Dacia Logan

Tinuta de drum

3.5

Dacia Logan este un automobil gândit pentru uz intensiv. În nici un caz pentru rulare sportivă. Pe lângă motorul de doar 75 CP, Logan-ul aniversar se prezintă cu aceeaşi suspensie reglată pentru confort şi adaptată la realităţile drumurilor din România.

Suspensia este moale, ceea ce oferă un plus de confort pentru pasageri şi o traversare extrem de eficientă a liniilor de tramvai sau a altor denivelări. Însă, pe viraje, ruliul îşi face din plin apariţia şi devine chiar deranjant dacă insistăm să abordăm sportiv virajele.

Dacia Logan se simte cel mai bine atunci când este condus normal, se aşterne bine la drum lung şi iubeşte autostrada. Apoi, dacă e nevoie, nu se va sfii să intre pe un drum denivelat sau de macadam, unde garda la sol curajoasă o va ajuta să parcurgă drumul fără probleme.

Ediţia aniversară 10 ani foloseşte jante de 16 inch şi anvelope 195/55R16. Jantele par de aliaj când sunt privite de la depărtare, dar de fapt sunt fabricate din oţel. Dar pentru efectul optic, Dacia foloseşte capace de plastic vopsite gri închis. Sistemul este similar cu cel folosit de modelul Sandero Stepway şi face parte din soluţiile inteligente pe care Dacia mizează pentru a reduce costurile. 

  • someone, vineri, 25.07.2014 11:29

    in sfarsit cineva a publicat dimensiunile anvelopelor pe 16....deci se poate, dar de ce oare dacia nu le introduce ca alternativa optionala pe toate modelele logan, sandero si lodgy?

  • Scrooge, vineri, 25.07.2014 12:01

    ee, cu cateva exceptii care tin de tehnologie (gps, esp), cam asa ar fi trebuit sa arate loganul acum 10 ani cand a fost lansat. Oricum, mai bine mai tarziu decat niciodata. :)

  • Eu, vineri, 25.07.2014 12:43

    Oara doar 2000 de bucati o sa fie?

  • vlad589, vineri, 25.07.2014 12:58

    "Singurul lucru care mai lipseşte este un sistem Start-Stop" :)) . Eu totusi tind sa cred ca e vorba de troll :)))

  • 1., vineri, 25.07.2014 13:34

    Astept editia aniversara Logan 20 ani.

  • Andy, vineri, 25.07.2014 13:55

    @1 Asteapta pana atunci ca sigur va fi produsa in Maroc :-)

  • mishazaitev, vineri, 25.07.2014 14:45

    Nu reusesc sa inteleg motivul pentru care cei de la Dacia au ales pentru aceasta editie aniversara dotata mai mult decat rezonabil, cele mai slabe motorizari de care dispuneau.

  • Bogdan, vineri, 25.07.2014 14:50

    pacat ca noi trebuie sa asteptam 10 ani ca sa primim ceea ce turcii primesc in mod normal pe renault symbol... de fapt toate noutatile care sunt pe versiunea aniversara sunt luate de pe renault symbol de turcia ;)... pacat :( http://www.renault.com.tr/araba/binek/yeni-symbol/genel-bakis/ic-mekan

  • Andy, vineri, 25.07.2014 15:18

    @Bogdan: turcii, rusii si multi din America de Sud. Nu am ce sa-i reprosez in afara de motorizare care e anemica in conditiile in care majoritatea celor care au un Logan nu o folosesc doar in oras ci si in afara lui, nedispunand de alta masina mai potenta dpdv al motorizarii. O motorizare mai puternica si aer conditionat manual erau mai potrivite...

  • Suleyman Cunoscatoru, vineri, 25.07.2014 17:18

    Nu mi-as mai cumpara un Logan nici sa mi-l dati la 8000 cu dotari, nici sa nu vorbim de 12.150. Asta numesc ei masina cu dotari ca au luat un climatronic de pe Clio ? Atunci iau un Clio Estate care mi se pare sueprior si sigur gasesc in 12.000 unul de 1 an cu putini km si este o masina mult mai atent lucrata cu o tabla mult mai buna si cu motorizare de cel putin 90cp.

  • gogu, vineri, 25.07.2014 17:59

    @someone la loganul nou se pot pune roti de 16 legal daca vrei, dimensiunile sunt trecute pe usa soferului

  • Patent, vineri, 25.07.2014 18:15

    Din cate vad in fotografii...nu am citit articolul , Loganul asta are butoane pt. geamuri atat pe consola centrala cat si pe usi + sunt capace pe 16" ????! In ultima poza se vede clar ca e un capac peste janta " gen Sandero Stepway "

  • lorinczi.thomas, vineri, 25.07.2014 20:12

    @Patent: Butoanele ramase pe consola preiau comenzile geamurilor spate, dubland butoanele din spate, mutate si ele din locul initial (intre cele doua scaune), din capatul consolei in portierele spate. Citat, cum s-ar zice, din fragmentul "Ïnterior".

  • LauCalin, vineri, 25.07.2014 20:23

    @Suleyman, stai linistit ca Dacia nu se bazeaza ca romanii sa le aduca grosul vanzarilor, asa cum nu s-au gandit niciodata. De ce? E simplu: un neamt da pe aceasta masina cam 5-6 salarii. Un roman da 20. Si cand dai 20 de salarii parca iti doresti ceva mai mult decat un low cost mai aratos si cu ceva dotari care sa-ti mai fure ochii... gen aer conditionat automat, semnalizari in oglinzi sau comenzile geamurilor pe usi. Pe cabd un neamt evident ca altfel vede lucrurile pentru ca lui i se pare o masina mult mai ieftina si accesibila si pentru banii pe care ii da merita fiecare banut. Ca sa simtim la fel si noi ar insemna ca un asemenea Logan sa coste in Romania maxim 3500-4000 de euro. Suna a sf, asa-i?

  • Unu, vineri, 25.07.2014 21:15

    12 mi ? Hm....gasesti la banii astia un BMW 320d SH de toata frumusetea.

  • 1., vineri, 25.07.2014 23:02

    @mishazaitev Erau pe stoc.Te-ai luminat ?!

  • johnny_Zwee, vineri, 25.07.2014 23:41

    asa ar trebui sa arate si modelul de baza pentru a atrage si mai multi clienti... deci se poate daca se vrea ;)

  • Pana, sâmbătă, 26.07.2014 18:18

    Cica: "Jantele PAR de aliaj când sunt privite de la depărtare, DAR de fapt sunt fabricate din OTEL. Dar pentru EFECTUL OPTIC, Dacia foloseşte capace de plastic vopsite gri închis. " Si ei vor ca romanii sa dea 12000 de euro pe o asemenea teapa + un motor anemic de 75 CP + plus vreo 3 stele EuroNCAP (4 nu are cum sa ia nu are avertizor acustic pentru centuri necuplate) + caroserie negalvarizata + valoare slaba la revanzare + plus confort mediu + tinuta de drum medie. Nu, multumesc. Prefer mai bine un Fluence DCI, Opel Astra Sedan CDTI, Focus sedan TDCI, sau Corolla cu cel mult 50-60000 de km si 3-4 ani maxim care fac ceva cu jet pe acest Logan nou si care se simte in continuare low cost, dar cu navigatie si claxon pe maneta si fara lumina in torpedou, dar cu pilot automat. In continuare masina asta pentru romani este extrem de scumpa si slaba. Sa dea strainii 4-5 salarii pe ea. Mi se pare ca Renault este mai cinstit fata de ei.

  • flavius, sâmbătă, 26.07.2014 18:24

    De ce trateaza francezii pe romani mai rau decat pe rusi,indieni,marocani si nu in in ultimul rand pe turci ?Dati o tura pe la RTC Voluntari,Titu si Dacia si vedeti atmosfera de acolo.Milogi e un cuvant prea mare pentru sclavii de acolo.

  • Ptr amicii de mai sus, sâmbătă, 26.07.2014 19:48

    E MULTA masina la banii ei. Fara concurenta in Europa ! Indiscutabil, daca e s-o luam dupa consum / dimensiuni / echipamente / pret de piata, e clar ca nu s-a realizat nimic asemanator in Europa. Multe concerne auto inca isi mai rod unghiile de invidie pe succesul diviziei de buget a grupului Renault in Europa. Si sa fim sinceri, cand spunem Europa, spunem Patria Automobilului. Faptul ca vor unii sa plateasca mai mult la achizitie sau in timp, asta-i altceva. Pretentiile costa! Fie ca observati acum sau mai tarziu !

  • dany, sâmbătă, 26.07.2014 21:49

    ati testat pana acum 0.9 benzina, 1.5 diesel de 75 si 90 CP atat pe sedan cat si pe mcv! canbd o sa vadem si un test cu 1.2 benzina?... as fi curios ce o sa ziceti vis a vis de parerea unora ca e submotorizata

  • LUCCI, sâmbătă, 26.07.2014 22:25

    Iarasi consider ca ,un pic , nu ati fost obiectivi; dupa ce ati batut toba ca masina nu e de raliu, este facuta pt. utilizare intensiva, in scop familial, ii dati una in cap la Performante, cu un nemeritat 2,5 steale.Cei 14,6 %(daca permiteti ac. exprimare a vitezei) nici nu i-as mai nota, atata timp cat e setata sa consume infim , si o face cu brio!!! Mai ales ca , virgula, concurenta....nu prea exista. Si atunci la ce o raportam? La C-Elisse? Daca comparam preturile la echipari echivalente.....iar motoarele sunt total diferite.Sincer, noul Logan( ma rog, Symbol aici de fata- asta e alta poveste) mai ales ca are si climatronic, merita sigur un 4.0 , sa nu zic 4.1! O zi buna!

  • xxx, duminică, 27.07.2014 09:55

    @flavius oricine lucreaza la o multinationala este un sclav si iti asumi asta din momentul din care te duci (eu lucrez la o alta multinationala din Bucuresti), iti garantez ca afara este la fel Vrei sa fi boier iti faci propia afecere (daca poti) Nu sunt de accord cu cuvantul Milog,

  • Pana, duminică, 27.07.2014 12:43

    @pentru amicul de mai sus: 12000 de euro poate e o oferta imbatabila pentru cineva din vest, nicidecum pentru un roman al carui salariul mediu este de nici 400 de euro. 12000 de euro pentru o masina sh de 2-3 ani care nu este un low cost pentru ca nu a fost gandita asa... aia este pentru un roman o oferta imbatabila. Am mai spus-o, Loganul ar fi o oferta imbatabile pentru romani daca si-ar perimte-o la fel de usor cum si-o permite cineva din vest. Am atat de multe motive sa renunt la un Logan nou (din pacate) pentru un sedan de 2-3 ani... incepand cu raportul calitate/pret si siguranta si terminand cu faptul ca in 5 ani nu intra rugina in ea. Un neamt inchide ochii mult mai usor la asa ceva, pentru ca pentru el este o masina extrem de ieftina. PS: si eu lucrez la patron si e mai bine ca la stat.

  • gigi_frana, luni, 28.07.2014 10:43

    si uite asa a ajuns Loganul masina bogatior Europei. nu o vrea romanul cu 400 euro/luna si o vrea neamtul cu 4000 :) si oarecum pe buna dreptate, cand muncesti 3 ani fara sa bei un pahar cu apa ca sa-ti cumperi o masina, parca ai vrea un pic mai multa putere,ceva mai mult confort,siguranta si sa mai iei si ceva pe ea dupa 7-8 ani. Dupa mine, ideea de Logan se opreste pe la 8000-9000. Iti faci treaba cu ea si atat,nimic mai mult. Atat sa aiba, un aer conditionat sa nu lesini de cald in ea,si un radio sa bazaie acolo... climatronic,navigatie,BT,jante de aliaj....astea-s fite de Mamaia nene... Daca ai 12.000, deja te poti orienta catre "ofertele" de pe la altii...

  • Kap, luni, 28.07.2014 13:14

    "Prefer mai bine un Fluence DCI, Opel Astra Sedan CDTI, Focus sedan TDCI, sau Corolla cu cel mult 50-60000 de km si 3-4 ani" Cine "prefera mai bine" n-are decit sa se bucure de "ofertele" baietilor din Vitan cu 50-60.000 km la bord, care in realitate bat spre 200.000. Dar va rog sa nu mai comparati decit sh cu sh, iar un Logan de citiva ani chiar o sa aiba pina in 30-35-000 km si o sa coste cit 10 salarii. Parca am mai zis-o, dar ma vad obligat sa repet: ce vina are Renault ca romanii au salarii pentru sh? Ciriiti atita Loganul dar parca aud tacerea care se lasa cind va lasa sehasul pietoni si e nevoie sa decartati mai ceva decit o revizie de distributie la Dacia....

  • Pana, luni, 28.07.2014 15:13

    Nu ma refeream la sh din autovit cu 50 000 de km "reali". Ma refeream la masini cu 50 000 pe bune, revizii la zi, care este intr-o baza de date.. Si sa-i ceri unui roman 12000 de euro pe un Logan low cost e ca si cum i-ai cere unui neamt cel putin 35000 de euro pe un Polo care are un pret normal de vreo 12-13000 de euro. Si nu este vina lui Renault ca in Ro sunt salarii mici. Dar cand auzi pe un "destept" ca te jigneste pe banii tai ca iti cumperi o masina sh in loc de dacia... ti se cam face greata.

  • Kap, luni, 28.07.2014 16:10

    Pina la urma fiecare trebuie lasat sa ia ce vrea, iar nenorocita aia de taxa este abuziva si in loc sa ajute mai mult strica, blocind tranzactiile. Ce este jignitor este ceea ce improasca anumiti baieti destepti cind vine vorba de Dacia. Si nu e bine nici cind costa 8000-9000, ca e motorul slab si nu e dotata. Iar daca ne referim la variantele dotate, eventual diesel: "cum, ba , sa coste o dacie 12000?" Skoda Rapid in schimb poate sa sara de 11000 cu acelasi motor de 1.2, nu? Iar ma repet: nici daca Loganul avea 1.2 TCe si costa 7000 nu era bun. Era tot "low cost" sau stiu eu ce alta buba avea.

  • Pana, luni, 28.07.2014 21:39

    Ma jur ca daca un Logan 0.9 Tce Laureate ar fi 6000 de euro maine mi-as vinde masina din dotare pe care am cumparat-o cum ai scris mai sus si mi-as cumpara Dacia. :)) Si ca mine crede-ma ca ar fi multi. ;)

  • ccmax, marţi, 29.07.2014 08:20

    Hmm o mica observatie vis a vis de articol: taximetristii cumpara logan pentru ca este ieftin iar politia pentru ca sunt contracte cu statul... DAR... am avut pe mana generatia veche de logan dci si pot spune ca a fost o masina excelenta: incapatoare, consum mic, revizii ieftine, tinuta de drum acceptabila pentru un sofer mediocru ca mine, pozitie inalta de condus, taxe mici, etc... Pentru mine o masina este un cost asa ca ceea ce am avut s-a pliat foarte bine pe nevoile mele. Si oricum din momentul in care iesi din reprezentanta banii pusi in masina incep sa dispara, incet incet.

  • ioan, marţi, 29.07.2014 22:00

    bataie de joc la 10 ani, marca renault dotarile "speciale" de pe loganul aniversar "special" pt Romania nu sunt chiar inedite pe alte piete, a se observa: https://www.youtube.com/watch?v=aAtJUYpvYhQ Noua de ce nu ne pun un optional cu aer climatronic ? poate unii il cumpara, ne dau 2000 de masini care pot avea asta si ar trebui sa ne simtim "Speciali"? Se vede unde e respectul renault pt romani

  • xxx, miercuri, 30.07.2014 22:14

    @ioan In Turcia se vinde Renault (Logan) Symbol. Ia uita-te sa vezi cat costa? Comentam dupa aceea!

  • ioan, duminică, 03.08.2014 08:06

    @XXX Nu e vorba de pret, eu ziceam ca "unii" l-ar cumpara si cand zic unii ma refer la mine si la cunoscuti de ai mei. Nu ziceam sa puna pe serie climatronic ca e oarecum o fita, dar nici sa puna la un model si sa mi zica ca e special, nu se mai intalneste nicaieri in lume. Preferam sa am acolo cateva optionale chiar daca imi ajungea pretul masinii undeva la 13-14 mii, era masina romaneasca si as fi cumparat-o dar asa m-am orientat spre altceva.

  • xxx, luni, 04.08.2014 23:28

    @ioan Pentru mine au 2 mari probleme: 1. nu stiu cum sa-i spun corect "brandul" Symbol", care a canibalizat Loganul in Romania la un moment dat 2. vand aceeasi masina sub 2 sigle, Renault trebuind sa fie deasupra Daciei, turci platesc pentru diesel 1850E in plus (am scazut taxele care sunt enorme la ei) Si-au asumat un risc lansand in Romania aceeasi masina mai ieftin, sau sunt nevoiti pentru ca Turcia nu sta foarte stralucit la capitolul vanzari de masini noi

  • besche, marţi, 16.09.2014 12:35

    Toate sunt ok la Logan ,de acord,sunt masini fiabile Intrebarea mea este : s-a modificat ceva la tratamentul tablei ?

  • Ionut, joi, 02.10.2014 12:37

    @besche, cu privire la tabla de pe noul logan, iti pot spune ca cei de la dacia au schimbat cu totul producatorul. Mai exact, foloseau tabla pordusa de catre Bamesa Topoloveni, dar de anul trecut au ales sa importe tabla din Spania, pentru a evita diferitele probleme de coroziune avute. Denota si garantia de 6 ani pe care o ofera.

  • Laurentiu, marţi, 14.10.2014 19:01

    Eu, am modelul aniversar si merge foarte bine e ok la tabla nu se compara cu modelul logan din trecut iar diselul se misca ff bine si in oras si afara iar daca accelerezi nu conteaza cei 75 de cai.