Opel Astra Sports Tourer

Performante

3.5

Ştiu că nu-ţi vei cumpăra un break diesel de 125 de cai putere pentru a muta munţii din loc la semafor. Ştiu, însă, şi faptul că nu-ţi va conveni dacă maşina ta va rămâne ultima la coadă la acest capitol, având în vedere, totuşi, trecutul tău de ante-familist şi faptul că ai spart o parte din contul propriu pentru a pune mâna pe cea mai nouă generaţie Astra. Vestea bună e că te vei încadra fix la mijlocul segmentului din acest punct de vedere, cu 11.7 secunde pentru 0-100 km/h. Ciudat este că, deşi pe hârtie arată destul de nasol, cele aproape 12 secunde nu se simt când eşti la volan, mai ales când rulezi în modul Sport, pe care-l voi detalia ceva mai târziu. Nici pe departe. Pe de altă parte, hârtia nu este prietenă cu niciunul dintre modelele din acest segment pe această plajă de putere, niciunul nefiind capabil să scadă sub 11 secunde pentru a atinge suta. Singurul care poate să emită ceva pretenţii mai sportive este Golf, dar doar în versiunea de 2.0 litri TDI de 140 de cai. Pentru care trebuie să rugaţi leasingul, banca sau soţia să vă mai împrumute vreo 2000 de euro.

  • antonny, miercuri, 21.09.2011 21:01
    ****

    Ati dat o nota cam mare 4,3 oare nu mai primiti masini sponsorizate daca primea mai putin ?Ce nota ati da la focus wagon 2.0 tdci si la hyundai I 40, focus sta mai bine la tehnologie si consum .

  • mda, miercuri, 21.09.2011 21:12
    Mircea

    Nu mi se pare foarte obiectiv testul asta... tinuta de drum 5 stele? hai sa fim seriosi... nu i-ati dat la Megane RS 5 stele si-i dati breakului asta?!! dar deh, cine va dat masina sa va faceti treaba in Germania..? pai Opel, cine altcineva?! Traiasca Opel !

  • Pff, miercuri, 21.09.2011 23:19
    :))

    Numai la inaptii astia vezi astfel de consum la masini cu motare economice. Majoritatea revistelor de profil nu dau un consum testat mai mare 6% in oras pt. acest motor si reusesc si 4% in afara, iar acesti berbeci "reusesc" 7% mixt :))). Ca sa nu mai zic ca o revista extrem de bine cotata a facut un test de consum pe parcursul a 180 de km, numai prin Bucuresti, cu noul Focus de 1,6 tdci. Le-a iesit 6%, iar incompetentii astia vorbeau in testul lor si de 9% :)). Deci, capitolul consum n-ar trebui citit pe acest site, pt. ca este complet irelevant. Baietii inca sunt intr-o nebuloasa totala in ceea ce priveste conducere eficienta.

  • booo, miercuri, 21.09.2011 23:50
    11.7 ?

    cam greu pana la suta, eu am o putoare de 1.9 tdi 105 cp si ajunge in 11.3

  • Sven, joi, 22.09.2011 10:34
    Pff

    Bai pff, inaptii astia de care vb tu au cea mai buna revista de masini de pe internet. Te-ai gandit vreodata ca poate tocmai ei au scris real ce consum are masina si ca ceilalti pupa-n fund?! Unde ai vazut tu masina diesel de 1,6 litri cu consum de 6 in bucuresti? daca o subturezi, strici turbina si o duci dupa aia la remat poate ca da, dar cine merge cu masina asa in mod normal? Prefer sa vad un test cu masina care merge normal, nu unul facut pentru fetite care conduc la 1500 de ture de frica sa nu consume mult, ca le bate tata. O zi buna.

  • andrey11, joi, 22.09.2011 10:51
    OPEL

    oameni buni, consumu e perfect normal, tinand cont ca masina nu prea a fost menajata. Drumul pe Romania nu a fost cel mai simplu, iar apoi prin Germania baietii au recunoscut ca au cam infipt piciorul in acceleratie.

  • Lolex, joi, 22.09.2011 13:30

    Eu consum 7% mixt daca merg numai prin Romania si numai pe trasee virajate de prin munti, prin excursii. Si am un o benzinara cu motor de 10 ani :))). Am impresia ca au luat de bune niste imbecilitati gasite pe diverse forumuri, cum ca diesel-urile sunt de turatie si au condus ca atare. Au rupt in doua saracu' motor. Numai asa se poate explica acest consum. Sven, esti rupt de realitate, baiete!

  • Braille, joi, 22.09.2011 13:35
    @all

    Eu am motorul asta pe astra hatchback. Ce scriu cei care au facut testul e real. Daca mergi la viteze mari pe autostrada acolo unde poti, asa iti ia. Pe constanta-bucuresti am avut consum 7,1% cu 150-160. Pe a2 pustie. Probabil ca daca mergi si mai tare prin germania cum au mers ei creste si mai mult.

  • antonny, joi, 22.09.2011 14:05
    ****

    @seven sunt masini care consuma si iti dau ex din masinile care le-am avut w jetta 2.0 tdi consum 6-6,5 %consum scos la orice ora in buc si sa schimbat la 2500 rpm ,logan 1.5 dci consum in oras la ori ce ora 6%-7% cu AC ......e un consum excelent la 160-170 km/h de 7% mixt

  • qwe, joi, 22.09.2011 15:55
    plina tara de specialisti

    unu mai "profesor" ca altu

  • Dudu, joi, 22.09.2011 16:45
    consum

    Am mai zis si la drive-testul de la bmw x1. consumul este mare. Inteleg ca un consum nu poate fi acelasi cu cel dat de producator cand conduci cu 150-160 de kilometrii la ora, cand dai talpa sa vezi "cum trage" motorul etc. Inteleg dorinta de a vedea consumul unei masini la aceasta viteza, si cum accelereaza si se comporta in general masina. DAR La un drive-test cu masini normale, cu motoare cu puteri apropiate valorii de 100 de cai, masini conduse zilinc de oameni normali nu inteleg cum poti sa afisezi un consum al masinii cand tu rulezi cu 20-30 de km/hora peste limita normala, cand faci "liniutze" sa vezi cum accelereaza masina, etc.. Nu inteleg de ce nu se pot face treburile astea la inceputul testului, dupa care sa resetati computerul de bord si sa vedeti ce consum scoate la un condus in limitele legale de viteza. Hai un 110 in loc de 100, hai un 140 pe autostrada in loc de 130, hai un 60 in oras in loc de 50 daca totusi limitele legale vi se par prea mici. Dar pentru cine are cea mai vaga idee despre ce impact are viteza asupra consumului o sa inteleaga ca rularea cu 100 de km/h are un consum iar la 150 km/h este diferenta uriasa. Nu ma refer de data aceasta la testul curent, deoarece au fost si prin germania unde sunt portiuni fara limita de viteza, ma refer la testele facute in romania.

  • Thor, joi, 22.09.2011 17:09
    @ antonny

    Frumoasa povestea vanatoreasca - si cand te-ai trezit era dimineata Inevitabil personajul principal TDI, tractorasul fumigena :)))

  • mircea, joi, 22.09.2011 17:23
    @Dudu

    Evident, nu am rulat cu o viteză peste limita legală şi în modul Sport decât pe o porţiune extrem de redusă a traseului nostru de 4000 de kilometri. Nu cred că cineva ar putea să facă asta non-stop pe o distanţă echivalentă cu traversarea României de opt ori de la nord la sud şi invers. Media de viteză la întoarcere, de exemplu, după 1800 de kilometri (din care 1300 pe autostrăzi), a fost de 90 de kilometri pe oră. Având în vedere că autostrada e un teritoriu de 130 de kilometri pe oră şi că în Germania am rulat ceva mai rapid pentru că e acceptat acest lucru şi pentru că oricine face asta acolo, concluzionez că ritmul nostru a fost unul foarte normal. Repet: dacă ai impresia că cineva se aruncă la o călătorie de acest tip fără să se gândească decât la viteză şi acceleraţie, te înşeli amarnic. În rest, pot să-ţi garantez că absolut toate (subliniez TOATE) maşinile pe care le testăm la Automarket sunt rulate în regim absolut normal, aşa cum ar fi ele conduse de orice client. Consumul mai mare în anumite condiţii este absolut normal. La fel cum este foarte normal consumul redus în anumite condiţii. O zi excelentă. Şi ceva mai multă inspiraţie.

  • Anonim, joi, 22.09.2011 17:37

    Opel este o masina proasta. Au inceput sa se "adapteze" si ei unei mentalitati gresite (ca si Renault)- masini cu un design interesant si execrabile pe partea tehnica. Am condus Opel Astra J si nu mi-a placut deloc masina: trancane la nivelul trecerilor la nivel cu calea ferata sau pe piatra cubica, cutia agata, motorul (benzina) nu prea avea toti calutii etc. Dar cui ii place, sa-si cumpere o pseudogermana cu plamani americani.

  • stefan, joi, 22.09.2011 18:04
    Opel Astra

    Opel Astra ST 1.7 CDTI 125 CP are 1500 kg Ford Focus Wagon 1.6 TDCI 115 CP are 1368 kg si voi dati 5 stele la tinuta de drum a Opelului?

  • antonny, joi, 22.09.2011 19:41
    ****

    @thor ...crezi ce vrei ....astea sunt consumurile rezultate dupa masinile spuse

  • dan, joi, 22.09.2011 23:57
    Consum si alte nereguli

    "Aşadar, mizaţi pe un consum de 5.5-6.0 litri la un mers liniştit prin România, oraşul urmând să crească aceste cifre cu încă vreo trei litri. " 9 % in oras???? 9? Sunt masini pe benzina care consuma mai putin in oras. Mi se pare extrem de mult pentru un diesel. Si avand in vedere ca iti cumperi diesel ca sa consumi putin....cred ca motorul asta nu prea atinge scopul. Eu aleg 1.6 de pe V50 Drive, este mult mai economicos si 0-100 este in 11.5 (http://www.automarket.ro/test-drive/volvo-v50-16-drive-27096.html) Acum imi dau seama, ca o masina mai rapida si care consuma mai putin (Volvo V50), a primit un punctaj mai mic decat Opelul acesta.... Iar la performante Volvo cu 11.5 are 3 stele iar Opel cu 11,7 are 3,5 stele Pret de achizitie la Volvo e 5 stele la Opel e 3,5 stele. Si cu toate acestea, Opelul are in final un punctaj mult mai mare decat Volvo-ul care il bate la cam toate categoriile. Va pierdeti credibilitatea in felul acesta.

  • Cipry, joi, 06.10.2011 17:47
    dan

    eu as alege aceasta masina daca as dispune de banii necesari ... trebuie sa ai in vedere si ce te asteapta pe viitor, nu doar pe moment, dupa o perioada o sa vina timpul sa faci unele schimbari/revizii si atunci mai preferi Volvo? nu mai sunt asa sigur ca ai avea un raspuns afirmativ dar in fine fiecare cu opinia lui

  • Emil, marţi, 11.10.2011 10:11
    Masina

    masina nu trebuie privita din perspectiva pretului, trebuie sa analizati aspectul, designul, gadgeturile cu care este echipata, cum se comporta la drum, ce motorizari/consum are, la pret te uiti dupa ce analizezi toate aspectele si apoi vezi daca merita sau nu, nu consider ca trebuie sa facem direct o comparatie cu alte modele mai ieftine sau mai scumpe, aici vorbim despre opel

  • mihai, miercuri, 01.06.2016 15:39

    stefan..... Opel Astra ST 1.7 CDTI 125 CP are 1500 kg Ford Focus Wagon 1.6 TDCI 115 CP are 1368 kg si voi dati 5 stele la tinuta de drum a Opelului? Opelul astra ST 1.7 CDTI 110CP are 1613 kg si da are o tinuta excelenta la drum.