Citroen C3

Performante

3.0
C3 nu îşi propune să fie vreun performer, drept pentru care rezultatele sale la capitolul acceleraţie şi viteză maximă nu pot mulţumi decât doamnele şi domnişoarele. Sprintul de la 0 la 100 de km/h se face în 13.7 secunde, adică suficient timp să poţi admira cerul sau copacii prin parbrizul Zenith. Nici viteza maximă nu este una impresionantă, 163 de km/h fiind însă suficienţi pentru a ajunge rapid la destinaţie, pe şoselele din România.
  • ............., marţi, 20.07.2010 19:23
    .............

    la ce consum are in oras isi merita toti banii

  • davidjupanu, marţi, 20.07.2010 19:45
    mda

    daca as fi sa iau masina asta as luao doar pt a da cheiile in mana partenerei.....mda singurul lucru ce imi mai smulge un zambet e consumul portabagajul destul de incapator daca ne gandim ca face parte din clasa mica si faptul ca e frumusica .....e pt doamne si domnisoare.asta sugereaza clar si interiorul ce mie numi prea place si 5 stele mi se pare mult si performantele

  • Etienne, marţi, 20.07.2010 20:08
    1,4 - 70cp

    Apreciez si eu acest motor diesel de 1,4 litri. Indiferent ca ruleaza sub titulatura HDI, TDCI,sau CD, este un motor economic, dar placut in acelasi timp. Eu il cunosc de pe Fiesta 1,4 TDCI (penultima generatie) si nu m-a dezamagit niciodata, raportul consum - performanta fiind excelent. Chiar daca e usor galagios e mai silentios decat 1,5 dci de pe Sandero (cu Clio III 1,5 dci n-am mers),decat 1,4 tdi de pe Polo, sau 1,3 jtd de pe Grande Punto. Cat despre restul calitatilor, C3 parca nu reuseste sa ma convinga in totalitate; exista mai multe variante mai bune in segment

  • Vortex66, marţi, 20.07.2010 20:16

    Prefer sa consume 10 in oras decat sa-mi troncane un rahat de motor diesel incontinuu. Dieselul pe o masina mica(mini, supermini, small family car) mi se pare o porcarie. Bine, nu ca l-as prefera pe orice masina, dar la astea in special.. la alea mai mari mai izolezi fonic totusi si nu face asa urat.

  • edi80, marţi, 20.07.2010 20:55
    @vortex

    stai linistit ca nu face ca un tdi german e mult mai silentios! iar de masina ce pot sa zic e draguta si feminina! mult mai feminina decat concurenta sa fim sinceri acum..

  • Vortex66, marţi, 20.07.2010 21:26
    @edi80

    Da-mi voie sa te contrazic.. am fost martor unui bmw x1 nou-nout nemtesc.. si facea ca toti dracii..

  • Vortex66, marţi, 20.07.2010 21:28
    despre masina

    Cat despre masina.. la exterior arata bine, n-am condus-o deci nu pot sa ma prununt la cum merge.. dar mult prea scumpa parerea mea

  • bvean, marţi, 20.07.2010 21:41
    @vortex

    Bai asta ... vartej - tu ti-ai luat un cotet de ford si mai ai tupeul sa comentezi? Mai bine mergi la munca sa strange bani pentru urmatoarea revizie...

  • 7 4 5, miercuri, 21.07.2010 01:48

    iar teste din astea.... tin minte la un test cu noul opel astra ati spus ca noua motorizare 1.7 CDTI de 125 CP este atipic de silentioasa pentru un diesel, apoi in alte 20 de randuri aceiasi idee, foarte foarte silentioasa..... acum orice om normal care a condus un opel diesel (din anii 90 pana in 2010) stie ca nu exista opel diesel silentios....ca vorbim de motorizarile td, dti sau cdti povestea e aceiasi. Poate cel mai silentios este 1.9-ele de 150 de cp....dar in rest chiar si in alte teste de la alte reviste motorizarea 1.7 CDTI e catalogata drept f zgomotoasa. Bun, acum nu Astra face subiectul discutiei, dar in acest test o tot tineti pe a voastra cum ca HDI-ul e zgomtos....poate nu e cel mai rafinat HDI, insa este mai silentios decat un 1.3 CDTI, 1.2/1.4 TDI si 1.5 dCi. Personal nu am gasit masina aceea de oras cu motorizare diesel sub 1.5 silentioasa....ori sunt prost-antifonate ori nu au nici o legatura cu silentiozitatea dar chiar si asa HDI-ul chiar daca are ceva anisori e un motor matur si destul de silentios. Nu stiu cine testeaza masinile astea, nu stiu daca testele astea chiar exista dar multe chestii nu se leaga, mai ales daca ai avut contact cu aceste masini si sti despre ce e vorba..... Oricum exceptand exagerarea asta cu silentiozitatea, pare un test ok. Bafta.

  • DM, miercuri, 21.07.2010 10:03
    Diesel mai slab ca TDi-ul.

    Nici nu se compara cu motorizarea 1.6TDI 105CP , si 1.2TDI 75CP de pe POLO.

  • Bogdan Petriceicu HDI, miercuri, 21.07.2010 10:06

    Motorul asta e prea marfa Consumul minim facut de mine extraurban si mers aprox constant cu 90 de km/h...3,5 l/suta.

  • Bogdan Petriceicu HDI, miercuri, 21.07.2010 10:29

    Masina e frumoasa atat exterior cat si interior. Din pct meu de vedere are doua hibe: asamblarea bordului e cam de kko si plasticele din partea inferioara ...ieftine si e putin cam "barca" masina. Nu poti avea pretentii a fi sport, dar totusi suspensiile un pic mai tari cred ca se putea.

  • cmg_george, miercuri, 21.07.2010 10:38
    @Automarket

    Automarkert nu se dezminte: 1.4L HDi: 70CP/4000rpm si 160Nm/2000rpm - 3stele Hyundai i20: 1.4L CRDI: 90CP/4.000rpm si 225 Nm/1.750rpm - 3stele Brasov. C3 este o masina mai palcut acum decat versiunea anterioara si cred eu ca doar in pentru consum in oras merita cumparata... desi este cam piperata

  • Nae, miercuri, 21.07.2010 13:37
    motor vechi

    cati ani are motorul 1.4 hdi? este un motor bun, dar pacat ca nu mai scot ceva nou.

  • Nae, miercuri, 21.07.2010 13:40
    12 ani

    drive test cu o motorizare de 12 ani :) a fost un motor bun pentru vremea lui, dar concurenta incepe sa il depaseasca :(

  • 002, miercuri, 21.07.2010 13:54

    cum ai calculat tu ca are 12 ani? acum 12 doar ce apareau motorizarile common-rail (C220 CDi, 320d, 406 2.0 HDI), iar pe vremea aia nici nu exista 1.4 HDI. 1.4 HDI a aparut in 2003 sau 2004.

  • Adrian, miercuri, 21.07.2010 13:54
    HDI

    Motorul pare a fi cel utilizat de Peugeot pe modelul 206, dupa 2002. Este o motorizare foarte buna, perfect aleasa pentru acest segment. Am un 206 1.4HDI si am facut 1000 km cu un plin (47 litri) fara a fi nevoit sa il tin sub 100 km/h. Despre partea cu silentiozitatea pot spune ca este un motor silentios pentru un diesel dar daca masina este antifonata prost e normal sa se auda. Peugeot 206 este destul de bine antifonat.

  • Vortex66, miercuri, 21.07.2010 14:18
    @bvean

    ai face tu vrute si nevrute pt un cotet dinasta:)) numai fii asa frustrat. cat despre banii de revizie: am cat pentru 10, iti dau si tie de permis cand faci 18 ani domnu pubertin

  • unckle, miercuri, 21.07.2010 14:52

    @ faza din comentariul lui cmg_george ... cam urat sa dam aceleasi calificative la 2 motoare atat de diferite, chiar daca "ansamblul motor-cutie" ar merita acelasi calificativ @ 1.4HDi Partea REA : motor bun, cica, cu o traditie tehnologica bogata si o istorie pe masura. Motor zgomotos si prea slab pentru cerintele zilelor noastre - parerea Automarket. Motor foarte slab, scump, ineficient dpdv economic pentru consumator, tarctoras in haine frumoase, titlu pompos de membru al celebrei familii HDI nemeritat ( motoarele HDI erau apreciate ) - parerea mea . Partea BUNA : Consumul anuntat si cel realizat de Automarket. Partea Cea Mai REA : faptul ca motorul nu isi poate justifica economic existenta. Sincer acum, la 70 de cai putere si un cuplu de toata jena pentru un diesel, motorul asta consuma 6% in oras ( daca nu esti agitat si daca nu trebuie locuiesti in drumul taberei cu serviciul in pantelimon..) . Daca omul tipic face 30 de km pe zi * 22 zile pe luna * 12 luni * 5 ani = 40000km (la astia se mai adauga 20000 in 5 ani, ca mai merge omu' la un munte, la o mare.. la Paris... dar comentariul este adresat uzului zilnic al masinii in oras nu situatiilor exceptionale). Bun , deci in 40000km va consuma 2400l motorina. Sa luam un exemplu din curtea VAG - 1.2TSI, 105CP, 175nm( de la 1550rpm la peste 4000.. ceea ce este " WOW " ) . Acest benzinar echipeaza un Polo care are un pret similar ( poate nu sunt identice dotarile dar nu asta-i problema ). Consumul anuntat de VAG pentru oras este de 6.8 ( vazut pe o oferta de saptamana asta, nu pe site la automarket unde este posibil sa fie un pic veche informatia ), evident ca nu va consuma 6,8l/100km in oras ... va consuma 7-7,5...sa zicem 8, de dragul comparatiei. Deci cu 8l la suta un Polo va consuma in cei 40000km impresionanta cantitate de 3200l benzina. Sa vedem acum cat costa diferenta dintre motoarele de mai sus : 2400l motorina * 4,5ron/l = 10800ron 3200l benzina * 4,65ron/l = 14880ron castigator la "scor" motorul HDI - cu o economie de 4080ron in 5 ani, sau 816ron pe an . Intrebarea este : Oare merita sa ai o caruta puturoasa si zgomotoasa si sa economisesti 816 ron pe an? sau merita sa dai de la tine 816 ron pe an si sa ai un benzinar turbo cu 50% mai performant ??? ( 70*1,5 = 105 ) Parerea mea , si a multor altora, este ca nu prea se merita un diesel asa de slab cand pe piata sunt motoare pe benzina mult mai performante si foarte apropiate dpdv al consumului.

  • cmg_george, miercuri, 21.07.2010 15:08
    @unckle

    @unckle bravo. si nici nu ai luat reviziile in calcul Eventual mai poti face comparatia cu compacte de 1.4 benzina.

  • Vortex66, miercuri, 21.07.2010 15:13
    @unckle

    Foarte corect unckle! dale naiba de tractoare :-j

  • Bogdan Petriceicu HDI, miercuri, 21.07.2010 15:25

    Dupa rationamentu' lu' unkle inseamna ca si cei de la VAG au bagat bani de pomana sa dezvolte motoarele de 1.2 si 1.6 TDI, cand de fapt daca iti iei un TSI te-ai scos..... Ce pampalai ... VAG astia !!! De fapt nu inteleg de ce mai fac astia dieseluri in ziua de azi... Ca sa nu mai zic de TSI-uri... S-a inventat teleportarea....

  • unckle, miercuri, 21.07.2010 15:52

    nu spune nimeni ca nu ar trebui sa se faca motoare diesel, as fi fericit intr-un hibrid diesel/electric ... daca nu ar costa 40000E ... ceea ce este destul de clar este ca motoarele Turbo Diesel sunt mai SLABE decat motoarele Turbo Otto . In momentul in care, pentru aceiasi bani, poti cumpara 50% mai multa putere in schimbul unei cresteri a consumului cu 10-20%, nu vad de ce nu ai face-o ... sincer acum... 70 de cai... sau 75 ... sunt putini, foarte putini ... te face la stop unu cu logan de 65 de cai ( macar loganul este usor , nu are 7tone ca astea cu 5stele ). Bogdan, parerea mea este ca ai comparat mere cu pere cand ai spus " 1.6 tdi " , si inchei aici pentru a nu crea un subiect separat ... Si nu, nu le-as da naiba de tractoare - pentru ca exista motoare diesel performante care merita toti banii. Da, pintre ele sunt si cateva TDI-uri.

  • Bogdan Petriceicu HDI, miercuri, 21.07.2010 16:05
    off topic

    Diesel-urile pt autoturisme au luat amploare in trecut pt ca motorina era substantial mai ieftina atunci si un calcul similar facut la momentul ala era in favoarea lor. Si acum motorina e mai ieftina ca sa o produci, dar niste baieti s-au gandit ca fiind deja f multe masini cu astfel de motoare pot creste profitul aducand-o la preturi comparabile cu benzina. Mai sunt si alte cauze dar in principal e.....politica... Sa nu uitam ca sunt multe aplicatii nu ar suporta niciodata motoare OTTO oricat de performante ar fi ele... EX: un generator electric (cu motor diesel) care trebuie sa mearga non stop, doar sa ii pui motorina si el produce curent.

  • unckle, miercuri, 21.07.2010 16:35

    pai eu de ce ziceam de un hibrid diesel electric ? :P

  • bogdan, miercuri, 21.07.2010 19:18
    asa special la 1000 km?

    Mie personal nu mi se pare asa o jmekerie sa faci 1000 km cu un plin pentru ca acest an de pasti am facut un traseu de 1200 km cu un plin cu un logan 1.5 65cp.Pe traseul iasi-turda-sapanta-iasi, cu viteze (60-70 in localitate si 90-100 in afara lor, max 120) fara AC schimat vitezele la cca 2500.

  • Ion, joi, 22.07.2010 00:36
    nici n-am citit ce ati scris mai sus

    Dar nici nu conteaza. 117 Km, 71 Km/h viteza medie, trafic relativ redus, consum 4,8L/100Km. Motor de tractor pe una dintre cele mai fiabile masini, comparabila cu japonezele. Anvelope Michelin Energy Saver, parca asa se numesc. Si nu am asteptat sa se dea toti cei cu motoare de 1.6 sau benzinare la o parte :D

  • ha ha ha, joi, 22.07.2010 10:02
    ha ha ha

    Am facut cu un logan 1,5dci, cu 30 litri de motorina, consum mixt, cam 659,7km.Si e ok, spre deosebire de Citroen, ai spatiu mai mare in toata masina...si 1,5 dci, chiar daca are el 65 de cai, se cunoaste...si acu sa vezi cate comentarii antilogan vor fi...ha ha ha...

  • Hanekus, joi, 22.07.2010 11:06

    Fac naveta zilnic Ploiest Bucuresti(la Targ la Viatn deci traversez tot bucurestiul) cu un c3 1.4 hdi modelul vechi...am facut consumul de la plin la plin si media a fost 4.3 si nu am un stil de mers economic. Nu contest faptul ca e un motor vechi... daca vreti info cautati pe wikipedia despre hdi....Una peste alta a fost un motor extraordinar pentru vremea lui si inca ofera performante decente. Si intradevar si loganul diesel este extraordinar daca ai nevoie de spatiu si de economie. Cat timp am avut masina in service m-am miscat 3 zile cu o fiesta noua de 1,25 si 82 de cai benzina, si 3 zile cu un logan 1,4 si nici una nu m-a multumit din punct de vedere al motorului.

  • allex, luni, 26.07.2010 19:56
    c3 1.4hdi

    75% din" bagatorii in seama" de mai sus nu cunosc faptul ca citroen c3 1.4hdi este echipat pt aceasta varianta cu un motor PEUGEOT si ca motoarele hdi echipeaza branduri mari:PEUGEOT,CITROEN,FORD,MAZDA,VOLVO etc. 95% din "bagatorii in seama "de mai sus nu s-au suit in viata lor intr-un citroen c3 1.4hdi dar i-si dau si ei cu parerea(atit cit ii duce capul pe fiecare). Pe d-nul Bogdan Mirica (autorul testului) il contrazic in problema motorului zgomotos si ii recomand tetarea mai multor c3 Personal ,ca detinator si conducator de c3 1.4hdi , la clasa sa ,acord nota 4.8(din 5)acestui autoturism

  • Bogdan, marţi, 13.12.2011 22:20
    c3 1.4 hdi

    oameni care vorbeste despre acest motor doar din "auzite" dau in penibil... Detin un c3 de 1.4 hdi cu care am facut 100.000 km fara nici-o problema ( acum are 190 d mii ).Motorul nu este zgomotos deloc ( ex, iarna cand pornesc motorul si merg in spatele masinii sa curat zapada de pe masina nici nu se aude motorul). Pentru un motor mic cu un cosum impresionant, trage foarte bine. POoate pe hartie nu sta foarte bine la performante, dar in teren isi face treaba cu succes, si nu iti vine sa crezi cum un motor mic cu cosum mic poate sa traga asa de bine. Tot respectul pentru masina, si pentru acest motor. Cei care nu au nici o treaba cu acasata masina sau motor, va rog pastrati-va parerile. Nu face-ti comparatii cu alte masini decat daca le-ati condus,si... invatati sa apreciati ceea ce merita apreciat. Cu respect, Bogdan.

  • D@v!!D, luni, 09.01.2012 13:55
    C3

    1- Volan urat 2-Bord fain 3-desing placut 4-Scump nu este , insa nu prea isi merita banii, max 9.500 E In rest ce pot spune imi place cam 50% mai degraba as lua un Yaris:),sauu un Fiesta

  • Radu T, luni, 05.01.2015 01:18

    Am masina asta (C3 mk2 1.4 diesel) de 3 ani jumate deja, am facut doar 35.000 km, mai mult in oras, a costat 10.500 euro, cu parbriz panoramic, la promotie. Am facut drive-test si m-am decis instant ca o vreau, mai ales ca era pe stoc si am primit-o in 2 zile. Eu si sotia, parintii mei si ei, cred ca avem in total vreo 6 masini, practic fiecare familie cate 2, pe care le tot schimbam intre noi, inclusiv SUV-uri. C3-ul e prima alegere din toate cele 6 pt: - Mers prin oras, parcat in oras - Mers la drum mediu (2-5 ore) - Mers in vacanta cu bicicletele pe masina - Mers la ski pe final de sezon cand nu te mai inzapezesti Pt ca: - Daca nu conduci ca dementul (sa-i zicem agresiv....) merge cel mai smooth, are suspensii moi care sunt placute cand mergi domol sau in linie dreapta, vitezele se schimba placut si natural - E o masina prietenoasa cu cei care iau cheia pt prima oara, se suie in ea si merg din locul A in locul B. Nu 3 s-o inveti, totul e normal/natural. - Motorul e silentios, cel putin la a mea - Aerul conditionat / climatizarea sunt bune si au finete, nu 3 sa tot butonezi si sa te enervezi la ele ca baga fie cald fie rece ca la alte masini - Consuma de 2 ori mai putin decat celelalte, gen 6.5% in Buc fata de 12-14% si 5-6% in afara fata de 9-10% la celelalte - Nu a avut nici o problema tehnica niciodata, toate celelalte masini care sunt alte branduri toate au avut cate ceva, nimic grav dar cand ti se strica ceva in primii 3 ani nu mai ai incredere 100% in ea. Am mai avut un C3 mk1 mai demult, l-am tinut 7 ani si nici ala nu s-a stricat niciodata, nimic. F reliable. Eu sunt multumit 100% de ea, dupa parerea mea Citroen e un brand subestimat in Romania. Nu imi pare rau ca am cumparat-o, nevasta-mea a insistat, daca era dupa mine ma uitam doar la cifre, specificatii, review-uri, sfaturi de impatimiti ai masinilor care au breloc WW si ma alegeam cu vreun polo gri sobolan sau vreo fabia, ca avea cu 7 cai in plus in brosura. Nimic rau cu ele dar mai sunt vreo 15, toate la fel, la noi pe strada.

  • aurel, duminică, 03.07.2016 02:16

    Va rog daca a condus sau are in propietate un Citroen C3 1,4 85 CP 55Kw. fabricat in 2013 sa-mi spuna si mie daca merita sa cumpar si eu o masina adusa din Germania rulat 65000 Km. multumesc si daca distributia este pa lant

  • JMEUL DE ULEI, sâmbătă, 13.05.2017 18:34

    Pt cel ce a comparat cotetul EVER...1.2 TSI benzinar de la VW cu 1.4 hdi de la PEUGEOT...PRETUL de amortizare PE KM de masina AL CCOTETULUI DE MOTOR si de FAVEURI DE 1.2 de la VW e dublu fata de superfiabilul 1.4 hdi DE LA PEUGEOT care cu chiptutning si ulei de flota ajunge la 90CP si 400000km lejer... COTETUL de 1.2 TSI benzina este cel mai nereusit motor ce s-a creat in EUROPA in ultimii 20 ani rup lanturile de distributie pe capete in garantie....chiar.. Peugeot 206 1.4 hdi cu chiptutning la 90CP ii da fum in nas la FAVEU din orice pozitie.