Calitate / Pret

4.5

Dacă te uiți cu atenție la ce se întâmplă în industria auto, nu ai cum să nu observi un trend ascendend al strategiei de prețuri. Toate modelele nou lansate vin cu un preț mai mare decât versiunile pe care le înlocuiesc, iar asta e oarecum normal. Asta pentru că și tehnologiile și opțiunile incluse în pachetele mașinilor noi sunt mai generoase.

Dar cum stau lucrurile când vorbim de cel mai accesibil producător european? Ei bine, nici Dacia nu are de ales, și a trebuit să crească prețurile pentru Duster.

Creșterea prețului de achiziție pentru Duster facelift este foarte mică, de numai 200 de euro, dar e de ajuns pentru a-i lua coroana de „cel mai ieftin SUV” de pe piața românească. Acest titlu se duce acum la SsangYong Tivoli, cu al său motor de 163 CP și garanție de 10 ani. Diferența între cele două este de fix 210 euro.

Mai mult decât atât, pentru 14.200 de euro, cât este prețul de pornire pentru Duster, nu primești la fel de multe echipamente standard ca pe rivalul sud-corean. Dacia îți oferă pentru acești bani un motor de un litru TCe, cu 90 CP, cutie manuală și tracțiune față. Dacă vrei motorul nou, de 1.3 litri și 130 CP va trebui să plătești minim 18.700 de euro, iar cea mai ieftină versiune cu tracțiune integrală costă 19.100 euro.

Dacă, însă, îți dorești o echipare cu cel mai puternic motor și cutie automată, atunci va trebui să plătești minim 19.200 de euro, pentru versiunea TCe 150 EDC, în echiparea Comfort. Printre dotările standard ale acestei versiuni vei găsi aer condiționat manual, pilot automat, oglinzi reglabile electric, geamuri electrice față și senzori de parcare spate.

Pentru versiunea Duster Urban ai la dispoziție doar două niveluri de echipare. Modelul special de lansare nu este disponibil în versiunea Essential. Astfel, prețurile pentru Duster Urban încep de la 16.100 de euro pentru echiparea Comfort și urcă până la minim 17.800 de euro pentru versiunea Prestige. Aceste prețuri sunt valabile pentru motorizarea de un litru, ECO-G. Dacă îți dorești noul motor TCe 150 și cutia automată EDC, va trebui să scoți din buzunar minim 19.600, respectiv 21.300 de euro.

Versiunea Comfort vine cu dotări standard precum jante de aluminiu de 16 inch, aer condiționat manual, geamuri electrice față și spate, cruise control și sistemul de infotainment Media Display. Versiunea Prestige plusează cu aer condițional automat și sistemul multimedia Media Nav, care include și un sistem de navigație.

Rivalii lui Duster vin mai bine echipați, indiferent de versiunea pe care o alegi. Tivoli oferă și o garanție extinsă, la fel ca Suzuki Vitara. Și dacă tot am ajuns la Vitara, trebuie să spunem că modelul japonez are un preț de pornire de 16.800 de euro, deci mai mare decât al lui Duster.

  • Andrei, miercuri, 13.10.2021 17:57

    Citez din articol: "Per total, un rezervor plin ar trebui să ofere o autonomie de circa 450 de kilometri". Pe bune? Ce fel de calcule ati facut, sau ce matematica avansata a dus la acest rezultat?

  • @Andrei, miercuri, 13.10.2021 18:15

    Observatie corecta. In tabelul de la final apare autonomia corespunzatoare consumului mediu mixt. Adica 794 km. Iti confirm din experienta ca se incadreaza pe acolo. Adica la peste 750 km pentru un plin in conditii de rulaj normal pe soselele noastre.

  • Edikkk, miercuri, 13.10.2021 19:03

    Bravo Dacia. Deşi este o maşină termică ea este omega. Democratizarea maselor şi ultimele maşini termice care se vor vinde în Europa. Când va apare primul model (de la Mioveni) electric, acel moment va fi începutul sfârşitului pentru maşinile termice. Cel puţin în USA, UK, EU, China şi în genere ţările OECD.

  • @idic, miercuri, 13.10.2021 19:05

    Ia uite și samsarul. Scot ăștia un plastic nou, de aceeași jenă, dar nu mai contează că nu-i EV. Ăsta e biodegradabil. :)

  • Mircea Badea, miercuri, 13.10.2021 19:34

    sper sa moara in chinuri! cum sa spui vere urban la suv-uri?!!

  • PMC, miercuri, 13.10.2021 21:11

    Nici daca ma tai cu lama si pui sare n-o sa pot intelege ideea de "SUV Urban". Acuma eu stiu ca "clientul primeaza" si producatorii se grabesc sa-i faca pofta, dar totusi, fratelemeu, sunt tot mai mult emasini pe aceleasi stradute inguste si rupte. Care e faza cu pleiada de SUV-uri? Eu intotdeauna am crezut ca masinile o sa devina in timp tot mai micute, practice, utile. Cand colo, motoarele s-au micit si au crescut hardughiile. Acuma poate ca-s eu old school, dar pe bune ca nu mai inteleg nimic din lumea de azi. Si nu-s batran...

  • adi_10, joi, 14.10.2021 09:54

    Nefiind fan Dacia una peste alta Duster-ul asta este cea mai de top Dacie facuta vreodata. nu este oricum vreo mare bijuterie dar iti faci treaba cu ea. Sunt multe plusuri pe care le regasesti pe masina fata de versiunile anterioare de aici si cifrele mari cand ne uitam la vanzari. Acum ca la interior ai acelasi plastic de 2 lei e de inteles, vrei calitate nu iti iei Dacia, cam asta e deviza. dar repet, la ce preturi au ajuns masinile in ziua de azi, cu Duster-ul asta iti faci treaba fara sa iti dai dauna totala la buget. P.S: La autonomie ati dat-o de gard grav, cum sa mergi cu masina doar 450 km?