Motor / Transmisie
Noi am gustat reteta pregatita de Picasso si Citroen pentru C3, timp de doua saptamani, vreme in care am avut ocazia sa facem "casa buna" cu un propulsor pe benzina, asteptat de mult timp de fanii brandului. Este vorba despre rodul colaborarii dintre grupul PSA si BMW, un rod ceva mai timid, avand in vedere puterea si cuplul livrate. Este vorba mai exact de un propulsor VTi de 1.6 litri, capabil sa dezvolte 120 de cai putere abia la 5660 de rotatii. Desi varianta mai potenta a unitatii de patru cilindri, cea de 150 de cai putere mai exact, ofera un cuplu motor mai mult decat multumitor, versiunea testata de noi are lacune mari la acest capitol. C3 Picasso nu este ajutat decat de 160 de Nm, resimtiti abia la 4250 de rotatii. Aceste trasaturi fac din modelul francez o masina vioaie atunci cand circula pe strazile urbane dar extrem de greoaie atunci cand pleaca in drumetii, incarcata fiind la capacitate maxima. Cinci persoane si bagajele lor pot sufoca C3 Picasso, masina dand semne vizibile de oboseala si neputinta in aceste conditii. Resursele sunt exploatate cu ajutorul unei cutii manuale cu cinci trepte, care se descurca bine cu cei 120 de cai. De mentionat faptul ca ne-am fi asteptat sa vedem o transisie cu sase rapoarte, un ajutor real pentru cei care isi doreau un consum mai bun. Din pacate, Citroen s-a rezumat doar la cinci rapoarte, care se succed ceva mai greu ce-i drept, pentru a lasa motorul sa respire si sa isi intre in drepturi. Cursa cutiei este putin cam prea lunga insa pozitionarea schimbatorului va fi considerata utila de majoritatea publicului.
Bogdan poti sa ne explici cum ai vrut tu sa il evoci pe Picasso in textul de deschidere? Ca m-ai ametit de tot... In al doilea rand se acorda si 6 stele la euroncap? "C3 Picasso nu a reusit sa obtina decat cinci stele, protectia oferita pasagerilor si copiilor fiind destul de buna insa nu suficienta." In al treilea rand, se vede ca ai scris cu tragerea de inima a unui functionar in prag de pensie...