Dacia Duster

1.2 Benzina Turbo (TCe) 125CP 4x2 Man6 Laureate

Interior

4.0

Interiorul lui Duster s-a schimbat sensibil odată cu facelift-ul. După planşa de bord cea nouă, avem o mutare a butoanelor de comandă a geamurilor electrice. Modificarea răspunde la o plângere mai veche a clienţilor Dacia, în ciuda faptului că reprezentanţii Dacia/Renault spuneau că o astfel de schimbare ar costa prea. Dar iată că se poate. Pentru curioşi, doar butonul care comandă geamul şoferului are comandă cu impuls, iar aspectul butoanelor propriu-zise nu este excepţional.

Tot din lista schimbărilor pozitive enumerăm ceasurile de bord noi, preluate de la Logan/Sandero, cu tot cu funcţia de temperatură exterioară. La fel ca la acestea, a dispărut afişajul care prezenta temperatura lichidului de răcire. Sistemul MediaNav și ecranul său touch a fost şi el preluat, însă amplasarea acestuia este mai puţin plăcută decât la Sandero/Logan, fiind montat ceva mai jos decât ne-am fi dorit. Oricum, o modificare binevenită.

Duster are şi un volan nou, care se reglează numai pe înălţime, la fel ca şi până acum, reglarea pe profunzime lipsind din motive de costuri, explică reprezentanţii mărcii.

Scaunele şi materialele de la bord nu s-au schimbat foarte mult, rămânând aşa cum ne-a obişnuit Dacia, cu toate că există câteva texturi diferite. Poziţia la volan este corectă, iar nivelul de confort este potrivit pentru nişa la care apelează Duster. Habitaclul are mai multe spaţii de depozitare, în timp ce portbagajul şi-a păstrat volumul - 475 de litri. Nu-i cel mai mare din segment, dar suficient pentru o familie care nu este înnebunită după bagajele de dimensiuni mari.

  • Radu, vineri, 01.11.2013 09:07

    M-as fi asteptat sa fie mai rapida.. la 200 de NM si 125 de cai la aceasta greutate.. Da, cand iti iei un Duster, 0-100 nu e primul criteriu, dar de ce sa nu ai o anumita siguranta, un anumit confort la depasiri? Mai ales ca in test s-a mentionat raspunsul masinii mai slab in treptele 4-6. Acestea fiind zise, consider ca este un best buy in clasa ei, configurata corespunzator.

  • Marian, vineri, 01.11.2013 10:12

    Eu nu inteleg nimic din ce e scris aici, in text scrie : " 1.2 TCe asigură un sprint 0-100 km/h în 12.2 secunde şi o viteză maximă de 169 km/h" , iar in fisa tehnica este "Viteza maxima km/h 175" . Sigur se vorbeste despre aceeasi masina si acelasi motor?

  • sandu, vineri, 01.11.2013 10:14

    motorul asta consuma mult. ca si cel de 0.9cmc. sunt motoare turbo care la 130-140 consuma peste 8%. nu va imbatati cu apa rece.

  • @sandu..., vineri, 01.11.2013 10:17

    Captain Obvious! daca nu ne spuneai tu asta muream cu totii prosti. Plus ca 140Km/h oriunde in tara asta este peste limita de viteza legala.

  • nubster, vineri, 01.11.2013 10:36

    @ @Sandu, pe autostrada, poti merge cu 140 km/h si esti total in limita legala, tine minte asta, drept urmare ai unde sa mergi. Legat de masina, arata clar mai bine decat ante-faceliftul, dar chiar si cu motoarele aste noi tCE tot un dCi e de preferat. @ Automarket, eu zic ca un plus la capitolul interior este si faptul ca re comenzi pe volam, cred ca este ceva nou si neprezent pe versiunea veche, sau ma insel cumva?

  • mircea, vineri, 01.11.2013 10:58

    @Marian Ai dreptate, a fost o eroare de redactare în fişele pe care Dacia ni le-a oferit la test. Pe fişa în engleză scria nişte date, pe cea în franceză alte date. :) S-a rezolvat şi am schimbat şi nota, pentru că se pare că avem la Mioveni un nou campion al performanţelor în segment pe motoare pe benzină.

  • Andrei Rinea, vineri, 01.11.2013 11:03

    Tot trei stele din cinci ia la testul de impact? :(

  • vianu, vineri, 01.11.2013 11:54

    e un facelift la partea frontala destul de reusit. Totusi decupajele farurilor continua sa nu imi placa. La interior s-au schimbat destul de multe si cred ca in bine. Am mari sperante la viitoare generatie pentru ca aici vad potential ca Duster 2 sa fie mai frumos. Aceeasi atitudine de descurcaret pe drumuri mai dificile dar cu un design adus la zi. @nubster Codul Rutier, Reguli de circulatie, Cap. V, Sectiunea a 2-a, Reguli pentru circulatia vehiculelor. Subcap.5. Art. 49. (4) Limitele maxime de viteza, în afara localitatilor, sunt: a) pe autostrazi - 130 km/h; b) pe drumurile expres sau pe cele nationale europene (E) - 100km/h; c) pe celelalte categorii de drumuri - 90 km/h. cu toatea astea: 1. regulamentul de aplicare a codului rutier prevede pedepse doar pentru depasirea cu mai mult de 10 km/h a limitei legale (indiferent cat este ea) 2. Masura si gravitatea sanctiunii reprezinta responsabilitatea agentului constatator; conform dispozitiei, agentul constatator poate sa dea atat avertisment cat si amenda. Cu 140km/h esti la LIMITA legii. E bine ca precizezi ca trebuie "tinut minte" asta. E un fel de "Jucati-va copii cu focul". Puteti arde de vii doar daca va dati foc la haine. @sandu sunt sigur ca Duster este achizitionat pentru 130-140km/h. Iar la cifrele astea condusul economic e amintire indiferent de motorizare. Numai vorbesc de Cx care nu te ajuta cu nici un chip la consum.

  • xxx, vineri, 01.11.2013 12:16

    Gasesc motorul OK (pentru oameni normali) pot sa spun ca Dacia in momentul de fata are 3 motoare bune 1,5 diesel, 0,9 si 1,2 benzina, eu nu gasesc "de ce" Dacia ar avea nevoie de un motor mai puternic de 130Cp La capitolul: Ne-a placut => Capacităţi off-road neştirbite, cadem mereu in pacatul de a considera Duster un off-road, nu este, sunt posesor de Duster 4x4, era mai corect de spus ca-si pastreaza aceleasi calitati (nu sunt mare sofer de off-road dar am mers cu GAS fabricat in 58, ARO fabricat in 76, Duster este sub) Nu ne-a placut=>Ruliu pronunţat la virajele abordate sportiv, cred ca exagerati, am mers cu 4x2 este o masina inalta, acum ce vreti si "off-road" si Ferrari in acelasi timp, greu la banii astia

  • vreusieu, vineri, 01.11.2013 12:20

    Bravo pentru Dacia , si foarte bun comentariul despre Duster din partea Automarket . nu pot decat sa laud .

  • LauCalin, vineri, 01.11.2013 12:29

    Cand te uit la pret si la faptul ca cei care ii sunt concurenti costa mai mult cu cel putin 4000-5000 de euro cel putin, acestui Duster ii ierti toate slabiciunile. Pe de alta parte eu nu cred ca poti sa bagi un Tiguan, Kuga sau Rav4 pe unde poti sa bagi un Duster. Ideea este ca partea mecanica la Dacia este bine pusa la punct, restul sunt detalii conditionate de pret. Dar chiar si asta, calitatea este corecta pentru acest nivel de pret. Si daca noua, romanilor, ni se pare scumpa si destul de greu sa dai 15000 de euro pe o masina noua, in vest lucruile se vad altfel. Defapt sunt altfel. 15000 de euro reprezinta salariul unui european din vest, in mai putin de un an. Al unui roman inseamna salariul pe cel putin 3 ani. De-asta inca multor romani Dacia li se pare o marca scumpa. Si de-asta Dacia se va baza in continuare pe export. Si nu e vina francezilor pentru asta... pana la urma este un prag de pret cerut sub care pur si simplu nu poti sa scazi.

  • LauCalin, vineri, 01.11.2013 12:35

    @xxx, sincer sa fiu mie nici motorul de 1.2 aspirat nu mi se pare un capat de tara. Da, este un motor mai slab, nu poti sa ai pretentii dinamice prea mari de la el. Dar este pus in oferta si pentru ca pretul masinii sa fie mai redus. Iar daca mergi foarte mult in oras te vei descurca fara probleme si cu el. In afara insa e alta treaba, de la 110-120 km/h cam "oboseste". Dar trebuie sa intelegi lucrul asta. Daca acest motor nu era in oferta poate ca la 9000 de euro nu mai puteai sa-ti iei Logan Laureate (cunosc cativa care si-au dorit Laureate cu 0.9 in loc de 1.2, insa nu s-a putut). 10000 de euro pentru unul cu motor de 0.9 poate nu aveai. E bine ca exista in oferta si motorul de 1.2, trebuie doar sa ii intelegi rostul. :)

  • To all of you, vineri, 01.11.2013 13:56

    Garda inalta la sol, cauciucuri mai mari etc. 8% consum e normal. Are aerodinamica specifica unui SUV, masina e noua, iar condusul nu s-a efectuat in conditii normale, adica nu vbim aici de utilizatorul de zi cu zi, ci de birjareala in regim alert pt a-si da seama de performante. Chiar ei mentioneaza la capitolul Motor / Transmisie: "unitatea răspunde cel mai bine între 3.000 şi 6.000 rpm" . Ori s-o duci la turatiile alea nu-i normal...Consumul e justificat.

  • PS:ref. consum, vineri, 01.11.2013 13:59

    ...si luati in calcul ca are 125 CP, mai mult decat concurenta.

  • sandu, vineri, 01.11.2013 14:51

    pai de asta am si zis 130-140. ca poti sa mergi cu max 10km/h peste limista legala. nu cum fac majoritatea, mai ales cand vad radarul, merg cu 10km/h sub. la noi toti viseaza cand conduc. astept voturi negative de la viitorii proprietari despre consum. dci da, merita.

  • Adrian24, vineri, 01.11.2013 15:13

    in opinia mea versiunile 4x2 nu merita cumparate pt ca au o platforma tehnica inferioara.

  • benzina turbo, vineri, 01.11.2013 18:55

    @sandu, la 140 km/h ai maxim 3000 rpm. Deja la 4000-5000-6000 RPM NU-I UN REGIM NORMAL de exploatare sau schimbare a treptelor... luati-va permis mai copii si pe urma dati-va cu parerea!

  • DAC, vineri, 01.11.2013 22:35

    Păcat că nu are și motorul de 1.6 dci 130 cp

  • lorinczi.thomas, sâmbătă, 02.11.2013 10:52

    Mandru sa fiu roman!

  • @lorinczi, sâmbătă, 02.11.2013 14:39

    ce contributie ai avut tu la faptul ca azi esti roman ?

  • Scrooge, sâmbătă, 02.11.2013 14:41

    in lumea tunningului e o vorba: "jantele fac masina". Se pare ca Dacia l-a aplicat foarte bine in cazul de fatza. :)

  • AD, duminică, 03.11.2013 14:24

    In afara de unele lucruri mici, notabile, masina e foarte reusita, arata splendid, are noi dotari. De abia astept sa fie disponibila si o versiune 4x4 cu motorizarea 1.2 tce!

  • rov, duminică, 03.11.2013 16:40

    Exterior ok, pasajele evazate ale rotilor creeaza iluzia unei masini mai mari. Interiorul o evolutie, dar departe de a avea un design placut. Dacia : caut designer...URGENT! Pretul bun, dar nu un chilipir.

  • PDG, duminică, 03.11.2013 17:38

    @rov Dacia n-are nevoie de un designer mai bun pentru ca a avut o evolutie buna cu noile modele fata de inceputul noii ere din 2004. Noul Duster arata excellent in circumstantele date. E un facelift, iar Dacia e o marca de buget. Oricum, designul intotdeauna a fost expresiv la Duster si a inspirat forta, robustete, simplitate si o senzatie de siguranta pe drumuri proaste. O senzatie pe care alte masini mai scumpe din segment nu ti-o dau. Unghiurile de trecere si sistemul All Mode vorbesc de la sine. Pretul e normal pentru ce ofera. Fite, nazuri? Va pute Dacia? Aruncati cateva mii de euro in plus la concurenta si ciocul mic ! Fiecare alege ce considera ca are nevoie si-l reprezinta mai bine.

  • rov, luni, 04.11.2013 00:23

    Pentru cei care nu au inteles bine: Designul interior si ergonomia lasa de dorit. De altfel si la alte modele din grupul Renault. Banii pentru design se recupreaza destul de repede. Exteriorul il consider ok. Pretul nu este un chilipir. Si inca ceva : e un punct de vedere, daca esti dealer plateste reclama nu insulta...

  • lorinczi.thomas, luni, 04.11.2013 08:05

    Acelasi lucru te intreb si pe tine, roman oarecare, a.k.a @lorinczi.

  • PDG, luni, 04.11.2013 09:21

    @rov Da si eu vroiam Duster la pret de Logan si Logan la pret de Tata Nano, dar cum Dacia nu-i o organizatie de caritate, nu gasesti mocangeala... doar un raport calitate/pret competitiv. E o scuza penibila asta cu dealerul a celor carora le pute Dacia intr-un fel sau altul si denota neputinta. N-ai voie sa vezi lucrurile altfel, esti dealer clar! Nu prietene, sunt doar un fan al acestei marci (da, surprinzator exista si in Romania asa ceva, nu numai in Franta) si voi continua sa-mi sustin punctul de vedere indiferent cator "rov"ere nu le convine acest lucru.

  • LauCalin, luni, 04.11.2013 13:29

    PDG, esti fan, nu zic ca nu. Dar esti un fan frustrat care nu accepta ca ceilalti sa nu creada altfel despre ce crezi tu. Pana la urma fiecare face ce vrea cu banii lui. Unii se gandesc sa-si cumpere Dacie noua. Altii prefera masini de 2-3 ani care au costat cu cel putin 5000 de euro mai mult fata de Dacia noua (si nu intamplator, dar asta e alta discutie). E o tara libera si fiecare are dreptul sa faca ce vrea cu banii lui. Asa cum Dacia are clar avantaje, asa are clar si dezavantaje. Unii privesc partea plina a paharului si aleg Dacia, altii privesc partea goala si nu aleg Dacia. Si inca ceva. nu e fudulie faptul ca renunti la un Duster pentru un Rav4 de 4-5 ani de exemplu. Dar e fudulie cand renunti la un Duster pentru un X5 sau Clasa M de peste 10 ani si vreo 200000 de km. E o diferenta.

  • @lorinczi, luni, 04.11.2013 14:01

    pai daca ma intrebi iti raspund....nu sunt mandru ca sunt roman pentru ca nu a fost alegerea mea sa ma nasc in Romania. Eu inteleg sa te mandresti cu ceva ce ai realizat/contribuit tu prin propriile fortze, nu cu ce au facut altii. Iar daca esti mandru ca esti roman datorita Daciei, ei afla ca uzina e ceea ce e azi datorita viziunii francezilor. Daca era lasata pe mana romanilor cred ca avea soarta Aro. Ca majoritatea lucratorilor din uzina sunt romani, e alta poveste. Cand vei fi mare si vei da cu adevarat cu capul de ceea e Romania, ai sa vezi tu atunci ce vei face cu mandria si unde ti-o vei baga.

  • 4x2, luni, 04.11.2013 21:53

    dragi compatrioti, va rog sa-mi zica cineva de cunoaste. Duster 4x2 in off road si pe zapada cum se descurca sau e acelas Logan numai ca cu garda mai ridicata si la un pret mai mare?... Mersi din timp!

  • rov, miercuri, 06.11.2013 00:06

    @4x2 Garda la sol e mult mai folositoare in teren accidentat decat tractiunea integrala. In zapada si noroi sunt mai importante anvelopele dedicate...decat tractiunea integrala. Iar in off road (adevarat nu drumuri de tara) sunt importante reductorul si diferentialele blocante, alaturi de scuturi puternice, rezistente, anvelope si doar aici tractiunea integrala... Personal dupa 5 ani cu un LC 120 am tras concluzia ca pe unde poate merge masina asta, nu mai vreau eu sa o mai bag...perne intepate, compresor stricat, praguri, burdufuri de planetare rupte, jenti lovite, zgariate, vopsea ...matuita, zgariata. Asa ca dupa reparatii rulez numai pe asfalt...tango. Deci daca ar fi sa imi iau un Duster si nu as avea de trecut un obstacol zilnic gen panta abrupta cu noroi, as merge fara ezitare pe un 4x2.

  • Scrooge@rov, miercuri, 06.11.2013 11:56

    Tocmai ai scris o foarte buna pledoarie la faptul de cat de inutila e Dacia Duster (si 4x2 si 4x4) pentru cei care o cumpara si o folosesc in majoritatea timpului pe sosea/oras (cred ca peste 90% din cazuri). Cat despre drumuri de macadam sau neasfaltate pe un prodent destul de mare dintre ele se descurca si Logan. Dar na, mandria de a avea "jep" Dacia cu 15.000 de euro e mai presus de orice rationament.

  • xxx, miercuri, 06.11.2013 17:45

    @Scrooge Super tare rationamentul, pulsez merita sa dai 120 000€ pentru un Mercedes G ca sa faci 99% cum ai spus tu?

  • Scrooge@xxx, miercuri, 06.11.2013 19:59

    pai e cam acelasi lucru, dar la alt nivel......oricum in Romania meltenismul e predominant (o boala de care nu vom scapa cred niciodata), dovada si numarul mai mare de voturi negative la comentariul meu :)

  • Ionica, joi, 07.11.2013 18:28

    eu cred ca totusi Dusterul stie offroad ... si la nivel hobby : http://www.youtube.com/watch?v=4PRRhf2nSxM&feature=share .... si la nivel adevarat (cu unele modificari): http://www.youtube.com/watch?v=DHVbL9vrEw8

  • 4x2, vineri, 08.11.2013 11:36

    cred ca nu fusesem inteles corect: 4x4 http://www.youtube.com/watch?v=s5ibxmSbY9Q 4x2 http://www.youtube.com/watch?v=8RYicWL8wqg cred ca este o MARE diferenta totusi...

  • Calin, duminică, 24.11.2013 16:05

    Pentru cine locuieste la munte un 4x4 face diferenta. http://www.youtube.com/watch?v=gSgbipcAKjk

  • altu', marţi, 26.11.2013 13:58

    incredibil. toba tot atarna ca si la vechiul model. Acum parca e si mai inestetic. Nu s-a gnadit nimeni ca e ca arata aiurea?

  • levente, duminică, 23.03.2014 12:20

    care este diferenta dintre duster fabricat in 2014 sau 2013 vorbesc de model 1.5 dc 110 laureat

  • dorel, joi, 29.05.2014 18:34

    Se aude ca motoarele actuale ar fi produse in Romania. Din cauza asta ar avea probleme mari, confirmate de majoritatea celor care au cumparat facelift. Aviz amatorilor. Iar la 130km/h un 1.6, 4x4 consuma doar 12%, Ca din asta am eu. Asa ca mai taiati din piroane.

  • dorel, joi, 29.05.2014 18:40

    Mai studiati si preturile de la piese ca vad ca sunteti foarte incantati de ce poate dusterul. Volanta dubla masa+kit ambreiaj originale, pentru dci doar 6700 lei, Planetara 1800 lei una bucata, cardan 2200 lei. Asa ca spor la vizionare.

  • discku', duminică, 28.06.2015 15:30

    poate pana in 2020 ceva discuri de frana pe spate?