Motor / Transmisie
Automarket a avut la dispozitie la testul din Toscana o unitate diesel HDi de 1.6 litri si 90 de cai putere, versiunea medie de putere intre unitatile diesel disponibile in dotarea modelului francez. Motorul testat s-a dovedit a fi una dintre versiunile de motorizare care merita atat "sacrificiul de motor" de a renunta la una de o putere mai mare (singurul diesel mai puternic este de 110 CP), cat si "sacrificiul material" de a plati cateva sute de euro in plus pentru a uita ideea de a ramane pe cea mai slaba versiune HDi de pe C3, cea de 70 CP. Ajutat si de cuplul de 230 Nm disponibil de la 2000 rpm, C3 se achita acceptabil de sarcini, sentimentul general fiind acela ca masina trage mai jos si mai bine decat o face echipata cu motorul pe benzina de 120 CP, testat si el in trecere la testul de presa din Italia. Cutia de viteze manuala cu cinci trepte disponibila pe C3 isi face treaba fara probleme, desi o viteza a sasea ar fi fost perfecta in conditii de rulare pe autostrada, acolo unde treapta a cincea lunga si concentrata pe consum ar cere ajutoare. Motorul are suficient zvac pentru a depasi in regim ridicat in treapta a patra la 70-80 km/h, fiind dedicat unei rulari ceva mai linistite atunci cand treci de bariera celor 100 km/h si treci in treapta a cincea. Una peste alta, unitatea HDi testata a reusit sa treaca fara probleme peste provocarile orasului si sa se descurce acceptabil pe sosea, in ciuda suspensiei setate pentru confort extrem de care dispune noul model francez. Totusi, trebuie sa vorbim de un mic minus pentru cutia usor inexacta si pentru timoneria acesteia.
Misto......)