidiu, joi, 04.07.2013 12:58

    Sus in text scrieti 175 km\h si 11,1 secunde sprintul 0-100. La date tehnice scrieti 169 km/h si n\a .................. Nu va inteleg deloc. Intotdeauna detaliile conteaza cel mai mult !!!

  • mog, joi, 04.07.2013 13:00

    personal, as da 800 eur in plus pt kia rio...e altceva. loganul, ca si dusterul, daca iei varianta cea mai scumpa, nu mai e un best buy. el merita in varianta entry level, unde nu are concurenta...

  • atent, joi, 04.07.2013 13:02

    " iar acum a venit rândul primei Dacii Logan turbo din istorie" Sunt sute de mii, daca nu milioane de Loganuri turbo. Toate motorizarile 1.5 dci de pe logan au turbo. Atentie la detalii ;)

  • ovidiu, joi, 04.07.2013 13:04

    Kia Rio are optional volan incalzit (ca si Opel Corsa).

  • Marian, joi, 04.07.2013 13:17

    Eu nu inteleg de ce tot timpul Logan-ul este considerat masina de segment B, cel putin prima generatie era mereu in comaprative cu masini din acest segment. Dar daca ne uitam la ampatament e tot pe acolo cu Audi A3 Sedan (2634 la Logan vs 2637 A3), deci ar fi model de clasa C. Nu sariti acum ca fac comparatie intre Logan si A3, dar ala a fost primul la indemana sa ii vad dimensiunile.

  • @mog, joi, 04.07.2013 13:29

    Sigur ca da, hai sa ignoram complet raportul pret dotari spatiu la Logan! Logan e singura masina cu sistem multimedia de pe segment. Deasemenea Motorul 0.9 TCe e mult mai economic si modern decat acel 1.4 de pe rio, ca sa nu mai vorbim ca n-are niciun diesel in oferta. Vine cu preturi de 12.000 de euro doar pentru benzina, asta pentru ca la 14-15 mii de euro nu-ti cumpara nimeni o kia diesel pe segmentul asta. De reteaua service atrofiata si slab pregatita la Kia, nici nu mai vorbim. Kia se pastreaza cu vanzari marunte, pentru ca acolo ii este locul. Nu discutam de nicio superoferta. Doar de afinitatile sporadice a catorva indivizi. Cred ca toata lumea e constienta de asta.

  • gogu, joi, 04.07.2013 13:38

    imi permit sa fac cateva observatii si sa dau cateva sfaturi, ca detinator al acestui model - consumul extra obtinut de mine n-a fost niciodata peste 5,5 la 100 km, chiar cu AC functionand pe intreaga perioada (ce-i drept, in modul eco) - tempomatul merita toti banii, e usor de folosit si foarte prompt - cotiera e un mult mai "subtire" decat ma asteptam, la 100 de euro puteti gasi solutii mult mai ok. dar ofera o buna pozitie deasupra schimbatorului - motorul este extraordinar de indaratnic cand incerci sa mergi mai subturat, chiar daca masina este goala. asa ca trebuie ignorat un timp indicatorul de schimbare a treptei, care constant iti va arata sa urci in viteza cu macar 500 rpm mai devreme

  • LauCalin, joi, 04.07.2013 13:42

    11000? Nu, multumesc. http://www.autovit.ro/ford-focus-C26394827.html http://www.autovit.ro/renault-fluence-C28433989.html http://www.autovit.ro/renault-fluence-C29046441.html Si sunt doar cateva exemple. E drept ca nu au un sistem multimedia la fel de impozant ca a lui Logan, insa avantajele acestor masini se vad in alte parti.

  • gogu, joi, 04.07.2013 13:52

    alte avantaje ale acestui model: taxa de timbru sub 200 lei, impozit anual aproximativ 35 lei, casco full fara fransiza eu am facut la 256 euro pe an cine a fost multumit de fostul 1.4 MPI (cum este si cazul meu) va fi incantat de acest motoras, deoarece este mai fasnet si mai economic. sper sa fie la fel de bun ca 1.4 MPI si la fiabilitate :)

  • ScorpyonVAG, joi, 04.07.2013 13:57

    Ati mai facut test cu 0.9TCe. De ce nu faceti test si cu 1.2 16v pus pe acest model ? Este mai greu ca vechiul logan, deci as fi vrut sa vad cum se comporta. Am mers cu toate motorizarile pe benzina de pe vechiul logan (1.2, 1.4, 1.6, 1.6 16v) - pasager Si in plus este o motorizare cautata, deoarece am vazut de la clienti ca majoritatea ar opta pentru un 1.2 + gpl.

  • Cristi, joi, 04.07.2013 14:31

    Mi-a palcut articolul si mai ales titlul ales, "onest". Sunt de acord cu predecesorii despre detaliile prezentate (acceleratie viteza, prima dacie turbo). Mai aveti de progresat. Ma bucur sa vad testul si ca si ScorpyonVAG, intreb pe cand alte motorizari. Fratele mai mic a fost una din cele mai populare ale masinii pe toata perioada de existenta...si v2.0 va fi, asa ca cred ca lume interesata de teste va fi. Mai ales de comparatii. Spre ex ati vb de cutia de viteza care agata...e valabil pt orice model, a fost o problema cu masina testata?...Acest detaliu este destul de important! mai ales daca trebuie sa conduci in oras si schimbi des vitezele.

  • auto-x, joi, 04.07.2013 14:40

    pret model testat 11050 euro. Pai la banii astia iti iei dieselul 1.5 dci. Posibil ca varianta testata sa prezinte mai multe dotari, dar eu as renunta la MediaNav si alte optiuni marunte pentru motorul diesel.

  • max, joi, 04.07.2013 14:59

    dieselul e sfant; fara gpl si alte carpeli...

  • unckle, joi, 04.07.2013 15:25

    Nu inteleg de ce, de fiecare data cand se vorbeste de Dacia, se pronunta cuvintele "cinstit", "onest", "corect". Sincer nu inteleg de ce lumea alege cuvintele astea cand exista nenumarate dovezi ce demonstreaza contrariul -- cum ar fi omologarea lui Lodgy inainte cu o luna ca ESP sa devina obligatoriu si apoi oferirea ESP ca optional, evident mizand pe un profit suplimentar. Cu ce isi merita Dacia aceasta "cinste", ce fapte marete are in portofoliu? Faptul ca iti vinde o masina care are un pret de pornire derizoriu? .... pai stai un pic, si masina este cam de toata"stima" ... si ca masina sa nu fie chiar de toata stima iei una care costa 2-3mii mai putin decat concurenta, dar care este inca mult sub concurenta -- si astfel raportul calitate-pret se duce draq direct. Problema romanasului este ca in raportul calitate-pret el vede doar pretul pentru ca la capitolul caliatate el compara cu dacia lu' tataie si loganu vechi de 5-6-8ani din batatura.... si clar ii iese din calcule ca este bine. Jos palaria in fata celor de la Renault. Ei sunt dovada vie ca marketingul poate vinde orice. Despre acest Logan se pot spune multe ... eu spun ca-i acelasi logan pe care il stim, la care s-au adaugat niste elemente de exterior si niste elemente in interior. Cand tragi linie la final concluzia difera, evident, de sistemul de referinta al observatorului -- din punctul meu de vedere Noul Logan, la fel ca Vechiul Logan, sunt niste minciuni gogonate menite sa scoata profit per unitate vanduta similar cu clasele mai mari. Insa am tot respectul pentru marketingul Renault, pentru ca au stiut sa speculeze o piata destul de mare.

  • Calingura, joi, 04.07.2013 15:37

    Iar eu nu inteleg de ce in dreapta nu sunt trecute si alte modele. Dacia Logan nu sta deloc rau si am eu o vaga impresie ca ar surclasa cateva modele concurente. Mai ales daca pentru cumparator pretul este un criteriu foarte important (stiind ca totusi nu cumpara o mizerie ci o masina noua si foarte corecta).

  • Doru, joi, 04.07.2013 15:54

    In primul rand, rog autorul sa-si ceara scuze pentru inadvertente sau scapari distinsilor academicieni care au postat si l-au admonestat (sper ca si-au luat bac-ul...). Traiasca carcotasii, brand national! E la moda sa stai si sa scrii mistocareli despre de toata!!! Revenind la plebicist! Eu testat la aparitie Sandero cu acest motor. Conduc aproape permanent un diesel de 1,6 tdci/90 cai, asa ca pot fi subiectiv, insa parerea mea este ca cutia il omoara pe motor, in prestatii (aia cu imprecizia nu mi-o aduc aminte, dar dintr-un test de 15-20 de minute maxim nu cunosti o masina...). Daca n-o turam la 2500, demarajul era anemic, iar la nivelul asta de turatie, consumul o cam ia razna! Cuplul e cam micut, dar cred printr-un chiptuning se poate rezolva relativ usor chestia asta, daca chiar iti pasa. In comparatie cu "similarele", cred ca e greu de comparat! Adica, la top dotari cred ca nu avem ce discuta, "vedeta" Skoda la top cred ca saluta din mers 14000 euro si n-are navigatie, sigur! "Frumoasa" Rapid e mai degaraba banala, cu materiale comparabile cu Logan, dar cu un aspect ieftin rau de tot! Panoul din spate zici ca e indoit de tataie, in curte, cu nervurile alea... Ma rog, vorbeam de Dacia... Nu sunt fan Logan, ca e prea mare, asa ca m-as lipi de un Sandero Stepway, langa care Rapid-ul si 301 sunt anoste rau de tot, sau poate nu, dar te costa incat poti sa iti iei altceva mai bun. Felicitari celor de la Dacia pentru upgrade-ul din exterior, interior si tehnic, fapt pentru care deja cifrele de vanzari din Franta si Germania sunt in crestere peste ceilalti contracandidati! Cand se va anunta ca vanzarile la Skoda Rapid si Peugeot 301 (p-astea le vede lumea...) au intrecut Dacia, inseamna ca au o problema si trebuie sa treaca la stage 3... Stimate autor, lasa bre, academicienii in studiile lor, acolo... Stima!

  • tzenu_bmw, joi, 04.07.2013 16:05

    @unckle nu sunt de acord cu tine....... eu sunt de parere ca Dacia e pe drumu cel bun si totusi sa ridicat chiar mult de prin 2005 de la prima generatie logan........... uite ca deja avem pe Dacia navigatie,scaune din piele,motor de ultima generatie,cotiera si alte chesti de genu........ fostul Logan era bazat pe clio de prin 90'..........actualu Logan deja a preluat componente inportante(motoru)de la Clio 2013.......ceea ce e bine..... intradevar ca modelele entry-level sunt cam 'timide' la interior insa gratie pretului mic de achizitionare obtionalele nu te pun pe fuga....

  • Bau _Bau, joi, 04.07.2013 16:24

    @unckle Ce spui tu acolo este corect dar asta practica toti producatorii ! Ce face Skoda nu este acelas lucru ? Si noua Octavia este acelas lucru cu vechea Octavie la care sau mai adaugat niste elemente de exterior si interior . Macar Dacia a avut bunul simt sa nu mareasca exorbitant pretul cresterea este de 300 de euro pe cand la Skoda pretul a crescut cu cateva mii de euro !! Si Skoda are o politica de marketing (spalat creierul ) foarte buna si agresiva. Cat despre ce ofera Dacia eu pot spune ca produce o masina buna la un pret foarte bun si nimic mai mult . Atata timp cat nici un alt producator nu va reusii sa scoata un produs mai bun calitativ decat Dacia la ACELAS PRET , Dacia poate sta linistita .

  • @unckle, joi, 04.07.2013 16:24

    Mai ai multe teorii de 2 bani in tine? Orice produs de pe planeta asta trebuie sa se faca cunoscut si are o latura de marketing, dar la fel de bine discutam de o masina f reala si utila societatii in care traim. Asta e, asta primesti! O masina competitiva ce a fost provocata, analizata, rascucita, invartita pe toate partile si totusi a avut intrare pe cele mai mature si mai pretentioase piete din lume, Marea Britanie, Germania, Franta etc. , in timp ce altii priveau cu jind sau chiar invidie. Nu se castiga foarte mult per unitate, media pretului fiind cea mai redusa. E vorba de acoperirea unei nevoi. Tocmai de aceea e o oferta onesta. Nu trebuie sa ne spui tu ce este Dacia si ce nu este.

  • mog, joi, 04.07.2013 16:31

    comparatia e facuta cu kia rio 1.2 benzina. dupa cum vad in test 0.9tce asta nu e atat de economic pe cate spui tu, e praf in ochi asta si vad ca tu ai inghitit galusca. rio vine de asemenea cu echiparea a treia din lista, teoretic cea mai dotata, cutie care nu agata, suspensie mai comfortabila (chair daca e cu bara de torsiune pe spate) euroncap 5 stele si un design mult mai reusit plus cateva dotari standard pe care Dacia inca nu le are... (oglinzi electrice incalzite, chieie pliabila, lumini de zi etc) iar aia cu service`ul ... iarasi, sunt doar niste povesti. au in toate orasele maricele cate 1 sau chiar 4 service`uri cum sunt in Bucuresti. iare rost sa ti zic ca 7 ani de zile n`ai nici o grija cu masina, ai garantie bara in bara. nu ma leg de logan la 7k euro, ala isi merita fiecare banut...dar daca ai 11-12k eur, mai gasesti cate o alternativa. si mai exista variante la 12k - prin curtea ford cum am vazut si mai sus.

  • @mog, joi, 04.07.2013 16:47

    esti paralel.....cum sa nu aiba logan oglinzi incalzite si lumini de zi?! cheie pliabila? mare branza! o iau din targ si ma duc magazinul de pe colt unde-mi schimba cipul in 5 minute. design? mie imi place mai mult logan ! motoarele la rio sunt depasite. Dau 50 de milioane in plus pt ce?

  • LauCalin, joi, 04.07.2013 16:52

    Principalul avantaj al unei masini low cost este ca e accesibila pentru cat mai multi. Este visul intruchipat al oricaruia care inainte de toate, vrea o masina noua si niste dotari la care nici nu visa acum 10 ani ca le poate avea si el pe masina lui noua. Nu poti sa ceri si finisaje de calitate, si insonorizare buna, si ergonomie bine gandita, si spatiu cat mai mare, si calitate si pret accesibil... calitatea costa, oricat de mult s-ar bate unii cu pumnul in piept sa ne explice cum ca este o super afacere. pai in cazul asta un Fluence de exemplu nici nu are merita sa dai pe el 13-14000 de euro cand poti lua Logan cu 10000... Total gresit! Si da, Dacia face masini fiabile. Doar ca in zilelel noastre fiabilitate nu inseamna ca masina nu te lasa in drum. Asa ca, cel putin in opinia mea, principalele avantaje ale unui Logan nou sunt faptul ca e nou, mai spatios, are garantie si niste dotari asa cum am spus mai sus. si in conditiile in care poti lua ceva sh mai bine construit (care nu este un low cost), care tocmai a iesit din garantie si caruia de-abea i s-a facut rodajul si care merge ca o masina noua de peste 15000 de euro... Eu asa am facut, am cumparat la jumtate de pret o masina de 2 ani si jumatate la jumatate de pret, cu 25000 de km. Am ajuns la 60000 si in afara de ulei si filtre nu am schimbat nimic la ea. Cu siguranta ca la fel voi proceda si cand voi cumpara urmatoarea masina. Apreciez foarte mult ce a facut Renault cu Dacia, insa personal eu nu mi-as lua asa ceva cu 11000 de euro.

  • unckle, joi, 04.07.2013 16:54

    Calin, stai linistit ... aici comenteaza baietii care "stie ei ce-i bun".

  • Adi, joi, 04.07.2013 16:56

    De 11.000 EUR iti iei o masina noua, diesel, cu navigatie si cruise control - care-ti ofera si o fiabilitate (relativ) buna; e o masina care se descurca destul de bine si in oras insa destul de spatioasa pentru duce 4 persoane pana in Grecia si inapoi in siguranta. Pentru persoanele pragmatice si cu finante reduse nu cred ca exista o oferta mai buna. Bineinteles, poti oricand spune ca mai pui ceva bani pana la o Skoda Rapid, Ford Focus, ori Opel Astra Sedan - insa acei ceva bani inseamna vreo 5.000 EUR in plus; Orice investitie intr-o masina este o investitie proasta. Punct. Iar cei 5000 EUR pot fi folositi intr-un mod mai bun. Aveam si eu o parere proasta despre Logan - asta pana cand am ajuns sa merg vreo 400 km cu unul si am ramas placut surprins. Nu e masina visurilor mele, nu e o masina care rupe asfaltul, ori care-ti ofera placeri nebanuite la volan - insa este o optiune solida pentru cei cu un buget redus. Evident, cand te urci din Seria 3 in Logan ti se pare un gunoi de kkt; insa ti se va parea caleasca din povesti in comparatie cu trenul, microbuzul ori autocarul.

  • mog, joi, 04.07.2013 17:10

    habar nu ai ce inseamna lumini de zi si oglinzi electrice, pliabile si incalzite si vii si incerci sa ne explici ce bun e loganul la banii astia. afla ca nu e. in fine, fugi si ia`ti tu logan, eu de 12k imi iau rio....neaparat sa te duci in vitan sa`ti faci cheie pliabila.vezi sa scrie bmw pe ea, ca e pacat altfel.

  • Vasilica, joi, 04.07.2013 17:12

    @mog eu am scris mai sus ca iti pui daciotii in cap dar cel mai abject m-a cenzurat stergandu-mi comentariul.Ai grija in drum spre casa sa nu faci accident, la cate blesteme ti-ai luat.

  • @mog, joi, 04.07.2013 17:12

    serios? de ce nu explici tu? si sa fii cat mai tehnic te rog. hai !

  • mog, joi, 04.07.2013 17:15

    sunt imun Vasilica, stai linsitit :) nu zic ca e masina proasta sau ca nu merita, ma repet, doar ca nu face 12000 cat e aia "full" si asta pentru ca exista variante puuutin mai scumpe .. care iti ofera "mai multa masina"

  • Calingura, joi, 04.07.2013 17:46

    MOG: unde ai vazut tu oglinzi pliabile in standard in clasa asta? Nici Golful nu are asa ceva si nu mai tin minte dar nici Passatul nu cred ca le ofera in standard. Volanul incalzit e bun dar costa extra si fara sa am ceva impotriva lui e una din cele mai cretine optionale. Cu 200 lei imi cumpar manusi de piele de iarna fabricate in Romania (bonus) si conduc iarna si fara incalzire de nu am aer.

  • mog, joi, 04.07.2013 17:54

    Dotari standard: Rio 5dr 1.2 GSL CONFORT MT : Oglinzi exterioare electrice pliabile; Sistem de aprindere lumini pe timp de zi - tip LED (include lampi spate tip LED + sistem tip escorta) Geamuri electrice fata spate cu sistem siguranta inchidere pentru sofer Cheie pliabila cu inchidere/deschidere de la distanta etc...

  • mog, joi, 04.07.2013 17:58

    apropo de volan,e din piele standard, iar de 91 eur iti dau volanul si scaunele fata incalzite, nu ti iei separat doar ala, e pachet.

  • Calingura, joi, 04.07.2013 18:05

    MOG: e o mica confuzie. Am verificat acum configuratorul lor si nu sunt pliabile; sunt doar alectrice adice le poti regla mai sus mai jos, mai la stanga mai la dreapta. Pliabile mai rar in clasa. Mai foarte rar.

  • @mog, joi, 04.07.2013 18:09

    uuuuuuhh..... led -uri, ce ne facem fara leduri ! cheie pliabila cu inchidere/deschidere de la distanta... wooow si clima bizonica ... dar vai... ai uitat torpedou cu iluminare si capac portbagaj trecute cu mandrie in oferta kia... ps:oglinzi exterioare pliabile electric in visele tale... sunt pliabile CU MANA !

  • @Automarket, joi, 04.07.2013 18:16

    De ce mi-ati sters comentariul? Ca am scris sa utilizatorul "mog" e prost informat si imprastie dezinformare?

  • mog, joi, 04.07.2013 18:24

    Calingura: probabil ne referim la pliabile electric, pe buton.eu am dedus ca au si aia, din graba. alea nu sunt standard, intradevar, mai rar pe masini mai ales de clasa asta. in fine, fiecare ia ce vrea, ce`si permite...eu tot imi mentin parerea ca la suma aia de bani, ai si alte variante. ma uitam acum, cu putin efort iti iei ford fiesta, decent echipata. desi aia e mai mult un rival pt sandero. dar idea e tot aia.

  • @mog, joi, 04.07.2013 18:30

    Vezi ca n-ai nicio treaba cu domeniul, las-o moarta. Devii prea penibil.

  • LR, joi, 04.07.2013 18:40

    @mog: Ai avut pe mana, vreodata, un Logan / Sandero in echipare Laureate? Sau vorbesti din auzite? Kia Rio in sus, Kia Rio in jos - altceva nu mai stii? Si ce asteptari ai tu de la o masina? Vrei sa ascuta si creioane? Glob disco? Flori nu vrei?!

  • mog, joi, 04.07.2013 18:45

    LR: stai linistit, am vazut destule. si generatia veche si asta noua, am si condus. si consider ca nu merita sa ti cumperi decat aia 7-8000 eur cat cer ei pe ea, in echiparea medie. nu vorbim de logan aici, vorbim de toata gama dacia vs concurenta sa dai 17 000 eur pe duster, fie el si echipat complet, mi se pare mai mult decat exagerat. fii tu patriotic si nationalist si ia`ti dacia de 17 000 eur daca`ti permiti desigur. dar na acum, daca pt tine visul tau e loganul ala de 7000, e partea a doua.

  • @mog, joi, 04.07.2013 18:59

    E o diferenta intre a vedea si a intelege. Gradul tau de inteligenta din pacate nu prea te ajuta. Exista diverse versiuni si optiuni tocmai pt a putea ALEGE. Nu toti oamenii sunt la fel. Sa ceri ca toata lumea sa aleaga strict versiunile de baza la dacia, mi se pare o imbecilitate absoluta. Replica cu "nationalismul" e fumata pt apropape nimeni nu-si cumpara Dacia pentru asa ceva. Romania si patriotismul...ma lasi! Nu avea succesul de pana acum daca nu era o oferta pragmatica si competitiva cu patriotismul din lume. Oricum, poti baga vrajeala cu patriotismul pe aprox 10% din vanzarile Dacia , pentru ca restul de 90% din Dacia inseamna export. Si atunci ma sterg pe picioare cu vrajelile tale.

  • LUCCI, joi, 04.07.2013 20:00

    @Lau Calin-Si sunt doar cateva exemple. E drept ca nu au un sistem multimedia la fel de impozant ca a lui Logan, insa avantajele acestor masini se vad in alte parti.'' -Da , la service!

  • MuresMures, joi, 04.07.2013 20:11

    Nu sunt fan WV. Am avut Passat, nu prea am fost incantat de el......dar decat sa dac 11.000 pe dacia asta mai bine iau Golf din 2010 cu 9.000 sau Passat din 2010 cu 10.000.

  • MuresMures, joi, 04.07.2013 20:12

    dau*

  • @Mures, unckle, laucalin, joi, 04.07.2013 20:16

    Ce-i asta? talcioc? vitan? geambaslac? baieti, ati gresit pagina...

  • unckle, joi, 04.07.2013 20:38

    @nenea de mai sus - asta-i locul unde s-au strans toti daciarii ca sa dea repede cu bata in oricine nu este de acord cu parerile lor

  • @unckle & co geambaslac, joi, 04.07.2013 20:50

    E valabila si reciproca, stai calm.

  • antonny, joi, 04.07.2013 21:22

    LOgan 0.9 tce nu consuma atat si nu mai dezinformati ........consumul in oras nu sare de 7.6 % la orice ora iar media ar fi undeva la 6.5 %......@scorpyon legat de 1.2 +gpl nu merita esti victima te rogi de sa traga .....dar 0.9 tce +gpl e formidabil .....

  • fusi, joi, 04.07.2013 21:32

    Dacia nu obliga pe nimeni sa dea 11.000 de euro pe un Logan full,pretul este unul putin marisor,dar pretentiile se platesc,eu as alege varianta Laureate 1,5 DCI 90 Cp,conteaza si ce buget avem in buzunare,asa ca nu toti Romanasii i-si permit o masina noua si poate din invidie comenteaza aiurea,si eu as vrea masina noua dar de banii vorbesc, asa ca fara comentarii,am Dacia si sunt aproape multumit de ea.

  • unckle, joi, 04.07.2013 21:57

    o fi valabila si reciproca, doar ca aia care nu zic de bine cu daciuta sunt cei care au comentariile cenurate ... deci cred ca sunt mai multi in tabara cealalta

  • LUCCI, joi, 04.07.2013 22:18

    Nu sunt de acord cu punctajul maxim de la ,,Consum''.Pai daca la drum papa 6,3%(de la 5% oficial) si 9% de la 6,6%,pt. ce -i dati 5 stele?Nu mai zic de Clio al meu(2002) 1.4 16v, care de la 5,4, la drum ,papa 5,6, iar la oras din 9,9oficial, consuma in fapt 8,8-9,3.In rest, Bravo Dacia, Bravo Logan!

  • LUCCI, joi, 04.07.2013 22:23

    Iar la,, Performante'', ne spuneti clar ca bate concurenta, si i-ati dat 4 stele. Cine sa va mai inteleaga....mai ales cand comparati un motor de 1.6 de 115 cai cu unul de 0,9....

  • LauCalin, joi, 04.07.2013 22:37

    @@Mures, unckle, laucalin M-a strigat cineva? :)))) Asta-i frumusetea faptului ca se poate scrie fara sa ai vreo restrictie, oricine poate crede ca e oricine. Domnu', imi pare rau daca nu ti-ai dat seama ca mie nu-mi plac clonele. Poate tie iti plac... gandirea si mesajul tau la putea a 14-a, adica de 14 ori spunand aceiasi placa. Ti-am mai spus, mai schimba si tu felul mesajului ca bate la ochi si ne dam seama prea usor ca esti una si aceiasi persoana anonima. ;) @unckle, @mog si ceilalti "nebuni", nu va mai bateti capul sa explicati ceva. Nu v-ati convins pana acum ca atunci cand vine vorba despre Dacia si Renault toti suntem niste habarnisti si nici un constructor nu stie ce aia masina buna? :) PS: am mai gasit niste alternative pentru un Logan de 11000 de euro. Sunt in "ograda" coreenilor si imi ofera garantie la sh mai mare decat imi ofera Dacia la o masina noua. Plus ca multi ofera garantie anticoroziune 12 ani, nu 6 ca Dacia care nu are caroserie galvarizata. Dar ce stim noi, nici un sh de 10-11000 nu se compara cu un Logan nou. Poate si pentru ca nu e la fel de incapator, nu e nou, are sau nu garantie, tocmai a iesit din rodaj, inca miroase a nou (nu a plastic nou) si nu are motor turbo pus la punct de cei care lucreaza pentru Renault Sport... Dar las-o asa, e mai frumos sa stai pe margine si sa razi decat sa te implici in circ, doar in circuri legate de Renault. Trist este ca prin asemena comportament cam fac de rusine marca Renault. Dar nu au cum sa-si dea seama, deci din nou 10-0, pardon 100-0 pentru el/ei. ;)

  • andra, joi, 04.07.2013 23:10

    destul de dragutzzz

  • xxx, vineri, 05.07.2013 08:52

    Masina mea de servici este Sandero cu motor 0,9 am deja 8000km, 70% facut in mediu urban. Consumul: => mediu 6,8% onorabil => urban 7,4% onorabil => in regim de croaziera la 90km/h 5,4% bun => autostrada la 140km/h 7,5% onorabil => am mers 50km cu 170km/h pe bord cu 3 persoane mari (peste 100kg) 13,5 % foarte bun => iarna cand sunt -5 consumul nu o ia razna (Duster meu diesel ajunge la 9% urban in conditiile acestea) Putere: Nu am simtit lipsa de putere si nu are nici o problema la demaraj, vorbesc de un condus de om normal, cateodata am impresia ca este diesel Comparand cu ce am condus/si conduc de la Dacia (Logan 1,4 si Duster diesel 110) consider ca 0,9 este un motor bun, foarte bine adaptat unei masini low-cost Alte lucruri ma deranjeaza sau de care nu sunt multumit: - zgomotoasa(pneuri, in accelerare si ca un greier cred ca de la conductele care vin de la rezervorul de benzina la motor -enervant), dar exista o ameliorare fata de masinile mai sus mentionate - stergatoare de parbriz sunt in continuare MIZERABILE nu sterg in plus fac zgomot, stie cineva o marca de stregatoare mai bine adaptata?

  • Decebal, vineri, 05.07.2013 09:17

    Daca nu ai pretentii de la tine in general de la nimic si traiesti ca sa poluezi Dacia este cea mai buna alegere. Daca nu ai bani dar te chinui sa faci si tu ceva in viata la fel Dacia cea mai buna alegere!

  • xxx, vineri, 05.07.2013 10:14

    @Decebal In principiu poti sa ai dreptate, dar iti dau un contra-exemplu(tampit dar adevarat la noi): Am BMW seria 5(este strict un exemplu, nu am nimic cu masina si cu propietarii) nu stii sa scrii si sa citesti pe unde suntem cu logica ta?

  • unckle, vineri, 05.07.2013 11:05

    @xxx - in general nu haina il face pe om. Poti fi cercetator la IFIN, sa te dai in discutii destepte cu baietii de la CERN si totusi sa ai un Logan pentru ca salariile din romania sunt de kko. Poti la fel de bine sa fii cercetator la IFIN si sa ai si altele pe langa si sa te dai cu seria5. Undeva la "mijloc" un om normal, care munceste pe salariu nu are nici o sansa sa ia masina noua de 50000E. La extrema cealalta poti da de un nemernic care trimte fete in spania si care se da cu seria5 ... ... apropo' stiai ca viata este nasoala ... si pe urma mori? ps. stergatoare calumea nu gasesti decat de pe la 200ron perechea (si nici alea nu ai 100% certitudine ca sunt bune).

  • DST, vineri, 05.07.2013 13:49

    Deja se bate campul destul de mult... O masina nu presupune numai pretul initial de achizitie. Numai cineva superficial poate gandi astfel. Adica imi iau o masina SH premium de fite, pt rasfatul personal si pt a ma lauda prietenilor, dar eu n-am bani mai departe sa-i schimb cauciucurile (care costa cat vreo 5-6 salarii min pe economie), uleiul si altele la timp. Pai e corect fata de semenii tai? Pentru ca ii pui in pericol si poluezi la greu in felul asta.E trist ca asemenea arogante vedem zilnic in Romania. Ok, mai sunt si cazuri in care iti permiti s-o intretii la timp la standarde de reprezentanta, dar asemenea cazuri sunt rare printre cei care nu si-au luat masina de noua. Si mai e o chestie de preferinte: poate unii nu vor sa miroasa b@sinile fostului prprietar si tin mortis sa ia o masina noua, chiar si mai modesta, dar NOUA. Putem sa-i judecam? Nu. Fiecare cu alegerile personale. Ce-ar fi sa ne cumparam numai masini Second-Hand sau numai masini Noi. Ar fi un dezechilibru total. Parcul auto ar imbatrani exagerat, am fi lipsiti de inovatie si am avea poluare la greu. In loc sa creasca, mai ales in tari cu nevoie stringenta de mobilitate precum India, China, Brazilia etc. ,gradul de mobilitate al omenirii ar descreste treptat, pt ca o parte din masinile vechi s-ar pune pe chituci si in final la fier vechi /la casat. Deci nu e bine. Daca s-ar cumpara numai masini noi, iarasi n-ar fi bine pt ca pierderea prprietarilor ar fi prea mare in momentul in care se hotarasc sa faca o schimbare. Dar in general lucrurile au darul de a se aseza. Exista un echilibru. Asa ca nu e cazul sa jigniti gratuit Dacia. Dacia isi are rolul ei pe piata auto si face o treaba excelenta. Hai s-o lasam asa.

  • unckle, vineri, 05.07.2013 14:57

    @DST - acele jigniri gratuite pot sa apara altfel daca le privesti prin alti ochi ;) Da, Dacia are si ea rolul ei, face treaba. Problema este ca, in fond, este o diferenta intre imagine si realitate. Dacia nu iti vinde chiar ceea ce iti spune ca iti vinde - poati alege sa vezi asta sau poti sa alegi sa inchizi ochii pentru a primi o masina noua la un pret moderat.

  • Cristi, vineri, 05.07.2013 15:12

    Bine punctat DST. Propunere celor care compara Dacia noua cu un Sh-uri: O comparatie mai corecta ar fi o Dacie sh cu celelalte sh-uri. Ceea ce se confunda in discutia asta este comparatia intre noua si sh ca achizitie si nu intre marci. Hai sa facem comparatia inversa (teoretic are la fel de mult sens) a unei germance noi pe la 35k€ fata de un Logan sh pe la hai sa zicem 4k€...(adica doar pretul sistemului audio navigatiei si a jantelor 'da firma). O remarca generala a comentatorilor :Hai sa discutam mai omeneste fara jigniri, cu respect fata de parerea celuilalt...Nu v-ar face mai multa placere sa vizitati site-ul stiind ca nu se arunca cu gunoi pe jos si deci e curat?

  • DST, vineri, 05.07.2013 15:38

    @unckle Nu e nicio diferenta intre imagine si realitate, decat daca iti place sa filosofezi fara rost. Treaba mie mi se pare destul e concreta: nimeni nu te impiedica sa compari pretul dotarilor, optionalelor cu alte marci atat timp cat e o comparatie de bun simt, adica tot o alta masina noua. Dar dupa cum bine a spus cineva mai sus, atat timp cat nu exista un producator pe piata europeana care sa scoata un produs mai bun calitativ decat Dacia la acelasi pret, Dacia poate sta linistita.

  • unckle, vineri, 05.07.2013 16:14

    cand vorbim de 11000Euro nu cred ca filosofam fara rost ;)

  • xxx, vineri, 05.07.2013 16:47

    @unckle Daca as fi patronul unei firme cu o cifra de afeceri de 2milE/an, mi-as cumpara o masina de 50 000, obligatoriu cu sofer. ... apropo' stiai ca viata este nasoala ... si pe urma mori? =>banuiam eu ceva dar nu eram sigur, incerc pe cat posibil sa nu las nepotii cu datorii ps. totusi zi-mi o nume risc 200 lei daca ma tin un an

  • inexorabil, vineri, 05.07.2013 22:25

    Dacia n-are cum sa-mi satisfaca vreodata patima pentru exclusivism. La drum, am verificat de multe ori cum percuteaza: ntz! Zero senzatii. La bord as plasa si un minifrigider, ca sa se integreze in atmosfera......rece. Dar, in rest, imi permit un compliment din inima pentru Dacia: suuuuupeeeeer! (i-am dat si un un vot primului user, cel cu peste 100 de pupici primiti).

  • LauCalin, vineri, 05.07.2013 23:58

    @DTS, apreciez apelul tau la calm. :) Dar crezi cu ca din toti producatorii nimeni, dar absolut nimeni nu e in stare sa fabrice un rival pentru Dacia? Si de ce nu o face? Hai sa ne gandim putin la principalele companii. Intr-un timp vroia VAG sa faca un rival pentru Dacia. Banii nu ar fi fost o problema, asta e clar. Dar la un moment dat s-a spus "pas!", iar Skoda a ramas in continuare cea mai ieftina marca a companiei. De ce? Te rog sa-mi explici tu, care a fost motivul concret pentru care VAG a renuntat la un low cost, pentru cei din gasca lui Winterkorn demonstreaza ca nu sunt chiar fraieri. Dovada? E posibil ca VAG in vreo 5 ani sa ajunga cel mai mare constructor. Iar premisele sunt bune pentru ei. Gandeste-te asadar ca o masina noua mai accesibila decat Skoda ar fi fost un avantaj pentru ei. Apoi a vrut PSA si promitea multe, mai ca la un moment dat incepeam sa credem in renasterea lui Talbot. Dar i-a lovit puternic criza si oricum la PSA este un haos general. In acest moment cu adevarat profitabil pentru ei este 208 si posibil viitorul 308, dar si asta ramane de vazut pentru ca concurenta e foarte puternica si Peugeot are un dezavantaj enorm in opinia mea, in primul rand al imaginii de marca. Deci nu se pune problema de asa ceva si nu se va pune problema multi ani de acum inainte. Parca si Fiat a spus ceva la un moment dat. A spus, a trecut. Iar Albea nu a avut inlocuitor (nu ma luati cu Linea, pentru ca Grande Punto e si nu prea un low cost). A mai fost si Toyota, dar aici e o problema: in mare masura vanzarile lui Toyota se bazeaza pe piata din SUA care nu prea e pregatita pentru un low cost. Toyota este o alta companie care ar avea bani destui pentru o asemena masina. In plus Toyota nu exceleaza la vanzari in Europa si poate ca un low cost venit din partea unui constructor a carui fiabilitate este un exemplu pentru foarte multi, nu ar fi rau pentru nimeni. Daca acest segment chiar ar avea potential, de ce nimeni in afara de Renault nu mai investe in el? Oare chiar atat de orbi sa fie toti in afara de Renault? Chiar i-as ruga pe cei de mai sus sa spuna aici concret, de ce cred ei ca doar Renault s-a hotarat sa ofere o masina low cost. Ce are in plus Renault fata de altii, in conditiile in care cand cineva a inventat o clasa care a prins, concurenta s-a conformat (ex. Renault 16 si dupa cativa ani Golf 1), sistemul common rail de la Fiat aparut in 1986 (pentru toti ceilalti era sf astefl de tehnologie), motoare mici supraalimentate (vezi TSI-urile lui VAG care i-a bagat pe inginerii concurentei in laboratoare sa proiecteze si ei asa ceva) etc. Deci sunt si lucruri pe care le-au copiat unii de la altii. Totusi, cand a fost vorba de o masina low cost s-au retras. Ok, poate ca era nevoie de cateva miliarde de euro, dar poate ca si profitul ar fi fost pe masura... cel putin avem evem exemplul lui Renault care nu se plange de vanzarile Daciei. Inteleg existenta acestei marci, este foarte bine ca exista asa ceva si pentru cei care vor in primul rand o masina noua. Dar hai sa nu ne imbatam cu apa rece, pentru ca sa cum am mai spus, un low cost inseamna si compromisuri destul de mari uneori pe care nu toti vor sa le faca. Nu poti sa ai o masina si ieftina, si sigura, si confortabila, si cu dotari ca lumea la un asemena pret. Deci chiar va rog sa imi raspundeti, de ce doar Renault are in acest moment un low cost.

  • xxx, sâmbătă, 06.07.2013 07:42

    LauCalin ce ai spus tu este super-corect, dar Dacia nu mai este mașina low cost pe care romani o pot cumpăra și cum piața de sh s-a deschis apar discuțiile tâmpite interminabile intre Passat 1996 de 3000 E versus Logan nou full 11000. Atenție și cei cu sh au dreptatea lor.

  • @LauCalin, sâmbătă, 06.07.2013 10:11

    Pentru ca Renault a gasit PROSTII de romani care fabrica masina. Pana nu va veni inca un BRAND puternic in tara, nu o sa apara un model low-cost la preturi similare. SIMPLU!

  • Bau-Bau, sâmbătă, 06.07.2013 11:06

    @LauCalin Simpla explicatia 1) Renault produce in Romania si in Maroc si o parte din marca proprie in Turcia adica forta de munca extrem de ieftina si bine pregatita cu experienta in domeniu aici ma refer la Romania si Turcia ! 2) Pe modelele Dacia este implementata tehnologie mai veche sau deja existent a grupului deci alte costuri reduse . 3) Dacia a mers pe varianata de profit mai mic/unitate vanduta fata de concurenta si aici ma refer in special la grupul VW unde profitul este urias/unitatea vanduta sub umbrela unui brand mai bine vazut (in teorie ca practica il cam omaoara in ultmii ani). 4) Dacia are facilitati acordate de guvernul roman care reduc costurile de fabricatie. Sper ca am fost destul de explicit si sa stii ca nu trebuie sa postezi de 1000 de ori ca sa intelegem ca nu este un fan Dacia am inteles iti respectam decizia este problema ta, fiecare face ce doreste in viata de zi cu zi si cu banul lui . Prietene nu putem fi toti la fel si nici nu ar fi bine fiecare avem ideiile filozofiile lui de viata. Asa ca ma repet Dacia sta linistita mementan nici un producator mare nu a deschis fabrica intr-o tara cu costuri de productie mai mici ca in Romania , si asa acel producator va mai avea nevoie de cativa ani pana va iesi pe piata cu ceva sa bata Dacia la pret si calitate ! Numai parerea ta este ca doar Renault are low cost Peugeot 301, Citroen Elyse , Skoda Rapid , Seat Toledo etc astea ce sunt masini premium ? Sunt low costurile marcilor respective care incearca sa atraga clientii de Logan care au cateva mii de euro in plus in buzunare . Ofera o masini mai bune ca si fabricatie mai sigure cu dotari mai multe dar pentru care platesi in functie de model oferta de la 1000 pana la 5-6 mii de euro in plus vezi Skoda rapid cu motorizare diesel si dotari de varf.

  • LauCalin, sâmbătă, 06.07.2013 11:07

    Deci sa inteleg ca tu crezi ca numai la noi in tara se poate construi un model low cost cu preturi similare. Uite ca Ford e un BRAND puternic care a venit in Romania si nici nu s-a gandit la ceva low cost. Si Ford avea deja o uzina pe care sa o modernizeze. Dar chiar si asa a ales sa produca altceva si B-Max se vinde bine.

  • Bau-Bau, sâmbătă, 06.07.2013 14:04

    Nu am spus ca numai in Romania se poate construi o masina low cost cu preturi similar. Sunt din pacate o gramada de tari cu forta de munca ieftina si foarte ieftina dar acel producator auto acolo trebuie sa inceapa de la 0 . Renault cat si Ford au venit intr-o tara si in orase unde au existat fabrici auto si ca atare si angajatii au fost mai usor de instruit avand o oarecare experienta minima. Politica Ford este alta la Craiova se produce FORD la Mioveni se produce DACIA nu RENAULT !

  • nume, sâmbătă, 06.07.2013 14:29

    Nu inteleg de ce nici o publicatie, dar absolut nici o singura publicatie din Romania, nu semnaleaza faptul ca Logan-ul 2 este construit pe aceeasi platforma cu Logan-ul 1.

  • antonny, sâmbătă, 06.07.2013 17:29

    @ nume .......asa si ???? @LauCalin......sa iti raspund eu la trebare ........Renault a pus mana pe un BRAND care avea valoare si era recunoscut aproape peste tot .... Nimeni nu detine un brand care sa il numeasca low cost ......

  • nume, sâmbătă, 06.07.2013 22:05

    @antonny: Cum asa si? Nu ti se pare un detaliu extrem de important? Toata lumea e extaziata ca primeste "mai mult" pentru acelasi pret ca la Logan 1, dar nimeni nu zice ca Logan-ul 2 este de fapt un Logan 1 restilizat, deci fix aceeasi marie cu alta palarie.

  • LauCalin, sâmbătă, 06.07.2013 22:37

    @Bau-Bau, inteleg perfect ce vrei sa spui si sunt de acord cu tine pana la un punct. Nu conteaza care, asa cum ai spus si tu important e sa respectam parerea celorlalti indiferent care ar fi ea. Totusi eu cred ca altul este motivul pentru care doar Renault are o marca low cost si altul e motivul pentru care alti constructori care isi permiteau luxul sa ridice o marca low cost din anonimat cu pretul a catorva miliarde, au abandonat ideea. Uite, o marca cu un potential care putea fi exploatat la inceputul anilor 2000, asa cum a facut Renault cu Dacia, a fost Zastava. Pana in 2008 parca au produs ei masini. Deci o baza de pornire se avea. Si totusi nimeni nu s-a bagat. Crezi tu ca daca ar fi venit un constructor puternic cu ganduri serioase in Serbia, guvernul de acolo nu i-ar fi sprijinit, asa cum a facut si face in continuare si al nostru cu Dacia? Problema este ca nimeni nu a venit. Zastava, la fel ca si Dacia facea niste masini cunoscute si apreciate in fostul bloc comunist si in tarile unde exportau destul de mult, gen tarile din America de Nord. Deci din acest punct de vedere, la nivelul perioadei 2000 cand Renault a venit in Romania, ceilalti constructori au vazut ce face Renault, au inteles ce va urma si totusi nimeni nu a urmat un drum asemanator. Intelegi ce vreau sa spun? :) O seara buna!

  • empty, duminică, 07.07.2013 00:09

    @LauCalin Nu inteleg ultimul tau paragraf. Numele Zastava este foarte cunoscut in lume, dar ca producator de armament. Automobilele reprezentau o diversificare cu notorietate mai degraba locala. Uzina de automobile a fost una din tintele preferate ale americanilor in '99, partajind acelasi perimetru cu uzina de armament (sau poate americanii s-au razbunat pentru glumele de Yugo 45 care au incercat sa le invadeze piata in anii '80). Uzina din Kragujevac este parte a Grupului Fiat din 2008 (sic) si este locatia unica de productie a monovolumului 500L. Fiat a evaluat utilizarea numelui Zastava ca brand low-cost, fara o alta urmare (ce aducea in plus fata de Autobianchi? cum este pozitionat astazi Fiat?).

  • nume, duminică, 07.07.2013 10:51

    @antonny: Daca tu zici ca platforma nu reprezinta un detaliu important la o masina atunci iti sugerez sa vizitezi alte site-uri, fiindca la masini este cat se poate de clar ca nu te pricepi deloc. Intr-adevar, vorbim de un automobil ieftin, insa acel pret scazut vine cu cateva compromisuri si fiecare trebuie sa stie la ce sa se astepte.

  • LauCalin, duminică, 07.07.2013 13:32

    @empty, Deci cu toate astea Fiat a refuzat sa fabrice un low cost in Serbia, desi baza o aveau. Iar Zastava a fost un nume mult mai cunoscut in lume decat Dacia cand erau ambele pe cont propriu. Asa cum ai spus si tu, Zastava a ajuns sa se vanda pe piete unde Dacia nici nu visa, gen SUA sau Anglia. De-asta zic, notorietate avea, potential avea, abea in 2008 cum ai spus si tu uzinele au fost cumparate de Fiat si au preferat sa nu faca un low cost, desi piata din zona poate o cerea. Tine cont ca in acea periada Dacia vindea foarte bine si in tara si in afara. Si cu toate astea concurenti nu au aparut. Dovada a faptului ca masinile low cost sunt apreciate si bine primite in Serbia a fost si faptul ca Logan a fost aleasa Masina Anului.

  • a, duminică, 07.07.2013 13:49

    @nume .... dar cine spune ca e alta masina sau ca foloseste alta platforma ???? DACIA a lansat Logan PH 2 ... Eu nu cred ca e un automobil ieftin ....eu zic ca , e un pret corect la ce ofera .....Sondajele de opinie nu prea ii intereseaza ce platforma foloseste !!!!!De cate ori ai bifat pe formularul dupa terminarea unui test drive platforma reprezinta un detaliu important ???

  • antonny, duminică, 07.07.2013 13:50

    @nume .... dar cine spune ca e alta masina sau ca foloseste alta platforma ???? DACIA a lansat Logan PH 2 ... Eu nu cred ca e un automobil ieftin ....eu zic ca , e un pret corect la ce ofera .....Sondajele de opinie nu prea ii intereseaza ce platforma foloseste !!!!!De cate ori ai bifat pe formularul dupa terminarea unui test drive platforma reprezinta un detaliu important ???

  • nume, duminică, 07.07.2013 16:23

    @antonny: Pai nu cumva la inceputul acestui articol se zice ca "Logan-ul a ajuns la doua generaţie"? Eu inteleg ca asta face parte din marketingul companiilor auto, insa ma astept ca cei care fac astfel de teste sa fie corecti si sa scoata in fata lucrurile "incorecte" spuse de constructor, respectiv punctele slabe importante ale modelului respectiv. Ori in cazul de fata, la minusuri avem "Anumite plastice tari", de parca s-ar fi asteptat cineva ca materialele sa fie de calitate superioara. Dar faptul ca pe sub noua caroserie avem aproximativ acelasi Logan 1 de acum ~10 ani nu zice nimeni nimic. PS: In urma cu cateva luni bune, s-a descoperit ca Mercedes E-Class Coupe foloseste platforma de C-Class. Ti-ar conveni sa dai cu mult mai mult pe un E Coupe decat pe un C-Class, desi pe dedesubt sunt in mare parte aceeasi masina?!

  • LauCalin, duminică, 07.07.2013 17:16

    @nume: Folosirea platformelor comune noi sau vechi nu este neaparat un handicap atata timp cat este folosita si adaptata cum trebuie. Exemplul cel mai simplu este in ograda lui VAG. Deci si in cazul lui Logan nu cred ca este asta o problema, mai ales ca vorbim de o situatie care impune costuri de proiectare mai mici.

  • Theo, duminică, 07.07.2013 22:13

    Eu mi-as lua Logan doar pt a-l pune la treaba. Curierat, taxi, orice. E ieftina la intretinere si din punctul asta de vedere tine cu casa. Dar ca masina de familie nu as alege-o. Nu-mi trezeste nicio emotie gandul ca ma voi urca in Loganul meu si ca ma voi duce la munte.

  • nume, duminică, 07.07.2013 22:40

    Intr-adevar, folosirea platformelor comune nu reprezinta neaparat o problema, insa atata timp cat iti cumperi un Seat Leon si nu un Audi A3. In fine, eu ma opresc aici cu discutia asta, fiindca unii sunt atat de complexati si inchisi la minte incat dau voturi negative la discutiile pe care nu le pot intelege sau contraargumenta.

  • dan_grc, duminică, 07.07.2013 22:51

    @inexorabil] Trebuie sa recunoastem ca pentru o masina al carui pret este sub Renault este rezonabi. In mare parte dintre afilialele contemporane care au plamadit aceasta marca cu statusuri care a umplut tara de '' comenzi '' este ceva de laudat. Ca un bun crestin ma voi considera tradator ca am badjocorit marca autohtona prin care curge sangele romanesc care a pus pe '' manivele '' aceasta bijuterie cu sigla UAP .Una dintre faradelegile lui Columbus era literatura slovaca din cate imi amitesc, acel decret era scris de insusi Sovietikus Lee, care la vremea respectiva a dat startul unei productii autohtone de automobile numite Austin . Columbus zicea asa '' Crede-mi de cuviinta cercetarea si eu te voi rasplati pamantene cu harul bunului nostru zeu '' . Hai ca mai stiu si eu ceva ...... :D

  • unckle, duminică, 07.07.2013 23:31

    interesant cum la testul cu 328i aflat cateva pozitii mai jos nu este nici un comentariu "cenzurat" ...

  • Adi, luni, 08.07.2013 10:59

    Da...clar! Logan e o masina de kkt pentru ca nu are oglinzi electrice pliabile si lumini de zi. WTF?! asta conteaza la o masina?!... Dacia e o masina buna, pentru cine nu-si permite ceva mai scump. Daca esti o persoana pentru ca experienta condusului inseamna mai mult decat destinatia in sine (adica ai sub 100.000 km parcursi pana acum) - atunci Dacia nu e pentru tine; te va face nefericit! SH...poate; insa la 10.000 EUR esti la limita periculoasa intre un SH foarte bun si unul foarte prost, iar daca nu ai prieteni pe la service-uri te bagi singur in kkt. Dupa cum spuneam - este incorect sa judeci un Logan prin prisma masinii de 20.000+ EUR pe care o conduci zilnic: asta inseamna pur si simplu lipsa totala de obiectivitate - adica opinia ta valoreaza 0 (zero)!

  • mda, luni, 08.07.2013 12:10

    Tocmai asta e... ca ARE STANDARD lumini de zi.

  • mda, luni, 08.07.2013 13:11

    lumini de zi... dar nu cu LED dom'le :))

  • razvanis, luni, 08.07.2013 13:43

    Tre sa fii nebun sa dai 11.ooo euro pe o Dacie, la ce promotii sunt acum ... pana la urma conteaza cat platesti pe ce cumperi nu ce scrie in preturile de lista ...

  • Ha!, luni, 08.07.2013 15:59

    Bine ca merita sa dai pe seat sau vw la care le sufli tu in partea dorsala.. Ne lasi ! Logan are un raport f bun pret/calitate.

  • Politist, luni, 08.07.2013 22:23

    eu pana acum cred ca am vazut 10 taxiuri logan 2

  • LR, marţi, 09.07.2013 14:21

    @Politist: Am intrebat odata un taximetrist daca este multumit de masina lui, o Toyota Auris din 2009. Daca imi amintesc bine, era un model cu cutie robotizata. Mi-a raspuns ca masina e super OK pentru un familist, dar ca pentru activitatea de taximetrie (in Romania) e o gaura in buzunar. Atunci l-am intrebat ce masina ar fi cea mai rentabila pentru a face taxi in Romania. Mi-a raspuns: "daca vrei sa castigi niste bani, cea mai rentabila achizitie prin prisma cheltuielilor de exploatare este Logan." Apoi mi-au confirmat si alti taximetristi acest lucru. Cand veniturile pe cap de locuitor vor creste, atunci vor exista si pretentii mai mari iar taximetristii vor putea mari tarifele pentru a putea exploata masini mai pretentioase.

  • mog, marţi, 09.07.2013 15:43

    deci LR concluzia e, cum a zis si cineva mai sus...Logan e mai bun pt pus la munca, nu ca masina de familie unde normal, iti doresti ceva mai mult... sa facem un exercitiu de imaginatie: cate Logan in echiparea completa (motorul cel mai scump+toate dotarile disponibile) s-au vandut la noi si cate in marja de pret 7000-8500 eur... procentul e undeva 90% logan pana in 8500eur sa zic asa, restul loganul de 12000 - dieselul echipat complet cam atat ajunge. foarte putini dau banii aia pe logan tocmai ca mai ai si unele alternative, masini noi, nu sh...aia e alta discutie.

  • Kap, marţi, 09.07.2013 17:30

    Raspund eu, ca am vazut mai sus ca intreaba lumea (retoric) si nu se gaseste nimeni sa aprinda beculetul. Va readuc aminte doua lucruri declarate de oficiali Renault: 1.Cea mai profitabila uzina din grupul Renault Nissan e Mioveniul; 2.Filozofia Renault in ceea ce priveste producerea unei masini cu reducere mare de costuri are cam 10 ani avans in fata celorlalti.Multi au comentat ca Renault sint aroganti insa nu i-au inteles bine. Aceste doua argumente sustin o alta declaratie a lor cum ca marja de profitabilitate a Dacia este foarte buna. Si vad ca scuza inventarea clasei lowcost.Doar romanii atotcunoscatori situeaza de exemplu Skoda sau Fiat mai sus decit Dacia.Faptul ca strategia Renault vaduveste Dacia de anumite optiuni inutile nu justifica aruncarea in ala clasa pentru a justifica pretul incredibil de mic IN RAPORT cu orice concurenta (NU SH, bineinteles). Vrem sau nu sa recunoastem, Renault a gasit aici conditii favorabile si le fructifica precum nimeni altii cu profit.Eu zic sa ne bucuram ca fac ceva bun aici si fiecare sa isi ia ce crede ca ii raspunde mai bine la nevoi.Dar sa nu dea cu noroi aiurea.

  • LauCalin, marţi, 09.07.2013 21:07

    Exact, sa nu dea cu noroi aiurea ridicand in slavi marca/masina x si aruncand cu noroi in marca/masina y! Ar trebui sa fie o chestiune de bun simt pe cu care unii, din pacate din ograda fanilor Renault, nu prea sunt de acord si apeleaza la aere de superioritate. Pana la urma, sa fiti multumiti si cei care conduceti Logan nou si cei care cumparat un sh de cativa ani vechime care nu intamplator a costat dublu cand a fost nou in comparatie cu Loganul tau proaspat iesit de pe poarta fabricii.

  • unckle, miercuri, 10.07.2013 09:21

    Pai cum Calin, sa nu ridicam in slavi Dacia pentru ca nu are optionale inutile? Sa nu aruncam cu noroi in cocalarii care isi ia haudi, bemve si merjedes la sehaș? Pai cum altfel ne-am putea exprima? ... doar nu te astepti la discutii civilizate sub anonimatul internetului...

  • Kap, miercuri, 10.07.2013 12:39

    Caline, n-ai inteles nimic.Informatiile de care am pomenit mai sus sint argumente pentru a explica o parte din diferenta de pret. Renault sint singurii care reusesc sa aiba si o marja buuuna de profit la Dacia si afiseaza si preturi distrugatoare pentru concurenta. Cei ce gindesc prin prisma pretului nu iau asta in calcul.Ignoranta si dorinta de a epata printr-un sh de marca imping muuuulti romani sa dea cu noroi in Dacia nejustificat.Nu vreau sa o ridic in slavi pentru ce nu este, dar eu unul am inteles cit de eficienti sint francezii la Mioveni (si aici au si romanii nostri un rol important) si cred ca raportul prestatii/pret este cel mai bun la Dacia.

  • Dan, luni, 29.07.2013 19:34

    Dacia Logan, 1.6 MPI, an de fabricatie 2005. O masina eficienta, ieftina, cu costuri de intretinere cat se poate de onorabile. Folosita atat pe drumurile din tara cat si pe majoritatea autostrazilor din Europa. O consider o masina corecta pentru investitia facuta. Sper ca noile modele sa fie macar la fel de bune in comparative cu prima generatie.

  • LauCalin, joi, 29.08.2013 23:05

    @Kap: Prietene, tie ti se pare normal sa te lauzi ca masina pe care tu o vinzi iti ofera navigatile, pilot automat, temponat sau scaune din piele, in defavoarea caroseriei galvarizate? Renault si Dacia au una dintre cele mai mici garantii anticoroziune dintre marcile europene, ca sa nu mai reamintim ca Dacia nici pana acum nu are caroserie galvarizata si in cativa ani sunt sanse destul de mari sa apara rugina. Dar ce conteaza cand ai dotari de clase mai mari? Da-o dracu' de rugina! Asta am tot incercat sa spun si nimeni nu a inteles. O masina precum Dacia inseamna si multe compromisuri pe care nimeni nu prea si le asume. Eu cred ca era mult mai bine sa se faca un compromis renuntandu-se la dotari gen navigatie, tempomat sau pilot automat si sa se galvarizeze caroseria. Sincer! Cred ca nu e tocmai placut sa faci credit pe 4-5 ani pentru un Logan nou si dupa 2-3 sa vezi primele punctel de rugina. Iar cazurile nu sunt deloc izolate ca sa spui ca sunt exceptii. Si nu mai compara Skoda cu Dacia pentru ca nu se compara. Ah, daca le compari cu cele mai ieftine Rapid sau Fabia evident ca la aceiasi bani Dacia este in avantaj clar. Dar per total Skoda este mult mai departe fata de Dacia. Daca te-ai pricepe la masini si ai avea bun simt ai intelge ce spun. Oricum politica pe care VW o aplica pentru Skoda e cu totul alta. Sa mai spunem ca Skoda are caroseria garantata impotriva coroziunii 12 ani? Nici Renault nu are atat si e si mai scump.

  • GOGU, miercuri, 09.10.2013 13:56

    bai baieti nu va mai certati ca prosti de pomana fiecare isi ia ce vrea..eu unu sunt de parere ca decat sa iau acest logan imi cumpar un golf3 care este cel mai rezistent si fiabil model de masina pt romania iar cu restul banilor care imi raman imi cumpar motorina/benzina aproape 5 ani

  • bisceanu, sâmbătă, 28.12.2013 18:05

    Daca vrei masina sa faci 100000 km in 10ani iti iei dacie daca vrei sa faci 50000 km pe an iti iei ford , bmw, mert , sau alceva

  • bisceanu, sâmbătă, 28.12.2013 18:14

    Am ford focus 1,8 tddi 2003 sint taximetrist am 500000km in 8ani sint supeeeer multumit, cind deschid usa este tot ford am avut si dacie am un gust amar cind vine vorba de caroserie troncane din toate inchieturile in special usile sint de kkt cind o deschizi si o inchizi cu ochii inchisi iti dai seama ca este dacie ,imi cer scuze dar asta este adevaru......

  • bisceanu, sâmbătă, 28.12.2013 18:34

    Daca ar umbla la caroserie totul ar fi ok , cind cobori dintr-un golf 3 din 1900 toamna si te urci intro dacie (orice model ) vezi o diferenta cu tota stima dar asta este ma-i avem de invatat.

  • lolo, miercuri, 15.10.2014 17:16

    Aceasta Dacie are consumul foarte scazut si un portbagaj imens.