Interior
Interiorul lui C3 reuseste sa ridice la rang de arta indrazneala in design. Daca Fiesta a ramas un model provocator prin formele sale agresive imprimate la interior iar Polo este echivalentul sobrietatii masculine prin excelenta, noul C3 este cea mai feminina aparitie din segmentul subcompact. Iar asta nu e deloc rau, in conditiile in care Citroen a lucrat cu atentie dusa la extrem detaliile si materialele interioare. Incepand de la volan - cu insertii din aluminiu in partea inferioara tesita - si terminand cu detaliile de tipul gurilor de aerisire si a semicercului decupat la imbinarea cu bordul de deasupra volanului, C3 expira un nivel calitativ atat de ridicat incat intrebarea logica in momentul testului a fost "Ce or fi lasat cei de la Citroen pentru DS3, fratele premium al lui C3?". Peste toate iese in evidenta deja celebrul parbriz botezat Zenith, care incepe ca la oricare alta masina din segment, dar se termina undeva deasupra tetierelor locurilor din fata. Impresia artistica a fost bifata de Citroen imediat prin acest artificiu de design care tine locul tuturor lampilor de plafon din lume atunci cand este deschis. Paradoxal, desi Citroen il lauda pentru faptul ca aduce lumina in habitaclu, cea mai spectaculoasa utilizare practica a parbrizului are loc noaptea, cand deasupra se desfasoara un spectacol care pana acum putea sa fie urmarit exclusiv prin clasica trapa. Citroen nu a uitat de momentele in care rulezi cu soarele in fata, astfel ca tenta parbrizului devine inchisa spre plafon. Mai mult, pentru a inlatura definitiv potentialele probleme de vizibilitate, exista un plafon fals retractabil care poate fi tras pana in locul in care in mod normal se oprea parbrizul. Acesta dispune chiar si de parasolare, insa acestea nu reusesc sa se ridice la nivelul de excelenta al celor clasice din cauze tehnice. Un minus la acest capitol: desi C3 este o masina destinata mai ales doamnelor si domnisoarelor, acestea nu au la dispozitie atat de utila oglinda de parasolar. Trecand la capitolul spatiu, Citroen a tras la maximum de cei 9 centimetri in plus la lungime pe care noul C3 ii aduce la exterior, acestia transformandu-se in 8 centimetri in plus pentru pasagerii din fata si in inca 3 pentru cei din spate. "Artificiul" matematic a fost realizat atat prin majorarea ampatamentului, cat si prin subtierea spatarului banchetei posterioare. Portbagajul este o alta dovada a targetului predominant feminin al noului C3: cu un volum de 300 de litri, in topul segmentului, modelul Citroen poate sa atinga coarda sensibila a oricarei fane a shoppingului.
Misto......)