Dacia Logan

1.5 dCi 90CP Man Laureate

Interior

3.5

Dacă dăm la o parte sistemul multimedia MediaNav, interiorul este partea la care Dacia Logan a avansat cel mai puţin în comparaţie cu generaţia anterioară. Sigur, avem un bord nou, cu ceasuri de bord cu margine cromată, suprafeţe cu materiale de calitate superioară celor găsite pe Logan facelift, mici îmbunătăţiri în anumite zone şi... cam atât. Partea bună este că Logan a rămas la fel de spaţios ca întotdeauna. În plus, acum puteţi comanda şi o cotieră pentru modelul din Mioveni, piesă mult dorită în rândul posesorilor primei generaţii de Logan.

Personal, consider că noilor ceasuri le lipseşte un instrument important: indicatorul de temperatură al lichidului de răcire. Însă indicatorul de carburant pare să fie mai precis decât în cazul generaţiei precedente a lui Logan. Că tot vorbim despre generaţia precedentă de Logan, Dacia încă nu oferă un reglaj pe profunzime al volanului, iar scaunul şoferului are doar două trepte efective de înălţime: jos şi sus, poziţia de mijloc între acestea fiind dificil de atins. Scaunele au rămas aproape neschimbate, dar comutatoarele de la bord şi unele materiale par să fi primit mai multă atenţie.

Per ansamblu, interiorul lui Logan a crescut din punct de vedere calitativ, dar aş fi vrut ceva mai multă atenţie în realizarea acestuia. O altă noutate este reprezentată de bancheta spate fracţionabilă 60/40, dar subliniem faptul că aceasta este oferită standard doar pe anumite versiuni de echipare (Ambiance şi Laureate).

  • eee, luni, 04.03.2013 12:44

    Bancheta spate pare fractionabila 1/3 din poze. asa este? Nu credeti ca asta trebuia mentionat la rubrica interior, ca un avantaj fata de vechea generatie? Acum poti cara schiurile in masina, nu?

  • Andre Turnbull, luni, 04.03.2013 13:06

    Platiti 2000 de euro in plus pt o Skoda Rapid 1.6 TDI merita diferenta pt o masina bine echipata si siguranta de 5 stele

  • Sebastian Toma, luni, 04.03.2013 13:46

    @eee Corect, exemplarul din imagini are bancheta spate fracţionabilă 60/40. Din păcate, acest feature nu este standard, fiind oferit doar pe versiunile de echipare Laureate şi Ambiance. Mulţumim pentru precizare.

  • _steli, luni, 04.03.2013 13:49

    @Andre Problema e ca acei 2 000 eur sunt de fapt vreo 4 500 eur (dupa datele de pe acest site). Iar pt. cine nu-i are ... nu merita ! Cred ca e un model corect Daciuta noastra.

  • @Andre, luni, 04.03.2013 13:49

    La 2000 de euro in plus Rapid-ul e baza si are motorizare pe benzina mult mai gurmanda. Nu mai comparati mere cu pere. Asa pot zice si eu ca mai bine la 10.000 o bicicleta Maserati si faci si economie de 2000 de euro :)))))) Sunteti culmea...

  • gelu, luni, 04.03.2013 13:52

    @Andre Turnbull Logan din test: pret 12.250Eu Skoda Rapid 1.6 TDI: - 3000Eu in plus pret pornire - 350Eu - vopsea metalizata - 330Eu- jante aliaj - 24Eu - a 3 a tetiera spate - 157Eu- geamuri electrice spate - 160Eu - oglinzi electrice - 24Eu - pachet fumatori - 180Eu - pachet fumatori - 320Eu - asisteneta parcare cu spatele - 140Eu - volan piele - 120Eu - sistem "multimedia" adica USB + aux-in dar FARA GPS!!! Deci, la o matematica de scoala primara Cele doua modele sunt echivalente, skoda avand un "avantaj" de + 4.805Eu dar fara GPS Deci Andre Turnbull, nu stiu cui te adresezi tu, dar parca ai impresia ca aici de-a face doar cu potentiali cumparatori de Skoda. Frate, iti inteleg refularea poate si invidia, dar exemplul tau este absolut ridicol. Dincolo de faptul ca platesti aproximativ in plus 5.000eu (daca punem si GPS-ul) nu ai INCA certitudinea cat de sigur este rapid si cate puncte va lua comparativ cu logan 2. PS..altii mi-au luat-o inainte pana am reusit eu sa manac ceva si sa ma bag pe configurator sa nu scriu tampenii

  • McLaren, luni, 04.03.2013 14:05

    Dezavantajul Loganului sunt testele de siguranta comparativ cu Skoda. Si poti sa iti pui scaun cu reglare lombara (nu stiu daca la Dacia e disponibil asa ceva dar eu care am probleme cu spatele ma uit la asta). In rest atuurile sunt de partea Loganului..

  • JP, luni, 04.03.2013 14:52

    @McLaren Loganul din 2006 pe care l-am avut eu avea reglare lombara.

  • un oarecare, luni, 04.03.2013 16:02

    12 000 un logan?tre sa fi dus rau

  • jorje, luni, 04.03.2013 16:17

    @ un oarecare: 15k+ pe orice alta masina dotata decent...tre sa fi normal la cap :).

  • Andy, luni, 04.03.2013 16:19

    Nu inteleg parerile contra (si precizez ca nu-s posesor de Logan si nici de vechitura adusa din germanica) din mai multe motive: Unii zic ca trebuie sa fii dus sa dai 12000 euro pe un Logan 2. De ce? Rio si Aveo, care sunt urmatoarele sedanuri din clasa mica peste Logan 2 incep de la...12000 euro, avand niste motorizari pe benzina, nu diesel, anemice si dotari ok. Daca vrei una mai dotata dai 14.500-15000 (la care normal se adauga reducerile lor care sunt cam de 10% la Chevrolet si inexistente la RIO si tot iesi mai scump si inca e vorba de motoare pe benzina nu diesel, cu puteri in jur de 100-110 cp care consuma sensibil mai mult). Rapidul e mai scump decat cele doua cu cateva sute de euro la pretul de pornire. Deci cum sa compari Rapid cu Logan 2? Vrei disel ieftin, cu portbagaj mare, te orientezi spre Logan 2. Vrei finisari mai bune, motorizari mai puternice si design modern plus siguranta certificata, te duci cu Rio, Aveo. Daca toti am avea bani foarte multi am merge toti numai cu RR si Ferrari si am huli si marci precum Audi care par low-cost ca finisari fata de celelalte doua. Asta e problema ca unii ciumpalaci nu inteleg ca nu toata lumea are bani sa treaca la o masina din clasa superioara. Multi din ciumpalaci au vechituri de 7-8 ani cu 300.000 km la bord si au aere de britanici milionari in pounds...Mai terminati fratilor ca suntem romani. Mai jos cu pretentile.

  • gelu, luni, 04.03.2013 16:27

    @AM...readucandu-mi aminte de matematica din clasa a 4 a am uitat sa intreb cum v-a placut culoarea modelului testat Pozele sunt prelucrate la greu iar in realitate n-am vazut inca nuanta. Nu de alta dar asta e cam singura culoare mai acatarii pt logan 2, albastrul ala azurit fiind dedicat lui Stepway.

  • slVW_83, luni, 04.03.2013 16:27

    O masina decenta pentru un om pragmatic si cu un salariu mediu. Pentru visatorii la Bemve, exista Seria 3, vatianta anterioara in pretul asta insa cu Logan nu dai gres, e chiar o masina fiabila ce suporta cu stoicism gropile, pietrele, praful si glodul.....sau jegul autohton! Dar Loganul de fata are totusi un defect....nu satisface ego-ul tot mai mare al romanasilor autohtoni, nici mandria si nici impresiile unor omenasi mici, mici, mici!

  • @slVW, luni, 04.03.2013 16:48

    Sa inteleg ca daca iti doresti ceva mai bun esti un om mic, mic, mic? Cumpara-ti tu Logan si lasa oamenii sa hotarasca ce vor sa-si cumpere, ca nu ne-am intors din nou la comunism!

  • unul, luni, 04.03.2013 16:58

    Pai slVW_83, fan VW si VAG, in locul golf-ului 6 iti cumparai 2 Logan-uri si-ti mai ramaneau si bani in buzunar, unii se dau mari nationalisti dar daca ii intrebi pe bune intre 4 ochi ar gasi multe alte variante decat sa-si cumpere logan, drept urmare si vanzarile Dacia la noi in ultimul timp, oricum tare adevarul universal cum ca "nu dai gres cu Logan", dar ce misiune trebuie sa ai cu Logan ca sa nu dai gres? Este o masina decenta la pretul ei, dar mie unul mi se pare foarte sanatos sa existe multe alternative, atat noi cat si sh, se cheama diversitate.

  • Andre Turnbull, luni, 04.03.2013 17:02

    ŠKODA RAPID SMART DIESEL 1.6 TDI 105 CP în ediție limitată Preț recomandat 14463 Euro inclusiv TVA +siguranta de 5 stele +motor diesel fiabil +dotari de serie excelente +marca,Skoda are o cota de piata mai mare ca la alte modele inclusiv Dacia +garantie 4 ani si 120.000 km Merita diferenta?Eu zic ca DA daca te uiti la noul Logan nu are nici macar frine cu disc pe spate cum are Skoda Rapid! Este un punct de vedere!Multumesc

  • Bau-Bau, luni, 04.03.2013 17:06

    O masina frumoasa cu dotari decente la un pret imbatabil ! Diesel de 90 Cp cu un cuplu mai mult decat generos oferit la turatii joase face ca masina sa se miste mai mult decat ok. Are garda la sol mare si suspensii orientate spre confort rezistente la gropi nu iti rupi spatele ca in alte modele mai de fite. Motorul este cuplat la o cutie de viteze cu 6 rapoarte nu ca la altii care la motorul de 1.6 tdi 105 cp folosesc o cutie cu 5 rapoarte (asta in anul 2013 ) . Motorul dci de 90 Cp este mult mai rafinat decat la multe modele cu pretentii mai mari. Si nu in ultimul rand retea de service foarte dezvoltata atat in tara cat si in strainatete cu,costuri de intretinere decente. Cui ii pute si mai are 4000 de euro in plus cumpara acelas lucru dar cu alta sigla.

  • slVW_83, luni, 04.03.2013 17:32

    @all Nu m-ati inteles! Eu am avut buget 20k!!! Daca avem 10-12k sigur mergeam pe Logan pt. ca vroiam musai o masina NOUA si virgina! Mai detin o Solenza din 2004 tot noua si cu peste 200 000 km prin bortile autohtone. Merge perfect! O masina noua da de lucru la oameni, oricare ar fi ei. Una SH imbogateste doar niste samsari, fara sa generalizez desigur!

  • @slVW_83, luni, 04.03.2013 17:37

    Pai desigur ca generalizezi, oriunde in lume exista si piata sh, samsareala este la noi mai mult, in fara iti poti cumpara masini la mana a 2-a si cu garantie, chiar daca si acolo mai poti lua tepe, conditiile sunt mult mai bune si mai credibile, pe principiul asta in Europa de ex n-ar trebui sa mai vezi pe strazi masini mai vechi de 7-8 ani, dar acei proprietari nu cumpara piese de schimb, nu dau de munca in continuare? Iar innoirea unui parc auto trebuie sa se faca natural, ca asa hai sa se faca doar masini de unica folosinta doar pt cativa ani ca da de munca la oameni.

  • BMW, luni, 04.03.2013 17:41

    Mai bine un BMW 320d second de dupa 2002. Dacia nu e masina...Dacia e sicriu.

  • 827457097-21, luni, 04.03.2013 17:59

    @ Andre Turnbull Daca merita mergi si cumpara tu una ! Tot ca o parere personala Skoda Rapid Activ 1.6 Tdi 105 Cp pret pret 15555 (prima varianta de echipare ) este din configuartorul Skoda NU are o cutie de viteze cu 6 rapoarte la un motor mai mare NU are navigatie NU are tempomat NU are limitator de viteza NU are geamuri electice pe spate NU are computer de bord NU are genti de aliaj NU are volan din piele NU are schimbator de viteze din piele NU are senzori de parcare NU are satelit de comanda pentru radio cd NU are bluetooth NU are mod eco pentru motor NU are oglinzi reglabile electic si incalzite NU are tapiserie din piele Toate astea prietene le gasesti pe Dacia Logan II la un pret de 12700 de euro inclusiv vopsea metalizata !!!!!! Si la Dacia ai 4 ani garantie in limita a 100.000 de km Nu cred ca 1.6 tdi motor relativ nou este mai fiabil decat 1.5 DCI un motor mai mult decat verificat aflat in productie din 2003 Skoda are discuri pe spate din simplul motiv ca exista o norma care obliga toti producatorii care fac masini care au mai mult de 100 de Cp trebuie sa fie echipate OBLIGATORIU cu discuri de frana spate ! Altfel nu se inghesuia Skoda sa puna discuri pe spate vezi Octaviile mai vechi ce de discuri au pe spate.Aia cu Skoda rapid de 5 stele ramane de vazut ca nu afost testata inca. Intreb si eu merita diferenta data pe Skoda ?

  • slVW_83, luni, 04.03.2013 17:59

    NU generalizez! E firesc sa existe si o piata pentru modelele SH asa cum exista si pentru cele NOI. Vreau doar sa spun ca intre o gioarsa la mana a III-a sau a IV-a in ACEEASI bani as alege fara regrete o masina noua, in speta un Logan! Trebuie doar sa-ti invingi pofta de marire.....si propriul ego!

  • Andre Turnbull, luni, 04.03.2013 18:03

    Nu merita sa cumparati un Logan!Mai bine un Chevrolet Cruze sau Renault Fluence de ce sa dam banii pe o masina care nu merita?

  • gelu, luni, 04.03.2013 18:04

    @Andre Turnbull cota de piata 2012 - dacia 30% - wv -10,6% - skoda - 8,7% motor diesel fiabil...aha uitase-si sa ne povestesti de mancatorii de ulei de la wv siguranta de 5 stele? stelutze verzi ce roiesc in jurul capusorului tau. Atunci da. Pe astea de unde le-ai scos...te-ai jucat cu machete de skoda in curte si au rezistat? dotari de serie excelente...pentru o editie limitata evident. Morcovul Dacia se cam mareste si din partea inferioara a ajuns sa va gadile in cerul gurii. Care-i problema fratioare? cam bate vantu' pe la voi prin curte, asa-i? Si daca mai apare si noul logan cota aia de piata "mai mare decat la alte modele inclusiv dacia" o sa se citeasca cu minus Astept provincia!

  • Cosmin, luni, 04.03.2013 18:05

    are siguranta de 5 stele Dacia?poate peste 10 ani pina atunci cumparati masini sigure!

  • LauCalin, luni, 04.03.2013 19:22

    Desi este greu sa nu se simta unii jigniti cand vorbesti de Dacia (si evident vor incepe sa se umfle in pene), in primul rand NU are rost sa compari Logan 2 cu Rapid. Skoda Rapid nu este o masina low cost precum Dacia. Skoda in sine nu este low cost. Iar faza ca Dacia are navigatie si piele... cumpara-le si simte-te ca intr-o masina de 20000 de euro. Dar nu te mira ca nu ai caroserie galvarizata si dupa 3-4 ani incep sa apara primele puncte de rugina si ca ai una dintre masinile fabricate in Europa a carei siguranta e printre cele mai slabe. Pentru ca este o masina gandita sa fie fiabila, accesibila si eventual cu niste dotari la care pana acum doar visai ca ti le puteai permite la o masina noua. Evident ca se puteau face imbunatatiri si in privinta caroseriei sau sigurante, insa asta crestea pretul si se apropia cam mult de cel al unui Renault Symbol. Sunt curios daca sistemul de injectie este acelasi ca la Logan 1. Ma refer evident la DCI-uri.

  • jorje, luni, 04.03.2013 19:34

    @Cosmin: e drept, nu cred sa ajunga la 5 stele prea curand. Insa si dacia a crescut foarte mult la siguranta fata de modelele anterioare. Vine cu ESP si 4 airbag-uri in standard. Parerea mea e ca producatorii cresc pretul automobilelor cu sisteme gen avertizor de parasire banda, monitorizare unghi mort, detector oboseala, lumini de drum automate, franare autonoma in caz de urgenta, monitorizare presiune in pneuri, etc. Si EuroNCAP este intr-o oarecare masura partas. Asta pentru ca este o autoritate in domeniul sigurantei si tot ceea ce spune este considerat "solid gold". Din cate stiu, astfel de sisteme atarna greu in punctajul final. Din pacate unele teste cel putin arata ca aportul lor la siguranta este neconcludent. Mai rau inca, numele sistemelor este scris mare in lista de dotari ca un urias plus, pe cand limitarile acestor sisteme sunt trecute in manual, pentru cine are rabdare sa le citeasca. Ca exemplu: http://prevenireaccidente.ro/ Mie personal mi se par destul de importante unele limitari. Evident, nimic nu poate inlocui o celula de siguranta bine proiectata, o caroserie atent proiectata cu ideea deformarii controlate in cap, o suspensie si o directie buna, etc Si aici probabil dacia mai are de lucru pentru a recupera terenul pierdut. Sistemele electronice insa au limitarile lor, de care nimeni nu pare foarte dispus sa discute. Cele esentiale (ABS, ESP, airbaguri - in numar limitat deocamdata-) au aparut si pe dacia. Din ce a ramas cel putin unele mi se par supraevaluate ca pret :).

  • un oarecare, luni, 04.03.2013 20:44

    Dati cautare pe autovit, masini pana in 15 000 euro, din 2012 incoace!sunt masini cu maxim 30 000km care au inca garantie cativa ani!Ma astept numai la manute rosii dar nu ma intereseaza!Daca avea 5 stele euroncap si nu arata ca o caruta merita banii!

  • Florin, luni, 04.03.2013 21:38

    Eu personal le doresc celor care afirma sus si tare ca skoda rapid e mai tare chiar sa-si cumpere, dar nu-si permit ! Ei isi cumpara BMW din 2002 cu 3 milioane de km la bord, o tapiserie infecta si cu iz de manele. Astia cupara skoda sau bmw si dupa aia se duc la dezmembrari mah sa-si cumpere cate o piesa pe care o monteaza un taximetrist vestit intre blocuri ! Astia care comentati asa aiurea v-ati interesat cat costa reviziile la o skoda rapid si apoi sa va apucati sa vorbiti ? Va zic eu prieteni, la diesel costa 2800 ron reviziile pana la 60.000 KM iar la benzina 3600 Ron pana la 60.000 km. Stiti cat costa la Logan ? 900 ron la diesel si 2200 la benzina . Stiti cat costa la BMW din 2002 ? Un sac de cartofi vandut in piata la taraba , eventual mai pastrezi o bucata sa-l bagi pe toba sa sune periculos. Vreti sa va spun cat costa si Casco pe an la Dacia Logan vs Skoda Rapid ? Dacia - 400-500 euro pe an Skoda - 640 - 800 euro pe an Deci, adunati diferenta la service, la asigurari, la consum si o sa vedeti cum urca pretul . Asta daca sunteti oameni normali la cap si va faceti asigurare nu ca aia cu BMW din 2002 care baga cate 2 litri la pompa sa mearga sa cumpere seminte sau sa vanda cartofi. P.S. Motorul pe benzina de 105 CP nu cred ca scoate sub 10 % in oras iar ca mai iesi odata la luna cu ea pe afara , asta nu inseamna ca ai medie de 6 % , dar brand-ul conteaza.

  • antonny, luni, 04.03.2013 22:02

    @un oarecare .......vrei o skoda inscrisa in 2012 cu 90000km reali pe catea service si pe computer de bord 32000 km 13500 euro ....pret de catalog 22000 euro

  • lord, luni, 04.03.2013 22:28

    Tot citesc comparatia cu Skoda Rapid si observ ca nimeni (nici macar Automarket voit sau mai putin voit) nu s-a gandit la gemenii PSA 301 si C elysee cu motoare 1.6 hdi 90 cp si un pret fff apropiat de Dacia. Hai ca v-am dat apa la moara acum:-)

  • @Florin, luni, 04.03.2013 22:34

    Ce treaba au Bmw-urile din 2002 cu discutia Logan vs Rapid? Banuiesc ca te referi la seria 3, deci cat costa seria 3 din 2002 cu motorizari obisnuite, nu M-uri? 12 mii de euro? Mai pune niste ani daca vrei sa faci comparatii corecte de pret, de exemplu 2006-2007 care nu au 3 milioane de km, apropo de astia care vorbesc aiurea, si la Daciile iesite din garantie cati mai cumpara piese originale by renault care sunt super scumpe, bloc de lumini la Logan 800 de lei, bai esti nebun...sunt pline service-urile de cartier de Logan de 5-6 ani facute doar pe carpeli, inclusiv de la dezmembrari, dar se vede stima si respectul francezilor pt fostii posesori de Logan care si le-au cumparat acum 4-5 ani, au cerut dublarea timbrului de mediu pt euro 3 si euro 4 ca sa moara cu ele de gat, motoare euro 3 pe care le vindeau si-n 2008, hahaha. Daca tot faci calcule, cat dai pe un Logan de 12 mii in 5-6 ani de rate si apoi cat mai valoreaza la revanzare? Dai 16-17 mii si-l vinzi dupa 5 ani cu 3000-4000 mii, asta daca n-o sa ceara astia de la renault dublarea euro 5 peste vreo 5-6 ani , hahaha.

  • unckle, luni, 04.03.2013 22:35

    @lord - stai calm, nu-i nimic mai bun ca dacia daca dacia este adusa in discutie ;)

  • antonny, luni, 04.03.2013 23:09

    Dacia Logan 1.5 dCi 90CP Laureate pret 12250 euro Peugeot 301 1.6 HDI 92CP Allure pret 14.700, oferta 13.708, Škoda Rapid 1.6 TDI / 105 CP pret cu oferta de 3000 euro 14460 euro Chevrolet AVEO 1.3D 16v 95CP pret 15020 Euro OFERTA 13515 Euro PLATA O FACETI LA CASERIE ......sa nu uitati sa intrebati cat costa stampila la 15000 km /30000 km /45000 km

  • rusine dacia, luni, 04.03.2013 23:28

    Putini stiu ca o dacie logan 1,6 16V full option si cu cutie automata se vinde in UAE cu 8000 usd adica 6000 euro. La noi daca ar exista modelul respectiv ar costa cel putin dublu - rusinica. In rest toata stima Dacia care da de munca romanilor si participa semnificativ la PIB-ul Romaniei

  • gigel, marţi, 05.03.2013 08:17

    cum adica sa isi pastreze fiabilitatea, pai daca pastreaza fiabilitatea modelelor diesel de la logan 1 dau faliment, ai idee cate mai iau itpul pe bune dupa 2 ani de functionare? lool, bai redactore, nici laudatio nu stii sa faci, ai cazut in derizoriu

  • A M_C, marţi, 05.03.2013 09:18

    Vreau sa-mi confirme cineva demultiplicarea cutiei in tr a 5-a. Doar 2000rpm la 120km/h???

  • LauCalin, marţi, 05.03.2013 11:24

    Cica: http://www.anusedcar.com/index.php/tuv-report-year-age/2013-4-5/307 Pentru cui ii e lene sa deschida linkul e vorba de untimul raport facut de TUV, in ceea ce priveste fiabilitatea masinilor din Germania. Este vorba de cei care acum 2 ani laudau Loganul, iar ultrasii Dacia ma puneau la zid si aruncau cu rosii ca nu stiu ce vorbesc (valabil si in cazul lui Megane). Clasamentul ma surprinde si nu prea.

  • eu, marţi, 05.03.2013 13:27

    @LauCalin: nu stiu ce masoara TUV acolo dar daca Dacia ar fi avut atatea probleme cat zice acolo (25% in 70k km) nu ar fi avut atata succes.Sper ca nu includ acolo si becuri arse :))) Acuma un factor deloc neglijabil este si cat de abuzate au fost acele masini si ma indoiesc ca un sofer de Toyota Prius se poarta cu masina lui la fel ca unul de Porsche sau de... Dacia.

  • LauCalin, marţi, 05.03.2013 15:44

    Asta cu vanzarile foarte bune, e adevarat... in Germania Dacia inca se vinde bine. Insa asta nu e chiar un pretext. Un neamt isi permite mult mai usor o Dacie decat un VW sau o Skoda. Si sa nu uitam ca sunt multe masini care s-au vandut in milioane de exemplare de-a lungul anilor (de ex. imi vine in minte Peugeto 206). Si VW are vanzari record, insa asta nu inseamna ca face cele mai fiabile masini. Parerea mea este ca trebuie tinut cont de faptul ca Dacia este o masina ieftina si din multe puncte de vedere medie.

  • Samba, marţi, 05.03.2013 21:00

    @LauCalin, as fi foarte curios sa aflu si eu ce sistem de injectie are noul Logan DCI.Cureaua de distributie stiu ca au schimbat-o si au pus una pe lant ,insa marea lor problema ca si generatia trecuta a avuto cu injectoarele si cu pompa de ulei.

  • crunt_temmpo, miercuri, 06.03.2013 02:22

    @LauCalin mult respect... chiar serios dar....(cred ca ai patit ceva aka nu te mai recunosc) la faza cu tuv foarte agresiv , ...asta e poate erai nervos. insa:"Asta cu vanzarile foarte bune, e adevarat... in Germania Dacia inca se vinde bine. Insa asta nu e chiar un pretext. Un neamt isi permite mult mai usor o Dacie decat un VW sau o Skoda" pai si un roman ce isi permite mai usor nou? . Bineinteles fiind vorba in contrast despre" loganistii" din Romania.

  • arogantul, miercuri, 06.03.2013 10:19

    @BMW mai bine un volvo S40/S60 second de dupa 2008. BMW e sicriu pt prostanacii de 18 ani cu permisu luat de trei luni.

  • LauCalin, miercuri, 06.03.2013 12:13

    @crunt_temmpo, daca tinem cont de unii care in afara de Renault si Dacia nu mai stiu nimic, care te mai si jignesc daca nu esti de acord cu ei, cred ca limbajul meu nu a fost unul agresiv. Nu am spus ca Dacia este o masina proasta, o teapa, am spus ca este o masina medie cu un pret low cost. Iar daca tinem cont de faptul ca salariul minim pe economie in Germania este de peste 1000 de euro, fata de nici 200 de euro cat este acum in Romania, cei care isi permit un Logan nou este evident ca sunt mai multi in Germania. Deci unul din motivlele pentru care Dacia se vinde bine in tarile dezvoltate e faptul ca este o masina mai accesibila pentru cei care vor o masina noua. In Germania un Logan nou isi poate permite chiar si un student care are un simplu job. Ori unui roman obisnuit nu prea i se pare lucru usor sa plateasca o rata de 200-250 de euro/luna timp de 3,4 ani, in conditiile in care el castiga 500 euro/luna sa zicem. Parerea mea este ca principalul avantaj pentru care Dacia vinde bine e faptul ca este o masina care nu ridica probleme prea mari la fiabilitate, ofera niste dotari pe care nu te astepti sa le aiba un low cost si evident pretul. Ori daca vrei o siguranta foarte buna, daca vrei mai mult confort, o tinuta de drum mai buna, e cutie mai bine etajata, o pozitie mai buna la volan, sau o caroserie galvarizata... tre' sa te mai cauti in buzunare si sa mergi in alta parte. Bine, nu m-as mira ca acum unii sa inteleaga ca i-am facut sarantoci pe cei care au Logan...

  • mda, miercuri, 06.03.2013 16:01

    Toti se vor "analisti auto". Putini sunt insa cei care inteleg piata globala in ansamblu si privesc obiectiv. @LauCalin Cum bagi tu mereu aceeasi placa. Nu e vorba de limbaj agresiv. E vorba de a scrie sau nu tampenii. E vorba de a reda cat mai fidel realitatea. E vorba de a striga tare ADEVARUL si de a reclama falsitatea / minciuna. Teoreticienii ca tine fac 1 din 2 lucruri: ori enerveaza, ori plictisesc / adorm participantii la discutie. Oricum, de adus ceva constructiv, in mod sigur NU aduc. Ti s-a dovedit ca gresesti la nenumarate articole. De cate ori ti-ai cerut scuze sincer? Niciodata.

  • arogantul, miercuri, 06.03.2013 18:22

    @LauCalin ""Bine, nu m-as mira ca acum unii sa inteleaga ca i-am facut sarantoci pe cei care au Logan..."" si cu toate astea multi exact asta vor crede, si din cauza ca le convine de minune sa creada ca i-ai facut sarantoci, pt ca astfel isi autovalideaza dreptul la replica si colera tampa.

  • @arogantule, miercuri, 06.03.2013 18:51

    Sunteti mai degraba niste ipocriti. LauCalin se referea la fanii marcii ca "ultrasii Dacia" , deci o jignire scoasa de pe stadion, pt ca apoi, cateva comentarii mai jos, tot el sa se victimizeze afirmand ca "te mai si jignesc daca nu esti de acord cu ei". De ce nu selectrezi asta, huh? Cata credibilitate sa aveti voi? Zero!

  • LauCalin, miercuri, 06.03.2013 20:43

    @crunt_temmpo, acum iti intelegi despre ce vorbeam? Poftim dovada. Ce spun eu si ce vor altii sa inteleaga. Ah, si nu cred ca este cazul ca acum sa-mi cer scuze. Cand am gresit, am recunoscut (daca "mda" ar fi citit si alte comentarii de-ale mele ar fi vazut). Doar ca pana acum cam tot ce am spus despre Dacia si Renault s-a cam adevereit. Piata globala nu e doar la Renault si Dacia, amigo. Domnul de mai sus nu vrea sa inteleaga ca o masina low cost are si puncte slabe, uneori vizibile.

  • mda, miercuri, 06.03.2013 22:03

    Aiurea! Bai Nostradamus de Bucale, scuza nu una sincera, e facuta la misto, deci nu se pune. Nu vad pe nimeni sa afirme perfectiunea la Dacia, se faceau doar niste comparatii la care tu ai sarit de c^r in sus... ca de obicei... ca si cum ti s-ar fi adresat special tie... ca un afront personal. Conceptul lowcost trebuie luat ca atare. E ceva ce ar trebui sa existe pentru ca asta cere piata. Puncte slabe, puncte tari? Bravo, ai descoperit apa calda! Amice, compromisuri exista in orice segment, la orice marca. Pentru unii, unele lucruri cantaresc mai mult, altele mai putin. Ce conteaza, e rezultatul dupa ce tragi linie... sa ai un impact semnificativ asupra pietei pe care te concentrezi... pentru Dacia, acea piata e Europa. Si da, are un impact semnificativ pe toate pietele importante.

  • ChuckNorris, miercuri, 06.03.2013 22:25

    @suedezu oi zice tu multe prostii dar de data asta ai dreptate...

  • Mafia, miercuri, 06.03.2013 23:14

    Mda...Aroganti mai sunt ''puristii'' astia ai marcii sau grupului Renault-Dacia. In concluzie Dacia ramane doar o marca low cost si atat nu se vrea a fi mai mult.

  • LauCalin, miercuri, 06.03.2013 23:22

    @mda, si tu imi spui ca sunt arogant. esti foarte amuzant, ca taximetristii care le stiu pe toate.

  • Mircea, joi, 07.03.2013 15:41

    @LauCalin ti-a zis ca esti arogant?! Ti s-a zis ca esti ipocrit. Hai ca te-ai pierdut ! Citeste mai bine ce si cui i se adreseaza comentariile.

  • LauCalin, joi, 07.03.2013 17:21

    Oricum daca incepeti cu acuzatii de parca vezi doamne v-as fi jignit inseamna ca nu intelegi o boaba din comentariile mele. Si pe principiul explica-i prostului ca e prost sa vezi daca intelege de ce, ma dau batut. V-am pupat! ;)

  • sandman, joi, 07.03.2013 23:40

    acesta este un motor bun, cu care trebuie echipat orice logan. nu hal de 0.9cmc. era interesant sa ne spuneti la 130km/h cat consuma(cat e limita pe autostrada), nu la 120. oricum, pana in 6 cred.

  • StM, vineri, 08.03.2013 17:20

    @LauCalin:Nu te supara pe@mda si altii ca el, Loganistii si fanii Renault sau VW numai atat stiu.Nu ai ce sa le ceri. Dacia face exact ce trebuie sa faca intr-un grup in care ramane la statutul de Cenusareasa.Renault nu e VW, iar Dacia nu e Skoda, asta e. Ma bucur ca UE i-a obligat sa puna esp, ca altfel iesea si Loganul ca Lodgy. Ideea este sa existe progres.Nu poti cere piele si incalzire in scaune sau ac automat sau faruri cu xenon sau mai stiu ce altceva, e totusi Dacia. Iar Renault nu va lasa niciodata marca asta sa faca exact ce au facut coreenii cu Hyundai, nu au cum, nu au bani si riscurile sunt prea mari. Asa ca, trebuie sa spunem ca la Dacia evolutia se vede, au facut un break frumos, mai frumos decat berlina si incearca sa se adapteze la piata din mers. Restul...raman discutii

  • liviu82, vineri, 08.03.2013 17:25

    @LauCalin Hai ca esti ridicol. Cica "explica-i prostului ca e prost" ... Daca nici asta nu-i jignire, atunci ce mai e? Nu, tu esti singurul destept :))

  • @StM, vineri, 08.03.2013 17:29

    Daca prelua Vw Dacia si acum ne chinuiam cu 1.2 htp 60 cp si chiulase ovalizate la 50.000 km. Scuteste-ne.

  • HD77SKO, luni, 11.03.2013 00:29

    ce nu pricep eu de ce nu au mai pus butoanele geamurilor ca la masinile normale(pe usa) ba mai mult au mai pus 1buton pe consola(tempomatul).in timp ce alte branduri pun butoane pe volan sau in apropiere ptr siguranta sa nu cauti dupa comenzi, Dacia le pune pe consola centrala.Bine k nu au pus tempomatul in portbagaj sau pe bancheta din spate :))

  • @HD77SKO, marţi, 19.03.2013 17:08

    Ce gasesti pe/langa volan la alte marci sunt comenzile pilotului automat si a sistemului multimedia/ audio (ceea ce are si Dacia pe unele modele) , in niciun caz butoanele geamurilor :))

  • Dragos, marţi, 26.03.2013 13:49

    Ce chiulase indoite? Despre ce vorbesti tu? Loganul meu din 2005 are aproape 350.000 km si nu are nici pe dracu. Aproape imi doresc sa cedeze pentru a-mi lua alta dar masina sa incapatianeaza sa mearga bine.

  • hazard, miercuri, 03.04.2013 13:44

    E ok acest model de Dacie, dar nu la acest pret prea mare. S iata de ce: Skoda Rapid, 1.6 tdi 105 CP, aproximativ 14500 euro.

  • Marius, marţi, 23.04.2013 10:28

    Am un VW Golf 6 1,4 80Cp si 120000 km in 3 ani , este buna dar la 80000 km am inlocuit compres de clima si la 100000 km am inlocuit amortizoarele (nu erau scurse) dar erau cam moi parca era barca....acum cu amortiz noi originale merge iar ok, o gramada de bani au costat . Daca aveam logan cred ca costurile erau la cca 40% ! Recunosc ca doare la buzunar dar cand vor face loganul cu scaune din care sa nu cazi frane disc spate etc voi cumpara prb un Logan !

  • tibi, sâmbătă, 11.05.2013 19:20

    Eu am avut logan 14 mpi an 2005 ;km 119000 dar nu am schimbat inafara de capete bara si pivot nimic altceva pe linga consumabile deci daca aveai logan nu pateai asa ceva ,oricum vw este ridicat in slavi de multi si nu cred ca merita .ORICUM concluzia dacia nu se poate compara cu vw nu domnilor

  • Nicu Buricu., miercuri, 22.05.2013 11:10

    Nu stiu de ce se spune ca Dacia Logan 2 e un model low cost pentru ca nu e asa. La pretul de 7900 euro modelul pe benzina de 1,2 fara clima, computer de bord si faruri de ceata, mai bine as opta pentru Citroen C-Elysse sau Peugeot 301 care la 10000 euro are aceste dotari si are un design mult mai frumos atat exterior cat si interior iar calitativ este superior Loganului.

  • VASI, joi, 30.05.2013 18:20

    In primul rind loganul de 1.2 l cu clima ,costa cu 2300 de euro mai putin decit peugeot 301 cu motor de 1.2 72 de cai si nu mi se pare sa aiba un design mai reusit decat a loganului ,oricum sti preturile la piese ptr peugeot .interesativa extrem de scumpe .Oricum diferenta este de 97.000 de ron intre cele 2 masini.

  • florinn2013, sâmbătă, 19.04.2014 09:10

    buna ziua de ce logan 2 are navigatia in alte limbi si nu are in romana? nu am cuvinte sa descriu acest aspect. masina romaneasca, dar nu pe limba romanilor... stie cineva daca se poate(si unde) monta magazie de cd-uri la logan 2 cu navigatie? multumesc