Motor / Transmisie
Am avut alături de noi un C5 Tourer pus în mişcare de deja celebra reţetă HDi, cu patru cilindri şi o capacitate de 2.0 litri. Motorul dezvoltă 163 de cai putere şi un cuplu motor de 340 de Nm, resimţiţi la 2000 de rotaţii. Chiar dacă unii şi-ar dori ca momentul motor să apară ceva mai devreme, cei 340 de Nm sunt un impuls plăcut şi foarte util, mai ales atunci când ai nevoie de ceva care să te împingă mai repede în acea depăşire pe care ai calculat-o greşit.
Resursele sunt suficiente pentru a imprima break-ului de 1700 de kilograme un caracter dinamic decent, destinat unui părinte ce vrea doar o maşină cu care să-şi ducă copiii la şcoală şi să plece în concedii prelungite.
Alături de unitatea HDi, care mai toarce zgomotos când urcaţi către zona roşie a turometrului, se va afla o transmisie automată cu şase trepte, care interacţionează cu cel de la volan în stilul Citroen, adică jovial. Traseul schimbătorului este diferit de ceea ce aţi văzut până acum, dar are un rol bine definit: acela de a nu confunda treptele. Retrogradările se fac bine doar dacă vă aflaţi în modul Sport, funcţie care trezeşte la viaţă instinctele maşinii. În restul situaţiilor, schimbarea treptelor este orientată către confort.
Arata f bine, atat exterior cat si interior, e printre cele mai frumoase din clasa, pe primul loc fiind Volvo, dupa parerea mea