Motor / Transmisie
Lasand putin la o parte strategia de marketing a grupului Toyota si implicit Lexus, incercam sa ne rezumam putin la ceea ce pune in miscare SUV-ul de 2185 de kilograme. Lucrurile nu sunt chiar atat de simple precum par atunci cand ridici capota. Avem de a face cu un motor V6 de 3.5 litri, capabil sa livreze pana la 250 de cai putere. Ecuatia destinata mobilitatii nu se opreste insa aici, RX450h dispunand in plus de doua unitati electrice, una pe axa spate si una pe axa fata, care mai contribuie la puterea totala cu inca 49 de cai. Cum functioneaza tot acest arsenal ecologic? Foarte simplu. Daca vrei sa te misti prin oras, fara sa consumi prea multa benzina, cele doua motoare electrice te ajuta. Cu o conditie, de fapt mai multe: sa nu infigi deodata piciorul in acceleratie si sa nu sari de 50 de km/h. In caz contrar vei suporta simfonia foarte bine orchestrata a celor sase clindri. Cu alte cuvinte, masina poate rula fara probleme in modul electric, in linistea celor 100 de claxoane zilnice pe care le auzi in Bucuresti. Cand conduci RX450h ai tendinta de a merge doar in modul electric. Te simti unic si parca incepe sa incolteasca in tine sentimentul ca faci ceva util pentru natura. Bucuria tine insa cam atat cat tin si bateriile. Pentru a te ajuta sa intelegi mai bine mecanismul de functionare al masinii sau pentru a te baga si mai mult in ceata, Lexus a instalat un turometru special, care indica soferului momentul in care se incarca bateriile (atunci cand masina se afla in franare), modul de rulare electric si plaja de turatii pe care actioneaza V6-le.
Trenul de rulare hibrid este conectat la o transmisie automata, care se achita foarte bine de performante si consum, etajand si dozand foarte bine resursele motorului. Liniaritatea si faptul ca accelerarea este resimtita foarte putin in habitaclu sunt alt doua calitati ale cutiei gandite de Lexus. Din pacate, singurul lucru care deranjeaza este pozitionarea schimbatorului, putin neobisnuita. Acest aspect se regleaza insa dupa cativa kilometri de acomodare. Desi cei 299 de cai putere sunt suficienti si ofera un comportament sportiv SUV-ului nota este influentata de faptul ca pe segmentul sau exista rivali capabili sa livreze mai multa putere, chiar daca nu ne referim in mod special la hibrizi.
Ok, e clar! se petrece ceva foarte grav cu automarket ! punctaj 86 pentru un Lexus??? ma asteptam sa fie peste 90 ! tinuta de drum 7/10 ?!!! voi sigur ati mers cu masina asta??? eu am avut ocazia sa conduc un Lexus rx300 si va asigur ca e adevarat ce se spune: simti ca mergi prin aer ! este extrem de lina si silentioasa... este un LEXUS ! Iar acum este imbunatatita cu sistemul activ de stabilizare. chiar nu inteleg punctajul. va asteptati sa aiba trenul de rulare al unui x5 m power? poate unii nu doresc asa ceva! poate unii doresc confort si serenitate... parerea mea e ca pana acum Lexus a dat clasa germanilor prin opulenta interiorului