Citroen C1

1.0i 68CP 5 usi Seduction

Tinuta de drum

4.0
Citroen C1 are o tinuta de drum destul de buna pentru un model de oras, suspensiile acestui model fiind relativ ferme. Constructorul francez a reusit sa faca un compromis interesant intre confort si suspensie ferma prin amplasarea unor scaune moi in C1 si prin echiparea acestui model cu suspensiile mentionate mai sus. Pe langa asta, C1 are un centru de greutate coborat, ceea ce duce la un ruliu al caroseriei acceptabil. Masa lui C1 este de numai 875 kilograme, ceea ce ii permite modelului francez sa se comporte in viraje intr-o maniera similara cu cea a unui hatchback, nu a unui carucior de cumparaturi cu motor. Desi modelul nu este echipat cu un sistem ESP, acesta nu isi cere prezenta in nici o situatie tipica intalnita pe sosea. Directia lui C1 facelift este mai precisa decat cea folosita pe prima versiune a acestui model, iar usurinta in utilizare a acesteia este identica cu cea a directiei care echipa prima versiune a lui C1. Stabilitatea la vant lateral nu este unul dintre punctele forte ale lui C1, dar nici un model de clasa supermini nu se comporta exceptional la acest capitol. Manevrabilitatea la viteza redusa pe care o manifesta acest model este impresionanta, iar meritul acesteia este ampatamentul redus si ecartamentul mic. Citroen C1 poate fi parcat cu ochii inchisi chiar si de un proaspat initiat in tainele condusului, iar dimensiunile reduse ale acestuia iti permit sa treci prin spatii inguste, formate uneori chiar si de masinile care stau la stop in fata ta. C1 este atat de mic incat poate trece printre doua vehicule tipice care circula pe doua benzi alaturate, cu conditia ca modelele mentionate mai sus sa mearga la etremitatile benzilor, iar C1 sa circule pe linia de demarcatie dintre acestea.
  • Crysty, vineri, 24.07.2009 00:03
    C1

    Daca v-a placut motorul de ce i-ati dat 6 din 10? Macar 7... Am mers cu C1 si mi-a placut in mare cam tot! Aveti cam mari pretentii de la un low-cost! Pt oras e masina ideala!

  • Stelica Neagu, vineri, 24.07.2009 01:15

    La 150 kg ai mei nu incap in asa masina...In plus daca imi iau tricoul cu Dolce Gabbana si lantul meu de un deget, ma fac de rusine cu cutia asta de chibrituri.

  • asm, vineri, 24.07.2009 08:35
    ce unu

    Interesant articol, dar nu înţeleg de ce sunteţi aşa de aşpri cu maşinuţa asta... Mie mi-a plăcut foarte mult, iar în afară de fraţii Peugeot şi Toyota, nu cred că găsiţi pe piaţă ceva care să consume mai puţin, la un preţ acceptabil, care de altfel poate fi şi negociat la dealer... Pe de altă parte, vă rog să fiţi mai atenţi la termeni: SUPERMINI înseamnă ceva mai mare decât mini şi mai mic decât compact. Deci, cu totul altceva decat clasa lui C1. Adică ceva SUPERior unui MINI. http://en.wikipedia.org/wiki/Supermini

  • numar13, vineri, 24.07.2009 09:33
    motorul !

    motorul pe care voi l-ati nota cu 6, a luat premiul de cel mai bun motor sub 1000 cc. ce vroiati de la un motor cu 3 cilindri si 997 cc. voi cand dati note la un motoras il comparati cu M de la BMW sau AMG de la Mercedes ??!??!?!?!?!?

  • Paul, vineri, 24.07.2009 10:03

    "Cand citesti specificatiile tehnice ale lui C1, motorul de 998 centimetri cubi al acestuia nu te impresioneaza cu nimic." Puterea motorului e singurul vostru argument forte? Doar pentru faptul ca are 68cp gata, l-ati si taxat? Ce fel de review mai e si asta? Mai bine zis, aveti idee cum se compara CORECT o masina? In nici un caz dand note de 5 si 6 motoarelor sub 70cp pe de o parte, si 9 si 10 celor de 300cp, pe de alta parte. De clase ati auzit? Sau, in buna traditie mioritica, daca nu putem da fum la colegii de trafic, atunci masina nu e buna? Deh, ce sa faci, doare mentalitatea asta. Nu v-ati gandit ca treapta a 2-a e mai lunga pentru cosnumul in oras? "Unitatii de 1.0 litri nu prea ii este sete, indiferent de cat de tare o lovesti cu biciul, modelul consumand intre 5.8 si 6.2 litri la 100 km in mediul urban." Opa, ia uite nene ce chestie. Acum faceti si voi legatura intere o cutie etajata 'cuminte' si un consum redus? Tehnologie 3/10 Asa e, daca nu are sistem Bose, amortizoare magnetice, faruri adaptive, e de toata jena. Alte masini din clasa asta ati mai condus? Ca, din ce vad, nu prea. Sunt facute sa fie eficiente din punct de vedere al costurilor. Iar faptul ca are un singur stergator, geamurile din spate cu deschidere in afara si luneta spate pe post de hayon sunt doar niste elemente pentru a echilibra balanta costuri-pret. Si ghici unde s-au dus banii economisiti: la calitate si fiabilitate, in buna traditie japoneza (avand in vedere ca toate 3 au origini japoneze). V-ati gadnit si voi vreodata la chestia asta? La concurenti: Fiat Panda e mai ieftin dar si mult mai prost. Punct. i10 este de productie indiana, de aceea e si mai ieftin. La calitate, nu discut, dar locul de fabricatie nu pare sa impresia de masina bine facuta. Ceilalti concurenti sunt la fel de scumpi sau mai scumpi.

  • mircea, vineri, 24.07.2009 10:20
    @numar13

    Nu s-a notat doar motorul, ci si transmisia. pe de alta parte, am luat ca termeni de comparatie si celelalte motoare din acest segment. Fie ele diesel-uri sau benzine. Nota de la motor/transmisie se refera la pozitionarea in segment a acestei combinatii. @Paul: Notele se dau in comparatie cu celelalte modele din segment. Asa este, treapta a doua e lunga pentru a facilita consumul. Tocmai datorita acestui fapt a primit C1 nota mare la consum si una mai mica la motor. Un lucru rau pentru un lucru bun. Nu dam note mari motoarelor de 300 de cai si note proaste celor sub 100. Comparatia se face in segment. Probabil cel mai bun motor mic este cel de 1.2 litri de la VW (105 CP), care a primit si el nota 10. Nota de la tehnologie reflecta extrem de exact acestui modelului. Care nu exista. Spui ca Panda e mai ieftin, dar mai prost. Mi se pare genial sa avem cu totii cate o parere, si mi se pare genial ca ai ocazia sa o spui public pe un site din Romania. In rest, putem sa vorbim punctual despre fiecare element notat si sa argumentam pe puncte. Asa cum am facut-o, de altfel. Partea care ma multumeste pe mine personal este ca exista teste in care unii sustin ca notele sunt prea mari si altii care spun ca ele sunt prea mici. Faptul ca aprindem o alta opinie nu face decat sa ne arate ca aprecierile sunt extrem de discutabile, insa sunt sigur ca toate criteriile noastre de notare sunt corecte. Pana la urma, e un risc asumat. Nu multi isi permit sa noteze efectiv masinile in Romania. AMS o mai face. Si cam atat. Nu avem nimic de impartit cu absolut nimeni. Probabil suntem cei mai putin dependenti de importatori dintre publicatiile de pe piata. Pentru ca nu facem parte dintr-un trust sau altul si pentru ca functionam singuri. In aceste conditii, acreala pe care o vad in comentariul de mai sus ar trebui putin domolita. Bafta.

  • Paul, vineri, 24.07.2009 10:49

    Sincer, cu foarte mici exceptii, nu m-au deranjat alte review-uri si e normal ca unul sau altul sa considere ca punctajul e nedrept la o anumita masina. Dar, avand in vedere ca mai bine de 2 ani am mers cu un 107 la o firma si stiu masina pe de rost, pot sa spun cu mana pe inima ca articolul e mult pe langa. Se intampla ca la aceeasi firma sa fi luat si cateva Panda, tocmai pt ca erau mai ieftine, asta pana cand s-au potolit dupa multiplele defectiuni si vizite la service si au luat modele din tripleta (a adevarat, mai chele putin din motive de costuri). Inutil sa mai zic ca vizitele la service s-au rezumat doar la revizii si foarte rar din cauza unor mici defectiuni datorate drumurilor de toata jena. In rest, masina e pur si simplu corecta. Sa o faci praf doar pentru ca n-are plastic complet la usi, treapta a 2-a e putin mai lunga (este singura masina din clasa asta care se apropie cel mai mult de consumul oficial, pe cand un i10 sau un Picanto nu scade in oras sub 8-8.5 orice i-ai face) si nu are cine stie ce briz-birzuri la dotare, mi se pare un pic cam neprofesionist. Si repet, un motor mai are si alte calitati decat puterea. V-ati gandit vreodata ca 1.2-ul ala turbo de 105cp nu e tocmai Maica Tereza la consum? Tocmai faptul ca i-ati dat 10 se pare tot din aceleasi considerente evidentiaza si mai mult ca puterea e cam singurul criteriu cand notati motorul. Va spun eu si multi altii care au la activ sute de mii de km, NU E. Nu zic ca C1 e perfecta, dar nici pe departe de 66/100, fara sa fiu subiectiv sau fan al tripletei. Iar in clasa ei preturile variaza prea putin si sunt oricum majoritatea mari pentru ce se ofera, asta incercam sa spun. Panda si i10 nu sunt decat niste exceptii din considerente enumerate mai sus de mine. Oricum toate modelele de la Fiat si Hyundai sunt realtiv mai ieftine decat concurenta. Nu trebuie luata ca fapt stiintific parerea mea, insa "acreala" se datoreaza superficialitatii evidente cu care a fost facut testul.

  • mircea, vineri, 24.07.2009 11:19
    @Paul

    Nu cred ca ai inteles exact mecanismul punctarii. Motorul se noteaza separat de consum in testul Automarket. Nu contest ca celelalte au un consum mai mare, iar atunci cand vor fi testate vor primi punctajul meritat din acest punct de vedere. Mi se pare cel putin trist ca vorbesti despre un motor, oricare ar fi el, fara a-l fi condus vreodata :) Uite, ca sa-ti faci o idee despre ce inseamna comparatia in segment, verifica-l comparativ pe C1 cu Ford Ka 1.3 diesel, testat anterior de Automarket. Ok, gata cu discutiile, ca nu ajungem nicaieri. Incearca sa iti scoti din cap ideile fixe si gandeste relaxat si comparativ. Numai bine.

  • Paul, vineri, 24.07.2009 11:38

    Eu vad o comparatie corecta astfel: 3 cilindrii cu 3 cilindrii, benzina cu benzina, capacitate cilindrica cu capacitate cilindrica. Un versus cu un 4 cilindrii turbo sau cu un turbo diesel n-ar avea nici un sens. Din punctul asta de vedere, motorul a fost considerat pe buna dreptate "the best" de catre specialisti. Pur si simplu, nu poti compara mere cu capsuni, ambele sunt fructe dar diferenta e destul de mare. Eu va multumesc oricum pt raspunsuri (v-am dat thumbs up numai pt asta), dar raman la parerea mea: cel putin la acest test notele nu le consider ok din considerente de experienta pe acest tip de masina. Toate cele bune.

  • mihai, sâmbătă, 25.07.2009 13:44
    nota prea mica

    Degeaba argumentati ca voi ca ati folosit nu stiu ce criterii, atata timp cat se vede de la o posta ca nu aveti nici in plin nici in maneca cu capitolul masini. O nota mult prea mica pentru motor - banuiesc ca nici nu aveti habar sa-l exploatati. Eu am avut un Citroen C1 1.0 68CP echipare SX si pot sa spun ca motorul dadea clasa multor masini, si aici nu ma refer la liniute sau alte prostii de genul asta. Era un motor superb si dadea impresia ca ai mai mult de 80 C.P., iar consumul a fost de maxim 6.5l/100km pe 2000km fortata la maxim. Motivul pentru care am renuntat la ea a fost confortul mult prea slab pentru drumurile noastre si zgomotul pe autostrada. Aici a fost greseala mea, am luat-o ca prima masina neluand in calcul dezavantajele legate de confort si izolare fonica a unei masini din clasa mini. Ar fi bine sa refaceti testul pentru o nota corecta!!!

  • Sofer de C1 (5 ani), vineri, 10.06.2011 14:46
    Ciudat review

    Din cate vad la voi, spuneti ca viteza 1 si 2 merg foarte greu si trebuie sa-ti planifici bine depasirile dinainte. :) Desigur, cu orice masina e bine sa-ti planifici depasirile, dar cand viteza 1 merge dusa pana in 50km/h si viteza 2 pana in 95km/h ... nu mi se pare.. ca ar fi asa. Acum depinde ce teste ati facut.. si ce soferi sunteti. Daca sunteti "soferi de duminica", inteleg si e deplasat comment-ul meu. Dar daca esti sofer de bucuresti, ori esti prost, ori nu stii sa conduci.