BMW X5

3.0 Diesel Turbo (30d) 258CP 4x4 Aut8

Tinuta de drum

4.5

Nu aş vrea să elogiez atât de mult ţinuta de drum a SUV-ului bavarez. A făcut-o Mircea destul în testul său cu versiunea M50d.

Tot ce vă pot spune este că rigiditatea structurală face din X5 o adevărată jucărie de două tone. Ruliul este neglijabil, direcţia este din nou excelentă, iar suspensia parcă a devenit acum ceva mai confortabilă. Ceea ce rămâne însă o plăcere vinovată este manevrabilitatea. Poţi la fel de bine să mergi "de-a latul", dacă ar fi să folosesc un clişeu. Am rămas plăcut impresionat de cât de permisiv şi sigur devine SUV-ul chiar şi după ce limitezi funcţiile sistemului ESP alegând setarea Sport+ a suspensiei. Ai în faţă o balenă Willy care nu se mai satură de tumbe, jocuri şi alte copilării.

O balenă Willy care debordează de energie în modul Sport+ şi care se cuminţeşte incredibil în cel Comfort. Diferenţa dintre cel mai confortabil mod şi cel mai sportiv este extrem de mare. Vorbim de două maşini diferite, graţie suspensiei adaptive de la BMW.

Despre performanţele în off-road voi lăsa pe alţii să vorbească. Eu nu l-am testat, însă, personal, cred că X5 şi un set de pneuri potrivite se pot descurca în situaţii de dificultate medie: şleauri, drumuri forestiere, zăpadă.

  • Mihnea, luni, 20.01.2014 12:55

    Sa ma scotoces prin buzunarele hainei....89, 92, 93, ah uite..98 000 de euro...ce sa mai fac cu 5000? Mai au ceva optionale, daca tot ies din casa?

  • Scorpionul.negru, luni, 20.01.2014 13:13

    Cat de bun si frumos e X5, m-as opri cu optionalele pe la 75 de mii de euro. Mai mult nu cred ca are rost. Vine suficient de bine dotat si unele optionale sunt mai mult un moft. Oricum isi merita si cei 93 de mii tinand cont ca e cel mai perfromant suv....scz. SAV cum spun cei de la BMW :))

  • Scorpionul.negru, luni, 20.01.2014 13:22

    @AutoMarket Dupa testul cu X5 & ML, asteptam si un test cu noul Range Rover 3.0 TDV6 258CP si Porsche Cayenne 3.0 diesel.

  • gigilica, luni, 20.01.2014 14:09

    Pe cand un test cu X5 xDrive25d?

  • hohoho, luni, 20.01.2014 17:14

    Inseamna ca cine castiga vre un x5 d'asta nou la o promotie, este boier. O vinde si si-a luat frumos 90 mii euro. Cu 90 isi ia si apartament si masina de lux.

  • HECTOR, luni, 20.01.2014 17:35

    oricat as admira unele bmw-uri...si de ce nu si acest model ale carui performante sunt....de invidiat ...................TOT UN INFINITI FX VISEZ.

  • Andi, luni, 20.01.2014 18:06

    @hohoho, pt unii masina de lux inseamna ceva mai bun decat o tinichea rupta'n c*r cu un milion de km reali adusa din germanica...

  • unckle, marţi, 21.01.2014 09:52

    mamăăă frateeee ce de lucruri faceam cu banii astiaaaaaa ... .. sau nu! Care-i problema? Costa 100000E si sunt unii care ii au si ii dau pe o masina. Vi se pare ca-i o risipa? Poate vi se pare voua, pentru ca aia care cumpara asa ceva au o cu totul alta parere !! @Masina - in continuare un jip bemve, cu tendinte sportive (la fel ca toate jipuțele similare) mi se par o exagerare de marketing. Poate sunt eu mai "purist" dar, in loc sa am in garaj un X5 "sportiv" as tine in garaj un Defender si un M4 ... nu costa mult mai mult, si fac bine ce au de facut.

  • mircea1380, marţi, 21.01.2014 11:53

    @unckle: eu as merge si mai departe - un Defender si un M135i xdrive (datorita greutatii mai mici, s-ar putea sa se miste mai bine ca un M4).

  • rotila, marţi, 21.01.2014 20:09

    BISMARK a fost SCUFUNDAT in prima batalie la care a participat. NU se putea comparatie mai PROASTA.

  • Scorpionul.negru, marţi, 21.01.2014 22:02

    @rotila Din cate stiu BISMARK a fost scufundata de englezi. Probabil au lasat sa se inteleaga ca X5 (BISMARK ) o sa fie ,,scufundat'' de Range Rover (englezi) in viitorul test cu RR....

  • Inexo-cuantic, marţi, 21.01.2014 23:20

    Am tot respectul sa cred, ca acest pret ii este cuvenit lui Range Rover Sport 2013 nu unui X5 diesel facut numai pt asfalt. Bine, BMW-ul X5 cu xDrive, sistemul inteligent all-wheel drive, este un adevarat vehicul de teren: puternic, dinamic si flexibil. Odata ce ajungi sa cunosti X5-ul, vei uita cu siguranta intelesul cuvantului "compromis". Motoarele puternice, sistemul inovator all-wheel drive si interiorul sau flexibil, adaptabil sunt dovada convingatoare ca BMW nu face niciodata lucrurile pe jumatate. In schimb la Range Rover Sport da dovada de avantajele, pe care nu le are nici o alta limuzina de lux si aproape nici un alt offroad, si care se arata pe teren: garda de 27 centimetri, suspensie individuala a rotii si o suspensie electronica pneumatica fac ca orice obstacol sa para ca poate fi trecut. deci in concluzie eu aleg Range Rover S

  • rotila, miercuri, 22.01.2014 14:01

    "Cuplu motor disponibil foarte devreme. Atat de devreme incat nu prea apuci sa te stergi bine la ochi." Oare de ce te stergi la ochi ??

  • Sorin, luni, 27.01.2014 09:48

    Nu ma pot abtine sa nu comentez putin: ML 350 are exact 258 cai , dar de la 3600 rmp; Cuplul maxim este 620 Nm de la 1600 ture deci 582 la 1500 si nu maxin 560 la 1500. In plus varianta cu suspensii airmatic, lumini inteligente , scut metalic, rezervor de 93 l , jante 18" cu cauciucuri 255 , alarma interior si antiremorcare, iluminat ambiental , m-au costat fix 62.360 E cu tva fara n negocieri.... Nu mai spun ca este vorba de model 2012 , este o chestie in a minimiza ce realizeaza Mercedes....de catre toti ceilalti constructori......

  • ADRIAN FLORARU, marţi, 28.01.2014 14:36

    E O BIJUTERIE DE MASINA BMW X5...DAR DACA AVEAM BANI NECESARI PT UNA NOUA ,,AS ALEGE UN MERCEDES ML 350...

  • gogu frana, luni, 03.02.2014 20:23

    fac pariu ca toti care comenteaza raman:"cu privitul si oftatul",cum raman si eu.poate daca unul din noi castiga la lotosa cumpere asa bijuterie.super tare!