Citroen DS4

Interior

4.0

Fiind vorba de un model bazat pe C4, interiorul urma să fie preluat în mod automat de la respectivul vehicul. Exact asta s-a întâmplat. Cei de la Citroen au operat o serie de modificări pentru a diferenţia DS4 de C4, dar formele, spaţiile şi o parte din materiale de la interior rămân neschimbate. Deşi scaunele din faţă o oferă un nivel bun de susţinere laterală şi au un sistem de masaj integrat, acestea sunt amplasate destul de sus şi oferă o poziţie ridicată la volan, neplăcută pentru o compactă care nu este crossover.

După ceva vreme, te obişnuieşti şi cu poziţia, moment în care începi să cauţi comenzile de pe volan. Francezii au pus multe butoane pe volanul lui DS4, iar butucul fix al acestuia a dispărut. În schimb, a apărut un set de ceasuri inspirate din cele ale lui C5, cu un aspect deosebit. Locurile din spate sunt marginal acceptabile pentru două persoane, cu condiţia ca acestea să nu fie ocupate de pasageri mai înalţi de 1.80 metri. Portbagajul nu este exagerat de mare, dar este adânc şi se încadrează în media segmentului în ceea ce priveşte spaţiul oferit. Din păcate, gura de încărcare a acestuia este relativ înaltă, mai ales dacă aveţi ambele mâini încărcate cu plase de cumpărături grele.

În ceea ce priveşte materialele, avem o serie de ornamente care ne arată că vorbim de un DS, plafonul panoramic, pedalele sport, volanul îmbrăcat în piele şi alte elemente de acest gen. Acestea îţi insuflă o senzaţie de calitate, deşi unele suprafeţe adiacente nu sunt cu nimic peste ceea ce ne oferă Citroen la bordul lui C4.

  • Bogdan, miercuri, 07.09.2011 14:34
    DS4

    Cine e nebun sa dea pe un citroen de clasa medie 30 de mii de euro?

  • radu, miercuri, 07.09.2011 14:39
    sa vina

    si acum sa curga comentariile negative!!!

  • Lyzard DEN, miercuri, 07.09.2011 14:44
    =>

    este mult sub pretul cerut!!Ai variante la adevaratul premium nu un pseudo-premium!

  • tomita, miercuri, 07.09.2011 14:57

    pro: imi place cum e scris articolul. pare mai informat decat ce am mai vazut la voi in ograda. contra: 1. de ce nu aveti pozele voastre cu masina 2. cate persoane au mers cu masina si nu am reusit sa gasesc o mentiune la portierele spate. de fapt sunt 2.

  • dan, miercuri, 07.09.2011 15:03
    poze foarte reusite!

    Felicitari pentru poze, sunt foarte reusite! Nota 10!

  • unckle, miercuri, 07.09.2011 15:20

    cred ca pentru a accede la statutul de "vedeta" iti trebuie mai mult decat poate oferi un Citroen ... sincer acum, daca pe dorobanti apare unu' intr-un citroen il putem considera "vedeta" locala sau baiatu' din zicala aia "decat la oras codas mai bine-n satul meu fruntas" ? oare daca renunti la cativa cai si iei un 118d + optionale de 3000 obtii mai multa "masina" ?

  • Constantin, miercuri, 07.09.2011 15:54
    ?

    la bani asti iti ei bmw x1 audi a4 passat mercedes c klass ford kuga si n modele in 30 de mii de coco

  • Hadouken, miercuri, 07.09.2011 15:55

    O masina frumoasa, precum toata seria DS. Insa un pret prea prohibitiv. Ma vad obligat sa adopt o atitudine practica si sa ma gandesc la ce masina "misto" poti cumpara cu 30.000 Euro.

  • Vasilica, miercuri, 07.09.2011 16:10
    francejii astia

    Cred ca au inteles gresit conceptul de premium.....nu pui o coaja de 12000 euro cu materiale mai bune si o dai la pret dublu, sunt sigur ca nu asa se vinde un premium.

  • Dot, miercuri, 07.09.2011 16:13
    Hadouken

    Mondeo Titanium 2,2 tdci si 200 de cai. Net superioara la toate capitolele. DS4, o masina f. interesanta, dar pretul este penibil.

  • mog, miercuri, 07.09.2011 16:35
    gama ds de la citroen

    aratoase, cu aspect sportiv, motoare noi, puternice...totul bine si frumos...pana afli pretul. apoi te calmezi si te uiti spre altceva.

  • ScorpyonVAG, miercuri, 07.09.2011 16:45
    @

    Pffffff, ce pret =)). Cu 29.000 imi cumpar RAV 4 nou, 2.200cm3 150cp, FULL OPTIONS! JANTE DE ALIAJ PE 18"! 9 AIRBAGURI! NAVIGATIE CU HARD DISK! TAPISERIE PIELE! GEAMURI FUMURII! CAMERA VIDEO PENTRU MASARIER! CUTIE AUTOMATA CU 6 TREPTE! Lichidare de stoc. 0 KM.

  • Mircea, miercuri, 07.09.2011 17:21

    Cu banii astia imi iau Scirocco R

  • Ducu, miercuri, 07.09.2011 17:49
    Si marmota...

    Daca se ia versiunea de baza cu motor 2.0 Hdi 163cp + piele + jante aliaj 17 iese la 27000E , iar un Audi A3 cu aceleasi dotari este doar " 33000E, o diferenta de "doar 6000 Euro pt sigla, ca in rest nu exceleaza cu nimic. Dar pt "inteligenta" romanilor un DS ar trebui sa se vanda intre 5-10.000 Euro

  • LULU, miercuri, 07.09.2011 18:00

    ASTA E MA SINA PT PIATA DE AFARA SPER SA NU SE IMPORTE LA MELTENIA LA NOI CA ORICUM NU SE VINDE NU E LOC DE BEMVEURI SI VOLZVAGINE E BINE CA NE ESTE ARATATA CA SA COMENTAM CA CA E NASHPA MA INTREB UNII REALIZEAZA DE DESFASURARE DE PERSONAL CALIFICAT SI BANI SI TEHNOLOGIE IMPLICA SA FACI O MASINA. ? EI STIU DOAR SA MANANCE KKT CA E NASHPA......... BAI ASTIA DE LA CITROEN ! NU VA MAI OBOSITI CU "BATRANII ATOTSTIUTORI" DE LA NOI. OCOLITI PIATA DIN MELTENIA NU MERITA OSTENEALA..... CINE VREA DE ASTA SE DUCE IN UNGARIA SA O CUMPERE

  • unckle, miercuri, 07.09.2011 18:17

    poate ar fi interesant ca si AM sa calce pe urmele compatriotilor posesori de website-uri de profil si sa dea voie numai utilizatorilor cu cont sa-si debiteze aberatiile prin comentarii ... parerea mea :)

  • booo, miercuri, 07.09.2011 18:23
    @Constantin

    se cheama euro nu 'coco', smechere

  • -rolf-, miercuri, 07.09.2011 21:44
    DS4 - clarificari

    -Demarajul masinii de la 0-100km/h, echipata cu motorul din test, este de 8.6 secunde si nu 9.6 secunde, asa cum il prezinta AM. -La capitolul "Nu ne-a placut" scrieti "Transmisia e-HDi (daca este cazul)"; nu exista transmisie e-HDi, exista motoare e-HDi cu echipate cu transmisie BMP6 (cutie de viteze pilotata cu 6 rapoarte), asa cum exista motoare e-HDi avand cutii de viteze manuale. Motoarele e-HDi sunt echipate cu tehnologia Stop&Start si inca cateva alte gadget-uri. Putina atentie va rog! Am pretentii de la voi! P.S. - Nu inteleg de ce ati dat doar 3 stele la "Tinuta de drum"; doar pentru faptul ca este foarte confortabila?! Adica daca nu te face sa te simti Schumacher inseamna ca are o tinuta de drum jalnica?! Sunt foarte multi cei care apreciaza o suspensie Citroen tocmai pentru gradul inalt de confort pe care il ofera. Este genul de masina pe care o conduci 1000 km fara opriri si fara dureri de spate.

  • ccp, joi, 08.09.2011 08:59
    dfgt

    foto sint jalnice(interior)

  • Miha, joi, 08.09.2011 12:36

    @Ducu Bine le spui.....as fi vrut sa spun si eu cate ceva dar nu are rost sa incerci sa-i demonstrezi prostului ca e prost. In fine...eu conduc un DS si sunt multumit. Nimic nu e ieftin in lumea asta,cu atat mai putin masinile.

  • ego, joi, 08.09.2011 13:15
    :)))

    Cum sare lumea sa explice ce masini si-ar lua cu 30.000 euro. Mult mai mari, mai nemtesti, mai de firma... Cred ca asta e si ideea constructorului! O masina ca DS4 trebuie sa fie oarecum prohibitiva. La fel ca un Mini de exemplu. Omul care da 30.000 eur pe DS4 nu vrea sa se intalneasca la semafor cu melteanu' aflat intr-o masina identica. Sa ne raportam din nou la Mini, un reper in clasa. Pana acum nu am vazut la volan decat persoane aflate exact in target-ul masinii. Cand o sa vad un nene de 45 de ani, cu blugi prespalati "asortati" cu pantofi negri cu toc, o sa-l consider exceptia care confirma regula. La fel, cand cineva da 5000 eur pe un ceas Omega nu spui ca a luat teapa ptr ca mecanismul din interior e similar cu al unui ceas de 500 eur. Daca te intrebi de ce a dat atat pe un ceas care arata ora la fel cu orice Casio de 100 de lei iar nu esti in target.

  • baboon, joi, 08.09.2011 13:43
    geamuri spate

    Poate ca sunt eu ciudat,dar eu prefer sa pot deschide geamurile din spate la o masina...

  • tomita, joi, 08.09.2011 16:03

    usile spate: - geamul fix e un detaliu negativ, dar care practic prea putini din target-ul ds4 il vor baga de seama. fumatul in masina e o prostie si e agreata de producatori ca sa nu piarda clientii. dar realmente imbuibi tot interiorul cu fumul ala nenorocit, plus cu scrumul poti deteriora elementele interioare. (unele masini se livreaza stock fara pachet fumatori) deschisul de geam e pt a arunca gunoiul si a te aerisi, dar avand instalatie ac nu mai ai nevoie sa deschizi geamurile in spate - si acum marele MINUS coltul ala cu care se deschide usa. hai zau, chiar nu v-a intrat in ochi, la propriu, acel artificiu ingineresc (pt satisfacerea nevoilor de design). pe langa usile mai mici in spate, acel colt face accesul pt acesi pasageri foarte dificil si grijuliu. si aici vorbim de la domnisori si domnisoare chic la doamne si domni mai tineri tot chic. nu vrei sa terfelesti rochia de seara sau de zi chinuindu-te la accesul in masina tinuta de drum este ok, pentru o masina chic cum e targetat produsul. de succesul acestei miscari se pare ca si renault se simte, si daca introduce o gama alpine in nomenclatorul lor, precum DS la citroen, vom avea confirmarea succesului pentru DS-uri

  • dman, joi, 08.09.2011 16:42
    comparatie

    @Vasilica pe acelasi principiu, A3 si Seria1 sunt tot niste coji cu materiale mai bune. De ce alea ar merita banii astia asta nu.. @Mircea Cu 30 mii nu iti iei nicun Scirocco R, cel putin nu nou. UIte cat costa cel mai ieftin Golf 2.0 TDI: Golf GTD 2.0 TDI DPF CR 170 CP M6,4 usi Tractiune Fata, Motorina / 2.0l / 125kW/ 170CP, Manuala - 6 viteze, 4 Usi, Pret cu TVA 27.059,28 Total: 27.059,28 Iar un DS4 2.0 HDI incepe de la 27.240 EUR. Nu vreau sa compar DS4 cu plictisitorul de golf...

  • Vasilica, joi, 08.09.2011 17:55
    @dman

    NU ai inteles......A3 si seria1 aceste doua modele facute de haudi si beamveu cu asta se ocupa cu fabricarea de masini premium ei fabrica doar premium. Iar comparatia cu Golfu GTD iar nu prea isi are rostul deoarece din articol rezulta ca DS4 este o masina spre premium si nu prea spre deloc sportiva....eu asa am tras concluzia.Probabil ca benzinaru cu motorul donat de beamveu o fi mai bine setata la suspensii mai ales cea de pe spate este cam veche ca si concept

  • dman, joi, 08.09.2011 23:37
    premiun

    @Vasilica Cred ca tu nu intelegi conceptul premium absolut deloc. Premium nu inseamna o emblema, ci calitatea executiei, a materialelor folosite, atentia la detalii. Un brand de sine statator nu poate fi premium, brandul fiind o notiune abstracta. Lumea are impresia ca doar audi bmw si mercedes pot produce premium pentru ca doar ei sunt in stare, de parca inginerii de la pejo, renault etc..si-au luat diplomele la spiru haret. Totul tine de buget si de o pozitionare pe piata. Afirmatia legata de golf m-a lasat perplex ptr un moment dupa care am realizat ca tu confunzi confort cu premium. Premium si sport nu se anihileaza reciproc. Un bmw M3 este si premium si sport.

  • LauCalin, vineri, 09.09.2011 03:32
    ca deobicei

    Chiar ma gandeam al catelea mesaj va fi cel legat de pret, cum ca e prea scumpa, ca mai bine iti iei x, y, z (ma mir cum inca nu a zis nimeni nimic de Renault). Toti ne pricepem la masini, putini le intelegem. Daca vrei ceva mai ieftin cam de aceleasi dimensiuni, iti iei C4. Masini de genul asta nu sunt construite sa fie ieftine sau practice... nici un Z4 sau SLK, sau 207CC, sau TT, sau un A5 (care e extrem de scump) de exemplu nu sunt ieftine sau practice, dar cui ii pasa? Nu pentru asta au fost construite. Asa e si masina asta. Asa sunt si Mini, DS3, Fiat 500, New Beetle. Sunt foarte multe modele mai ieftine, dar in acelasi timp considerate banale, pe care le vezi pe toate strazile. Ori nu asta e ideea cu astfel de masini. Unii nu isi doresc asta. S-a facut comparatie cu X1 de exemplu. Da, e o masina premium, este o masina de calitate, insa e in acelasi timp un... "premium de masa" sa zic asa. Adica un 4x4 BMW accesibil mai multora care vor un 4x4 BMW. Si credeti sau nu si ala a fost construit pe principiul economiei, altfel se ajunge la pretul unui X3. Dar cand vrei ceva diferit (uneori impus si de statutul tau) altfel vezi lucrurile si altele sunt prioritatile. Nu zic ca masina asta e ieftina, da, e foarte scumpa, dar uneori "fitzele" costa. E greu insa de inteles de ce o masina care nu e la fel de incapatoare ca o Insignia, la fel de comfortabila precum un C5, la fel de dotata precum o Laguna e totusi (mult) mai scumpa. Inainte sa trageti niste concluzii, interesati-va de ce exista unele masini pe piata :)

  • Vasilica, vineri, 09.09.2011 10:43
    @dman

    Ai si tu dreptate in mica parte dar nu in totalitate.....Sa inteleg ca daca ai avea 30.000 de dat pe o masina ai alege DS nu te-ai uita in ograda altora?

  • dman, vineri, 09.09.2011 11:43
    @Vasilica

    Daca nu as da atatia bani ptr DS4 dar cu atat mai putin as da ptr un Seria1 de exemplu.Pretul de baza al unui 120d este de 30.700 EUR (fara nici macar vopsea metalizata) fiind si un model la final de generatie. Dar sa stii ca la 30.000 ajung si de modele Mini sau chiar de Fiat 500. Si totusi exista lume care plateste atatia bani si ptr un Fiat 500. Atunci cand esti in cautare de un pic de exclusivism, de o masina ca sa exprime o anumita atitudine, platesti. D-asta se fac aceste masini. Nu toti gandesc ca "de banii astia imi iau o masina mai mare", cum de altfel nici eu.

  • Miha, vineri, 09.09.2011 15:24

    Hmmm Faptul ca cineva n-ar cumpara masini de genul acestora,e o chestie..argumentata ,in fine,nu ar cumpara si punct.E decizia lor,corecta 100% pt ei. Insa de aici pana la a-i critica pe cei care le cumpara,a le atribui meltenisme gen "fitosi" sau a critica masina fara temei gen "coaja" e cale luuunga si denota proasta crestere,invidie,si ..de ce nu, nesimtire. A te apuca sa spui ca "eu mi-as lua ,un passat dizal full smecher " sau alte masini de gen e infantilism de-a dreptul.Adica..ia-ti passat dizal si da-mi fum la semafor cu al meu ds,cine te tine? .. Trebuie sa-ti etalezi prostia pana si pe net? nu e de ajuns ca traiesti zilnic cu ea ??

  • "500", vineri, 09.09.2011 16:17

    fiat 500 la 30k euro cumpara 1 dintr-un miliard. dar ce vezi ep strazi sunt abarh cu pahet essese eventual si cu ceva tuning in plus. asa da, gasesti suficienti care sa aiba banii de asa ceva.

  • abdulaziz, vineri, 09.09.2011 17:42
    @dman, Lau, Miha

    bai baieti ...va consumati tmpul si nervii cu al de Vasilica & Co. le faceti voi educatie acum...? tot cu ideile lor vor ramane pana la urma. Omu daca are idei putine si fixe......la revedere cu el......

  • Miha, sâmbătă, 10.09.2011 00:03
    @abdulaziz

    Nu e vorba ca le fac eu educatie...insa pe net au gura mare,iar in realitate ma tot intreaba ce masina e,ce motor are,cat costa,si-mi spun ce bine arata etc etc etc. Se pare ca sunt smecheri doar pe net,iar in realitate sunt umili si aplecati. Ma enerveaza caracterul asta de vita proasta.Seria DS este exclusivista intr-adevar,masinile au caracter premium,si atrag privirile.Sa nu mai spun ca atrag privirile si celor cu masini de peste 50 000 € , si ca au intrebat ce masina e si s-o stapanesc sanatos...dar melteanu` cu net de la erdeesh vrea sa fie bagat in seama,neputand altfel,trebuie sa critice,trebuie sa injure,trebuie sa fie gica-contra.Orice nu e cum zice el,e prost.Repet,nu ma deranjeaza ca unii au parere proasta ,pana la urma nu sunt eu managerul firmei si ma doare fix in cot, insa ma deranjeaza caracterul asta critic in cel mai infantil mod gen "baaaa masina aia e proasta ma,ca de banii aia imi iau...OZN" .Ia-ti frate ozn,m-anunti cand l-ai cumparat sa te felicit pt alegerea facuta.Iti trimit si niste litri de carburant sa nu creasca iarba pe langa ea.

  • si de asemenea..., sâmbătă, 10.09.2011 09:15

    si mai comenteaza fara sa fi pus macar ochii live pe una, daramite sa intre in ea si sa o simta

  • @Miha, duminică, 11.09.2011 16:58
    Exclusivim

    As dori sa va intreb ce intelegeti prin cuvantul exclusivism? Masina aceasta are exact acceasi platforma tehnica precum C4 "normal", are aceleasi motoare, aceleasi performante, aceleasi finisari etc. la care au adaugat scaune de piele si un design putin schimbat. Am vazut ambele modele pe strada si mi-a fost greu sa le deosebesc. Comparatiile unora cu Mini sau Audi A5 nu-si au rostul, pentru ca masinile acelea au fost concepute de la zero ca fiind chic, pe cand asta e altceva.

  • abdulaziz, duminică, 11.09.2011 21:10
    @ @Miha

    "Asa e....Daaaaa ! " :DDDD Mini a fost conceputa din start sa fie chic si excusivista. De asta are motoare la fel cu PSA si BMW Seria 1. E chic si fix la fel de exclusivista ca orice alta masina exclusivista. Lasa-ne !

  • Miha, duminică, 11.09.2011 21:42
    Exclusivism

    Pt cel cu intrebarea legata de exclusivism.Nu inteleg de ce pui o intrebare,la care apoi iti raspunzi singur , incercand sa ma convingi ca de fapt e o masina comuna,obisnuita,care nu se remarca prin nimic.... Sunt obosit sa dau raspunsuri unora care abia asteapta sa le contrazica,ba chiar dinainte sa le raspund eu.Ramaneti cu ideile voastre si, desi nici eu nu sunt prea modern,ba chiar sunt putin conservator,nu ma deranjeaza noul,elegantul,rafinatul,indiferent din ce domeniu provine. Si ca sa inchei, aici nu vorbeam exclusiv despre DS4,ci despre intreaga serie DS.Sunt masini care se remarca,indiferent daca prin laude sau critici.Si , ca sa intelegi cat de mult o fac, iti spun ca acum ceva timp un sofer cu Ferrari tragea cu ochiul aproape ostentativ la DS3-ul meu ,si la numai cateva minute altul ma felicita pt masina,in conditiile in care el avea un e-classe superb .Da` asta ramane intre noi.Sanatate tuturor ,e ultimul post la acest test drive.

  • 7 4 5, luni, 12.09.2011 17:37

    masina aceasta este pentru cei care au trecut de unele etape ale vietii, precum "masina nemteasca e masina nemteasca" sau "la banii aia imi luam laguna cu 175 de cp si mai imi ramanea si de motorina pana in adunatii copaceni unde stau socrii" deci da, la banii astia iti iei masina mare, stabila, confortabila dar dupa ce treci de etapa asta a vietii ajungi sa intelegi ca mai exista si alte masini create pentru tine, omul care a "izbutit" in viata si acum vrea sa se bucure de banii realizati, iar dupa ce faci o cantitate deloc neglijabila de bani numai vrei masini banale si comune, ajungi sa descoperi si sensul unui fiat 500, a unui mini de 30.000 sau a unui citroen ds. un coleg mai sus spunea un lucru foarte adevarat, ca niciodata nu a vazut oameni fara bani la volanul unui mini...asa si este, pentru ei e creata acea masina, cum nu vezi nici tarani (ca cei cu passat tdi) cu noul citroen c5 sau cocalari cu muzica tare cu citroen ds. masinile astea sunt facute pentru oameni cu bani, pentru cei care vor masini lifestyle nu pentru cei care cara carne, lapte, oua, saltele, cartofi si alte chestii de la tara cu masinile lor.

  • @Miha, luni, 12.09.2011 23:19

    Exemplele tale cu soferul de Ferrari sau Mercedes sunt cel putin hilare. Simti nevoia sa te justifici pentru alegerea facuta? Te cred! Faptul ca mai sus arunci cu invective la adresa unora te califica ca fiind "exclusivist".

  • DS-alpine, vineri, 16.09.2011 09:55

    LOL "de aceea renault vrea sa activeze brandul alpine. ca nu e deloc buna ideea citroen cu DS" tocmai ce au anuntat la frankfurt un clio doar in 5usi (si deci un sportiv alpine), si modele alpine derivate din megane si laguna viitoare

  • ego, joi, 17.11.2011 10:38
    pret

    Pretul de 30.000 eur luat ca reper nu e tocmai corect. Se poate ajunge acolo intr-adevar. ex: luna nov 2011 am primit pretul de 16.500 eur (TVA inclus) ptr versiunea 1.6 benzina dotata mediu. Discount-ul pentru masina respectiva, aflata in stoc, a fost semnificativ. Deci, cred ca merita intrebat un reprezentant de vanzari inainte sa se discute nivelul de pret al unui model. E valabil ptr orice marca auto. Desi e de dorit, site-ul de fata nu cred ca poate sa fie la curent cu toate promotiile. Unele marci au mereu discount-uri de mii de euro din pretul de lista.

  • nemo, vineri, 20.01.2012 13:46
    adica..

    romanii in general nu prea au auzit de alte marci in afara de cele germane.au auzit discutandu-se prin bodegi c-ar fi bune si au luat-o de buna.probabil ca asta e motivu pt care 80 la suta din piata e ocupata de ele...nu ma voi referi la performante in continuare ci doar la design.si spun ca tot c reprezinta design la vw e undeva cu vreo 20 da ani in urma.adica masini fade,terne,plictisitoare...dar pt romanul nostru care e informat prin carciumi au ajuns referinta si dupa ce siau achizitionat una au impresia ca au pus coada la pruna si ca sau integrat in sistem.un sistem exact ca silocul de unde isi ia informatiile..de balta asa ca oameni buni nu va luati masini cu personalitate gen citroen sau alfa pt ca in sistemul mioritic in momentul in care veti dori sa le schimbati va fi foarte greu....ramane la platitudinile aruncate pe piata de grupul vw...