Motor / Transmisie
Cand citesti specificatiile tehnice ale lui C1, motorul de 998 centimetri cubi al acestuia nu te impresioneaza cu nimic. Propulsorul este dezvoltat impreuna cu Toyota si Peugeot si este identic cu unitatea de 68 CP gasita pe Peugeot 107 si Toyota Aygo. Motorul are trei cilindri si este cuplat la o transmisie manuala cu cinci trepte. Inca de la pornire, acest propulsor iti ofera un sunet interesant, diferit de cel al unui motor de aspirator supraturat – lucru la care ne-am astepta in mod normal la o asemenea cilindree. Pe masura ce urci in turatii, sunetul devine din ce in ce mai interesant, dar nu se ridica la un nivel deranjant in cabina. Transmisia cu cinci trepte a acestui model nu ii face cinste motorului dezvoltat de Toyota, deoarece are rapoartele destul de "lung" etajate, si il face pe C1 sa accelereze foarte greu, chiar si in treptele 1 si 2. Reprizele acestui model sunt astfel extrem de slabe, iar fiecare depasire trebuie sa fie calculata pana la cele mai mici detalii. Treptele de viteze sunt etajate atat de lung incat modelul atinge aproape 60 km/h in treapta 1, pe cand treapta a 2-a ne afiseaza 100 km/h pe vitezometru. Valorile sunt ridicate pentru un model de oras de 68 CP, iar atingerea acestora dureaza destul de mult timp. Din cauza etajarii foarte lungi a celei de-a doua trepte, modelul nu este suficient de agil la reprizele 20-50 km/h, atat de necesare in oras, mai ales in momentele imediat urmatoare plecarii de la semafor, cand incercati sa profitati de dimesiunile lui C1 si sa va strecurati printre ceilalti participanti la trafic. Cea de-a treia treapta de viteza "salveaza" cutia lui C1 si ofera o etajare mai scurta, utila la depasirile in afara orasului. Treapta a patra este ceva mai lunga decat treapta a 3-a, dar este si ea destul de scurta in comparatie cu primele doua, pe cand cea de-a cincea treapta de viteza are o etajare lunga, iar accelerarea pana la viteza maxima a acestui model este anevoioasa. Propulsorul ar fi avut nevoie de ceva mai multa putere, cum este cea oferita de rivalii lui C1. Spre exemplu, Fiat 500 este disponibil intr-o versiune de 100 CP, iar Hyundai ofera un motor de 1.2 litri si 78 CP pentru modelul i10.
Daca v-a placut motorul de ce i-ati dat 6 din 10? Macar 7... Am mers cu C1 si mi-a placut in mare cam tot! Aveti cam mari pretentii de la un low-cost! Pt oras e masina ideala!