Siguranta

5.0
Lexus a vrut sa dovedeasca tuturor ca siguranta s-a inventat in Suedia dar s-a desavarsit in Japonia. Noul RX450h vine cu foarte multe sisteme de siguranta de la banalele airbaguri, 10 la numar, pana la senzorii sistemului de franare controlat electronic. Sa incepem asadar cu alaiul airbagurilor: frontale, laterale, pentru genunchii soferului, cortina si sa continuam cu sistemele ABS, EBA (asistenta la franarea de urgenta), EBD (distributie electronica a fortei de franare), HSA (asistenta la pornirea din rampa), TCS (controlul tractiunii) si head-up display-ul care poate fi comandat optional si proiecteaza informatiile pe parbriz. Liniaritatea si raspunsul la franare sunt imbunatatite cu ajutorul celei de-a doua generatii a Sistemului de Franare Controlat Electronic si a discurilor ventilate de 328 mm pe fata si 309 mm pe spate.
  • semtex, vineri, 24.07.2009 20:58
    sunt surprins !

    Ok, e clar! se petrece ceva foarte grav cu automarket ! punctaj 86 pentru un Lexus??? ma asteptam sa fie peste 90 ! tinuta de drum 7/10 ?!!! voi sigur ati mers cu masina asta??? eu am avut ocazia sa conduc un Lexus rx300 si va asigur ca e adevarat ce se spune: simti ca mergi prin aer ! este extrem de lina si silentioasa... este un LEXUS ! Iar acum este imbunatatita cu sistemul activ de stabilizare. chiar nu inteleg punctajul. va asteptati sa aiba trenul de rulare al unui x5 m power? poate unii nu doresc asa ceva! poate unii doresc confort si serenitate... parerea mea e ca pana acum Lexus a dat clasa germanilor prin opulenta interiorului

  • mircea, vineri, 24.07.2009 23:43
    @semtex

    Spui ca Lexus le-a dat clasa nemtilor la interior. Are 10/10. Mai mult nu se poate. Din pacate pentru Lexus RX 450h, modelul face parte dintr-un segment in care motorizarile mai puternice si mai bine subliniate exista la tot pasul. Ia X5, ML, FX, Cayenne. Tinuta de drum pacatuieste si ea in raport cu celelalte model ale segmentului. Avantajele lui Lexus RX 450h in segment sunt legate de consumul incredibil al motorului si de interior. Ambele notate cu puncte multe in test. Este cel mai bine punctat model de pana acum in testele Automarket. O sa te rog sa citesti textul inainte de a citi cifrele. Sper ca nu te uiti la cifre cum se uita copiii la poze in carti :)

  • my, sâmbătă, 25.07.2009 01:00
    cred k este ok ...

    cred intr-adevar k punctajul reflecta realitatea.este un punctaj f mare cum nu prea am vzt dar si o masina cu totul speciala.lexus nu se dezminte.bv lor.

  • Nitroglicerina, sâmbătă, 25.07.2009 01:07
    Infinitate de Lexus

    Am luat aminte la invitatia lui Mircea de a studia textul, nu cifrele. Se pare ca nu a iesit nici partea asta prea bine. Ati testat cumva si un Infiniti in acelasi timp cu RX-ul? Nu de alta dar vad ca la rubrica Motor/Transmisie se vorbeste de acest brand, care nu are vreo legatura cu Lexus-ul testat. PS: nu sunt semtex, mi s-a parut doar funny nick-ul acestuia.

  • mircea, sâmbătă, 25.07.2009 01:09
    @Nitroglicerina

    Da, s-a nimerit ca Infiniti FX50S si Lexus RX450h sa se afle in acelasi timp in curtea Automarket. Iar astazi, in timpul redactarii testului, in redactie s-a iscat o discutie ampla despre pozitionarea celor doua modele in segmentul lor. De aici si "afinitatea" catre Infiniti a redactorului. Testul cu modelul FX50S va veni si el peste cateva zile.

  • my, sâmbătă, 25.07.2009 01:14
    intrebare

    mircea dc ma poti ajuta cu un raspuns.este posibil sa testati pe viitor honda accord 2009? am vzt k este ultima masita despre care s-a scris fara sa fie punctata.sau lancer sedan??? merci anticipat

  • Semtex, sâmbătă, 25.07.2009 09:06
    @Mircea Mester

    Cum ma Mircea, dupa ce ca va platesc o groaza de bani pentru reclama de pe site, tu ii contrazici pe cei de la Toyota Romania? Ei sustin ca sistemul activ de stabilizare electric imbunatateste capacitatea dinamica a masinii. Citez: " Fata de sistemele de stabilizare clasice cu bara de torsiune, Sistemul Activ de Stabilizare reduce substantial miscarea de ruliu a caroseriei, cu aproape 40% la abordarea virajelor de 0.5G. " (Sursa: www.lexus.ro) Si pana la urma nu te-ai gandit Mircea ca masina asta nu se adreseaza celor valente sportive care iau viraje in forta, ci mai degraba boemilor care dau petreceri dupa petreceri, dorm pe saci de bani si conduc intr-o mahmureala continua ??? Legat de designul interior/exterior al masinii, eu cred ca au fost inclinati sa satisfaca mai mult gusturile americanilor, decat ale europenilor... pacat !

  • mircea, sâmbătă, 25.07.2009 09:34
    @Semtex

    Nu ma intereseaza cine ce reclama isi face pe site. Ba chiar unele sunt contondente si ma enerveaza asa cum va enerveaza si pe voi :) Sunt responsabil editorial, nu de marketing. @my: Exista posibilitatea de a testa in viitorul apropiat atat Accord, cat si Accord Tourer.

  • mihai, sâmbătă, 25.07.2009 18:18
    test ok

    bravo, frumusel scris, relateaza destul de exact senzatia din lexus iar punctajul mi se pare ok

  • vasily, luni, 27.07.2009 08:52
    corectura ?

    -servus voua tuturor - nu inteleg de ce nu aveti curaj sa spuneti TOATE lucrurile bune si TOATE lucrurile mai putin bune (deh nimeni nu-i perfect!) - de ex. Lexus-ul Hybrid este IMBATABIL in traficul DOAR de oras, prin prea multe considerente, printre care consum, noxe, bla bla bla ... dar in extraurban este sub sistemele de tractiune integrala PERMANENTE ale concurentei! -aportul de putere fata spate (cautati mai bine in specificatii) este de aprox 70% cu 30% spate, mai ales prin cuplul imens generat de motoarele electrice - intr-o acceleratie puternica, intr-o depasire, senzatia "ca-ti fuge fata" nu este una dintre cele mai placute !!! -sistemul de 4X4 cuplabil electronic este super bun la viteze mici, mai de oras, dar nu-l comparati cu un BMW! in extraurban ca nu tine !!! -nu spun de fiabilitatea si renumele pe care-l are LEXUS, dar ... putem merge pe mijloc fara sa cadem de stanga sau de dreapta ??!!!

  • Paul, luni, 27.07.2009 09:22

    "Noua generatie a SUV-ului japonez pleaca de la 53.047 de euro pentru versiunea 350 Business, echipata cu un motor de 227 de cai putere." http://www.lexus.ro/Images/RX_NGModel_Master_72dpi_tcm592-853472.pdf Intrebare: oare 204 kW inseamna 227 cp sau 277cp? Raspunsul il dati voi.

  • CatalinB, luni, 27.07.2009 10:52
    @vasily

    Pentru tine "extra urban" inseamna off road? Nu de alta da nu cred ca iti trebuie 4x4 permanent gen xDrive ca sa mergi la pana la mare. Io unu apreciez Lexus pentru ca nu e pe toate drumurile cu un manelist "tare" la volan.

  • Semtex, luni, 27.07.2009 13:20
    @vasily

    Daca vrei sa vorbim de sisteme de tractiune , hai sa vbim acolo unde conteaza. Adica off-roadere adevarate, nu SUV-uri gen X5, ML, Q7, RX etc. Un SUV va ramane doar un compromis bun pt cei care doresc confort in traficul urban, pozitie de condus inalta , dar si iesiri ocazionale in natura ( pescuit, picnic, casa la tara ). Ce trebuie sa stii tu vasily, e ca oricat de performant ar fi X Drive-ul de pe X5, este ineficient acolo unde se ingroasa gluma... Pentru off-road-ul profesional exista tot japonezii care sunt "tatici" pe segment... Cel mai tare off-roader al tuturor timpurilor ramane Toyota Land Cruser V8. Alte nume grele? Nissan Patrol, Mitsubishi Pajero... in afara de japonezi, singurele nume care mai merita mentionate aici ar fi Land Rover Defender (Anglia) si Mercedes G Class (Germania)

  • vasily, luni, 27.07.2009 14:23
    totusi

    hei Guys! despre ce vorbim pana la urma - suntem acum doar pe subiect de SUV, nu offroadere !!!, ... suntem pe subiect de Lexus, nu masini de manelisti! oare ce este mai "bun", din punctul tau de vedere, Semtex, un full time sau un part time - sa nu uitam ca supermatia din TOATE punctele de vedere, in clasa, si-a spus-o si dovedit-o LS-ul hibrid, cu 4x4 full time, nu part-time! si pana una alta, daca stau sa ma gandesc mai bine, RX-ul este pozitionat intre X3 si X5, deci un SUV de lux. strict din aceste puncte de vedere vreau sa spun ca sistemul 4x4 nepermanent nu este, (dupa umila mea parere si a altor reviste de specialitate straine), de top, dar cumulat cu sistemul de propulsie ... este altceva! ce mai vreau sa spun este ca nu trebuie sa ne fie frica sa spunem si punctele mai slabe ale unei masini, pentru ca altfel nu cred ca suntem obiectivi K?

  • Paul, luni, 27.07.2009 14:24

    +1 la Semtex. Land Cruiser este tatucul tatucilor off-roaderi. RX-ul n-are nici o legatura cu offroad-ul, ci cu comfortul si luxul. Sistemul AWD este unul care sa ofere in primul rand siguranta si relaxare in condus.

  • Paul, luni, 27.07.2009 15:29

    Si totusi, aberatia aia cu 227 cp cand o stergeti? Ca s-a dus pe apa Sambetei toata analiza aia cu ML-ul pe benzina.

  • bogdanm, luni, 27.07.2009 15:50
    @Paul

    Multumim pentru observatie. Intr-adevar s-a strecurat o greseala legata de versiunea de baza RX350 si puterea acesteia. Am corectat si am reevaluat modelul in comparatie cu ceilalti rivali.

  • lesux, miercuri, 28.10.2009 10:39
    de comparat...

    OK... am citit toate comentariile... si este o lectura incitanta. privind retrospectiv (adica dupa aparitia testului cu fx50), parca, parca diferenta de punctaj este cam mare. cred ca testate concomitent... si comparate punct cu punct rezultatele vor fi diferite. eu unul recunosc deschis ca-mi plac ambele (RX si FX), dar imi place si X5. pina la urma sint niste mijloace de transport (chiar daca au adresibilitate diferita)... si din acest punct de vedere ar trebui evaluate. PS - trebuie sa laud sincer evolutia automarket... BRAVO !